Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of niet trouwen?

<<

Anoniem281

Bericht 09 Mei 2018 09:03

Re: Wel of niet trouwen?

Charles, ik ben zó blij voor jou! Het is je echt gegund! :)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 09 Mei 2018 12:17

Re: Wel of niet trouwen?

Nan schreef:Ik zou wel willen trouwen, maar vind dat vriend me moet vragen, dat weet hij ook. Nu is er de laatste jaren wel wat tussen gekomen. Eerst verkoop appartement, toen aankoop van ons huis en toen was ik zwanger. Nu wil vriend wachten tot J oud genoeg is om zich ook dingen te herinneren. Ik heb onlangs wel even gehint dat als we verloven, we niet volgende maand al kunnen trouwen.
We hebben het er soms wel over. We willen dat alle kinderen van vrienden welkom zijn en dan huren we iemand in met een leuk kinderprogramma. En we willen een pannekoekenkraam. Tot we het prijskaartje zien waarschijnlijk.



Ooh dat is zo leuk. Ik weet nog dat mijn oom en tante gingen trouwen. Toen was ik 7. En die hadden dus oom paar van die dingetjes voor kinderen. Een muziekduo en iets van silhouette knippen enzo en een ijscokar. We (broers, neefjes nichtjes en ik) vonden t fantastisch. Is me altijd bijgebleven haha

On topic. Man en ik hebben een GP. Destijds voor ons huis gedaan, maar een paar maanden daarna heb ik alsnog ook zijn naam aangenomen, gewoon omdat kk dat graag wilde. Man vond dat ook heel gaaf! :). Noem hem dus ook altijd m’n man. We dachten toen misschien ooit nog echt trouwen met een feest. Maar eigenlijk niet zoveel behoefte aan (elke keer als ik op een bruiloft ben denk ik “Pfoe blij dat ik niet de bruid ben” haha). Miss ooit klein in t buitenland. Of dat we ooit nog wel een keer mooie ringen doen samen. Maar zeker geen must.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Mei 2018 14:28

Re: Wel of niet trouwen?

Ik ben twee keer getrouwd. Ik wilde altijd al trouwen, mijn eerste man wilde niet want hij was gescheiden, maar uiteindelijk na jaren heeft hij me toch gevraagd.

Daarna hoefde het van mij niet persé meer, vond het gewoon niet het belangrijkste maar had ook al zo’n geweldige dag gehad met mijn eerste man, een keer zo’n jurk aan gehad en het ja woord en al je dierbaren bij elkaar, dus om het een keer mee te maken hoefde ik het niet meer te doen.
Mijn huidige man hoefde ook niet persé maar als we nog een kindje samen wilden krijgen dan wilde hij toch ook wel trouwen eerst. Lekker ouderwets haha. Daarnaast had hij sowieso allemaal wilde bruiloftsplannen voor onze bruiloft altijd, zelfs toen we niet wisten of we zouden gaan trouwen haha. Uiteindelijk toen we de knoop hadden doorgehakt om inderdaad voor nog een kindje te gaan heeft hij me vrij snel ten huwelijk gevraagd. Ik vond het toch wel hartstikke leuk om weer te gaan trouwen al heb ik niet zijn naam meer aangenomen. Het grappige is dat ik de eerste keer veel meer moest wennen aan het ‘mijn man’ zeggen terwijl nu zei ik soms gewoon al ‘mijn man’ terwijl we nog niet getrouwd waren.
We hebben in ieder geval een totaal andere (dan zijn eerste bruiloft en dan mijn eerste bruiloft) maar geweldige bruiloft gehad en ik vind het fijn dat we nu echt wat van elkaar zijn.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Mei 2018 10:39

Re: Wel of niet trouwen?

Leuk om jullie verhalen te lezen! En ook leuk om te lezen dat er meer zijn van wie het eerst niet hoefde, maar nu toch getrouwd zijn. Ik heb het er met mijn vriend over gehad. Hij had zich er al helemaal bij neergelegd nooit te trouwen en mochten we nu wel trouwen, zou hij het nog steeds willen trouwen met alles erop en eraan. En dat lijkt me nog steeds niks. We gaan het zien in de toekomst!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Mei 2018 12:22

Re: Wel of niet trouwen?

Maar Joey, “alles er op en er aan” kan op tig verschillende manieren hè.
Misschien kunnen jullie daar een middenweg in vinden.

Zelf hoefde ik ook niet alles er op en er aan, tot ik me er in ging verdiepen en uiteindelijk wel alles er op en er aan had, maar op mijn/onze manier.
Wel een witte jurk, maar geen fancy veel te dure trouwjurk, en mét spijkerjasje.
Wel bloemen maar geen stijf boeketje (had veldbloemen van een pluktuin)
Wel taart maar geen gestapelde taart. We hadden 4 verschillende taarten die we lekker vinden.
Geen standaard trouwlocatie maar een boerenschuur
Geen fancy diner maar een bbq truck etc.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 12 Mei 2018 13:52

Re: Wel of niet trouwen?

Ik ben al 1x getrouwd geweest en vond dat leuk om mee te maken.
Mn huidige vriend heeft gezegd te willen trouwen, om letterlijk de liefde te verklaren. Het hoe wisselt hij wel eens iin. De ene x gewoon klein, de andere x is een feest toch echt noodzakelijk volgens hem;)
Voor mij zou in t klein genoeg zijn. T kost toch veel geld. En ik weet niet of ik nogmaals DE jurk tegen zou kunnen komen.
Maar nu onze 2e op komst is wil ik t eigenlijk gewoon geregeld hebben.. of dat dan geregistreerd partnerschap is of trouwen zou voor mij niet uitmaken, als in dat t weinig uitmaakt. Hoewel kunnen zeggen dat je getrouwd bent vind ik wel iets echter dan geregistreerd partnerschap. Maar ik vind dat bij trouwen ook een aanzoek hoort..;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem249

Bericht 12 Mei 2018 18:46

Re: Wel of niet trouwen?

Wij zijn getrouwd voor een paspoort. Ik vind trouwen verder niet zo bijzonder. Ik sta liever niet in the center of attention te staan, wij zijn dan ook op een maandagochtend gratis getrouwd met alleen de 2 verplichte getuigen erbij.
Laatst gewijzigd door Anoniem249 op 12 Mei 2018 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Mei 2018 18:49

Re: Wel of niet trouwen?

Marin schreef:Wij zijn getrouwd en ik vind het zeker meerwaarde hebben. Wat Geel en Whatever omschrijven kan ik me ook in vinden. Het bewust uitspreken van onze liefde aan elkaar, bewust geloften uitspreken, heeft voor mij zeker meerwaarde in onze relatie.
En ik vind het zelf heel fijn om tegen anderen het over mijn man te kunnen hebben en niet mijn vriend. Voordat we trouwden merkte ik dat vriend de lading niet meer dekte. Het voelde niet meer alsof dat alles was. Dat is puur mijn gevoel hoor, een ander kan dat anders voelen, maar samen een gezin zijn nu, met allemaal dezelfde achternaam heeft ook echt meerwaarde voor mij. Ik vond het echt heel erg leuk om te trouwen, maar ik vind het nog veel fijner om getrouwd te zijn.

Dat snap ik wel, ik heb het vaak over "mijn partner".
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Mei 2018 22:10

Re: Wel of niet trouwen?

Mooi om te lezen dit.
Ik droomde vroeger wel van kinderen, niet van trouwen. Nu hang ik een beetje tussen tegen (zo’n papiertje zegt niet meer, dure dag, veel geld, niet meer nodig) en de gedachten dat ik het juist wel mooi zou vinden om alle redenen die Marin ook noemt. Dus het uitspreken van de liefde, het voor elkaar kiezen, dezelfde achternaam.
Helaas weet ik al dat wij niet de financiële middelen hebben voor het feest dat we zouden willen. Trouwen op maandagochtend spreekt mij ook nog wel aan.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 03 Jun 2018 15:26

Re: Wel of niet trouwen?

Ik heb altijd geroepen niet per se te willen trouwen. Hoe ik het zie, is dat het veel drama met zich meebrengt. De uitnodigingen, wie wel en wie niet uitnodigen, en dan ook van, ja die tante vind ik wel heel leuk, maarja dan moet ik ook die en die uitnodigen. Vind het ook zonde van het geld, en daarbij houd ik er ook niet van om in de belangstelling te staan.
Als ik zou trouwen zou ik dat het liefste in het geheim doen, ergens naar een tropisch eiland en terugkomen met de mededeling: we zijn getrouwd.
Maarja.. nu ben ik onlangs iemand tegengekomen, het is nog niet officieel maar we passen gewoon echt heel erg goed bij elkaar. Merk wel dat hij wat traditioneler is met zulke dingen, en nu loop ik wel heel erg op de zaken vooruit maar zou hij willen trouwen dan zou ik dat wel doen. Maar wel gewoon heel klein. En qua kinderen (ja daar hebben we ook al over gehad zelfs :palm: ). Hij wil er graag 2. Ik heb zoiets van, ik heb niet zo sterk dat gevoel van rammelende eierstokken, maar mocht ik iemand tegenkomen dan sta ik er niet gelijk negatief tegenover. Maar kinderloos door het leven zou ik ook gewoon gelukkig zijn. Maar kinderen hebben wel echt een enorm impact, zou dat wel echt eerst super goed willen bespreken en ook alle praktische dingen, gezien zijn werk ook en ik ook gewoon wil blijven werken.
Trouwen is wel iets wat vanwege zijn werk wel zou moeten zelfs misschien..
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jun 2018 20:14

Re: Wel of niet trouwen?

Wat leuk Libelle!
Trouwen vanwege zijn werk, wat moet ik me daarbij voorstellen?
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 03 Jun 2018 20:23

Re: Wel of niet trouwen?

Omdat het eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn in de toekomst dat hij zou moeten verhuizen naar Midden Oosten. Mocht dat bijv Dubai zijn, dan moet je getrouwd zijn wil je kunnen samenwonen.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 03 Jun 2018 20:30

Re: Wel of niet trouwen?

Bij ons was het destijds (1e zwangerschap) sneller en handiger te teouwen voordat ik bevallen was zodat alles meteen omtrend kind meteen geregeld was als te wachten op “later”
Ik was ziek en er waren bepaalde risico’s aan verbonden waardoon dkt handiger was. En zo hadden/hebben we meteen allemaal dezelfde naam :razz:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jun 2018 20:41

Re: Wel of niet trouwen?

Libelle' schreef:Omdat het eventueel een mogelijkheid zou kunnen zijn in de toekomst dat hij zou moeten verhuizen naar Midden Oosten. Mocht dat bijv Dubai zijn, dan moet je getrouwd zijn wil je kunnen samenwonen.


Wow, daar ben je dan idd lekker vlot mee, om daar nu al over na te denken :smile:
Klinkt heel verliefd, geniet ervan!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Jun 2018 21:16

Re: Wel of niet trouwen?

Leuk dat je iemand tegen bent gekomen Libelle. Mocht je idd naar het midden oosten gaan samen, kan je altijd nog trouwen natuurlijk. Geniet van je verliefdheid.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers