Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Basisschool kiezen

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jun 2018 13:24

Basisschool kiezen

Hoe doen jullie dat?

Een beetje rare vraag misschien, want we hebben het natuurlijk al een keer gedaan, maar dat ging eigenlijk vanzelf. Dochter zat al op de peuterspeelzaal daar en we hadden al veel contact met de school daardoor en het voelde goed. Buren waren ook enthousiast, dus de keuze was snel gemaakt. De school bevalt ook echt heel goed, dus ik vind het best jammer dat we moeten wisselen. Maar als we in het najaar naar een nieuwe woonplaats gaan, zullen we toch echt een nieuwe school moeten kiezen. Waar letten jullie op en wat vind je belangrijk?

Er zitten twee scholen in de wijk zelf op kruipafstand (ze delen een pand). De openbare zijn we al geweest en de kleuterklas leek ons echt geweldig leuk, maar vanaf groep 5 krijgen ze tabletonderwijs en daar zijn wij allebei niet zo'n fan van. Natuurlijk moeten ze ICT-onderwijs krijgen, maar ze krijgen de belangrijkste vakken allemaal via de tablet en dat hebben wij liever niet.
Binnenkort gaan we de andere school bekijken, maar die heeft mijn man eigenlijk al afgeschreven, omdat het een christelijke school is en dat wil hij uit principe niet (niks tegen mensen die geloven, maar hij vindt dat het los moet staan van het onderwijs). De zoon van mijn vriendin zit al op die school en van haar weet ik dat het een fijne school is.
Nu gaan we binnenkort ook nog kijken bij een andere school in het dorp op 1,5km fietsen van ons nieuwe huis. Niet heel ver dus, maar wel een stuk verder dan de andere twee scholen en ik vermoed dat de meeste kinderen uit onze buurt naar een van de scholen uit de wijk zal gaan. Deze school lijkt mij verder ook leuk, maar moeten we dus nog bezoeken. Zouden jullie de afstand een groot nadeel vinden?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Jun 2018 13:34

Re: Basisschool kiezen

Dat christelijke moet je loslaten. Hier in het zuiden van het land heb je allemaal katholieken scholen. Enige wat ik er van mijn jeugd van heb gemerkt is de adventkalender en kerstmis. Elke dag bidden in de klas en voor het eten enzo gebeurd echt niet meer volgens mij.
<<

Anoniem248

Bericht 01 Jun 2018 13:47

Re: Basisschool kiezen

Ik heb als niet-christen altijd op christelijk onderwijs gezeten en heb dat juist als een verrijking ervaren. Thuis had ik echt niets geleerd over wat we op christelijke feestdagen nou eigenlijk vieren, mijn ouders hebben echt helemaal niets met het geloof. Maar, Nederland blijft van origine wel een Christelijk land, we zijn vrij op de belangrijkste christelijke feestdagen en ik vind het wel belangrijk dat je weet waaróm het een feestdag is, en niet dat je het alleen maar ziet als een aantal leuke extra dagen vrij. De verhalen uit de bijbel vond ik nooit zo interessant maar nu achteraf vind ik het wel leuk dat ik de basisverhaallijnen wel ken. Ik heb m’n schoolbijbel zelfs nog steeds in de kast staan.
.
En ja, wij lazen dus elke dag even tien minuutje gezamelijk uit de bijbel, zongen zo nu en dan psalmen en gezangen (wordt dat nu eigenlijk nog gedaan?) en begonnen de dag met een gebed. Maar zou dat echt heel erg zijn? Het gaat er uiteindelijk natuurlijk om of ze goed onderwijs bieden en het een fijne school is. Dan zou ik die christelijke grondslag maar voor lief nemen. In de daadwerkelijke lessen zelf komt het geloof verder nauwelijks terug.
Laatst gewijzigd door Anoniem248 op 01 Jun 2018 13:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Jun 2018 13:48

Re: Basisschool kiezen

Met vriendjes/vriendinnetjes is dichterbij wel fijn. 1,5km is wel te doen, zeker als er geen drukke wegen tussen zitten. Maar lijkt me niet zo leuk dat ze dan ergens anders zit dan alle buurkindjes. Dus als 1 Vd 2 op kruipafstand leuk genoeg is, zou ik dat voorkeur geven.

Onze dochter gaat trouwens volgend jaar ook naar een christelijke school, ondanks dat wij niet gelovig zijn. Die school vonden wij zelf t fijnste en horen we ook hele goede ervaringen over hier id wijk. Ze doen ook niet heel veel met geloof heb ik t idee, is meer van oudsher zo volgens mij. Dus dat zou je nog ff kunnen checken bij die van jullie.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 01 Jun 2018 14:02

Re: Basisschool kiezen

Fred schreef:Dat christelijke moet je loslaten. Hier in het zuiden van het land heb je allemaal katholieken scholen. Enige wat ik er van mijn jeugd van heb gemerkt is de adventkalender en kerstmis. Elke dag bidden in de klas en voor het eten enzo gebeurd echt niet meer volgens mij.

Wanneer een dorp een (protestants-)christelijke en openbare basisschool heeft, wordt er op de christelijke basisschool vaak wel dagelijks tijd besteed aan het geloof. Hier wordt elke dag gestart met gebed, bijbelverhaal en een lied. Daarnaast is er met de feestdagen extra aandacht voor.

Suus, lastige keuze! Kan je vriendin aangeven wat de school doet met hun identiteit, zodat je man hier een beter beeld bij krijgt? Misschien doen ze er niet veel mee, zoals Fred aangeeft. Je kunt natuurlijk sowieso gaan kijken op deze school en die school iets verder. Dan krijg je het beste beeld bij wat jullie aanspreekt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2018 14:28

Re: Basisschool kiezen

Ik ben christelijk opgevoed maar zo snel ik zelf kon nadenken erover heb ik dat losgelaten. Ik heb wel op een Christelijke school gezeten en net als Maple vond ik dat een verrijking. Gewoon het 'normale' kerstfeest met een stukje haha, de andere Christelijke feestdagen vieren etc. Een stuk van de bijbelverhalen meekrijgen. De prachtigste verhalen vond ik dat.

Precies deze reden dat we T ook per se op een Christelijke school wilden. De school waar we 'm nu op hebben ingeschreven is Christelijk. Ze bidden niet meer, en zingen ook geen psalmen/liedjes. Wel krijgen ze soms godsdienst, en zijn alle christelijke feestdagen gecovered. Perfect zo :)

Ik vind de afstand van de school die we nu hebben gekozen wel een groot nadeel. T kan er nooit zelf heen. Dat is echt een lastige afweging geweest. Maar net als jij al zegt, al onze buren gingen naar deze school, dat hebben we veel gewicht gegeven. Wij vinden onze buren leuk, en we staan vergelijkbaar in het leven. Dus kans is groot dat school ons ook bevalt.

Verder willen wij graag een kleinschalige school, met een fijne, 'normale' sfeer. Mij zou tabletonderwijs ook niet aanspreken trouwens...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2018 14:32

Re: Basisschool kiezen

Ik zou zeker gaan kijken bij die christelijke school en vragen wat voor rol hun christelijke achtergrond in het dagelijkse schoolleven speelt. Dat kan echt enorm uitmaken per school. Wij zijn ook bij twee scholen gaan kijken, beide christelijk, beide van dezelfde overkoepelende christelijke organisatie, maar de invulling was zo anders.
Wij hebben voor de fijnste school gekozen en dat was tegelijkertijd degene die het minste invulling gaf aan hun christelijke achtergrond en ook nog eens echt op kruipafstand zit. Dus alles heeft ie mee. Alleen is het een lelijk gebouw (maar ja..). Afstand zou zeker ook voor mij een rol spelen.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2018 14:40

Re: Basisschool kiezen

Mijn man wilde ook absoluut geen school met religieuze inslag.
We hebben nu voor de neutrale school gekozen.

We hebben gelet op afstand van school, wat voor onderwijs wordt er geboden, welke 'extra's' zijn er (muziek/toneel en dansles en vanaf groep 5 leren ze bijv. apps bouwen) en hoe groot zijn de klassen.

In de kleuterklassen zitten maximaal 25 kinderen. Op dit moment zijn het er maar 20.

Ik heb vooraf wel twijfels gehad omdat het een nogal een elitaire school is, maar nu de oudste er een paar maanden op zit zijn die twijfels wel verdwenen. De directrice is wel heel erg elitair, maar de meeste ouders stralen dat niet zo erg uit, dat scheelt ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem236

Bericht 01 Jun 2018 14:46

Re: Basisschool kiezen

Ik sluit mij aan bij Marin;

Zoon zat in oude woonplaats op school en wij moesten ook vanwege een verhuizing wisselen. Nu zou er een school geopend worden in onze wijk maar waar precies was toen niet duidelijk. Man wilde dit ook perse niet vanwege dat deze school christelijk zou zijn. Nu is school draaiende op een noodlocatie en blijken ze eigenlijk vrij weinig aan het geloof te doen, eigenlijk alleen de feestdagen krijgen extra uitleg. Nu blijkt deze school ook nog letterlijk om de hoek te komen en de school waar hij heen gaat moeten we een drukke weg over. We wachten nog een schooljaar en bekijken dan of we toch switchen.

Dus ik zou toch openstaan voor die christelijke school in de wijk als ik jullie was. Niet meteen afschrijven vanwege het christelijke. In de eigen wijk heeft ook veel voordelen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jun 2018 15:04

Re: Basisschool kiezen

Het is dus ook op aandringen van mij dat we wel bij de christelijke school gaan kijken. Ik heb zelf vroeger op een katholieke basisschool gezeten en heb dezelfde positieve ervaring als Maple. We gaan zeker even checken hoeveel ze doen met de christelijke achtergrond. Maar mijn man kan iets soms nogal vast in zijn hoofd hebben :smile:

We hebben al bij beide scholen (dus de christelijke vlakbij en de andere iets verder weg) een afspraak staan en ik hoop heel erg dat mijn man ook open kan staan voor wat ze bij de christelijke school vertellen. Ik ga zeker nog uitgebreid met mijn vriendin hun school bespreken (we waren er vorige week op een verjaardag, dus toen kwam het er helaas niet van).

Bedankt voor alle reacties al trouwens!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Jun 2018 15:27

Re: Basisschool kiezen

Fred schreef:Dat christelijke moet je loslaten. Hier in het zuiden van het land heb je allemaal katholieken scholen. Enige wat ik er van mijn jeugd van heb gemerkt is de adventkalender en kerstmis. Elke dag bidden in de klas en voor het eten enzo gebeurd echt niet meer volgens mij.


Wel op protestantse scholen. Tenminste mijn dochter zit op een protestante school, puur op basis van gevoel en vanwege onderwijsvorm dus niet het geloof. Maar zij moet iedere ochtend bidden, ook voor het eten.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 01 Jun 2018 15:28

Re: Basisschool kiezen

In ons dorp alleen katholieke scholen. Dus daarin geen keuze :)
Wij hebben bewust niet voor de dichtsbijzijnde school gekozen. Die school sprak ons totaal niet aan. Massaal, weinig persoonlijk, teveel gericht op het stoplicht-onderwijs. Daar voelen wij ons niet fijn bij. Nu gaat hij naar een school die relatief ver van ons huis ligt (hij zal pas rond zijn 10e jaar zelfstandig met de fiets kunnen vrees ik), maar waar wij ons het fijnste bij voelden.
22112014 / 10042019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Jun 2018 15:28

Re: Basisschool kiezen

Wij zijn nu ook bezig met het kiezen van een basisschool voor E. Waar we op letten:

- hoe groot zijn de klassen?
- hoe gaan ze om met snellere en langzamere leerlingen?
- wat is de filosofie van de school en hoe wordt dat in de praktijk gebracht?
- krijgen kinderen genoeg beweging?
- hoe vaak en op welke manier worden kinderen getoetst/beoordeeld?
- is er continurooster? Voor ons liever niet :)

We zijn vorige week voor het eerst naar een voorlichtingsavond geweest. Het was een grote school met vrij grote klassen maar de sfeer en werkwijze sprak ons wel erg aan! Het is trouwens een christelijke school, maar daar wordt alleen met kerst en Pasen actief aandacht aan besteed. En in klassen met moslimkindjes wordt ook het Suikerfeest gevierd, superleuk dar ze dat ook meekrijgen!
Er werd ons aangeraden om ook een keer overdag langs te komen voor een rondleiding.

We gaan ook nog naar een andere school kijken voor de vorm maar dit lijkt wel heel leuk! En net als bij jou Suus: alle buurkindjes gaan er ook heen en zijn bijna allemaal heel tevreden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2018 15:33

Re: Basisschool kiezen

Ooh La La! schreef:
Ik heb vooraf wel twijfels gehad omdat het een nogal een elitaire school is, maar nu de oudste er een paar maanden op zit zijn die twijfels wel verdwenen. De directrice is wel heel erg elitair, maar de meeste ouders stralen dat niet zo erg uit, dat scheelt ;)


Wat voor dingen was je bang voor dan qua elitaire school? Ik ben wel benieuwd.
Wat ik hier bijv wel fijn vind is dat de school op de grens van de 'dure' wijk en de 'wijk met flats' ligt, waardoor er een gemengde groep kinderen zal zitten. Ethnische achtergrond ben ik vergeten naar te vragen (ons kind was net 6 weken oud toen we voor een school moesten gaan kijken) maar een beetje mengeling zou ik ook helemaal niet verkeerd vinden om hem een beetje uit het 'reservaat-leventje' te houden.

Teun, waarom willen jullie liever geen continuerooster? Ik liever ook niet (omdat ik toch thuis ben), maar hier zijn het helaas alleen maar continueroosters.
Let's discover the world together.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2018 15:43

Re: Basisschool kiezen

Voordat wij aan kinderen begonnen hebben we het hier ook over gehad. Christelijk zou voor ons zeker een optie zijn ook al zijn wij niet gelovig. Normen en waarden vinden we belangrijk en gevoelsmatig krijgen ze dit soms meer mee op een christelijke dan openbare school (wil niet zeggen dat dat werkelijk zo is...). Afstand, zolang overbrugbaar, zou voor mij niet een enorm ding zin.

Collega woont in de wijk waar jij naartoe gaat verhuizen en heeft bewust kinderen niet in de wijk naar school gedaan. Ze geeft aan dat het een vrij nieuw gebouw is en dat het kdv/bso er direct aan vast zit. Voor naam van school mag je wel pb sturen als je meer wilt weten. Over andere scholen gaan geen negatieve verhalen oid rond voor zover ze weet. Vooral op je gevoel vertrouwen!
08/2018
05/2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Jun 2018 16:05

Re: Basisschool kiezen

Marin schreef:
Ooh La La! schreef:
Ik heb vooraf wel twijfels gehad omdat het een nogal een elitaire school is, maar nu de oudste er een paar maanden op zit zijn die twijfels wel verdwenen. De directrice is wel heel erg elitair, maar de meeste ouders stralen dat niet zo erg uit, dat scheelt ;)


Wat voor dingen was je bang voor dan qua elitaire school? Ik ben wel benieuwd.
Wat ik hier bijv wel fijn vind is dat de school op de grens van de 'dure' wijk en de 'wijk met flats' ligt, waardoor er een gemengde groep kinderen zal zitten. Ethnische achtergrond ben ik vergeten naar te vragen (ons kind was net 6 weken oud toen we voor een school moesten gaan kijken) maar een beetje mengeling zou ik ook helemaal niet verkeerd vinden om hem een beetje uit het 'reservaat-leventje' te houden.


Ik was vooral ‘bang’ dat er alleen maar veel te rijke mensen die de realiteit van ‘de wat normalere’ mens kwijt zijn zouden komen. Wij wonen aan de rand van de ‘kakbuurt’ maar de school staat er midden in. En aangezien ze een erg strikt postcode beleid hanteren, zitten er dus alleen maar kinderen van rijke ouders op die school. Maar N. heeft gelukkig genoeg aansluiting in de klas. Lastig te verwoorden dit.

Daarnaast was de directrice vooral heel erg gefocust op prestatie. De school staat als zeer sterk aangeschreven etc. Allerlei feiten en cijfers over hoe goed ze zijn werden er tijdens de open dag genoemd, nogal uit de hoogte. Daardoor ik miste wat warmte en gevoel.

Ook het feit dat het een super blanke school is zorgde voor wat twijfels. In Amsterdam waren we een mix gewend wat ik hier heel erg mis. Oké, eigen keus enzo om hier te wonen, maar toch. Vind dat wel waardevol.

Maar goed, uiteindelijk heb je niks te doen met de directrice, zijn de juffen super lief en gaan er een paar bekende kindjes (van het kdv) naar dezelfde school.


Hier is trouwens ook een continuerooster, daar hebben we met opzet voor gekozen zodat ze niet als een van de weinigen uit de klas zou moeten overblijven.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 01 Jun 2018 16:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Jun 2018 16:06

Re: Basisschool kiezen

Marin: omdat ik denk dat het zowel de kinderen als de leerkrachten ten goede komt om tussen de middag een langere pauze te hebben. Op de school waar wij hebben gekeken is er geen continurooster maar blijven bijna alle kinderen over terwijl er door studenten van een sportopleiding elke dag sport en spel wordt aangeboden. Superleuk! En dan kan je je kindje wel ophalen als je toch thuis bent of merkt dat het behoefte heeft om fijn thuis te lunchen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Jun 2018 16:17

Re: Basisschool kiezen

Ik snap je Ooh La La. Hier staat de school dus juist aan de rand van de wijk, waardoor er meer 'variatie in ethniciteit' is (dit klinkt zo fout maar hopelijk snap je wat ik bedoel). Ik vind dat inderdaad waardevol net als jij.
Dat van die prestatiegerichte presentatie van de directrice kan ik me ook voorstellen dat het wat lastig voelt om daar doorheen te prikken en het warme gevoel van de school te zien. FIjn dat de juffen dat minder hebben.

Dat klinkt leuk Teun en met genoeg opties in elk geval. Ik had het ook graag anders gezien maar hier is juist een continuerooster.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jun 2018 16:54

Re: Basisschool kiezen

We kunnen helaas nog niet afkijken bij buurkindjes deze keer, want die wonen er ook nog niet :wink:
Continurooster vind ik juist erg prettig trouwens! Op onze huidige school zijn de tijden ook voor alle groepen gelijk, op de nieuwe scholen waar we tot nu toe naar gekeken hebben helaas niet. Lijkt me zo onhandig als ik straks kinderen in verschillende groepen heb zitten, maar goed.

Ik stuur je een pb, MissEnergy!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Jun 2018 16:54

Re: Basisschool kiezen

Wij zijn bewust verhuisd voordat de oudste 4 wordt zodat hij niet van school hoefde te wisselen, zodra we wisten waar we heen gingen verhuizen ben ik meteen gaan mailen met kinderdagverblijven en scholen. Kinderdagverblijven hadden er in de hele weide omgeving 2 plek, daar zijn we beide gaan kijken en toen hebben we onze keus gemaakt.

Scholen waren echter een groter probleem, de oudste was toen nog geen 3 maar geen enkele school had plaats. Tenminste, wel 1 Christelijke school waarvan we een mail kregen van de onder directeur dat we eerst maar eens goed op hun site moesten kijken want ouders moesten hun gedachtegoed wel onderschrijven. Daar hield het dus op want hoewel ik het waardevol vind dat ze leren over verschillende geloven en wat de betekenis is van de feestdagen wil ik niet dat het als een waarheid wordt verteld aangezien wij er zelf niet geloven. Uiteindelijk contact opgenomen met de leerplichtambtenaar omdat er dus geen enkele school over bleef en hij toch naar school moet! Zij noemde ons 3 openbare basisscholen, buiten ons dorp maar binnen de gemeente. Twee daarvan zaten overvol en de laatste kon hij terecht 10 a 15minuten fietsen van huis.
We waren blij dat hij daar terecht kon maar vonden het vervelend dat het relatief ver weg was en hij dus geen kindjes van de opvang of uit de buurt daar zou hebben en heel lang er niet zelf heen zou kunnen of naar vriendjes.
Mijn man is de school hier in de buurt maandelijks blijven mailen met de vraag wat zijn plek op de wachtlijst was. Van deze school hebben we van diverse mensen goede ervaringen gehoord, zit op loopafstand en past binnen onze “ manier van denken”. Hij stond eerst op plek 22 en we kregen met klem het advies hem ergens anders in te schrijven, vervolgens op plaats 18 en afgelopen maand op plek 15. Afgelopen maandag werden we opeens gebeld dat er plek voor hem was! Super fijn en heel onverwacht. De inschrijvingslijsten zijn hier ontzettend vertroebeld, mensen schrijven hun kind overal maar in, in de hoop dat ze ergens naar toe kunnen.

Weet je al hoe dat bij jullie is Suus, is er op alle scholen in de omgeving zeker plek? Scheelt alweer tijd en je verdiepen in scholen als je er daardoor misschien al af kan strepen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Jun 2018 17:26

Re: Basisschool kiezen

Wij wilden ook wel verhuizen voor de oudste vier werd, maar helaas was het toen financieel nog niet mogelijk. Maar we zagen onszelf niet nog minstens 14 jaar hier blijven wonen, dus dan maar een zo vroeg mogelijke schoolwissel. Dochter zal vijf zijn als ze overstapt, hopelijk went ze snel.

Wat een gedoe, Minoessepoes! Maar wel heel fijn dat het nog gelukt is. Dan hebben we het hier toch maar makkelijk, overal is plek.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2018 17:50

Re: Basisschool kiezen

Wij vonden het trouwens ook erg prettig te horen dat er niet getoetst werd in groep 1 en 2, en dat de oudere kindjes/klassen soms in projecten de jongere kindjes/klassen helpen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2018 17:53

Re: Basisschool kiezen

Klinkt als een vet leuke school Teun!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Jun 2018 18:12

Re: Basisschool kiezen

Ow ik bedoelde het niet vervelend hè Suus, ik begrijp dat niet iedereen die keus kan maken. Maar wij hadden er dus heel goed over na gedacht, deze stap nu gemaakt met dit als voornaamste reden en vervolgens waren we dus te laat en kon hij nergens terecht, viel er helemaal niks te kiezen, dat wilde ik er meer mee zeggen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 01 Jun 2018 18:24

Re: Basisschool kiezen

Wij hebben nu geen continu rooster helaas maar 95% van de kinderen blijft over (veel kinderen van 2 verdieners)
Ben ik toevallig vrij op overblijf dagen dan blijft zoon alsnog over. Zijn oude school had een continu rooster en hij is het zo gewend, bijna de hele klas is er en de overblijf juf komt ook in de eigen klas. En hij heeft een uur de tijd en dat is net te weinig om rustig te lunchen als je nog wat reistijd hebt.

Het is nu heel anders dan in mijn tijd. Kleine groep kinderen die overbleven, die kwamen samen in een lokaal en 1,5 uur vrij.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers