Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Mei 2018 22:10

Re: Nieuwbouwwoning

Hier zijn we een beetje aan het twijfelen geslagen.
Wij krijgen in onze badkamer als we deze via de bouwer standaard laten opleveren alleen een douche (en toilet en wastafel natuurlijk) maar geen bad. Er is wel ruimte voor een bad en die willen wij ook graag, en dit kan maar dan ga je gewoon extra betalen.
Nu kregen we deze week de mail dat we onze wensen door moeten geven voor de badkamer qua indeling en sanitair maar nu melden ze ineens doodleuk dat als je een bad wilt, je genoodzaakt bent om een douchebak te nemen.

Wij wilden juist een mooie inloopdouche :( Wil helemaal geen stomme douchebak.

Als we de badkamer casco laten opleveren krijgen we maar 1600 euro terug. pfff!
Maar we moeten nu toch maar op zoek naar een ander badkamer bedrijf ben ik bang. Gaat dan waarschijnlijk ook een iets duurder geintje worden.

Iemand tips voor een goede badkamerzaak in Zuid-Holland? Of juist afraders (Sanisale? Sanidump? écht goedkoop of troep?)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 24 Mei 2018 22:16

Re: Nieuwbouwwoning

Kan je niet via de sanitair-boer een afspraak maken? Wij konden kiezen uit een aantal standaard opties (met bijbetalen) of afwijkende afspraken maken met de aangesloten sanitair-boer. Ik kan van een online programma geen tegels kiezen, dus wij zijn erheen gegaan. Achteraf gezien had ik nog wat dingen anders gewild, maar daar stond ons hoofd niet naar.
22112014 / 10042019
<<

Anoniem236

Bericht 25 Mei 2018 21:40

Re: Nieuwbouwwoning

Wat is dat voor een rare eis beachgirl?

Ik zou echt goed door gaan vragen hierover want het slaat nergens op. Bij ons kon ook zoveel zogenaamd niet en nu zien we bij anderen dat het gewoon kon, zolang je je maar niet laat afschepen. Het lijkt er bij jullie eerder op dat ze er geen zin in hebben, in extra opties.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Mei 2018 22:31

Re: Nieuwbouwwoning

Bij ons zit er ook nog gas, terwijl ze ook pas eind augustus begin september gaan bouwen. Had gister nog een mail gestuurd naar de aannemer met een link dat vanaf 1 juli gasaansluitingen niet meer mogen. Geldt niet voor ons, maar alleen voor projecten die na 1 juli de vergunning hebben aangevraagd.
Zo stom. Er is nog niet eens aanstalten gemaakt om te gaan bouwen, dus kan best nog. Zal voor hun alleen wel te duur zijn.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2018 06:39

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo, tuurlijk mag je meeschrijven! Ik snap goed dat je jouw zoon niet van school wil laten wisselen. Lijkt me sowieso niet fijn voor een kind om na een paar maandjes school te moeten wisselen, ook zonder allergieën.

BG, wij gaan de badkamer ook zelf doen, maar ben niet thuis in Z-H. Wij konden via de aannemer wel alles kiezen wat we wilden, maar dat was heeeeel duur.

Japie, echt stom inderdaad. Ze zouden ook een gasloos pakket kunnen aanbieden tegen bijbetaling, dat hoor je nu ook wel veel.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 26 Mei 2018 13:26

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo schreef:Kan je niet via de sanitair-boer een afspraak maken? Wij konden kiezen uit een aantal standaard opties (met bijbetalen) of afwijkende afspraken maken met de aangesloten sanitair-boer. Ik kan van een online programma geen tegels kiezen, dus wij zijn erheen gegaan. Achteraf gezien had ik nog wat dingen anders gewild, maar daar stond ons hoofd niet naar.


Wij mogen echt alleen maar online kiezen. We mogen wel rondkijken in de showroom hoe bepaald sanitair eruit ziet maar ze gaan ons daar verder niet helpen. Ze hebben het te druk wordt er gezegd :12: We moeten alles online doorgeven, echt waardeloos.

We kunnen ook wel kiezen voor niet standaard dingen hoor, maar die keuzes zijn vrij beperkt en je betaalt er meteen flink extra voor.
We hebben doorgevraagd over het douchebak verhaal. Onze huizen zijn allemaal prefab (dus kant en klare betonwanden met gaten voor stopcontacten en sleuven voor leidingen e.d. in de vloeren). Er zitten een aantal standaard sleuven in de badkamervloer waar de leidingen doorheen gaan lopen, en ze willen geen extra sleuven frezen voor de afvoer van het bad. (heeft met constructie of garantie oid te maken) Vandaar dat er dan een douchebak geplaatst moet worden want dan kunnen ze op een of andere manier de afvoer van het bad aansluiten op die van de douche.

Beetje vaag verhaal maar de bouwer kan (WIL) daar niks aan veranderen.

We zijn vanochtend al naar een andere sanitairzaak geweest en hebben daar ons verhaal gedaan. De man die ons daar geholpen heeft zegt dat het waarschijnlijk onwil is van de bouwer. Als iedereen namelijk afwijkt van de standaard badkamer moeten ze natuurlijk bij ieder huis mega veel wijzigen en verleggen. Daar hebben ze geen zin in en ook is de kans op fouten groter, en daarom maken ze het zo duur als je iets anders wilt dan standaard.
We laten nu een 3D tekening en offerte maken bij deze sanitairzaak. Ben benieuwd. Die man zei al dat het echt niet zo mega veel hoeft te kosten. Het sanitair wat we via de bouwer krijgen is sowieso al behoorlijk duur merk, en hij liet in zijn boeken al bijv. een bad zien wat precies hetzelfde is als wat we via de bouwer zouden kunnen krijgen (voor 600 euro) maar dan van een ander merk via hem voor 300. Dus dat scheelt al de helft. Dus ik heb er wel goeie hoop op.

Enige nadeel is dat we dan natuurlijk bij oplevering geen badkamer hebben, maargoed ik heb een huurhuis nu dus wij zijn gelukkig heel flexibel qua verhuizen en hebben geen koophuis waar we op een bepaalde datum uit moeten.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 26 Mei 2018 14:58

Re: Nieuwbouwwoning

Dan zou ik inderdaad elders offertes opvragen. Een badkamer gaat zolang mee dat ik daar niet op zou inleveren qua wensen
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 28 Mei 2018 10:08

Re: Nieuwbouwwoning

Jeetje wat waardeloos Beachgirl! Dan zou ik inderdaad elders offertes opvragen. Stom zeg...

Ik merkte overigens wel dat het echt per projectontwikkelaar scheelt wat er mogelijk is. Onze projectontwikkelaar is in ons project heel hardnekkig en bijna niks is mogelijk. We hebben als optie openslaande deuren, maar daar hadden we dan zogenaamde "zijlichten" naast (dus deuren en daarnaast 2 ramen die tot een cm of 60 boven de grond overgingen in baksteen). Wij wilden graag glas tot aan de grond. Maar dat kon niet, want verwarming. Maar we nemen vloerverwarming, dus die vlieger ging al niet op. Uiteindelijk hebben ze (na heel veel gedoe en omdat er veel vraag naar was door andere bewoners) toch de optie toegevoegd. Maar ze wilden het eigenlijk niet, want anders is het niet meer "seriematige bouw".

Zelfde met dat wij een hoekwoning hebben we eigenlijk wel graag een extra raam in de gevel zouden willen voor meer licht. We hebben uiteindelijk met de verantwoordelijke van het project gesproken om uitgelegd te krijgen waarom iets niet kon. De eerste 2 of 3 argumenten waarmee hij kwam, konden we weerleggen. Uiteindelijk kwam hij als laatste met het argument dat ze het niet wilden vanwege seriematige bouw. Prima, als dat idd is wat je besluit, dan snappen we dat. Maar kom daar dan meteen mee....
22112014 / 10042019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Mei 2018 10:38

Re: Nieuwbouwwoning

Dat is gelijk een nadeel van projectbouw. Die seriebouw (bijna eenheidsworst). Lekker goedkoop voor de aannemer.
Mijn wijk is CPO-gebouwd en daarbij heb je dus veel meer keus. Hier is het zelfs zoveel geweest (dankzij een foutje van de aannemer), dat geen enkele indeling (zowel binnen als gevelaanzicht/raamindeling), kleur baksteen, (buiten)deuren, garage (afmetingen/soort deur etc.) etc... hetzelfde zijn. Ik durf daarmee denk ik wel te zeggen dat ik een van de speelste nieuwbouwwijken van het land woon. Dat terwijl de aannemer hetzelfde is en ook de bouwstijl van de woningen zodat je toch kunt zien dat het wel bij elkaar hoort.
Telkens als er een woning te koop komt in de wijk kijk ik even naar de foto's en vergelijk ik dat met onze indeling etc.. Ik sta er nog steeds versteld van hoeveel het dan afwijkt.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 29 Mei 2018 20:52

Re: Nieuwbouwwoning

Afbeelding

Afbeelding

Het linker huis is van ons! Slechte kwaliteit (facebook verpest ze). Maar eindelijk is er iets te zien! Natuurlijk hadden we de fundering al gezien e.d. maar dat leek zo klein! Nu krijgt het eindelijk wat meer vorm. Ook even naar binnen gegluurd. :smile:
Het blokje naast ons heeft 6 huizen, en die hebben ze in 4 dagen neergezet, er zit alleen nog geen dak op. Ons blokje zijn 4 huizen dus ik verwacht dat vrijdag de 2e verdieping en de zijkanten van het dak erop zit.

(liever niet quoten, ik haal ze later weer weg)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 30 Mei 2018 11:18

Re: Nieuwbouwwoning

Gaaf hoor Beachgirl. Zijn de huizen zo smal of lijkt dat gewoon?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Mei 2018 16:17

Re: Nieuwbouwwoning

Wat leuk dat jullie naar binnen konden kijken, BG!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 30 Mei 2018 16:49

Re: Nieuwbouwwoning

Wat tof om te zien Beachgirl!
Wat grappig ook om de verschillen te zien qua bouwen! Bij jullie zitten de kozijnen er dus al gewoon in! Bij ons staat de fundering er ook, en de muren en het plafond van de begane grond (of vloer van de 1e etage) maar de kozijnen zitten er nog lang niet in.

@All, hebben jullie meerdere kijkdagen? Wij helaas maar 1 of 2. Dat vind ik enorm jammer. Had graag af en toe gespiekt.
22112014 / 10042019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Mei 2018 21:19

Re: Nieuwbouwwoning

Mamsie schreef:Gaaf hoor Beachgirl. Zijn de huizen zo smal of lijkt dat gewoon?


Geen idee wat je smal vind haha, ze zijn 5,20 breed. En wij hebben met uitbouw een lengte van 11,70.

Randstad he.... kleine huizen, weinig grond maar wel de hoofdprijs :palm: Maar we zijn er ondanks dat heel blij mee :cheering:
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 30 Mei 2018 21:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 30 Mei 2018 21:21

Re: Nieuwbouwwoning

Oreo schreef:Wat tof om te zien Beachgirl!
Wat grappig ook om de verschillen te zien qua bouwen! Bij jullie zitten de kozijnen er dus al gewoon in! Bij ons staat de fundering er ook, en de muren en het plafond van de begane grond (of vloer van de 1e etage) maar de kozijnen zitten er nog lang niet in.



Hier is alles prefab, dus de wanden en gevels worden kant en klaar aangeleverd met de kozijnen en ramen er al in. We moesten ook al heel vroeg doorgeven waar we precies stopcontacten e.d. willen hebben want de gaten daarvoor zitten er dus ook al in verwerkt. Ligt er dus heel erg aan hoe ze bouwen, is het bij jullie ook prefab Oreo? Of betonblokken?

Wij hebben nog niks gehoord over officiële kijkdagen. We sneaken nu gewoon naar binnen op het bouwterrein, de hekken zitten nooit op slot :smile: Komen gewoon ook al regelmatig buren en straatgenoten tegen haha :angel:
(we zijn niet in het huis geweest hoor, ik kijk wel uit maar mijn vriend kon het niet laten om toch even een foto te maken door de "voordeur" heen.)
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 31 Mei 2018 05:25

Re: Nieuwbouwwoning

Bij ons gaat het net als bij jullie, BeachGirl, ook prefab. Ik denk dat we ongeveer even ver zijn, al zit bij ons de voordeur er al in :smile: En bij ons zitten de hekken altijd goed dicht, dus we kijken altijd van een klein afstandje. Ik weet eigenlijk niet of er bij ons ook kijkdagen komen, hoop het wel. Maar we mogen wel een afspraak maken met de bouw om te komen kijken. Als ze wat verder zijn binnen lijkt me dat wel leuk.

Zo klein is dat niet toch? Ons huis is straks 5,5m breed (binnenmaat) en met uitbouw 12,4m lang. Maar wij zullen vast meer tuin hebben :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 31 Mei 2018 10:26

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl schreef:
Mamsie schreef:Gaaf hoor Beachgirl. Zijn de huizen zo smal of lijkt dat gewoon?


Geen idee wat je smal vind haha, ze zijn 5,20 breed. En wij hebben met uitbouw een lengte van 11,70.

Randstad he.... kleine huizen, weinig grond maar wel de hoofdprijs :palm: Maar we zijn er ondanks dat heel blij mee :cheering:


Nee dat is inderdaad niet smal. Wij hebben dezelfde maten en ik vind dat zeker niet klein. Op de bovenste foto lijkt het wat smal, maar ik denk dat dat door het raam komt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2018 10:32

Re: Nieuwbouwwoning

Leuk dat jullie huizen al echt vorm krijgen! Ons huis is nog niet definitief op papier. We hadden de definitieve tekening gekregen, maar daar stond nog een raam in een zijmuur die eruit moet. Dus nu weer wachten op de volgende tekening. De sondering is aangevraagd. Duimen dat er niet al te lange palen in hoeven!

Ons huis wordt buitenmaat 7.20m breed en 11 meter diep.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mei 2018 11:34

Re: Nieuwbouwwoning

Jip schreef:Leuk dat jullie huizen al echt vorm krijgen! Ons huis is nog niet definitief op papier. We hadden de definitieve tekening gekregen, maar daar stond nog een raam in een zijmuur die eruit moet. Dus nu weer wachten op de volgende tekening. De sondering is aangevraagd. Duimen dat er niet al te lange palen in hoeven!

Ons huis wordt buitenmaat 7.20m breed en 11 meter diep.


Wow Jip das echt een kast! En dan drie verdiepingen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2018 12:07

Re: Nieuwbouwwoning

Het is iets langer dan ons huidige huis, maar wel ruim 1.5 meter breder. Het is een jaren 30 stijl villa. En heeft 3 verdiepingen. De eerste verdieping is even groot als bendeden. De zolder op de vloer ook, maar door de schuine daken wat minder ruimte.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mei 2018 12:38

Re: Nieuwbouwwoning

Ja, zo is het bij ons ook, alleen dan 5m70 breed en 11m90 diep. Maar ook jaren dertig stijl en een derde verdieping met licht schuine daken. De begane grond wordt bijna drie meter hoog, daar ben ik benieuwd naar, lijkt me heerlijk.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Mei 2018 13:16

Re: Nieuwbouwwoning

Dat ligt ook aan de indeling onder. Wij hebben de ingang aan de zijkant en de wc trap zijn best efficient weggewerkt. Waardoor we zowel voor (woonkamer) de hele breedte als achterin (keuken) wordt benut en het langer lijkt. We hebben zeg maar een tussenstuk over dat ook nog best breed (oa ingang hal en trappenkast).

Als de ingang voor in een woning is ontkom je er bijna niet aan om de keuken in het smallere gedeelte voorin te plaatsen (zie je bij best veel rijtjeswoningen).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 31 Mei 2018 13:20

Re: Nieuwbouwwoning

Wat ligt aan de indeling onder?

Onze voordeur komt ook aan de zijkant. De keuken komt voor, de eettafel ergens in het midden en dan hebben we nog een riante woonkamer over :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2018 13:31

Re: Nieuwbouwwoning

Maar Jip, zijn dat buiten of binnen maten?
Ons huis heeft als binnenmaat 6.5 bij 13.5. Ik dacht altijd dat het tegen zou vallen de ruimte. Maar is echt lekker ruim.

Schiet al op zeg, BG!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Mei 2018 13:33

Re: Nieuwbouwwoning

O wij gaan trouwens onze zolder indelen. We weten ongeveer wat we willen dus we zijn nu timmermannen aan het benaderen. We willen een vliering of slaapvides. Of vliering en vide. En dan 2 slaapkamers en een stookhok. En grote dakramen.
Zin in!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers