Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #3

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Jun 2018 18:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ik baal van de strijd hier elke dag aan tafel. E eet al maanden amper en hoewel we ons elke keer voornemen om er weinig aandacht aan te besteden omdat dat het beste werkt, lukt dat niet. Vooral mijn man niet, die wordt op een gegeven moment toch boos of gaat de strijd aan (paar hapjes, anders haal ik het bord weg). En hoewel ze niet eet wordt ze ook ziedend als we haar bord weghalen als wij klaar zijn. Dan moet ze zo hard huilen tot kokhalzen aan toe, dat ze tóch wil eten. En dan zet je het bord weer neer, gaat ze weer met haar vork spelen en liedjes zingen.

Het is gewoon een freaking machtsspel geworden en ik kon er vandaag niet meer tegen. Mijn man had haar stoel binnen gezet nadat ze weer de buurt bij elkaar aan het gillen was, en ze werd gewoon niet meer rustig. Uiteindelijk barste ik zelf in huilen uit en daar baal ik nog het meest van. Ik moet hier toch boven kunnen staan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2018 18:48

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh getver Teun wat een vervelende cirkel dan zo. Ik weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen. Misschien de gewoontes doorbreken? Bijv eens allemaal uit een kom eten ipv een bord, of eens aan de salontafels ipv de eettafel, of allemaal op een kleed op de grond? Of jullie wel een bord en je dochter niet, en haar steeds 1 hapklaar hapje op tafel voor haar leggen? Niet dat dat dan direct gaat werken maar gewoon om even dat riedeltje te doorbreken ofzo.
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Jun 2018 19:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja er moet wel iets gebeuren want zo is het voor niemand meer een fijn moment. Tnx voor je tips!

We hebben het er net over gehad en willen misschien een wekker zetten op 20 min. Binnen die tijd mag ze eten/niet eten wat ze wil en daarna ruimen we af. Ze krijgt dan nog wel altijd yoghurt. Ik had ergens gelezen dat dat kan werken. Dan zal ze in het begin wel pissed worden als we haar bord weghalen maar ik hoop dat ze het dan na een paar dagen leert. Het geeft ons en haar houvast.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jun 2018 19:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin schreef:Oh ja, de avondvierdaagse duurt VIER dagen. Vanavond staat er een limonadestandje recht tegenover ons huis. :palm:


Ik dacht dat ze elke dag een andere route liepen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 19:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Prosecco schreef:
Marin schreef:Oh ja, de avondvierdaagse duurt VIER dagen. Vanavond staat er een limonadestandje recht tegenover ons huis. :palm:


Ik dacht dat ze elke dag een andere route liepen?


Gisteren liepen ze heen door de straat, nu terug, denk ik gezien ze de andere kant op liepen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 20:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin schreef:
Prosecco schreef:
Marin schreef:Oh ja, de avondvierdaagse duurt VIER dagen. Vanavond staat er een limonadestandje recht tegenover ons huis. :palm:


Ik dacht dat ze elke dag een andere route liepen?


Gisteren liepen ze heen door de straat, nu terug, denk ik gezien ze de andere kant op liepen.

Volgens mij woon je ook wel een beetje aan een soort van grotere hoofd straat toch? Dan komen ze er soms wel vaker doorheen ja. Tenminste bij ons wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nee ik woon in een doodlopende straat, maar wel een zijstraat van een doorgaande weg. Het is de weg naar de basisschool en de middelbare school dus daar zal het wel door komen. Andere jaren geen last van gehad dus zal het wel een andere route geweest zijn, of het valt nu op omdat ik een kleintje heb dat wilde slapen.

Teun wat ontzettend rot joh dat het zo moet. Ik hoop dat je wekker idee en het bord weghalen werkt. Ik heb er helaas geen tips voor.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Jun 2018 20:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Teun, qua wekker dan misschien iets kiezen wat visueel ook echt te begrijpen is voor haar zoals een zandloper? Mijn peuter zou een wekker niet snappen denk ik. Je kunt ook op een tablet een visuele klok laten lopen in zandloper-vorm bijvoorbeeld.
#teammaple🍁
<<

Anoniem243

Bericht 06 Jun 2018 20:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat vervelend Teun! Frustrerend! Wij doen het ook zo dat na het eet-moment, als de boel afgeruimd wordt, het klaar is. Of je dan gegeten hebt of niet, pas bij het volgende eet-moment krijg je weer. J is dus wel eens zonder eten naar bed gegaan. Toen was het vrij snel over, toen hij besefte dat hij écht niks meer kreeg. Die 20 minuten visueel maken vind ik een goede tip! En picknicken (al is het op de keukenvloer of wherever) zorgde hier ook voor gezelliger en meer eten.
<<

Anoniem248

Bericht 06 Jun 2018 20:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Arghhh! Ik heb morgen mijn theorie en uitgerekend morgen staken de bussen mogelijk in de regio Haarlem :thumbdown: Kom ik net per toeval achter, gelukkig dat ik nog even opnieuw ging checken hoe het ook alweer zat met het OV. Moet dus maar gaan kijken hoe ik er morgen kom, zal wel taxi vanaf Schiphol worden...
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jun 2018 20:33

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat vervelend Teun en wat sneu dat het je vnvd even teveel werd. Ik ken ook een meisje dat echt alles uit de kast haalde tijdens het avondeten. Ook tot kokhalzen aan toe en erge woedeaanvallen. Ik weet niet meer hoe de ouders het hebben opgelost, maar zal het eens voor je navragen.

Misschien is ze er nog net te jong voor, maar zou je haar meer kunnen betrekken bij de voorbereidingen van het eten? Op een bepaalde manier laten helpen met boodschappen doen of eten maken?

Ken ook een gezin die het als volgt deed: eens per week mocht het kind kiezen wat hij wilde eten, als hij beloofde ook de overige dagen netjes zijn bord leeg te eten. In het begin werden er wel wat ongezonde(re) combinaties gekozen, maar dat was al snel voorbij en je kunt het altijd een beetje aanvullen met wat extra groente. Ook zou je de keuze zelf kunnen beperken door haar een paar opties te geven. Anyway, hij at vanaf toen gewoon zijn bord leeg, want wist dat hij niet zou mogen kiezen als hij het niet deed. Wellicht kun je zoiets eens proberen (of misschien pas als ze wat ouder is en eten lastig blijft)?
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 06 Jun 2018 20:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:34

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Maple schreef:Arghhh! Ik heb morgen mijn theorie en uitgerekend morgen staken de bussen mogelijk in de regio Haarlem :thumbdown: Kom ik net per toeval achter, gelukkig dat ik nog even opnieuw ging checken hoe het ook alweer zat met het OV. Moet dus maar gaan kijken hoe ik er morgen kom, zal wel taxi vanaf Schiphol worden...


Kan ik je ergens ophalen en naar toe brengen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jun 2018 20:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Marin schreef:
Maple schreef:Arghhh! Ik heb morgen mijn theorie en uitgerekend morgen staken de bussen mogelijk in de regio Haarlem :thumbdown: Kom ik net per toeval achter, gelukkig dat ik nog even opnieuw ging checken hoe het ook alweer zat met het OV. Moet dus maar gaan kijken hoe ik er morgen kom, zal wel taxi vanaf Schiphol worden...


Kan ik je ergens ophalen en naar toe brengen?


Wat lief dat je dit aanbiedt!
<<

Anoniem248

Bericht 06 Jun 2018 20:39

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Oh wow lief! Ik kan de bus naar Schiphol of Leiden pakken en vanaf daar misschien een trein ergens naartoe? Haarlem? Lopend vanaf Station Haarlem naar het CBR is geen optie, gewoon een uur lopen.. Ik moet er wel al om 9:30 zijn, als dat te vroeg is pak ik net zo lief een taxi hoor :)
<<

Anoniem282

Bericht 06 Jun 2018 20:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Helemaal vergeten: succes morgen, Maple!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nee dat zou perfect uitkomen qua O z'n slaapje, dan valt ie daarna mooi in slaap. Ik ben toch om 6.30 wakker, al dan niet eerder. Ik wil je ook best thuis ophalen hoor als je dat makkelijker vindt (is voor mij makkelijker met parkeren ook ipv op Schiphol, dat is altijd zo'n gedoe, vandaag nog geweest). Ik meen het serieus. FB me maar even als je wilt.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Jun 2018 20:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat lief van jou Marin!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 06 Jun 2018 20:52

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wauw, wat superlief, Marin!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ja nou ja ik heb zelf ook zo lang gestoeid met m'n rijbewijs, vind het veel te leuk voor Maple dat ze daar nu zo goed mee bezig is en ik gun haar een roadtrip door Canada met de auto waar ze zelf kan rijden. Dat machtige gevoel toen ik eenmaal in Amerika kon rijden, weet ik zelf ook nog zo goed. En bovendien is het gewoon echt heel erg in de buurt hier. Alleen de terugreis weet ik dan nog niet zo goed. Maar we'll see, ik stel me beschikbaar als taxi iig! Mocht ze willen, is ze welkom.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 06 Jun 2018 20:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Nou dat wil ik heel graag! Maar alleen de heenreis hoor! De terugreis ga ik je niet mee opzadelen, dat lukt uiteindelijk wel. Het belangrijkste vind ik dat ik op tijd daar bij het CBR sta. Echt superlief!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 06 Jun 2018 21:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wat mega lief Marin!
Succes Maple! Wij duimen voor je!!


Teun, ik herken het probleem. Hier hebben we die strijd ook gehad. Nu is S wel iets ouder, maar toen hij de leeftijd van E had, was dit ook een strijd. Negeren lukte mij ook niet.
Uiteindelijk hebben we hem gewoon aan tafel gezet met eten. Wij aten ook. Op het moment dat wij het op hadden, hebben we alles afgeruimd (dit hebben we meerdere malen aangekondigd: vooraf, tijdens en vlak voor het einde) en opgeruimd. Hij gilde dan ook dat hij nog wilde eten. En daar hebben we niet aan toe gegeven. Hier ivm de allergieën geen toetjes, dus hij ging dan gewoon naar bed. En dat ging ook met gegil (en dan nam mijn vriend het over), maar het heeft de taboe wel doorbroken.

Nu hebben we de digitale klok op de telefoon van vriend. Die loopt terug naar 0 en dat snapt hij nu echt perfect. Hij vraagt er tegenwoordig zelfs zelf om!
22112014 / 10042019
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jun 2018 21:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Teun, ik begrijp je frustratie. Hier is/was het avondeten ook zo ongezellig. Iedere avond gooide ze met eten of haar bord op de grond. Dat doet ze (gelukkig!!) niet meer maar eten vindt ze gewoon niet interessant. Het maakt haar echt niet uit als we het weghalen. We beginnen met zijn drieën maar na een paar happen doet ze van alles behalve eten. Mijn man en ik besteden er geen aandacht meer aan (wij willen gezellig en fatsoenlijk eten) maar omdat ze zo slank is wil ik wel dat ze eet. Als wij klaar zijn met eten gaat ze bij mijn man op schoot zitten en kijken ze filmpjes. Ondertussen voert hij haar en eet ze meestal zonder problemen door de afleiding haar bordje leeg. Dit is vast niet de juiste manier maar ik werd zo gefrustreerd van dat gekloot iedere avond, het was gewoon niet leuk. Dit werkt beter, er is in ieder geval geen gedoe meer. Ik ga er vanuit dat het beter wordt. Pittig hè, meisjes van die leeftijd!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Jun 2018 22:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Sogood misschien vind je het vervelend dat ik dit vertel maar vrienden van ons deden dit ook zo en toen moest hun dochter met 4 jaar een bril. Is ook een trend dat kinderen nu steeds vaker een bril moeten vanwege schermen. Wilde dat toch even meegeven.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... al-brillen

Misschien zit ze er helemaal niet lang op hoor. Kan ook natuurlijk! Irritant is het wel ja. Wij leidden vroeger weleens af met blokjes of ander speelgoed.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Jun 2018 22:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Ah bedankt voor jullie reacties! Ook fijn dat het wordt herkend. Ik denk dat het bij mijn dochter het meest met controle te maken heeft, niet zo zeer met uitproberen. Ze wil controle over wat ze wanneer eet en raakt totaal in paniek als wij voor haar bepalen dat het eten is afgelopen of dat ze moet eten.

We gaan in elk geval de timer proberen, goed idee om te zoeken naar een visuele app UN. Die zijn er, met bijvoorbeeld plaatjes die na een bepaalde tijd helemaal zichtbaar worden.

Het gezellig maken/houden vinden we ook belangrijk, dat hebben we de laatste tijd ook vaak gedaan om maar een beetje een leuke maaltijd te hebben maar haar gedrag wordt er niet beter op. Één keer per week in huis of in de tuin picknicken vind ik trouwens ook een leuk idee om ons uit de situatie te halen.

SoGood, wat goed dat ze wel gewoon eet als ze wordt afgeleid. Hopelijk is het tijdelijk! Bij mijn dochter werkt afleiding niet zo heel goed, ze wil die controle.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem271

Bericht 06 Jun 2018 23:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #3

Wauw Marin wat super lief van jou!

Maple, succes morgen!!
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron