Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriezer voorraad.

<<

Anoniem248

Bericht 28 Mei 2018 22:30

Re: Vriezer voorraad.

Hier totaal geen systeem. Gewoon invriezen en eruit pakken wat je nodig hebt. En soms wordt er eens wat weg gegooid omdat het er al heel lang ligt.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mei 2018 07:27

Re: Vriezer voorraad.

Hier hebben we ook meestal 6 broden liggen. Waarom handig hoeven we niet elke week te halen. Man neemt er per dag 6 stukjes ik 1 dus dan gaat het wel snel
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 29 Mei 2018 08:10

Re: Vriezer voorraad.

Hier is op woensdag bij de bakker het brood in de aanbieding, 5 + 1 gratis. Mijn ouders hebben dus ook altijd 6 broden in de vriezer liggen.

Wij hebben maar 3 lades onder de koelkast. Een lade met koelelementen en ijsklontjes en diepvriesfruit. Oh een een fles zelfgemaakte limoncello.
Een lade met wat vlees en diepvriesgroente.
En de laatste met bakjes eten voor R en zelfgemaakte ijsjes van Griekse yoghurt en fruit, hij vind ijs alleen maar vreemd.
10.04.17
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 29 Mei 2018 11:39

Re: Vriezer voorraad.

Wij hebben op het moment geen vriezer. Begin het steeds vervelender te vinden haha.

Volgende maand hebben we een nieuwe vriezer gebudgetteerd! Zin in om te kopen haha. Wel handig om jullie systemen zo te zien.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2018 12:07

Re: Vriezer voorraad.

Wij hebben 4 lades maar er kan alsnog niet heel veel in. In ons oude huis hadden we meer ruimte, maar dit is inbouw, dus dat vervang je ook niet zomaar. En we willen er geen tweede vriezer bij, zoveel extra ruimte hoeven we niet dus dat is zonde.
In de eerste lade hebben we altijd wat brood liggen, hoeveel ligt aan het moment in de week (hoeveel er al op is dus). In de tweede lade liggen wat aardappeldingetjes en diepvriesgroente. In de derde lade wat vlees en soms bakjes met restjes die zijn ingevroren. In de vierde lade overige dingen zoals snacks, bladerdeeg etc. Er ligt altijd wel wat in de vriezer, maar nooit mega hoeveelheden. Ik heb verder geen systeem, de meeste dingen liggen er ook nooit superlang en ik maak ook vaak voorraad op uit de vriezer. Ik vind het wel handig om wat dingetjes standaard in huis te hebben, maar dit hoeft niet heel veel te zijn.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 29 Mei 2018 13:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Mei 2018 12:46

Re: Vriezer voorraad.

Ik gebruik de vriezer eigenlijk niet heel veel. Er zit ijs in voor cocktails, waterijsjes die we nooit eten (die liggen er al een jaar denk ik.. kan dat nog? Haha), wat vlees van de turk, wat vis, bevroren fruit en soms wat brood maar we eten niet zoveel brood. Af en toe vries ik soepen in. Het zit ook nooit echt lang in de vriezer (behalve die ijsjes dan), dus ik hou ook eigenlijk niet echt bij hoe lang het er al in zit. Wel heb ik een lade systeem haha, gelukkig toch nog iets gestructureerds. La 1 is ijs, waterijs, gember, fruit en rode pepers. La 2 is vlees, vis en groenten. La 3 is koelelementen voor bbqs en brood.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Mei 2018 12:54

Re: Vriezer voorraad.

Ik ben ook niet echt een fan van de vriezer. Bij ons ligt er vooral brood in. En soms vries ik kip in en vergeet ik weer dat er kip in de vriezer ligt.

Maaltijden vries ik nooit in. Vind ik vies.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Mei 2018 13:11

Re: Vriezer voorraad.

we hebben in de keuken een vriezer met 4 laden en die heb ik tijdens de zwangerschap goed gevuld. lke lade heeft zijn eigen doel: groente, vlees, maaltijden, ijsjes/fruit/rest.
Daarnaast in de schuur nog een vrieskistje met kattenvoer en hierin liggen ook de broden.
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Mei 2018 13:19

Re: Vriezer voorraad.

Caro schreef:Ik ben ook niet echt een fan van de vriezer. Bij ons ligt er vooral brood in. En soms vries ik kip in en vergeet ik weer dat er kip in de vriezer ligt.

Maaltijden vries ik nooit in. Vind ik vies.

Ik vind alle andere maaltijden dan soep ook altijd snotterig worden als het uit de vriezer komt, dus soms denk ik goed idee ik vries het in en dan eet ik het uiteindelijk toch niet echt op omdat het er niet lekkerder van wordt.

Eigenlijk vind ik brood uit de vriezer ook niet lekker, maar als we brood kopen eten we het nooit allemaal in 1x op dus dan vind ik het weer zonde om weg te gooien en dan maak ik er maar croutons of bruschetta van als het uit de vriezer komt. Of ik rooster het brood.
Laatst gewijzigd door Harrison op 29 Mei 2018 13:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2018 13:20

Re: Vriezer voorraad.

Ja, dat heb ik ook altijd met ingevroren maaltijden, het meeste vind ik gewoon echt niet lekker meer. Maar als we over hebben vries ik het soms toch in, omdat ik het anders zonde vind. Om het dan vervolgens alsnog weg te gooien na een tijdje vaak.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Mei 2018 13:22

Re: Vriezer voorraad.

Mizz_S schreef:Ja, dat heb ik ook altijd met ingevroren maaltijden, het meeste vind ik gewoon echt niet lekker meer. Maar als we over hebben vries ik het soms toch in, omdat ik het anders zonde vind. Om het dan vervolgens alsnog weg te gooien na een tijdje vaak.

Haha, ja precies. Meestal probeer ik het mee te nemen naar mijn werk als lunch. Of ik dwing mijn vriend om het op te eten als lunch :P.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2018 13:25

Re: Vriezer voorraad.

Haha ja, dat doe ik ook vaak. Maar soms komt dat niet uit, en dan vries ik het toch maar in. :P
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 29 Mei 2018 13:28

Re: Vriezer voorraad.

Saus bij rijst of pasta is ook prima in te vriezen. Deed ik voorheen wel toen ik op 's avonds mijn werk at.
Wij hebben een te kleine vriezer. In de onderste la past 1 brood voor mijn vriend. In de la erboven glutenvrij brood voor mij. Als ik dat net besteld heb, dan ligt de vriezer propvol. Daarboven nog een klein plankje met diepvriesfruit, ijsblokjes en soms groenten. Soms ligt er vlees bijgepropt, dat doe ik dan in diepvrieszakjes.
We hoeven niet veel meer om te vriezen, dus we redden ons. Maar iets groter zou prettig zijn ivm die glutenvrije dingen.
<<

Anoniem246

Bericht 29 Mei 2018 14:07

Re: Vriezer voorraad.

We hebben denk ik wel 100 euro aan vlees in de vriezer. Gerechten hoef ik gelukkig niet in te vriezen. Maar we kopen veel, eten te weinig.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Mei 2018 14:25

Re: Vriezer voorraad.

Goed topic, nu ren ik naar de slijter voor een fles limoncello!
<<

Anoniem246

Bericht 29 Mei 2018 14:27

Re: Vriezer voorraad.

Caulfield schreef:Goed topic, nu ren ik naar de slijter voor een fles limoncello!



Want die kun je in de diepvries bewaren? Ik heb het nog nooit gehad, maar ik ren met je mee. :P
<<

Anoniem313

Bericht 29 Mei 2018 14:53

Re: Vriezer voorraad.

Fedora schreef:
Caulfield schreef:Goed topic, nu ren ik naar de slijter voor een fles limoncello!



Want die kun je in de diepvries bewaren? Ik heb het nog nooit gehad, maar ik ren met je mee. :P


Ja, dat drink je uit de vriezer. Een soort citroen slush, heerlijk! Nog lekkerder als scheutje in de cava.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 29 Mei 2018 15:02

Re: Vriezer voorraad.

Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Caulfield schreef:Goed topic, nu ren ik naar de slijter voor een fles limoncello!



Want die kun je in de diepvries bewaren? Ik heb het nog nooit gehad, maar ik ren met je mee. :P


Ja, dat drink je uit de vriezer. Een soort citroen slush, heerlijk! Nog lekkerder als scheutje in de cava.


Ohjaa dat heb ik ook nog in de vriezer liggen! En een hele lekkere Arancello. Mijn vader is met pensioen en zocht een nieuwe hobby haha.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 29 Mei 2018 15:07

Re: Vriezer voorraad.

Wij hebben een vriezer, niet gigantisch groot (Amerikaanse koelkast met 1 kant vriezer). Deel van de inhoud gaat op aan ruimte voor de ijsblokjes/crushed ijs machine). Verder ligt er meestal 1 of 2 broden, wat vlees, ijsjes en iets met aardappelen in voor als we niets vers meer in huis hebben en geen zin in boodschappen.

Maaltijden/sauzen/soepen vries ik niet in, vinden we geen van allen lekker. En zoveel verspillen we niet aangezien man vaak eet tot de pan leeg is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 29 Mei 2018 16:28

Re: Vriezer voorraad.

Ik vind het vooral handig met weekboodschappen of als ik biologisch vlees/vis e.d. koop met 35% stickers bij de AH ofzo. Of als de hele kippen in de bonus zijn! Verder voor diepvriesfruit in de winter (in de zomer eet ik liever verse bessen) en van die gekke dingen die mijn man invriest (bloemen/planten en weet ik wat nog meer haha).

Mijn ouders vroren vroeger (nu nog steeds trouwens, maar heb ik er geen last meer van haha) altijd pakken melk in. Zo ranzig als ik dan melk moest drinken die ontdooid was uit de vriezer en je zag de datum dan op het pak, nov 1998 terwijl het de augustus '99 was. Ik heb daar echt trauma's van haha.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2018 16:30

Re: Vriezer voorraad.

Whaaaaa, waarom zou je pakken melk invriezen?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 29 Mei 2018 16:54

Re: Vriezer voorraad.

Ik heb oprecht geen idee haha. Ik zal het ze eens vragen. Maar echt, jeugdgruwel haha.

Ik weet trouwens ook niet of ze het nu nog doen aangezien mijn moeder geen melk meer drinkt en mijn vader geloof ik karnemelk.. Als ze die maar ook niet invriezen haha.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 30 Mei 2018 09:58

Re: Vriezer voorraad.

Wij hebben een beetje een systeem haha. Thuis in de keuken hebben we een koel/vriescombinatie met 3 lades (Nu ik dit zeg bedenk ik mij dat hij nodig ontdooit moet worden) in de bovenste la hebben we altijd 2 broden (3 past dus niet meer vanwege het ijs wat aangevroren is :palm:), tweede la hebben we vleeswaren en vlees liggen, de onderste la ligt ijs in maar dat is een heel klein laatje. En in de schuur hebben we een vriezer met 6 lades, geen structuur haha er ligt van alles in: van DV-fruit, roerbakgroenten, ovensnacks, ijs e.d.
Wat als het lukt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Mei 2018 10:18

Re: Vriezer voorraad.

Wij hebben niet echt één systeem maar wel een beetje de logische dingen bij elkaar gezet. Bovenin liggen de ijsblokjeszakken en de koelelementen. Daar doe ik geen etenswaren bij, dat vind ik niet smakelijk.
Ik kook eens per week voor m'n zoon, die bakjes vries ik dan in. Dat codeer ik niet omdat het toch elke week rouleert.
Er ligt een brood in voor hem voor als het verse brood op is.
Verder ligt er momenteel veel wild in, omdat m'n man wild vlees van de jager heeft gekocht. Daar staat wel precies op wat het is.

Oh en de twee flessen limoncello zijn op :angel:
Die mis ik nog in de vriezer! ;)
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Mei 2018 12:37

Re: Vriezer voorraad.

Melk invriezen? Wow haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers