Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jun 2018 20:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik biecht op dat ik eigenlijk wil scheiden. Maar we hebben kinderen. Dus wil ik eerst relatietherapie overwegen. Maar zou dat zin hebben? Het gevoel is weg, al heel erg lang, en dat gaat ook niet terug komen. Maar voor de kleintjes heb ik de knoop nog niet doorgehakt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Jun 2018 20:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Het gevoel gaat weg als je niet werkt aan een relatie. Hebben jullie in het verleden, toen dat gevoel begon weg te gaan, wel daar over gesproken en er aan gewerkt? Want if not, dan is het logisch dat het weg is inderdaad.. Als jij nu met zekerheid kunt zeggen dat het niet terug gaat komen (oftewel: dat je niet bereid bent om aan de slag te gaan), dan heeft therapie geen zin nee. Therapie heeft alleen zin als je een doel daarmee voor ogen hebt.

Dit klinkt misschien wat hard. Maar ik vind het altijd zo moeilijk om van mensen met kinderen te lezen dat bijvoorbeeld ‘de koek op is’ of in dit geval ‘gevoel weg’, terwijl het met die koek en dat gevoel echt zo is dat je er keihard voor moet bikkelen soms.
Misschien heb jij dat wel gedaan. Dan slaat mijn bericht niet op jou.
#teammaple🍁
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jun 2018 20:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Wat heftig en rot voor jou zeg! Relatietherapie werkt naar mijn idee alleen als je er allebei vol voor gaat. En gevoel kan groeien, maar of dat ook lukt als het helemaal weg is? Dat durf ik niet te zeggen. Sterke biechtje.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Geel

Bericht 03 Jun 2018 20:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik zou het sowieso doen, vanwege de kinderen mss wel, als dat je enige reden nog is. En het dan oprecht en volledig een kans geven, je openstellen voor het feit dat het gevoel terugkomt. Eens met Urban Naked dus.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Jun 2018 20:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ben het trouwens wel met Un eens dat je altijd aan een relatie moet blijven werken. En juist als je (jonge) kinderen hebt doe je dat vaak minder.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Jun 2018 21:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

@UN:
Ja we hebben het er regelmatig over gehad en ook aan gewerkt. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het gevoel niet terugkomt, maar die kans acht ik heel klein. Achteraf gezien passen we ook niet bij elkaar en zijn we door omstandigheden overal veel te snel ingestapt.
Maar ik ben zeker wel bereid om er mee aan de slag te gaan. Alleen vraag ik me dus af of dat niet met de verkeerde insteek is; vanwege de kinderen.

@Maddie:
Dat is ook een puntje: man staat er absoluut niet voor open, voor therapie dus.

@Geel:
Openstellen zal ik me zeker en ik hóóp ook dat het goedkomt, anders zou ik het niet eens overwegen om in therapie te gaan. Maar nogmaals, ik hoop het nu alleen voor de kinderen...


Tuurlijk blijft een relatie hard werken, maar er moet toch ook enigszins iets vanzelf gaan? Het moet toch niet meer narigheid dan gelukkig tijden zijn? Het is toch niet goed dat ik hooguit 10% van de tijd happy ben met onze relatie en ik echt al heel lang denk dat ik alleen gelukkiger af ben? En nee ik onderschat het alleenstaande moederschap echt niet hoor, maar ik weet zeker dat dat meer rust geeft (ook voor de kindjes) dan hoe het nu al maanden hier gaat...
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2018 21:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Voor de kinderen bij elkaar blijven vind ik geen goede reden nee. Tot wanneer ga je dan ongelukkig zijn? Tot ze 12 zijn? 16 of 18? Of uit huis gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Jun 2018 21:17

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Natuurlijk moet er iets gewoon vanzelf gaan, er moet een happy basis zijn van waaruit je op een gegeven moment voor zoiets groots als gezinsuitbreiding gaat. En die basis moet stevig zijn, en fijn, zodat je er op terug kunt vallen in rottige tijden waarin je weinig tijd hebt voor elkaar en helemaal niet automatisch lief bent voor elkaar. Dan kun je -met hard werken- weer terug naar die basis.

Ik neem aan dat je niet met een wildvreemde aan een gezin bent begonnen.. jullie hebben vast ook een mooie basis gehad ooit, toch?

Neemt allemaal niet weg dat ik het hartstikke kut voor je vind hoor, dat je in een vervelende relatie zit die weinig hoopvol lijkt nu.
Waarom wil je man niet in therapie? Weet hij dat het anders op een scheiding afkeldert?
#teammaple🍁
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 03 Jun 2018 21:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtte wat een rot situatie.
Een jaar geleden zat ik er net zo bij als jij nu. Wij zijn ook in relatietherapie gegaan maar helaas zonder het gewenste effect.
Het deed mij juist nog meer inzien dat er geen toekomst meer was voor ons samen.
Het heeft nog een tijdje geduurd voordat ik de knoop definitief door durfte te hakken.
Vanwege de kinderen, het huis wat verkocht moest worden maar vooral mijn dromen over de toekomst als gezin.
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en sta ik daar nog steeds achter.

Heb je er al eens met je partner over gepraat? Hoe staat hij erin?
Sterkte met je keuze.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 03 Jun 2018 22:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Urban Naked schreef:Natuurlijk moet er iets gewoon vanzelf gaan, er moet een happy basis zijn van waaruit je op een gegeven moment voor zoiets groots als gezinsuitbreiding gaat. En die basis moet stevig zijn, en fijn, zodat je er op terug kunt vallen in rottige tijden waarin je weinig tijd hebt voor elkaar en helemaal niet automatisch lief bent voor elkaar. Dan kun je -met hard werken- weer terug naar die basis.

Ik neem aan dat je niet met een wildvreemde aan een gezin bent begonnen.. jullie hebben vast ook een mooie basis gehad ooit, toch?

Neemt allemaal niet weg dat ik het hartstikke kut voor je vind hoor, dat je in een vervelende relatie zit die weinig hoopvol lijkt nu.
Waarom wil je man niet in therapie? Weet hij dat het anders op een scheiding afkeldert?

Helemaal mee eens en ik heb dezelfde vragen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Geel

Bericht 04 Jun 2018 06:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Niet bij elkaar passen hoeft trouwens niet doorslaggevend te zijn in of je een goed huwelijk kunt hebben of niet. Ik heb vrienden die echt compleet elkaars tegenovergestelde zijn, daardoor erg tot elkaar aangetrokken raakten, binnen een jaar trouwden en toen pas ontdekten hoe ontzettend anders hun levens zijn: qua karakter, qua stijl, qua hobby’s, qua voorkeuren etc. En ze hebben het niet altijd makkelijk en zij heeft meermaals huilend en gefrustreerd aan de telefoon gehangen. En toch zijn ze er elke keer weer samen voor gegaan. Praten, praten, praten, vergeven en weer opnieuw proberen, over jezelf heenstappen, het perspectief van de ander proberen te zien, je éigen grenzen steeds weer aangeven enz enz. En ze hebben - mss wel juist omdat ze harder moeten werken - echt een goed huwelijk. Dus laat ‘we passen eigenlijk niet bij elkaar’ je niet tegenhouden om er toch voor te gaan en het serieus bij je man aan te kaarten. Succes!
Laatst gewijzigd door Geel op 04 Jun 2018 08:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jun 2018 06:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Om helemaal eerlijk te zijn, is die basis nooit helemaal goed geweest. Dat neem ik mezelf ook heel erg kwalijk dat ik er zelf destijds niet uitgestapt ben. En dat maakt ook dat ik er nu (en al tijden mee bezig ben) alles aan wil doen om het voor de kindjes te laten slagen.

We hebben er wel over gepraat dat het zo niet gaat, maar ik heb nooit letterlijk het woord scheiden in mijn mond gehad.
Geen idee waarom man niet in therapie wil, ja hij vindt het allemaal zweverij.

Ik heb er een flink zootje van gemaakt :(
<<

ChiQ

Bericht 04 Jun 2018 07:20

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Soms is het voor kinderen ouders die gescheiden zijn beter.. je kan je best doen om een zo goed mogelijke basis voor je kinderen te creeeren, áls gescheiden ouders, dan ouders te zijn die elkaar niet meer liefhebben als partners in het leven maar elkaar wel respecteren. Het kán wel. Niet alle kinderen van gescheiden ouders zijn ongelukkig. Mijn ouders waren bijv niet compleet happy met elkaar, dat sprak mijn moeder ook wel eens uit tegen tantes of vriendinnen aan de telefoon. Ik denk dat kinderen allemaal gedijen op duidelijkheid en die basis zal je moeten creeeren, gescheiden of samen.
Succes biechtje. Ik denk trouwens dat je niet teveel moet luisteren naar mensen, somebody will always say something.
<<

Geel

Bericht 04 Jun 2018 08:30

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Heftig gevoel lijkt me dit voor je, Biechtje, heel naar. Ik vind het knap en volwassen van je dat je de verantwoordelijkheid neemt voor je eigen keuzes en dat je stappen wilt zetten om die minder goede keuzes om te zetten in iets moois. Ik hoop ook ontzettend voor je dat dat lukt.

Zie je het zitten om echt een serieus gesprek met je man aan te gaan en aan te geven dat het je menens is? Dat je weet dat hij het zweverij vindt, maar dat jullie therapie nodig hebben om dit huwelijk nog te laten slagen? Kun je dan meestal rustig blijven met zo'n gesprek?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Jun 2018 08:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Mooi gezegd Chiq.
Als aanvulling daarop kan je misschien jezelf de vraag stellen. Op welke manier maak jij de kinderen gelukkiger, door zelf ongelukkig in een relatie te zitten, of om met de vader apart te wonen met een goede omgang onderling om daarbij het beste voor de kinderen te bereiken.

En nee je hebt er geen zooitje van gemaakt, je hebt in het verleden een bepaald beeld in gedachten gehad en daar naar gehandeld omdat je op dat moment er van overtuigd was dat het was wat je wilde.

Succes in elk geval in deze lastiger periode en tijd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Jun 2018 08:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Ik ben het wel met jullie eens Chiq en SO. Maar ik vind dat de optie ‘werken om het eerst weer leefbaar, en daarna misschien weer happy te maken’ er nog wel tussen hoort.

En biechtje, het lijkt nu misschien een zooitje (je klinkt erg verdrietig, ik voel met je mee). Ik hoop dat je een goed gesprek kunt gaan hebben met je man. Leg het probleem op tafel (deze relatie is niet houdbaar voor mij), vraag hoe hij de situatie ziet en hoe houdbaar hij het inschat. Bespreek met elkaar hoe een beter, idealer plaatje er uit zou zien. Maak het desnoods echt visueel met een groot stuk papier en een mind map.
Idealere plaatje besproken -> samen bespreken hoe je daar kunt komen en hoeveel jullie er voor over hebben dat te realiseren. Ik hoop dat je wat aan dit verhaaltje hebt.
En ik vond het verhaal van d’n Geel ook een mooi voorbeeld.

Sterkte!
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Jun 2018 09:34

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #

Weg
Laatst gewijzigd door Pompoen op 19 Jun 2018 12:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jun 2018 10:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

@ChiQ en Silly-One:
Ik ben bang dat het momenteel zo ver is dat de kindjes gelukkiger zouden zijn met gescheiden ouders dan hoe het nu gaat. Dus er moet echt iets gebeuren. Maar die stap is toch eng...

@Geel:
Ik kan wel rustig blijven, man is totaal geen prater en reageert heel primitief. Hij is heel zwart/wit; waarschijnlijk zegt hij dan meteen dat we dan maar uit elkaar moeten ‘als ik dat zo graag wil’.

@Urban Naked:
Ik ben zeker heel verdrietig en vooral eenzaam. Bedankt voor je tips.

@Pompoen:
Wat fijn dat het voor jullie zo goed heeft uitgepakt! Dat geeft hoop. Alleen is er dus één verschil: we zijn ook niet meer dol op elkaar, ik althans niet meer op hem.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Jun 2018 10:50

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Pompoen: wat bedoel je met je laatste stukje over ‘ga op zoek naar je eigen liefde’?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Jun 2018 11:25

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Biechtje schreef:Pompoen: wat bedoel je met je laatste stukje over ‘ga op zoek naar je eigen liefde’?


Ik bedoel, ga op zoek naar waarin jij die liefde voor hem nog wel voelt, zoek bij jezelf, niet bij hem. Al is het maar omdat hij zo’n leuke papa is, of omdat hij mooie ogen heeft of omdat hij zo goed gras maait, onderzoek dat en sta daar bij stil. Misschien is er meer dan jij zelf nog denkt, misschien ontdek je dat er echt niks is en misschien ontdek je kleine dingen waarmee je je gevoel weer een beetje kunt uitbouwen.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2018 11:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Mooi mooi mooi jullie woorden, Pompoen, Geel en UN.
<<

Geel

Bericht 04 Jun 2018 12:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Waarom ben je ooit verliefd op hem geworden, weet je dat nog? Of dat je graag met hem optrok, mee ging?
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 04 Jun 2018 15:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Alsof ik hier mijn eigen verhaal lees. Ik heb er echt een puinhoop van gemaakt maar durf niet uit te spreken dat ik wil scheiden. En als ik het er over wil hebben zegt hij dat ik vooral weg moet gaan als ik elders beter kan vinden.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Jun 2018 15:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Anoniem Antwoord schreef:Alsof ik hier mijn eigen verhaal lees. Ik heb er echt een puinhoop van gemaakt maar durf niet uit te spreken dat ik wil scheiden. En als ik het er over wil hebben zegt hij dat ik vooral weg moet gaan als ik elders beter kan vinden.

Jeetje zo'n reactie is ook niet leuk en kwetsend zeg. Op wat voor manier heb je er een puinhoop van gemaakt?
<<

Anoniem Antwoord

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 214

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:06

Bericht 04 Jun 2018 15:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic #2

Mijn man denkt dat het prima gaat. Ik ben denk ik financieel niet onafhankelijk. Ik heb affaire. We hebben recent een huis gekocht. We hebben voor komend jaar meerdere vakanties al geboekt.

Nogal een puinhoop en ik weet niet wat ik er nog aan kan redden.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers