Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuinieren

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Mei 2018 21:45

Re: Tuinieren

Joepie voor het eerst een bloem in onze clematis!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 28 Mei 2018 08:43

Re: Tuinieren

Leuk is dat he, zora. Ik kan daar ook zo blij van worden.

Heb gister 2 pioenrozen op vaas gezet, en ze zijn uitgekomen. Was dus net op tijd.
Heb de pioenrozen tijdje geleden verplaatst, maar nadien weinig knoppen gespot. Hoop dat er nog erl wat bijkomen, maar vrees dit jaar een magere `oogst`.

Hg, heel herkenbaar. Je moet echt veeeeeel planten kopen om een beetje een groene oase te creëren. Dan denk je.."jeee, een kar vol". Kom je thuis, lijkt het ineens heel karig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 28 Mei 2018 10:49

Re: Tuinieren

Oeh dat lijkt me mooi zeg, zelf pioenrozen hebben. Welke kleur heb je?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jun 2018 12:13

Re: Tuinieren

Omg jongans ik eet nu een beschuitje met homemade kersenjam uit eigen boom! Blijkbaar toch een zelfbestuivende :D

Hoe is het met jullie tuintjes? Lekker ontploft door alle regen? :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 02 Jun 2018 19:12

Re: Tuinieren

Oh wat heerlijk Zora!!! Jaloers
Heb je wel al een flinke boom gekocht dat je nu al kersen hebt, of valt dat wel mee? En wat mooi je eerste bloem in de clematis.

Elja, zo mooi, pioenen. Heel gaaf als je die uit eigen tuin kunt halen.

Ik heb nu al zin om mijn eigen veldboeket te gaan maken...haha, we hebben de sleutel nog lang niet, maar staan zaadjes in de grond. Sukkel!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem336

Bericht 02 Jun 2018 19:47

Re: Tuinieren

O wat leuk Zora! Hier pas 5 aardbeien kunnen plukken, allenaal uit plantje van vorig jaar. Die van dit jaar heeft wel wat aardbeien, maar nog wit. Even geduld dus nog.
Smul ze!

Al leuke tuinplannen dan meneer de uil? Heb vorige week een zinken teil met zaadjes gevuld, een of andere wilde mix. Ben benieuwd. Ik zoek nog naar kanshebbers voor veldboeketten, moet mij nog in verdiepen. Welke bloemen geschikt etc.

Ben heeeeel blij met de regen, niet meer avond na avond sproeien. De hortensias beginnen ook mooi te bloeien, heb er toch een zwak voor. Mijn man is er geen fan van, helaas.

Afbeelding


Morgen ga ik de voortuin aanpakken. Vandaag een stuk leeg gehaald, morgen wat beplanting kopen. Ben benieuwd.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 02 Jun 2018 20:15

Re: Tuinieren

Eigenlijk is de tuin al heel mooi zoals die nu is, maar we willen dus graag een moestuin en ik graag veldbloemen. Hoe, wat en waar weten we nog niet echt.

Dit is het grootste deel van de tuin. Linksachter zal dan waarschijnlijk de moestuin komen en de rechter strook veldbloemen, maar we willen hem ook kidsproof hebben dus even kijken of dat wel praktisch is ook.

Afbeelding

Afbeelding
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jun 2018 21:07

Re: Tuinieren

Wat een ruimte MdU! Heel fijn! En zoveel gras lijkt me heerlijk zeg. Ik zou ‘m iets te rechttoe rechtaan vinden maar met kinderen inderdaad wel echt heel fijn. En een boel bloemen doet al heel veel denk ik!

Onze kersenboom staat hier al jaren. Wij wonen hier nu 3 jr. voorgaande jaren werden de kersen altijd opgevroten door vogels en nu hebben we ze voor het eerst geplukt. We wisten niet dat ze eetbaar waren!

Ohh Elja ik heb ook echt een zwak voor hortensia’s. Wij hebben een Annabella, heel mooi. En een klimhortensia lijkt me ook wel mooi, en weelderig. Mooie kleur hebben die van jou! Wil altijd nog een x proberen om zo stuivers in de grond te doen, dan verkleuren de bloemen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 02 Jun 2018 21:18

Re: Tuinieren

Is dat zo? Dan stop ik morgen ook een stuiver in de grond, als proef :smile:


Mooie grote meneer de uil, super!

Heb ook annabelles, voor en achter. Vind ze ook heel mooi.
En gewone hortensia`s, denk 8 in de achtertuin (in de grond) en nog 8 in potten :palm: man heeft een hortensiastop ingelast.

Heb ook een eucalyptusboompje, morgen wil ik m een beetje bijknippen.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jun 2018 22:37

Re: Tuinieren

Leuuuk! Eucalyptus vind ik altijd zo mooi los als decoratie. Nooit over nagedacht er een boompje van te hebben, gaaf.

Ja door de roest van stuivers verkleuren ze! Worden ze paarser/roder van. Volgens mij moet je het wel doen vóór er bloemen aan je plant zitten :wink:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jun 2018 17:59

Re: Tuinieren

Zora, super leuk! Hoera voor zelfbestuiving!

Elja, wat tof een eucalyptus.

Wat een grote tuin MdU! Heerlijk! Daar kan je alle kanten mee op.

Mijn moestuin gaat mega hard! De kinderen helpen super lief mee en ik ben er elke dag mee bezig. Elke dag begint sowieso met een rondje tuin.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jun 2018 18:05

Re: Tuinieren

Ik vind mijn hortensia's ook mooi. Ik heb er twee, waarvan ook een in grote pot. En ik ga nu nog drie hosta's in de tuin zetten. Ik wil eigenlijk nog een leuke laura Ashley outfit om het een beetje af te maken :smile:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jun 2018 18:26

Re: Tuinieren

Oeh hosta's vind ik ook mooi. Maar dan wel alleen die blauwgrijzige.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Jun 2018 18:28

Re: Tuinieren

Hosta’s zijn wel ‘extreem’ gevoelig voor slakken. Zo zonde als ze helemaal kaal gevreten worden. Wellicht even over nadenken ivm bestrijding?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jun 2018 18:40

Re: Tuinieren

Ik heb de hosta`s vorig jaar de tuin uitgegooid...letterlijk. werd gek van de slakken inderdaad. Van die lelijk opgevreten bladeren.

Vandaag voor 102,99 aan beplanting voor een stukje voortuin gekocht. Morgen beplanten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jun 2018 18:44

Re: Tuinieren

Ohja? Hmmm goeie. Wij proberen ook al steeds radijsjes te laten groeien maar die overleven de slakken ook steeds niet, ondanks Escar-Go! :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 03 Jun 2018 19:32

Re: Tuinieren

Ik heb inderdaad de blauwgrijze. Ik zit dus echt niet te wachten op slakken, zeker niet nu mijn moestuin zo goed gaat. En ik wil eigenlijk geen bestrijdingsmiddelen gebruiken.
<<

Anoniem336

Bericht 03 Jun 2018 20:13

Re: Tuinieren

Mijn moeder gooide er altijd bier bij, volgens haar hielp dat wel. Wij hebben momenteel ook veel slakken, ik geef se jongens 5 cent per slak. Al hebben ze nu ontdekt dat ze met zn allen onder de bodembedekkers zitten, dus die denken...kassa :) in onze moestuin gelukkig geen slakken tot op heden.

Ik vind ze wel mooi overigens.
<<

Anoniem336

Bericht 04 Jun 2018 09:51

Re: Tuinieren

Man zei gister nog "whaaaat..ruim honderd euro aan planten, voor een stukje in de voortuin. Waar wil je dat allemaal laten?!?"

Nou...ik kom dus mooi tekort. Uiteraard moet alles straks nog groeien etc, maar daarmee rekening houdend had ik toch net iets meer bodembedekkers moeten meenemen.
Even denken hoe ik dit ga oplossen. Heb ook nog wat stenen in de achtertuin over, misschien ga ik daar iets mee doen.
<<

Anoniem336

Bericht 10 Jun 2018 10:07

Re: Tuinieren

Morgen pioenrozen 4,99 bij de lidl

Denk dat ik er nog 2 ga kopen, al zeurt man nu al dat hij de tuin vol genoeg vindt :thumbdown:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2018 11:00

Re: Tuinieren

Ik heb vorig jaar de tip tegen slakken gekregen, wel ranzig karweitje. Je moet een kommetje/bakje met bier ingraven (dus dat de rand gelijk is aan de aarde. Alle slakken komen daarop af en vallen erin. Alleen het schoonmaken daarna is wel nasty :thumbdown:

Onze planten hebben het daardoor vorig jaar net overleefd (kreeg de tip beetje laat, toen was bijna alles al opgegeten).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Jun 2018 16:22

Re: Tuinieren

Handig Siep! En hoe voorkom je dan dat er daarna gewoon weer een nieuwe familie slakken komt?

Ik ben momenteel op Kreta. Man wat bloeit hier veel moois. We hebben een bloemen id-app gedownload om een beetje te zien wat het allemaal is. Helaas is bijna niets vorstbestendig :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Jun 2018 18:05

Re: Tuinieren

Zora schreef:Handig Siep! En hoe voorkom je dan dat er daarna gewoon weer een nieuwe familie slakken komt?

Ik ben momenteel op Kreta. Man wat bloeit hier veel moois. We hebben een bloemen id-app gedownload om een beetje te zien wat het allemaal is. Helaas is bijna niets vorstbestendig :(


Door steeds zo’n bakje te plaatsen vrees ik, zal toch ergens een hoogtepunt qua slakken zijn?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 10 Jun 2018 18:17

Re: Tuinieren

Een schaaltje bier werkt inderdaad erg goed, wij vingen er een paar jaar geleden zelfs een muis mee haha!
10.04.17
<<

Anoniem336

Bericht 30 Jul 2018 08:22

Re: Tuinieren

Dames, hoe staat het met jullie tuinen gezien de extreme droogte?

Hier gelukkig een welwillende opa, die tijdens onze vakantie de tuin grotendeels heeft bewaterd. Helaas hebben de hortensias aan de zijkant van het huis geen water gezien (denk dat mn vader ze niet mooi vindt :) ) en hangen ze halfstok. Dat wordt deze zomer niets meer.

En jullie tuinen?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron