Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duurzame kleding

<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Mei 2018 13:58

Duurzame kleding

Letten jullie er met het kopen van kleding op dat het duurzaam / verantwoord is? En zo ja, waar koop jij je duurzame kleding?
Met duurzaam bedoel ik niet alleen dat het even mee gaat, maar ook dat het onder verantwoorde omstandigheden is gemaakt en niet te milieubelastend is.

Ik deed dit eerder niet zo (hoewel ik wel al jaren ook vrij veel tweedehands koop), maar ik wil er met nieuwe kleding wat meer op gaan letten. Ik heb geen topsalaris, maar ik heb al gezien dat er ook betaalbare items te koop zijn. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mei 2018 14:29

Re: Duurzame kleding

Ik kijk niet naar de omstandigheden eerlijk gezegd omdat het vaak zo moeilijk te achterhalen is. Als het wat makkelijker te achterhalen zou zijn dan zou ik er wel op letten.
Wél probeer ik nu meer kleding te kopen die langer mee gaat, liever 1 mooi product dan 5 items van de Primark die volgend jaar kapot zijn.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 31 Mei 2018 14:52

Re: Duurzame kleding

Ja ik let daar zeker op. Ik maak veel zelf en koop nagenoeg altijd bio of oekotex stoffen.
En als ik iets koop kies ik ook zo veel mogelijk voor merken die een keurmerk hebben.
Ja het is duurder maar de kwaliteit is ook stukken beter en ik voel me er beter bij als ik weet dat mijn kleding niet door kinderen en/of onder slechte omstandigheden gemaakt is. Tevens let ik op de stoffen. Altijd natuurlijke materialen en ook het liefst bio en met keurmerk.

Ik vermijd ook grote winkelketens en koop het liefst lokaal en/of bij kleine (web)winkels.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Mei 2018 21:11

Re: Duurzame kleding

Fiwen schreef:Ja ik let daar zeker op. Ik maak veel zelf en koop nagenoeg altijd bio of oekotex stoffen.
En als ik iets koop kies ik ook zo veel mogelijk voor merken die een keurmerk hebben.
Ja het is duurder maar de kwaliteit is ook stukken beter en ik voel me er beter bij als ik weet dat mijn kleding niet door kinderen en/of onder slechte omstandigheden gemaakt is. Tevens let ik op de stoffen. Altijd natuurlijke materialen en ook het liefst bio en met keurmerk.

Ik vermijd ook grote winkelketens en koop het liefst lokaal en/of bij kleine (web)winkels.


Wat goed Fiwen! Waar koop jij de bio stoffen dan? Want inderdaad, ook met het zelf naaien wil ik erop gaan letten.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 31 Mei 2018 21:23

Re: Duurzame kleding

Tricot en sweatstof etc koop ik eigenlijk altijd bij Hazeltjes.nl.
Voor linnen en katoen ben ik nog zoekend naar een vaste winkel.
Ik weet dat actiestoffen.nl linnen verkoopt met oeko-tex label en dat Hilco ook bio linnen in de collectie heeft maar die heb ik beide nog niet zelf kunnen voelen en gebruiken dus daar durf ik verder geen uitspraken over te doen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Mei 2018 21:27

Re: Duurzame kleding

Super, ik ga eens kijken! Dank je wel voor je tips!
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 01 Jun 2018 18:06

Re: Duurzame kleding

Ik let er wel op vooral voor mijn kinderen. Ik heb een wat grotere maat en kan daar nog niet alles naar wens vinden. Kouwekleren vind ik wel een leuke blog
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Jun 2018 18:52

Re: Duurzame kleding

Bolus26 schreef:Ik let er wel op vooral voor mijn kinderen. Ik heb een wat grotere maat en kan daar nog niet alles naar wens vinden. Kouwekleren vind ik wel een leuke blog


Ik zal eens gaan kijken. Wel jammer dat je voor jezelf nog niet zo kunt slagen, maar ik heb het idee dat er steeds meer winkels en merken mee bezig zijn dus dat komt vast nog wel!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Jun 2018 18:55

Re: Duurzame kleding

Ik heb nu ongeveer een halfjaar geleden besloten dat ik zo mogelijk alleen nog duurzame kleding voor mezelf wil kopen. Tegelijkertijd probeer ik ook zo minimalistisch mogelijk te leven en alleen nog kleren te kopen als ik het echt nodig heb, dus ik heb in die tijd op ondergoed en sokken (van Dilling) na niets gekocht. :laughcry: Nog geen tips voor merken dus.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 01 Jun 2018 19:02

Re: Duurzame kleding

Lonely Goatherd schreef:Ik heb nu ongeveer een halfjaar geleden besloten dat ik zo mogelijk alleen nog duurzame kleding voor mezelf wil kopen. Tegelijkertijd probeer ik ook zo minimalistisch mogelijk te leven en alleen nog kleren te kopen als ik het echt nodig heb, dus ik heb in die tijd op ondergoed en sokken (van Dilling) na niets gekocht. :laughcry: Nog geen tips voor merken dus.


Minder kopen is natuurlijk het meest duurzaam!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Jun 2018 20:27

Re: Duurzame kleding

Ik probeer ook alleen maar duurzaam te kopen. Bij watmooi.nl natur-el.nl en meerdanmooi.be heb ik de afgelopen tijd gekocht.

Hier in Groningen zitten ook een paar mooie winkels, kokotoko en diezijner bijvoorbeeld.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 05 Jun 2018 19:37

Re: Duurzame kleding

Ik had jouw reactie even gemist, maar dank je wel voor je tips! Ik kom wel regelmatig in Groningen (mijn broertje woont er) dus dan kan ik wel even gaan kijken.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers