Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke vloer meest geschikt voor een hond

<<

Anoniem239

Bericht 04 Jun 2018 14:26

Welke vloer meest geschikt voor een hond

Wij hebben nu ongeveer een half jaar een hond in huis. Omdat we laminaat hebben en dit te glad is voor hem hebben we nu overal kleedjes in huis.

Sinds een week of 2 durft onze hond alleen nog maar op de kleedjes te lopen en niet meer op de stukken laminaat. En door zijn krampachtigheid glijdt hij juist uit.

We zijn er over uit dat we dus een nieuwe vloer moeten nemen. De hond moet zich wel goed kunnen bewegen en de kleedjes ben ik ook wel zat.

Wat voor vloer hebben jullie en hoe loopt je hond erop? Glijdt hij wel eens uit?

We hebben trouwens een Berner Sennen van nu zo'n 42 kilo (Hij zal nog wat zwaarder worden)
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Jun 2018 14:43

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Alle mensen die ik ken met een hond hebben laminaat. Alle honden glijden weleens uit als ze rennen en dan willen remmen maar dit heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Mijn schoonouders hadden eerst tegels. Ook toen gleed de hond altijd een stukje verder na het rennen.

Geen tips dus... :)
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 04 Jun 2018 15:14

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Wij hebben al 8 jaar een hond en laminaat. Gaat prima, we hebben geen kleedjes liggen. Ze gleed in het begin weleens uit maar heeft zich hierop aangepast.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Jun 2018 15:19

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Toen wij nog een hond hadden lag er een parketvloer; bijna gelijk aan laminaat. Eigenlijk geen glijpartijen, hooguit uit snelheid/overmoed
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2018 15:37

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Met een hond zou ik juist kiezen voor iets glads/makkelijk schoon te houden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jun 2018 16:59

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Wij hebben geen hond maar wel vinyl en dat lijkt me ideaal voor jullie.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem239

Bericht 04 Jun 2018 17:19

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

De berner sennen heeft snel last van zijn heupen en knieën en dit wordt sneller getriggert(?) Door het glijden op laminaat. Hij glijdt dus echt met 4 poten naar buiten.


Vandaar onze misschien wat extra bezorgdheid.

Hebben jullie dik Vinyl Spencer? En niet snel putten? Jij hebt ook 2 jongens toch? Beetje kidsproof? Want naast de hond hebben we ook 2 jongens van 4 en 6.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Jun 2018 19:05

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Ja we hebben dik vinyl en het blijft ook mooi vind ik. Alleen heeft mijn man een mes in de keuken laten vallen dus daar zit een gat.

Met drinken etc knoeien kan ook allemaal, ideaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jun 2018 20:22

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Sommige pvc soorten zijn ook wat ruwer en goed schoon te houden etc. Dus dat zou je evt ook nog mee kunnnen nemen als optie.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 04 Jun 2018 21:01

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

PVC met een reliëf idd. Supermakkelijk schoon te houden.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem239

Bericht 05 Jun 2018 06:25

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

We gaan volgende week op pad om even rond te kijken. Pvc en vinyl staan bovenaan! Dank jullie wel!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jun 2018 07:25

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Toen ik de titel las dacht ik alles kan maar zou niet snel voor vloerbedekking kiezen.
Maar omdat jullie hond glijd zo ik denk ik voor vinyl op pvc gaan. Enig idee wat de mensen waar jullie hond vandaan komt op de grond hadden liggen?
2014 2016
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 05 Jun 2018 11:19

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Marmoleum is misschien ook een optie? Heb je hele mooke soorten van.
<<

Anoniem294

Bericht 06 Jun 2018 14:01

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Misschien is kurk iets? Wij hebben nu nog een kurken vloer in de woonkamer liggen en zowel ons konijn als de honden van mijn vriendin vinden dit overduidelijk prettiger dan het laminaat in ons vorige huis en het vinyl bij vriendin thuis. Het is ook ruwer. Ik vind het een hele fijne vloer. Alleen niet mooi. Maar is er vast ook een mooiere te vinden.
<<

Anoniem239

Bericht 06 Jun 2018 19:52

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Kurk als vloer had ik nog nooit van gehoord. Ik ga eens kijken hoe dat eruit ziet. Ook ga ik marmoleum ga ik eens bekijken.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 06 Jun 2018 22:03

Re: Welke vloer meest geschikt voor een hond

Of Liquid Design van Eurocol/Forbo. Zelfde samenstelling als marmoleum (alleen andere verhouding kurk) waardoor het gietbaar is en daardoor naadloos en makkelijk te plaatsen. En doordat het niet hecht aan de ondervloer zoals normale gietvloeren, is het zelfs makkelijk te verwijderen omdat het in één soort plak kan worden weggehaald. Het is minder glad dan een gietvloer of laminaat of pvc.

Wij hebben trouwens zelf een betonnen gietvloer met de hond (labrador) en dat is ideaal qua schoonmaken, is ook zeker niet glad. Al heeft onze hond op geen enkele vloer problemen met wegglijden.
Life is too short to have boring hair.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers