Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foto vraag

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Mei 2018 20:45

Foto vraag

Hallo!

Ik wil voor het afscheid van mijn stagiaire een bedankje maken. Nu leek het me leuk om van elk kind een foto te maken terwijl ze een papier vasthouden met daar een letter op. Deze losse foto’s en letters maken dan een paar zinnen met bedankt erop etc. So far so good, maar ik werk met baby’s, dreumessen en peuters, de peuters kunnen gewoon dat papier voor hun buik houden, klik en klaar. De dreumessen zullen het papier waarschijnlijk verfrommelen en de baby’s zou ik er naast kunnen leggen (naast het papier). Alleen dan wordt het zo’n rommeltje denk ik. Iemand een idee zodat iedereen in dezelfde houding/op dezelfde manier op de foto kan? Ik kan iedereen liggend fotograferen (bijv in het gras), dreumessen zullen dan wss niet blijven liggen. Of de kinderen op/ in een stoel en de letter erboven hangen?

Jullie nog creatieve en vooral handige ideeen?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 30 Mei 2018 20:55

Re: Foto vraag

Misschien met een groot kleed waar je de baby’s oplegt en die je achter de peuters hangt. Bij de dreumesen kun je kijken of ze willen liggen, zitten of staan. Dan heb je in ieder geval eenzelfde achtergrond.

Je kunt ook de baby’s in een wipper voor een muur, de dreumesen op een stoel en de peuters staand of op een stoel. Dan heb je ook een gelijke achtergrond. Het papier zou je dan ook op de muur kunnen plakken, zodat het overal op dezelfde plek zit.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 30 Mei 2018 21:10

Re: Foto vraag

Kun je geen letter op hun gezichtjes schminken ofzo? :D (of is dat not done bij baby's?) Kwam zomaar in me op.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2018 21:51

Re: Foto vraag

Ik kan je inhoudelijk niet helpen, maar ik vraag mij af of het wel mag gezien de nieuwe privacy wetgeving.
Misschien een domper dat ik het zeg, maar ik weet niet of je hier over na heb gedacht en in hoeverre de ouders bij aanmelden hier ook toestemming voor hebben gegeven en moesten geven.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Mei 2018 22:09

Re: Foto vraag

Goed idee Taeda. Bedankt.

Bliss: ik denk dat de letter dan veel te klein zou zijn, plus dat gepoets in gezichtjes is ook niet echt fijn. Bedankt voor het meedenken.

Goede Silly, ik moet die nieuwe wet eens even goed doornemen, zag hem wel al voorbij komen. Ouders geven bij ons wel bij aanmelding toestemming (of niet) voor verschillende dingen waaronder ook fotogebruik voor interne of externe doeleinden.
<<

Anoniem248

Bericht 30 Mei 2018 22:21

Re: Foto vraag

Bij onze kinderopvangorganisatie zijn alle door ouders reeds gegeven toestemmingen even on hold gezet. De organisatie wil eerst dingen duidelijker hebben en duidelijker op papier zetten.

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het gebruik van de foto’s voor je stagiaire wel oké is. Het hele idee achter de nieuwe wet is natuurlijk dat mensen duidelijker geïnformeerd worden over wat er met hun persoonsgegevens gebeurt. Ouders tekenen dan misschien wel voor het nemen en/of publiceren van foto’s, dat klinkt voor de hand liggend, maar dat foto’s ook gebruikt kunnen worden om als afscheidscadeau aan een stagiaire mee te geven is waarschijnlijk niet iets waar ze zich bewust van zijn. Hoewel ik het idee echt súperleuk vind: ik zou toch iets anders kiezen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 30 Mei 2018 22:49

Re: Foto vraag

Ik wilde hetzelfde zeggen over de privacywet, maar wilde geen zeur zijn.
Heb er met mijn werk ook mee te maken en wij mogen niemand met het gezicht er bij fotograferen, tenzij ze specifiek daarvoor schriftelijk toestemming gegeven hebben.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 897

Geregistreerd: 16 Sep 2013 12:41

Bericht 31 Mei 2018 06:36

Re: Foto vraag

Je kunt ook letters met schmink of afwasbare stift op de handjes schrijven en enkel alleen het handje fotograveren?
Staan de kindjes er zelf niet op maar schrijf je hun naam er onder?
20-09-2013 N. & T. Geboren!

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers