Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De grote verbouwing van ons huis. 20-07 update pagina 4

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Jan 2018 13:14

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Wat een grote klus! Maar het zal zeker de moeite waard zijn!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem278

Bericht 10 Jan 2018 13:44

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Wat een enorme klus, maar ik kan al zien aan hoe ver je buren het hebben uitgebouwd dat je wel een zee van ruimte ervoor terug krijgt!
En ik vind jullie huidige wonen op zolder er eigenlijk heel gezellig uitzien.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Jan 2018 14:00

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Gaaf! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 10 Jan 2018 14:15

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Mooie klus! Hoe lang denken ze er mee bezig te zijn?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Jan 2018 17:20

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Thanks allemaal! We krijgen er zeker flink wat ruimte bij.

@quizzle, haha het boven wonen is ook best gezellig hoor! We missen alleen de keuken, maar met een combi magnetron komen we een heel eind. Ik kook bij mijn oma (om de hoek) en dan maken we het hier warm.

@Boerenkool, ik denk dat ze over een week of 4 wel ver zijn, maar dan moeten we nog verven, tegelen, stuken, vloer leggen en de keuken plaatsen. Dus ik hou nog 4 weken extra aan. We zien het vanzelf.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 15 Mrt 2018 19:44

Re: De grote verbouwing van ons huis. 9-1 update pagina 2

Zo daar zijn we weer! Ruim 2 maanden later zitten we nog steeds boven, maar er is al erg veel werk gedaan.
De ruwbouw is allemaal vlot en goed gegaan, ze zijn 8 jan begonnen en ruim 5 weken later was dat ver klaar.
Tussendoor was er nog de carnavalsvakantie en hadden de loodgieter, elektricien en de stukadoor het behoorlijk druk. Onze wanden bleken behoorlijk scheef te staan, dat betekende dus veel stukwerk erop wat ook lang moet drogen. De koude temperatuur hielp niet echt mee.

Afbeelding
De stalen balken dragen de achtergevel. De keuken is eruit gesloopt en zoals je rechts ziet zitten er flinke 'happen'in de muur. Hier stond eerst een kast (van heel vroeger en suite) en een schoorsteen.

Afbeelding
Het geraamte voor de uitbouw is gemaakt en het nieuwe kozijn staat er ook! De happen in de muren worden weer netjes dichtgemetseld. Ook de doorgang van gang naar oude keuken wordt dichtgemaakt.

Afbeelding
Toen moest de vloer eruit. In de kamer was dit een eitje, in de gang en oude keuken was het een ramp! De tegels laten super vast en er lag gewapend beton onder. Dit moest dus met grof geweld gebeuren. Zoals je kunt zien zijn de nieuwe leidingen van de keuken aangelegd en ook alle elektriciteit is vervangen. Hier is een pak zand opgegaan en daarna folie met isolatieplaten.

Afbeelding
Hier zie je de isolatieplaten met de netten voor de fundering. De betonvloer werd hier overheen gespoten en toen waren alle ruimtes even hoog als de uitbouw.

Afbeelding
de plafondbalken en het gat voor het dakraam. Het dakraam staat vrij ver naar links, de reden hiervoor is dat we in de toekomst de badkamer op de 1e verdieping gaan verplaatsen en uitbouwen.

Maar goed wel een mooi dakraam.
Afbeelding

Afbeelding
En toen was alles dicht! De isolatie, elektra, leidingen en lichtpunten etc, alles zit erin. Je ziet het elke keer wel een beetje veranderen, maar zo'n geveegde ruimt zonder spullen maakt het ineens duidelijker.

De stukadoors kunnen beginnen, ik keek er wel tegenop want man wat maakt dat een zooi. Zoals je ziet zijn er veel donkere stukken en waren er veel wanden die behoorlijk scheef waren (jeej oud huis). De joodse plint in het plafond hebben we overal weer teruggezet. In het plafond zitten dubbele trimless zwarte inbouwspots :love: en dan natuurlijk de vloerverwarming.
Afbeelding

Toen kwam afgelopen dinsdag de cementdekvloer...
Afbeelding

en gisteren zijn ze begonnen met de tegels. Vandaag waren ze bijna klaar maar ik heb nog geen goede foto waar meer op te zien is. Een prachtige (vind ik dan) vloer van keramisch parket van 26 cm bij 160 cm. Het lijkt super veel op echt hout.
Afbeelding
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mrt 2018 19:50

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

wow wat een verbouwing. En nu komt het leukste het opbouwen weer
Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 15 Mrt 2018 19:58

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Lekker bezig Mamsie! Ohh echt, I feel your pain haha. Dat boven leven zal je nu ook wel de neus uitkomen. Zo'n ander beeld he, als er gestukt is. En wat tof, een keramische vloer. Ik wist niet dat dat bestond. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet als de hele vloer erin ligt. Volgens mij wordt het prachtig!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 15 Mrt 2018 20:37

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Ja nu komt zeker het leukste. Ik heb al wat kleine accessoires gekocht voor de wc enzo, haha ik kon het niet laten om me daar dan maar mee bezig te houden.

Frankie, dat stucwerk is inderdaad een heel ander gezicht. De keramische tegels liggen ook door in de gang en lopen tegen de achterwand van de wc mee omhoog. Aan de zijkanten van de toilet komen witte glans tegels in visgraat patroon en verder gewoon stukwerk. Het schilderwerk wordt ook allemaal mat dus een glimmende tegel mag wel (makkelijker schoonmaken ook). Ik zal snel een foto maken als de hele vloer erin ligt en later met de opstaande plinten.

We hebben de deurkozijn van de gang naar de kamer eruit gehaald en dat is gestuct, hier komt een stalen (met glas) deur in. Ook bij het voorraam hebben we het kozijn weggehaald (dit kwam beter uit met de keuken) en dit is ook meegestuct. Als vensterbank komt er straks een stuk keramiek in net als ons keukenblad. We proberen de jaren 30 stijl met modern te combineren.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Mrt 2018 20:53

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Wow, gaaf zeg. Mooie vloer!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 15 Mrt 2018 21:45

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Zo dat schiet goed op, wat wordt het mooi!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem253

Bericht 16 Mrt 2018 07:21

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Wat een mooie vloer! Wat een ruimte straks, mooi!
<<

Anoniem242

Bericht 16 Mrt 2018 07:42

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Waauuuwww heel mooi! En slim joh dat dakraam. Hij hebben toen 2 enorme koepels geplaats waardoor we boven niet meer kunnen uitbouwen. Beetje dom achteraf want had boven toch graag wat ruimte erbij gehad. Maar daar kom je pas achter, als je er woont.
Ik krijg altijd enorme flashbacks als ik dit soort foto’s zie hahaha. Mooi he nu je echt je huis gaat zien omdat het eindelijk vorm krijgt.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Mrt 2018 16:03

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Thanks ladies! Ik ben ook erg blij met de vloer.

Stuiterbal, dat dakraam was al vooraf zo gepland omdat we eigenlijk de badkamer meteen wilden mee uitbouwen. Later besloten om daar nog mee te wachten ivm de kosten. Liever meteen mooi dan half half.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

ChiQ

Bericht 16 Mrt 2018 16:58

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Wauw Mamsie! Dit wordt prachtig!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 17 Mrt 2018 13:04

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Thanks ChiQ!

De toilet! Tot aan het vensterbankje wordt er betegeld (witte visgraat). Daarboven komt gewoon stucwerk.
De lamp, en andere accessoires worden zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Op de vloer zit momenteel nog een waas van het voegen en moet nog een keer worden nagevoegd.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem298

Bericht 06 Jun 2018 21:32

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

Hee Mamsie, hoe staat het nu met de verbouwing?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 06 Jun 2018 22:00

Re: De grote verbouwing van ons huis. 15-03 update pagina 3

He! Leuk dat je er naar vraagt. We zijn al een heel eind en wonen ook eindelijk weer beneden. Ik wilde wachten met foto's plaatsen tot de raambekleding er is (die komtvrijdag), maar alvast een foto van onze keuken en een kleine sneek preview is wel leuk. Er moeten nog veel kleine dingen gebeuren, zoals de plinten van de keuken en de greeplijsten etc. Maar we zijn tot nu toe erg blij met het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 06 Jun 2018 22:05

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

De zolder is trouwens niet veel veranderd. Daar gaan we weer mee verder nu alles beneden zo'n beetje klaar is.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 06 Jun 2018 22:08

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Supermooi Mamsie! En die glazen binnendeur, zo mooi :love:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem247

Bericht 06 Jun 2018 22:24

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Echt heel mooi Mamsie!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jun 2018 07:38

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Er mooi geworden zeg!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem253

Bericht 07 Jun 2018 10:12

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Wauw echt supermooi geworden Mamsie!!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jun 2018 10:31

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Wauw wat mooi geworden Mamsie!
2014 2016
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 07 Jun 2018 12:29

Re: De grote verbouwing van ons huis. 06-06 update pagina 3

Thanks allemaal! Leuk om te horen natuurlijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers