Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Flesvoeding topic

<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2018 10:21

Re: Flesvoeding topic

Ja inderdaad, G zit sinds vrijdag op flessen van 180+6. Gisteren gingen ze dus ineens bijna allemaal leeg en liep het dus even anders.
Maar het ging hartstikke goed. Ze werd iets over 6:00 wakker vanochtend en heeft om 6:20 haar flesje gehad. Ben bijna een beetje trots haha. Weet nu iig dat we haar gewoon tussen 19:00 en 20:00 naar bed kunnen brengen. Ik laat haar nu overdag gewoon voor een fles komen wanneer ze wil en als het zo uit komt kan ze altijd nog een klein flesje krijgen om vanavond in slaap te komen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Jun 2018 11:17

Re: Flesvoeding topic

Fijn!
En wie weet is t volgende week weer anders ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Jun 2018 11:18

Re: Flesvoeding topic

Atelier Madame schreef:Het is natuurlijk wel een link over borstvoeding, maar ik denk dat hij ook wel geld voor flesvoeding. Zeker na een maand of 3/4 hebben veel baby’s die enorme groeisprong wel gehad en volgen ze gewoon hun eigen lijntje.
Sowieso is het nu de trend om gewoon op verzoek de voeding te geven ipv schema. Mijn dochter volgde gewoon keurig een schema altijd. Nog steeds trouwens. Wij hebben nu na 5,5 maand de vijfde fles eraf gehaald trouwens. Dus misschien is jouw dochter nog wat klein daarvoor.



Ik ga natuurlijk niet ineens een fles laten vallen. Ik merk nu dat ze er toch vaker wat langer tussen laat.
Soms toch weer die drie uur.
Maar als ik de avondfles wat vervroeg en ze slaapt dan nog tot 6/7 uur ga ik die ophogen tot 180 en de ochtendfles dan ook tot 180 en dan kijk ik wat ze doet.

Nu kreeg mijn zoontje bv tot 6 mnd en dan is het al heel anders met de fles. Maar op het kdv hebben we het bij hem ook zo uitgeprobeerd. Al zat hij toen nog op 6/7 voedingen met 6 mnd. Hij dronk ook veel minder per fles.

Ik kijk gewoon hoe ze het doet. Ik doe het vooral op gevoel. Gaat het niet dan blijf ik nog even dit schema aan houden. Ze zit ook boven het gemiddelde dus ze krijgt sowieso genoeg voeding binnen aangezien ze bij haar geboorte iets onder het gemiddelde zat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem243

Bericht 05 Jun 2018 13:02

Re: Flesvoeding topic

Succes Snirp! Gek hè hoe dat dan verschilt met de oudste!

Fijn dat het zo goed gaat Cotton!

Nou L is goedgekeurd hoor. Drinkt idd wat te weinig voor haar gewicht (nu 6,5) maar ze groeit prima dus mogen haar blijven volgen en hoeven er niets in te proppen :wink:. Dus nog lekker op 6 flessen dan en als ze de ene fles 100 drinkt en de andere 165 is dat allemaal prima.

Edit: ik doe het dus ook op gevoel allemaal. J liet zich prima in een schema 'duwen' en gedeide daar ook het beste bij. L is zo'n ander kind, haha. Dus die probeer ik niks meer op te leggen.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 08:12

Re: Flesvoeding topic

Fijn Sookie!!

G kwam vanochtend pas om 8 uur en nu ging de ochtendfles ook eens leeg. Zal vandaag wel weer op 4 flessen uit komen denk ik, gisteren waren het er weer 5 (niet allemaal leeg).
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Jun 2018 09:09

Re: Flesvoeding topic

Fijn Sookie!
Cotton, fijn dat de ochtendfles lekker helemaal leeg ging :)

Wij zijn bij de kinderarts geweest, lijntje boog weer wat af.
Maar verder oogt ze gezond, ontwikkelt ze zich prima en ook de intake is goed.
Volgende stap is ontlasting-onderzoek.
De arts is, net als ons, aan de ene kant niet zó bezorgd dat ze a la minute nog allerlei onderzoeken wil laten doen.
Maar ze wil het wel in de gaten houden, dus sowieso over 2 maandjes weer terug.

En nu breek ik weer uit, dit heeft niks (meer) met flesvoeding te maken :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:12

Re: Flesvoeding topic

Wat rot dat haar lijntje weer wat afboog Snirp. Snap wel dat je je daar wel wat zorgen over maakt, al is het fijn dat de arts het niet zodanig ernstig vindt dat er accuut wat gedaan moet worden. Eet ze verder goed?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:14

Re: Flesvoeding topic

Ook flesvoeding gerelateerd: Wij zijn nu aan het laatste pak Nutrilon van O bezig en ik ben er gewoon sentimenteel van (sukkel die ik ben). Had ik eerst nog zo'n kopzorgen en moeite met overstappen van bv naar fv, heb ik nu moeite met fv naar koemelk. Toch weer een stap naar een grotere jongen. En ik kan geen afscheid nemen van m'n oh zo handige waterkoker die tot 40 graden gaat en ideaal is met flesjes. Met koemelkfles moet ik naar de magnetron in de kelder. #firstworldproblem.
Let's discover the world together.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 06 Jun 2018 09:20

Re: Flesvoeding topic

Dan neem je toch geen afscheid? Dat is precies de reden dat wij nog opvolgmelk geven. Onze magnetron staat in de schuur namelijk. Je mag overstappen, moet niet.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 06 Jun 2018 09:21

Re: Flesvoeding topic

Marin schreef:Wat rot dat haar lijntje weer wat afboog Snirp. Snap wel dat je je daar wel wat zorgen over maakt, al is het fijn dat de arts het niet zodanig ernstig vindt dat er accuut wat gedaan moet worden. Eet ze verder goed?


Het is niet zo'n veelvraat als haar broer, maar ze eet best ok.
's Morgens een grote papfles en soms nog een (halve) boterham, fruit, fles + boterham als lunch, 's middags een koekje en wat fruit en 's avonds een bord vol warm eten en nog een flesje.

Dus een eventuele volgende stap zou een dietist zijn, maar dat is nu nog niet aan de orde :)

Ennehhh, je kunt je fles koemelk ook au bain marie opwarmen he ;) Duurt alleen wel iets langer, denk ik.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2018 09:22

Re: Flesvoeding topic

Wij gaven de koemelk gewoon koud.

Behalve die na het avond eten die was wel warm
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:27

Re: Flesvoeding topic

Koude pap lijkt mij ook niet zo lekker. Hij krijgt pap 's ochtends en nog één fles 's avonds. Tegen de tijd dat hij een bekertje melk krijgt, ga ik dat wel koud geven inderdaad. Het is ook een non-issue natuurlijk.

Klinkt idd als prima eten, Snirp! Hopelijk blijft ze het goed doen :)
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Jun 2018 09:50

Re: Flesvoeding topic

Marin schreef:Koude pap lijkt mij ook niet zo lekker. Hij krijgt pap 's ochtends en nog één fles 's avonds. Tegen de tijd dat hij een bekertje melk krijgt, ga ik dat wel koud geven inderdaad. Het is ook een non-issue natuurlijk.

Klinkt idd als prima eten, Snirp! Hopelijk blijft ze het goed doen :)


Ik dacht dat je de melk voor bij de maaltijd bedoelde. Dat je die in de fles wilde geven, omdat hij nog niet uit een beker kan drinken.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 09:56

Re: Flesvoeding topic

Oh nee hoor, maar hij drinkt water uit z'n beker. Zolang hij de fles 's avonds krijgt en daar nog zo lekker slaperig van wordt, geef ik dat liever als zuivel.
Let's discover the world together.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 06 Jun 2018 10:05

Re: Flesvoeding topic

Hier ook een moeilijke drinker, geen grote eter. We gaan nu al een paar weken naar de diëtiste. Ze komt wel aan maar ook erg weinig.
Ik vraag mij af hoelang dit zo doorgaat. Ze is verder fit gezond vrolijk dus zal eens vragen binnenkort.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Jun 2018 12:27

Re: Flesvoeding topic

Marin schreef:Oh nee hoor, maar hij drinkt water uit z'n beker. Zolang hij de fles 's avonds krijgt en daar nog zo lekker slaperig van wordt, geef ik dat liever als zuivel.


Weetje, ik heb nogsteeds een pak Hero in de kast staan. T eet met vlagen echt slecht en groeit niet hard.
Hij krijgt voor het slapen gaan af en toe een rietjesbeker peutermelk. Op de dagen dat hij goed eet geef ik hem gewone warme melk. We hebben dit advies vorig jaar gekregen en volgende week hebben we weer controle. Ben benieuwd wat er dan over gezegd wordt.
2016
<<

Anoniem243

Bericht 06 Jun 2018 20:10

Re: Flesvoeding topic

Balen Snirp, dat 't lijntje toch weer afbuigt. Je ziet 't liever netjes stijgen. Fijn dat ze wel goed eet, klinkt prima wat ze zo binnen krijgt. Goed dat ze verder gaan onderzoeken.

Ik heb nooit koemelk opgewarmd eigenlijk. Pap maakte ik aan met water (dat wel warm) en de melk dronk hij koud uit z'n rietjesbeker. Maar idd, je hoeft niet over te stappen natuurlijk.
<<

Anoniem243

Bericht 06 Jun 2018 20:12

Re: Flesvoeding topic

Cotton schreef:Fijn Sookie!!

G kwam vanochtend pas om 8 uur en nu ging de ochtendfles ook eens leeg. Zal vandaag wel weer op 4 flessen uit komen denk ik, gisteren waren het er weer 5 (niet allemaal leeg).


Ochtendflessen gaan hier ook vaak het best!
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 20:17

Re: Flesvoeding topic

Sookie schreef:
Cotton schreef:Fijn Sookie!!

G kwam vanochtend pas om 8 uur en nu ging de ochtendfles ook eens leeg. Zal vandaag wel weer op 4 flessen uit komen denk ik, gisteren waren het er weer 5 (niet allemaal leeg).


Ochtendflessen gaan hier ook vaak het best!

Ja hier dus niet normaal. Ze is vaak niet wakker genoeg denk ik. Of nouja, ze valt snel weer in slaap dan. Vanochtend jengelde ze even rond 6 uur, maar viel ze schijnbaar weer in slaap, want ik ben er niet wakker genoeg van geworden om een fles te gaan maken. En toen heeft ze zelfs door de wekker en het opstaan van vriend heen geslapen. Dus toen ze rond 8 uur wakker werd had ze denk ik iets meer honger haha.
Wie weet is dit toch het begin van vaker 4 flessen. Nouja ze heeft vandaag alle 4 de 180+6 leeggedronken op 25ml na, dus ik ben hartstikke tevreden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:21

Re: Flesvoeding topic

Sookie schreef:Maar idd, je hoeft niet over te stappen natuurlijk.


Ja dat vind ik toch nog wel een beetje lastig wat nou wijsheid is. Hij krijgt nu Nutrilon nummer 4. Hierna heb je nog 5 en 6 natuurlijk, die zullen niet voor niets bestaan. Vooralsnog meng ik de koemelk met de poedermelk, want het pak moet toch op en zo kan hij er een beetje aan wennen (hij ging eerst nogal spugen van yoghurt, dus vandaar dat ik het rustig af/opbouw).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 06 Jun 2018 20:23

Re: Flesvoeding topic

Oh zo vroeg ging het inderdaad ook niet zo hard maar sinds ik haar sochtends wakker moet maken ergens tussen half 8 en 8 wel. Dus dat komt wel uit idd, haha. Ze komt dan meestal nog op 5 a 6 (kleine) flessen uit.
Prima toch als ze 25 laat staan van zulke grote, netjes hoor!
<<

Anoniem243

Bericht 06 Jun 2018 20:24

Re: Flesvoeding topic

Marin schreef:
Sookie schreef:Maar idd, je hoeft niet over te stappen natuurlijk.


Ja dat vind ik toch nog wel een beetje lastig wat nou wijsheid is. Hij krijgt nu Nutrilon nummer 4. Hierna heb je nog 5 en 6 natuurlijk, die zullen niet voor niets bestaan. Vooralsnog meng ik de koemelk met de poedermelk, want het pak moet toch op en zo kan hij er een beetje aan wennen (hij ging eerst nogal spugen van yoghurt, dus vandaar dat ik het rustig af/opbouw).


Je kunt ook de pap met opvolgmelk blijven geven en dan een bekertje koude melk ipv de fles?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 20:24

Re: Flesvoeding topic

Dat is op den duur wel het doel inderdaad. Alleen geniet hij nu nog zo van die avondfles voor het slapen gaan. Hij wordt er helemaal rozig van. Dat vind ik ook zo fijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 20:27

Re: Flesvoeding topic

Sookie schreef:Oh zo vroeg ging het inderdaad ook niet zo hard maar sinds ik haar sochtends wakker moet maken ergens tussen half 8 en 8 wel. Dus dat komt wel uit idd, haha. Ze komt dan meestal nog op 5 a 6 (kleine) flessen uit.
Prima toch als ze 25 laat staan van zulke grote, netjes hoor!

Ja als ze naar het KDV moet zullen we haar ook wakker moeten maken misschien. Ben benieuwd hoe het dan gaat.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 07 Jun 2018 19:50

Re: Flesvoeding topic

Oh wow Cotton, dat is pas echt doorslapen. Goed joh! Hier krijgt ze 150+5. Maar haar laatste fles is meestal rond 00.30uur en ze wordt dan weer rond 6u wakker. Daar ben ik al heel blij mee. Heb jij uit jezelf verhoogd naar 180?
12-03-2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers