Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe alle ballen hoog houden...

<<

Anoniem247

Bericht 06 Jun 2018 07:40

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik ben in soort van de overlevingsstand gaan staan. Vooral nadat de jongste werd geboren en 2 jaar lang slecht sliep. Ik deed het hoognodige in het huishouden, werkte 2 dagen in de week en voor de rest zat ik gewoon lekker thuis. Ik deed alleen iets met vriendinnen als mijn man thuis was en ik de volgende dag niet hoefde te werken. Mijn man werkt gemiddeld zo’n 55 uur per week. Soms uitschieters naar 65 en dan komt gewoon alles op mij neer. Dat was, en nu nog steeds soms best lastig om dingen te plannen etc. Nu zitten sinds 2,5 maand mijn beide kinderen oo school en ik moet echt eerlijk zeggen dat het nu pas weer een beetje goed begint te komen met mijn energie. Al zijn van mijn plannen zoals huis opruimen en grondig schoonmaken nog niet echt iets van gekomen. Ik ben bang dat dat volgend jaar pas komt ;)
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 06 Jun 2018 07:42

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Carrie schreef:
Saga schreef:Ik vind het ook allemaal maar knap lastig.
Sinds ruim een maand werk ik nu gelukkig 4 dagen ipv 5, dat geeft al veel rust voor mij.
Mijn moeder past iedere woensdag hier thuis op en doet dan veel in het huishouden, dat is ook ontzettend fijn.

Echt tijd voor mezelf heb ik eigenlijk nooit en dat mis ik best heel erg.

Hoe komt dat, dat je geen tijd voor jezelf hebt? Als Bo op bed ligt ‘s avonds zie en ervaar ik dat als tijd voor mezelf. Of ben je daar nog te weinig ontspannen voor? Ik sport 1 avond in de week buiten de deur, vind ik ook echt fijn. Is dat voor jou een optie? Of iets anders wat je leuk vindt?


Ik ben kok en dus de avonden aan het werk.
Doordat ik ook geregeld de weekend werk, zie ik mijn vriend niet vaak en zijn die vrije avonden daar wel een soort heilig voor. En vaak komt er ook bezoek dan.
Maar nu ik dus een avond extra vrij ben is het natuurlijk wel makkelijker, ik moet alleen leren dan echt tijd voor mezelf te nemen en niet iets in het huishouden te gaan doen.
10.04.17
<<

Anoniem321

Bericht 06 Jun 2018 07:44

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Hoe alle ballen hoog houden? Nou, niet.
Ik werk 4 dagen, sport 2 avonden per week en daarnaast ben ik niet de perfecte huisvrouw of de perfecte moeder.
Mijn huis is lang niet altijd spic en span, mijn zoon gaat niet iedere avond in bad of onder de douche, ik moet regelmatig een inhaalslag maken met de was en contacten met vrienden zijn niet zo regelmatig als ik wel zou willen.

Dat komt omdat ik er zelf ook nog ben. Als ik 's avonds moe thuiskom na een lange dag werken, heb ik gewoon niet altijd zin om de stofzuiger te pakken of de badkamer te poetsen. Het komt uiteindelijk wel.. En ik heb dat ook moeten 'leren'. Ik was eerst altijd best wel perfectionistisch, maar dat komt er op neer dat ik altijd bezig was en nooit een rustmomentje had. En dat ging me tegenstaan.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jun 2018 08:18

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Wij hebben nu dik een jaar een schoonmaakster. Wat ben ik daar blij mee! Ik kijk er echt naar uit als zij komt.

Verder werk ik onregelmatig. Zo heb ik nu 2 avonddiensten gehad. En doe ik vandaag het liefst niets.
Als ik werk zijn de kinderen bij de gastouder.
2014 2016
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jun 2018 08:30

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik denk dat het ook een soort van acceptatie en wenproces is. Ik moet al die dingen ook. Vier dagen werken, alle zorg voor de kinderen en het huishouden. Ik doe het opruimen, stofzuigen en wassen tussendoor en elke avond als de kinderen op bed liggen (gaan elke dag in bad) een extra iets. Dus strijken, dweilen, badkamer, wc, bedden verschonen. Ik ben daar rond 21.30 mee klaar, dan ga ik douchen en dan heb ik nog een klein uur voor mezelf. En in dat uurtje kan ik ontspannen met een boek of netflix en daar heb ik ook echt genoeg aan. Ik moet op mijn vrije dag (vrijdag) ook weleens naar huisarts, kinderarts, cb of kapper, maar dat is dan een dagdeel. Het andere dagdeel spreek ik bijna altijd met familie of vrienden af. In het weekend doe ik met de kinderen boodschappen. Dat zit verweven in een vaste routine. Ik heb geen partner, maar anders lijkt de aanpak van Caulfield me ideaal. Een doet de afwas en opruimen en de ander legt de kinderen in bed. Dan ben je eerder klaar en kan er eventueel nog gesport worden. Dat zit er voor mij dus niet in.

Ik ben er wel geroutineerd in om wel elke dag iets in het huishouden te doen, ook al ben ik moe. Want als het zich opstapelt word ik onrustig, en dan voelt dat uurtje ontspannen niet meer als ontspannen. Ik kan pas lekker zitten in een opgeruimd huis.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 08:52

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Marin wat houdt dat ritme in?

Verder kan ik er nog niet zoveel van zeggen. Ik ben nu nog thuis en G waait nog wel een beetje met alle winden mee. Ik weet niet hoelang dat duurt met een baby. De ene keer gaat ze 19:00 naar bed en de andere keer 21:30.
Maar op werkdagen probeer ik nu wel te doen zoals het straks gaat als ik ook weer werk. Badderen doen we niet iedere dag en het huishouden doe ik 's avonds voornamelijk na het eten terwijl m'n vriend dan baby duty heeft.
Oh en als ze in bed ligt dan heb ik tijd voor mezelf en soms wat huishouden ook, maar dat vind ik niet erg. M'n vriend doet in het weekend grote huishoudklussen zoals de ramen of badkamer of dweilen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:04

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Cotton schreef:Marin wat houdt dat ritme in?


Het 2-3-4 ritme is van Stephanie Lampe, sowieso kan ik haar boeken aanraden voor een goed ritme. Die echte kleintjes slapen nog in blokjes op de dag verdeeld. Zo zal jouw G ook nog slapen. Echt het slapen, voeden, spelen, knuffelen ritme. Op een gegeven moment verandert dat wat in het 2-3-4 ritme, d.w.z. dat er steeds meer wakkertijd tussen de slaapjes zit. Dus 's ochtends opstaan, 2 uur wakker, ochtendutje, 3 uur wakker, middagdutje, 4 uur wakker, bedtijd. Nou klopt dat voor O niet helemáál, vaak is het meer 3-3-3, maar er komt een duidelijkere structuur in. Pas vanaf toen kreeg ik weer grip op de dag en dus ook op alles eromheen. Het wordt echt beter, nu zal ze idd nog zo met de wind meewaaien, dat hoort ook een beetje bij die allerkleinsten.
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 06 Jun 2018 09:18

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Olifant schreef:Hoe alle ballen hoog houden? Nou, niet.
Ik werk 4 dagen, sport 2 avonden per week en daarnaast ben ik niet de perfecte huisvrouw of de perfecte moeder.
Mijn huis is lang niet altijd spic en span, mijn zoon gaat niet iedere avond in bad of onder de douche, ik moet regelmatig een inhaalslag maken met de was en contacten met vrienden zijn niet zo regelmatig als ik wel zou willen.

Dat komt omdat ik er zelf ook nog ben. Als ik 's avonds moe thuiskom na een lange dag werken, heb ik gewoon niet altijd zin om de stofzuiger te pakken of de badkamer te poetsen. Het komt uiteindelijk wel.. En ik heb dat ook moeten 'leren'. Ik was eerst altijd best wel perfectionistisch, maar dat komt er op neer dat ik altijd bezig was en nooit een rustmomentje had. En dat ging me tegenstaan.


Dit, exact dit!
30-04-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2018 09:32

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik laat soms wat klusjes liggen. Of vraag of mijn vriend ze wilt doen.
Hij doet altijd de grote boodschappen, kookt en ruimte de vaatwasser in en uit.

Ik doe altijd de was en het poetsen van de wc/badkamer. Stofzuigen, dweilen en de doen we om en om of degene die het meeste tijd heeft.
De was doe ik gewoon tussendoor op m'n vrije dagen.
Vouwen kan ook als m'n dochter in de box ligt en zoon zelf speelt.

Ik doe in het slaapje van onze zoon niets. Dan kijk ik een film of serie. Ik vind het ook heel belangrijk om tijd aan jezelf te besteden.
Onze dochter heeft nog geen vast ritme. Maar als ze dat ontwikkeld heeft dan hoop ik dat ze tegelijkertijd met het middagslaapje van m'n zoon slaapt.

Badderen doen we meestal om de dag. We hebben een stokke vouwbad die zetten we in onze douche. Dan gaat daar onze zoon in. Vriend ernaast douchen ik geef dochter aan die was hij. Ik droog haar af kleed haar aan en geef de fles.
En dan doet hij zoon klaar maken en en in bed.
Ik werk trouwens 3 dagen en m'n vriend 5
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:38

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Raven schreef:We hebben een stokke vouwbad die zetten we in onze douche.


Hee mag ik hier wat over vragen. Is deze inderdaad handig? Ik had er toen ik zwanger was al naar gekeken maar het leek me met een kleintje dat je echt in je armen moet houden niet prettig om zo op de grond te zitten. Intussen zit m'n zoon natuurlijk gewoon goed in het badje (we hebben geen groot bad, dus badje staat in de douche) en zou ik zoiets als dit wel willen overwegen, omdat het zoveel makkelijker verplaatst (dat badje met die standaard is zo'n gedoe). Zit jij vaak op de grond bij hem of kan hij prima zelf in het badje zitten terwijl jij er naast staat? Vouwt het makkelijk op en is het makkelijk op te bergen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem252

Bericht 06 Jun 2018 09:41

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik werk 3 dagen, mijn man 4.

In jullie geval zou ik kiezen voor een schoonmaker.

Boodschappen bestellen, en echt een weekmenu maken qua eten. Ik kook regelmatig dubbele porties, dat scheelt weer een avond koken. Als je uit de vriezer eet op je werkdagen.

Wij zien elkaar wel genoeg ondanks dat we allebei hobby’s hebben.
In je agenda je gezinsdagen alvast aangeven.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Jun 2018 09:43

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Marin, als wij N. en T. samen in het badje doen, zet ik het gewoon op de grond in de douche en blijf ik er wel bij in de badkamer, maar vouw ik dus gerust even de was ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:45

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Snirp schreef:Marin, als wij N. en T. samen in het badje doen, zet ik het gewoon op de grond in de douche en blijf ik er wel bij in de badkamer, maar vouw ik dus gerust even de was ofzo.


Ja het gaat niet zozeer om het er bij blijven (toevallig was daar net een topic over) maar of dat Stokke badje handig is. Lijkt me best handig als je t weer in kan vouwen als het droog is namelijk. Hij houdt ein-de-lijk van badderen en alles wat met water te maken heeft en met al dat buitengespeel is het wel handig om hem wat vaker in bad te doen, dus dit leek me best handig.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Jun 2018 09:54

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Oh zo :) Ja, het is wel een vreselijke sta-in-de-weg :palm:
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 06 Jun 2018 10:06

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

En een biba bad Marin? Net wat groter, dus prima voor de lange termijn. En inklapbaar.

Mijn dochter van 13 maanden heeft een hekel aan badderen. Ze gaat niet dagelijks, zo'n 2 keer per week en na buiten spelen wel direct. Wij hebben een badring van VTech. Deze kun je met zuignappen vastzetten (ook op de tegels van de douche). Ik neem haar wel eens mee onder de douche op mijn arm en zet haar daarna daarin. Kan ik zelf ook nog even douchen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 06 Jun 2018 10:29

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Mijn truc: Red Bull. Maar echt.

Ik krijg ontzettend veel energie van mijn werk maar als de kinderen op bed liggen moet er echt nog veel gebeuren in huis dus dat doe ik op cafeïne.

En als het huis wel netjes is en ik heb verder geen plannen ga ik om half acht naar bed om bij te slapen.
R. 2013
D. 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2018 11:08

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Marin schreef:
Raven schreef:We hebben een stokke vouwbad die zetten we in onze douche.


Hee mag ik hier wat over vragen. Is deze inderdaad handig? Ik had er toen ik zwanger was al naar gekeken maar het leek me met een kleintje dat je echt in je armen moet houden niet prettig om zo op de grond te zitten. Intussen zit m'n zoon natuurlijk gewoon goed in het badje (we hebben geen groot bad, dus badje staat in de douche) en zou ik zoiets als dit wel willen overwegen, omdat het zoveel makkelijker verplaatst (dat badje met die standaard is zo'n gedoe). Zit jij vaak op de grond bij hem of kan hij prima zelf in het badje zitten terwijl jij er naast staat? Vouwt het makkelijk op en is het makkelijk op te bergen?


Makkelijk te vouwen en op te bergen is het zeker.
Wij hebben er spijt van dat we hem niet eerder hebben gehaald.
Hij is groot genoeg ik gok dat ze er tot een jaar 3/4 in passen. Wij hebben zo'n klein krukje ernaast staan van curver. Eigenlijk meer een opstapje voor als je ergens niet bij kan. En daar gaan we dan op zitten als we hem wassen.
Maar we staan er ook wel eens naast. Hij kan goed zitten en blijft dan ook zitten.

Wij zijn er echt heel blij mee.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jun 2018 11:43

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik vind het soms ook wel lastig alles te combineren. En alle ballen hooghouden kan ik ook niet. Ik merk nu wel, V is 17 maanden, dat we nu echt wel ons ritme hebben gevonden.

Wij hebben eens in de 2 weken een huishoudelijke hulp. Die doet het grote werk en eventueel strijk. Ik doe op maandag de was vouwen van het weekend en stofzuigen. Mijn man doet op donderdag stofzuigen en ook wassen of een doekje over de wc's.

V gaat altijd om 19u naar bed, waardoor ik op dinsdag de hele avond voor mezelf heb. Ik doe dan ook echt iets wat niet met huishouden te maken heeft.

Op maandag koken we voor 2 dagen (ook voor donderdag). Woensdag eet hij bij mijn moeder met V en krijgt hij een prakje mee voor mij.
Mijn man doet altijd de boodschappen met V op zaterdag zodat ik alvast kan sporten. Ik sport op mijn vrije dagen als V slaapt, of ik ga meteen wanneer man thuis is. En ik doe dan nog wat huishouden.
In het weekend sporten we in estafette: wanneer de 1 thuis komt gaat de ander. De ene dag mag de 1 als eerste en de andere de dag de ander: zodat we beide even niks hoeven wanneer we thuiskomen omdat V dan nog slaapt.

De vaatwasser / afwassen doen we beide als het nodig is.

V. gaat in bad/douchen op dinsdag of woensdag bij opa&oma. Vrijdag doen we babyzwemmen dus dan heeft ze ook al gebadderd. In het weekend beide dagen. Verder elke dag met een washand alles even poetsen.

Sociale contacten heb ik sowieso niet zo heel veel. Ik mis het ook niet echt. En degene waar ik wel contact mee heb gaat veel via de app. En dat is prima.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jun 2018 12:04

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik ben ook iemand die zeker in het begin alle ballen hoog wilde houden.
Ik was immers parttimer geworden dus vond ik dat ik alle tijd voor het huishouden had.
Uitgebreid koken, wassen, strijken, tuin bijhouden en noem maar op.
Ik ben er behoorlijk op teruggekomen. Het kán gewoon niet allemaal. Zeker als je partner veel weg is.
Nu T 2 jaar is gaat het ineens veel beter. Hij kan zich ook boven even vermaken zodat ik de bedden kan verschonen of iets anders aan kan pakken. Als hij 's middags in bed lig dan vouw ik was voor Netflix. Ik gun mijzelf echt die 2 uurtjes voor mijzelf en sindsdien voel ik mij veel relaxter. Maandag is mijn stofzuig en dweildag en woensdag is wasdag haha
Opruimen doe ik wel dagelijks en ik probeer echt alles bij te houden. Schoonmaakster twijfel ik nog over. Als je het gevoel hebt dat je het echt niet red zou ik dat wel doen. Douchecel uitschrobben doe ik trouwens vaak op zaterdagochtend als mijn man beneden is met T.
Afspreken met vrienden is wel echt minder geworden. Oppas regelen voor ons is lastig maar aangezien wij als enige een kind hebben komen ze vaak bij ons.
2016
<<

Anoniem272

Bericht 06 Jun 2018 12:29

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Het wordt wel echt veel makkelijker als je kinderen ouder worden.

Ik kan nu bijvoorbeeld pas om 7:30 uit bed komen en toch op tijd bij school en werk zijn. De kinderen worden steeds zelfredzamer en behulpzamer. Kleden zichzelf aan, maken ontbijt. Helpen met de vaatwasser uitruimen. In het weekend laten ze me uitslapen. Mijn zoon kan al alleen thuis zijn. Dochter over een paar jaar ook. Wat een verademing!

Je bent wel wat meer taxi aan het spelen met al die hobby's en vriendjes en feestjes die ze hebben, maar dat neem ik voor lief.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 06 Jun 2018 12:38

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Wij hebben lang gezocht naar een goede balans in ons gezin icm werk/vrije tijd. We werken allebei 32 uur onregelmatig. En vooral dat onregelmatige levert ons ontzettend veel extra tijd op. Mijn vriend begint 4 dagen om 5.30 uur, ik doe de ochtenden dus vrijwel altijd alleen. Ik hoef 's ochtends nooit te beginnen met werken, dus als de ochtend niet lekker loopt, laat ik de boel de boel, breng de oudste naar school en heb ik daarna alle tijd om 'puin te ruimen'. Ik doe de was en licht huishoudelijk werk door de dag heen, tussen de activiteiten (peuterzwemmen/afspraakjes met vriendinnen en kids/psz) door. Tijdens de middagdut kook ik alvast en stofzuig en dweil ik. Omdat mijn vriend al vroeg begint, is hij ook vroeg (2 dagen om 16 uur en 2 dagen om 14 uur) thuis. In die tijd plannen we 1 op 1 momenten in met de meisjes, bezoeken aan de tandarts/cb/kapper/boodschappen/werken in de tuin/auto's wassen. We eten vroeg, rond 17.30 uur. Daarna in bad en om 19 uur liggen ze erin. Altijd. Dat levert voor iedereen heel veel rust op. Ik sport twee keer in de week 's avonds, mijn vriend 1 keer 's avonds. Ik werk 1 of 2 avonden (24-uursdienst), 2 avonden reserveren we voor ons twee. Dan gaan we Netflixen of uitgebreid koken. Eens in de zoveel tijd gaan we samen op pad.

Vriendinnen zie ik meestal overdag doordeweeks met de kids of bij verjaardagen. Eens per maand/2 maanden gaan we uit eten of naar de film. In de weekenden spreken we vaak af met vrienden/familie. We proberen eens in de twee weken met het gezin op pad te gaan. Dat lukt niet altijd nu bijvoorbeeld de oudste iedere zaterdag een kinderfeestje en hockey heeft. Omdat ik ook weekenden werk, zijn we wat meer beperkt in gezinstijd. Dat proberen we te compenseren met weekendjes weg met de caravan.

We hebben trouwens ook een schoonmaakster, dat is echt heel fijn!!

Trouwens, deze balans hebben we pas sinds de jongste 1 is. Met een baby in huis had ik ook voortdurend het gevoel achter de feiten aan te lopen. Nu hebben we veel meer rust en balans en spelen de kids vaak lekker zelf zodat ik overdag ook iets kan doen. Het helpt wel enorm dat ik door m'n onregelmatige werk doordeweeks 4 dagen vrij ben. Die tijd is erg fijn!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Geel

Bericht 06 Jun 2018 13:56

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ik werk geen vier dagen, maar mij lukt het ook niet, zeker het eerste jaar niet. Wat ik heb gedaan om het wat makkelijker te maken:

- kind niet elke dag in bad, is trouwens ook helemaal niet goed voor de huid.
- mijn strijk kleiner maken en meer was vouwen (op aanraden van UN haha)
- weekenden en avonden niet volplannen, echt zorgen voor tijd voor onszelf en adempauzes.
- ik ben gaan sporten en vitamine B12 en D gaan slikken, zodat ik meer energie heb om in de avonden ook nog wat te doen.
- kind ligt om 20u plat, zodat we nog twee uur voor onszelf hebben of iets nuttigs kunnen doen.
- ik probeer echt een agenda bij te houden, mealplanning en kaartjes schrijven, zodat ik niets/niemand vergeet (zoveel als mogelijk)
- boodschappen laat ik ook bezorgen, daardoor houd je echt tijd over.
- en verder inderdaad dit accepteren als de nieuwe status quo voor de komende paar jaar. Is niet anders en gelukkig zitten al mijn vrienden in dezelfde situatie, dus iedereen vindt het wel prima.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jun 2018 14:16

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Dit heeft weinig met het topic te maken, maar ik ben wel benieuwd naar het niet elke dag in bad doen van kinderen. Die van mij zijn vies aan het einde van de dag! Vieze voeten, benen, armen, gezichtjes van het buitenspelen in de tuin en zandbak. Ze zijn ook vies en plakkerig van het eten. En er wordt ook veel gepoept, dus ik vind het ook wel fris om de billen te wassen. Nou zou dit allemaal met een washand kunnen. Maar als ik dan toch het hele lichaam met washand doe, dan kunnen ze net zo goed alle drie tegelijk in bad of onder de douche. Lekker schoon het bed in. Worden jullie kinderen minder vies. Geen zwarte voeten, zandbeentjes, plakhandjes en gezichtjes?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 14:22

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Toen hij nog een kleine baby was niet nee. Nu wel. Maar z'n huidje is vrij gevoelig dus ik probeer het wel te vermijden, als het niet hoeft, hoeft het niet.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Jun 2018 14:24

Re: Hoe alle ballen hoog houden...

Ze is in de avond om 18u15 echt afgedraaid. In bad doen wordt ze dan niet blij van. Dus dan maar met de washand, dan kan ze passief liggen met haar poppie en duim in de mond. Wanneer ze groter is kan het zomaar zijn dat we haar wel even onder de douche zetten. En ze is ook niet enorm vies aan het einde van de dag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers