Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit(ter) worden!

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Mei 2018 09:19

Re: Fit(ter) worden!

Ja rust is belangrijk! Laatst had ik een intensieve training van zwangerfit gehad ‘s avonds en de volgende ochtend ging ik hardlopen met mijn personal trainer maar man man, ik had echt het gevoel dat ik niet vooruit te branden was en daarna voelde ik me echt gesloopt terwijl ik normaal echt een energieboost krijg na t hardlopen. Alsnog wel gewoon 6 km hardgelopen en in mijn training merkte de trainer niet zo veel verschil (hartslag hetzelfde als altijd, herstel ook) had alleen echt mijn wilskracht nodig om mijn ene been voor het andere te zetten.

Ik was trouwens voor de zwangerschap al maanden twee keer in de week aan het sporten. In gewicht was ik echt nauwelijks wat kwijt terwijl ik veel gezonder was gaan eten, maar toen we de cm’s weer eens een keer gingen opmeten was ik er dus echt heel veel kwijt! Dat was wel motiverend. Op een gegeven moment gingen mensen ook vragen of ik veel was afgevallen en zeggen dat ik er goed uitzag, en ik had gewoon nog dezelfde kledingmaat maar alles was strakker of zo.

Ik móet fit blijven deze zwangerschap en óf elke dag 20 minuten stevig op de hometrainer of 3x in de week een st evig training vooral gericht op cardio. Eerst sportte ik 2x in de week nu de afgelopen 3 weken 3x in de week, altijd een dag rust tussendoor of als het niet lukte fietsen op de hometrainer. Mijn bloeddruk gaat steeds een beetje verder omlaag én mijn hartslag in rust wordt steeds lager, zit nu vaak tussen de 51 en 57 slagen per minuut. Dus dat doel lijkt te worden bereikt (ik moet een soort sportershart creeeren om te zorgen dat ik minder snel en minder ernstige pre-eclampsy krijg).
Wat mij ook verbaasd is dat ik sinds ik nog intensiever ben gaan sporten nauwelijks nog aan kom. De teller staat nog altijd op + 2,1 en ik ben nu 19 weken. Die 2 kilo is van de eerste weken.

‘T bevalt me wel en het is een hele goede motivatie!!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Mei 2018 09:25

Re: Fit(ter) worden!

June schreef:
Feline schreef:Ja, je hebt gelijk Caro. Dat ga ik proberen! Ik sla ook snel door in dingen en voel me slecht als ik een dag niet beweeg.

Wat fijn dat het zo goed werkt bij jou! Ik ken het niet maar het klinkt interessant!

Caro is heel wijs en heeft altijd gelijk. Ik vind het ook lastig, maar slaap en rust (herstel) zijn inderdaad heel belangrijk. Ik merk ook dat ik lekkerder kan trainen en minder snackbehoefte heb als ik meer slaap.


Nou, dat valt wel mee hoor :-). Ik kan in het weekend sowieso harder en beter trainen dan door de week, dat heeft ook met je energie te maken.Daarom maak ik me minder druk als ik op donderdag te uitgeput ben om te sporten. Jammer dan. Je maakt meer kapot op die manier dan dat het goed voor je is.

En ergens is het ook logisch dat als je beter en meer slaapt je minder snackbehoeftes hebt. Slapen geeft energie, net als eten. Kom je slaap te kort, gaat je lichaam ergens anders om energie vragen: dus eten.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 26 Mei 2018 19:48

Re: Fit(ter) worden!

Ik heb gisteravond de Nike-app gedownload, want ik wil ook graag fitter worden. En afvallen ook, maar eerst maar eens beginnen met trainen, dat is erg lang geleden. Nu vroeg ik me 2 dingen af, wat voor matje is handig en is deze echt nodig? Want ik heb er geen in huis en wil morgen beginnen.
En wat is een fijn moment om te trainen? ‘S ochtends vroeg of juist overdag of ‘s avonds? Snap dat dat ook uitproberen is wat werkt voor mij, maar misschien dat jullie voorkeuren hebben die werken?
<<

Anoniem298

Bericht 26 Mei 2018 20:48

Re: Fit(ter) worden!

Verde schreef:Ik heb gisteravond de Nike-app gedownload, want ik wil ook graag fitter worden. En afvallen ook, maar eerst maar eens beginnen met trainen, dat is erg lang geleden. Nu vroeg ik me 2 dingen af, wat voor matje is handig en is deze echt nodig? Want ik heb er geen in huis en wil morgen beginnen.
En wat is een fijn moment om te trainen? ‘S ochtends vroeg of juist overdag of ‘s avonds? Snap dat dat ook uitproberen is wat werkt voor mij, maar misschien dat jullie voorkeuren hebben die werken?


Wat een fijn moment is om te trainen verschilt per persoon. Ik ga liever 's ochtends naar de sportschool, 's avonds na het eten moet ik me echt van de bank slepen om te gaan (dan ga ik ook wel, maar met (meer) tegenzin). Een ander gaat misschien júist graag 's avonds sporten, dat is inderdaad iets dat je zelf eens moet proberen.

Een matje is wel echt fijn trouwens! Ik deed 30 days shred altijd op een handdoek, maar dat vond ik toch te hard voor mijn (onder)rug. Nu met matje is zoveel fijner. Ik heb deze. Zolang je geen matje hebt kun je natuurlijk gewoon een (dikke) handdoek gebruiken. Succes!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Mei 2018 20:56

Re: Fit(ter) worden!

Een matje is wel een stuk fijner, maar zonder kun je ook beginnen. Wanneer je het liefst sport is echt persoonlijk ja..
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mei 2018 21:47

Re: Fit(ter) worden!

Lidl heeft ook allerlei sportartikelen. Misschien hebben ze er ook yoga-matjes?

Ik heb vanavond voor het eerst in mijn korte broek gerend. Drempeltje hoor! Die lelijke witte sprieten. Ik heb tevens al sinds m'n 16e putjes en ik vind dat zó ontsierend :( Gaat ook nooi meer weg, ga ik vanuit. Maar goed, moet ik schijt aan hebben!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 29 Mei 2018 09:52

Re: Fit(ter) worden!

Hier ook weer streng begonnen met sporten en op mijn voeding letten.

Gisteren een stuk wezen fietsen omdat hardlopen mij nog te benauwd leek. 10 km gefietst en erna buikspieren gedaan.
Ik wil 4 x per week hardlopen / mountenbike/boksen/buikspieren gaan doen.

oeh ja een korte broek hardlopen....dat durf ik ook nog niet. Stom he. Doe nu hardlopen in een 3/4 broek hahaha, dat was en een klein drempeltje voor mij.

En qua voeding kleinere porties eten en...ik doe nu even 2 weken het ei dieet :-)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Mei 2018 09:54

Re: Fit(ter) worden!

Oh, dat snap ik volledig Travel! Ik heb dus bruine enkels omdat ik altijd in lange broek fiets en heb gister zowaar een kort strak broekje gekocht dus dat wordt ook nog een stap voor mij haha.

Fijn dat je zo lekker bezig bent!
<<

Anoniem298

Bericht 01 Jun 2018 15:37

Re: Fit(ter) worden!

Oh ja, die drempel om in een korte broek te sporten is hier wel enorm hoog moet ik zeggen. Van de week een broekje gepast bij Decathlon en hij zat wel heel mooi, maar toch durfde ik het niet aan. Stom hè? Misschien eerst thuis aantrekken tijdens 30 days shred ofzo, wellicht went dat zodat ik er ook mee naar buiten durf. Maar goed, ik ga dus weer shredden, is ook wel lekker voor de afwisseling.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Jun 2018 10:26

Re: Fit(ter) worden!

Ik vind een kort broekje ook een drempel met mijn melkkleurige benen, maar ik trek hem op van die hete dagen toch aan. Als ik eenmaal in de sportschool ben, vergeet ik het ook een beetje.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem273

Bericht 02 Jun 2018 10:53

Re: Fit(ter) worden!

Ik draag met hardlopen ook wel een kort broekje. Vorig jaar durfde ik dat nog niet, haha. Even een drempel over en gaaaan. Kom zelden iemand tegen, dat scheelt wel. En ik gebruik nu bodylotion met lichte bronzer voor mijn witte benen.

Ik heb me voordat ik begon met Shredden opgemeten en net weer. Ben na level 1 al 1,5 cm kwijt van mijn bovenarmen, zo blij mee! Dat is echt mijn probleemzone samen met mijn buik. Buik is qua cm 1 cm minder maar ik zie het verschil al wel een beetje. Wat minder kwabjes enzo!

Ben nu helemaal gesloopt na lvl 2 maar het lukt steeds een beetje beter. Morgen dag 4 :)

Wat leuk dat jij ook wil gaan Shredden, Jet!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Jun 2018 10:54

Re: Fit(ter) worden!

Ha, die bodylotion gebruik ik inderdaad ook. Nu zijn mijn benen donkerwit. Het werkt wel best goed!

Wat een mooi resultaat heb je geboekt, Azi! Echt veel verschil! Ik heb mijn armen en benen nooit gemeten (alleen heupen, schouders, taille, borst). Best zonde. Misschien ga ik dat vanaf de volgende meting wel doen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem298

Bericht 03 Jun 2018 07:29

Re: Fit(ter) worden!

HAHA June, donkerwit :lol:

Misschien ga ik die bodylotion ook wel gebruiken, scheelt misschien al.

Azi, wat goed dat je al resultaat ziet! Echt een mooi verschil al, zeg!
<<

Anoniem245

Bericht 03 Jun 2018 08:52

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben dus met de Nike app bezig. Hebben jullie ook een schema laten maken?
Er zitten oefeningen bij die ik echt nog niet kan dus ben nu met het schema gestopt en ga elf elke keer iets uitzoeken wat ik wil doen.
Ik sport overigens net wanneer ik tijd heb, meestal ergens in de middag maar voor mij maakt het niet uit om in de ochtend of avond te sporten. Toen ik naar de sportschool ging, ging ik wel altijd in de ochtend. Vond dat een heerlijk begin van de dag.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Jun 2018 08:58

Re: Fit(ter) worden!

Denk dat ik ook maar die bodylotion moet gaan halen als ik zo naar m'n benen kijken :)

Ik ken de Nike app niet Kira maar ik weet wel dat niets zo demotiverend werkt als oefeningen die je niet kunt. Ik sport 2 keer per week direct na werk rond een uur of 5 en in het weekend wanneer het uitkomt. 's Ochtends is inderdaad fijn maar nog voor m'n werk vind ik wel echt te vroeg, dan weet ik ook niet wanneer ik moet ontbijten :)
<<

Anoniem245

Bericht 03 Jun 2018 09:03

Re: Fit(ter) worden!

Nee precies, de eerste sessie was echt heel leuk, maar die tweede al helemaal niet meer. Dus toen heb ik een nieuw schema laten maken en die was gewoon echt te zwaar. Dus ik ga nu maar gewoon de trainigen zelf selecteren.
Ik ging dan sporten op dagen dat ik niet hoefde te werken. Nu kan dat niet meer omdat ik elke dag om 8.30 begin. Dat is ook waarom ik geen abbo meer wil op de sportschool. In de middag/avond zal ik niet zo snel gaan.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Jun 2018 09:08

Re: Fit(ter) worden!

Ja, ik vind de sportschool juist fijn omdat ik er dan even uit ben. Ken niet zoveel mensen hier en gister was ik de hele dag alleen dus dan ben ik wel blij dat ik naar de sportschool kan. Had mezelf dan echt niet kunnen motiveren om oefeningen in de woonkamer te doen.
Ik ga ook even informeren hoeveel een pt-les kost. Iemand hier die dat doet? Dan weet ik een beetje wat een redelijke prijs is. Lijkt me wel fijn om dat 2x per maand te doen zodat ik een strak schema blijf houden.
<<

Anoniem243

Bericht 04 Jun 2018 20:50

Re: Fit(ter) worden!

Ken de app niet, maar ook ik sport beter buitenshuis dan in de woonkamer. Heb wel eens zo'n 7 minute work-out app geprobeerd, maar dat hou ik dus gewoon niet vol. Als ik er de deur voor uit moet is de stap groter maar doe ik het toch sneller gek genoeg.

Hier ligt het een beetje op z'n gat allemaal. Hoop lichamelijke shizzle waaronder een diastase :cry: waardoor ik nog steeds niks met m'n rechte buikspieren mag.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Jun 2018 12:20

Re: Fit(ter) worden!

Ik sport tegenwoordig beter binnenshuis. Maar dat is denk ik ook omdat ik er de tijd voor heb. Het lukt me thuis wel alleen als ik een realistisch schema heb. Ik moet niet zelf hoeven te bepalen wat ik ga doen, want dan wordt het niks. Zo heb ik een programma van die Nike app van 4 weken gedaan, en daarna bijna een week niks. Nu heb ik een nieuw programma gemaakt van 6 weken en ik ben vandaag weer begonnen.

Sookie: vervelend dat je lichamelijke problemen heb. Hoop dat het snel over is. Het is inderdaad wat Kira en Feline ook zeiden, zo demotiverend als je dingen niet kunt.

Feline: ik heb een hele tijd pt gedaan à 45 euro per uur. Ik kan het nu momenteel even niet betalen, maar ik vond het fantastisch. Ik kon door die begeleiding ook veel beter een gezond eetschema aanhouden. Als je het kunt en wilt betalen, zou ik het iedereen aanraden.

UrbanNaked: ben je weer helemaal opgeknapt? Kun je het sporten weer wat oppakken?
<<

Anoniem249

Bericht 05 Jun 2018 20:26

Re: Fit(ter) worden!

Feline ik heb een tijdje pt gedaan en betaalde ook 45 euro per uur. Super fijn als een pt een sport schema voor je kan maken. Dan heb je toch een extra stok achter de deur.

Ik sport nog steeds braaf 2 tot 3x per week en hou me aan mn voedingsschema (soms beter dan anders). Ik heb me vandaag gewogen en zit onder m'n streef gewicht! Helaas nog steeds last van m'n blessure, dus kan echt alleen bovenlijf trainen. Volgende week gaat de fysio me nog wat sport tips geven wat ik wél kan met m'n blessure.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 05 Jun 2018 20:34

Re: Fit(ter) worden!

Ja, het lijkt me uiteraard heel fijn maar lidmaatschap is al 50 en dan nog 1xpw pt is 250 per maand. Vind ik echt veel! Ik kan het missen maar heb het er nu nog niet voor over.
<<

Anoniem249

Bericht 05 Jun 2018 20:42

Re: Fit(ter) worden!

Ik deed pt 1x in de 3 weken. Dan is t beter te doen qua kosten.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 06 Jun 2018 07:58

Re: Fit(ter) worden!

Goed idee om het dan niet wekelijks te doen, Claire! Ik heb het nu niet nodig, maar ik houd je tip in mijn achterhoofd.

Voor mij werkt het om twee weken vooruit al mijn trainingen in mijn agenda te zetten en prioriteit te geven. Als ik iets wil afspreken plan ik om mijn trainingen heen of ga ik iets eerder/later trainen. Eerder was ik geneigd om elk excuus aan te grijpen om dan niet te gaan, maar de sportschool is open van 7 tot 22.30, dus het moet altijd wel ergens lukken voor mij. Ik kan me wel voorstellen dat het met kinderen lastiger is, maar ik geloof in mijn onervarenheid dat je ook dan elke week iets kunt plannen.

Ik had gisteren een vitaliteitscheck op mijn werk en alles was in orde (o.a. cholesterol en nuchtere bloedsuikerwaarde). Conditie (als in: VO2 Max) was gemiddeld en die wil ik wel naar goed hebben. Mijn bloeddruk is wat laag, maar dat wist ik al. Eigenlijk jammer dat ik deze meting niet in januari al heb gedaan, want dan had ik de progressie ook kunnen zien. Vetpercentage moet voor een vrouw van mijn leeftijd tussen 20 en 32% zijn het is nu 25,1. Eigenlijk ben ik daar al heel blij mee!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem249

Bericht 06 Jun 2018 18:47

Re: Fit(ter) worden!

Dat is fijn June!! VInd je vetpercentage echt super netjes.
Vooruit in de agenda plannen vind ik een goede tip. Zit vaak te puzzelen in m'n hoofd namelijk, maar kan t natuurlijk gewoon in m'n agenda zetten.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jun 2018 11:47

Re: Fit(ter) worden!

Hoe gaat t ladies? Ik merk dat ik het steeds makkelijker begin te vinden. Ik heb helemaal geen behoefte meer aan "slecht" eten en vind t ook echt lekker om te sporten.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers