Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jun 2018 13:52

Re: Biechttopic

@ Whatever, ik dacht altijd dat glasvochtvertroebelingen bij oudere mensen voorkwam, dus had er zelf niet aan gedacht dat ik het ook zou krijgen na een gesprongen bloedvaatje (ben begin 30).

Wat is jouw visie waarom je verwacht dat het bijtrekt?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Jun 2018 13:01

Re: Biechttopic

Ik zit met iets in mijn maag. Deze week sprak ik een vriendin. Ik ben niet heel close met haar maar we zien elkaar ongeveer eens in de maand. Zij heeft een dochter van 12. Een tijd geleden vertelde ze mij over haar jeugd. Zij is seksueel misbruikt door haar vader. Ze heeft hier veel verdriet van en is hiervoor in therapie. Gisteren sprak ik haar weer en vroeg ik hoe het met haar ging. Ze barste in tranen uit, en vertelde toen dat er met haar dochter een paar jaar geleden hetzelfde is gebeurt, ook door haar vader. Ze was een keer heel dringend oppas nodig en heeft haar dochter toen achter gelaten bij haar ouders. In die paar uur heeft haar vader haar dochter dus ook misbruikt. Ik vind dit heel erg voor mijn vriendin en heb haar uiteraard getroost.

Nu, een dag later, blijf ik er maar aan denken... En ik denk dan: maar eigenlijk is het nu ook de schuld van mijn vriendin dat haar dochter nu ook is misbruikt. Mijn vriendin wist waartoe haar vader in staat was. Hoe kun je dan je dochter bij hem achter laten, ook al is de nood nog zo hoog? Ik voel me nu ook plaatsvervangend boos op mijn vriendin. Wat moet ik hier nu mee?... Vinden jullie ook dat mijn vriendin hier ook schuldig aan is?
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jun 2018 14:14

Re: Biechttopic

Oef, wat akelig. Wat een vreselijke situatie.

Je vriendin is niet schuldig, haar vader is de schuldige!

Natuurlijk snap ik ook je boosheid, want waarom heeft ze dit aangedurfd? Maar de enige dader hier is haar vader. Hopelijk heeft je vriendin het lef om de politie in te schakelen. En anders jij! Dat meisje moet beschermd worden!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 13 Jun 2018 15:32

Re: Biechttopic

Wat een vreselijke situatie zeg, ik kan me je reactie wel een beetje voorstellen maar de echte schuldige is haar vader. Is haa moeder op de hoogte? En ze moet inderdaad aangifte doen!
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 13 Jun 2018 15:41

Re: Biechttopic

Ik zelf zou richting die vriendin niets doen, behalve haar steunen en er voor haar zijn. Ik denk dat zijzelf zich al schuldig genoeg voelt richting haar dochter.
03/2019
11/2020
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Jun 2018 15:52

Re: Biechttopic

Jeetje, heftig. Maar de schuldige is haar vader, wat een l*l. Dat ze daar überhaupt nog contact mee heeft. Geef haar steun en wees er voor haar, misschien durft ze dan stappen te zetten.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jun 2018 16:39

Re: Biechttopic

Ik zou hetzelfde denken maar niet boos zijn op haar, zij is niet schuldig, haar vader is dat.
Probeer je vriendin te steunen waar mogelijk, ik denk dat zij ook heel erg met schuldgevoelens kampt
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Aug 2018 17:45

Re: Biechttopic

*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 27 Sep 2018 18:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem248

Bericht 02 Aug 2018 17:59

Re: Biechttopic

Het komt op mij over als gewoon een kloofje.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 02 Aug 2018 18:13

Re: Biechttopic

Ik heb (ook) een schrale, branderige mondhoek gehad. Ik heb geen moment gedacht dat het iets anders kon zijn. Ik zou me er geen zorgen over proberen te maken. Succes met je therapie.
L2014 & H2017
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 02 Aug 2018 18:38

Re: Biechttopic

Ik heb dat ook meermaals gehad. Bij mij was het best erg, niet pijnlijk ofzomaar het werd wel een grote droge rode vlek in mondhoeken. Ik heb er te lang mee doorgelopen en pas laat bij huisarts beland. Volgens hem was het of een schimmel- of een bacteriele infectie. Begonnen met een creme tegen schimmel, hielp niet. Vervolgens iets anti bacterieels. Toen ging het langzaam beter. Maat ik ben toen ook begonnen met lysine capsules en had eigenlijk het idee dat die beter werkten dan al die cremes. Kan je wellicht proberen als het aanhoudt, gewoon bij etos enzo verkrijgbaar.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 23 Aug 2018 22:02

Re: Biechttopic

Ik begin me zorgen te maken. Natuurlijk zijn jullie ook geen dokters (Whatever, wat ben/doe jij eigenlijk? :)), maar wie weet is er toch herkenning of tips o.i.d.

Ik heb sinds een week erg last van ‘down under’. Het jeukt/prikt/is pijnlijk, veel kleine beetjes plassen, binnenkant doet echt pijn met aanraking van bijv. tampon of waterstraal. Ook stinkt het enorm.
Vandaag al op blaasontsteking getest, was het niet. Nu op kweek gezet, uitslag hoor ik morgen.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Laatst gewijzigd door Biechtje op 24 Aug 2018 07:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Aug 2018 22:15

Re: Biechttopic

Schimmelinfectie?
<<

Anoniem248

Bericht 24 Aug 2018 05:51

Re: Biechttopic

Klinkt mij ook als een schimmelinfectie.
<<

Anoniem243

Bericht 24 Aug 2018 20:16

Re: Biechttopic

Ik zou ook zeggen schimmelinfectie.
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 24 Aug 2018 21:08

Re: Biechttopic

Heb je al de uitslag gekregen Biechtje?

Ondanks dat het niet typisch klinkt als herpes moest ik daar wel gelijk aan denken, omdat je zo'n pijn bij aanraking hebt en ook bij water.
Als ik een uitbraak had/kreeg rook ik het meteen.
En bij mijn eerste uitbraak had ik aan de buitenkant ook maar een blaasje/buktje.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Aug 2018 17:23

Re: Biechttopic

Ik wil graag -anoniem- mijn verhaal aan jullie kwijt en ik hoop dat jullie tips hebben :) Ik ben 29, 10 jaar samen met mijn vriend en sinds een jaar of 3 slik ik concerta&ritalin voor mijn ADHD. So far so good. Alleen ben ik de laatste tijd veel aan het nadenken en heb ik het vermoeden dat mijn gevoel nogal afgevlakt wordt door de medicatie. Voorheen was ik een blij persoon, ik kon mij goed inleven in een ander etc. Mijn libido was niks mis mee maar tegenwoordig is die gezakt naar het vriespunt:( En ook mijn gevoel. Het is allemaal vrij vlak en hetzelfde. Zonder medicatie is geen optie denk ik maar wat dan wel?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Aug 2018 17:26

Re: Biechttopic

Is het geen optie om wat minder zware doseringen te nemen?
Als je overlegt met je arts kan hij/zij je ook vast wel helpen.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 29 Aug 2018 19:42

Re: Biechttopic

Je kunt idd een ander soort medicatie proberen, of een andere dosering. Of je probeert iets heel anders, neurofeedback bijv. Heb daar zelf geen ervaring mee btw.
#teammaple🍁
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Sep 2018 06:30

Re: Biechttopic

Ritalin staat er wel bekend om dat het alle emoties afvlakt. Er is tegenwoordig zoveel bekend over ADHD, ik zou is zoeken in het alternatieve circuit.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Nov 2018 20:47

Re: Biechttopic

Ik wil even biechten dat ik net voor het eerst mijn borsten heb gecontroleerd. Ik las vandaag een artikel en blijkbaar heeft het toch wat met mij gedaan want net stond ik in de badkamer opeens te controleren.
Ik ben in de 30 en had dat misschien al eerder moeten doen. Misschien kop in het zand steken gevoel?
Geen idee maar heb dus tot nu toe geluk gehad.
Maar ik wist eigenlijk niet zeker of ik het goed deed.
Ik vroeg mij af of jullie je wel regelmatig controleren, hebben jullie ooit iets gevoeld? En hoe controleer je het goed?

Ik heb wel met de 30 al een uitstrijkje laten maken. Dat dus wel.
Waarom niet gewoon al vanaf de 30 zo'n borst foto. Nu twijfel ik weer of ik het wel goed doe.

Voor sommige misschien geen echte biecht maar ik voelde mij vandaag stom dat ik niet zeker weet of ik het goed doe en dat ik het niet eerder heb gedaan.
<<

Anoniem249

Bericht 19 Nov 2018 21:00

Re: Biechttopic

Waarom geen foto? Omdat je tot een bepaalde leeftijd veel melkklieren in je borsten hebt die soms opzetten etc. Daardoor zie je weinig op een foto.

Als je een knobbel hebt voel je dat gelijk. Het is heel opvallend en hard. Je weet meteen dat het er niet hoort.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 22 Nov 2018 19:36

Re: Biechttopic

Ik snurk en ik snurk heel hard! Mijn man kan er niet van slapen en man slaapt dus regelmatig op de bank.

Ik wil naar de dokter maar ik zit even met het eigen risico gedeelte (ervan uitgaande dat ik doorgestuurd word naar de kno arts). Is even verstandiger dat ik dit voor volgend jaar laat tellen.

Wie heeft er een tip wat wel werkt bij jou of jouw man?
Mijn man heeft al oordoppen op maat.

Help ons!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Nov 2018 19:58

Re: Biechttopic

Ik denk eerlijk dat de kans dat je dit jaar nog langs kan komen in het ziekenhuis. Dus dat zou betekenen dat het onder je eigen risico van volgend jaar zal komen te vallen.

Verder weet ik natuurlijk niet of je dit jaar nog eigen risico open hebt staan, zo ja dan zal ik ook voor volgend jaar gaan. Het is in theorie wel zo dat een ziekenhuis pas gaat declareren als je zorg DBC ( diagnose behandelplan) wordt afgesloten, maar mochten ze tussendoor gaan declareren en je valt onder beide kalenderjaren. Dat zit je met 2x eigen risico wat je mag betalen.

ik denk dat je hier wel even mee kan bellen met de verzekering om hier meer duidelijkheid over te krijgen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Nov 2018 20:13

Re: Biechttopic

Als je dit jaar nog terecht kunt bij de KNO en het dossier is in 3mnd gesloten dan valt het allemaal onder de verzekering van 2018.
Verder heb ik geen tips voor je helaas. Ik ben gezegend met een man die nog doorslaapt als je z'n bed onder hem vandaag haalt.
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers