Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Beetje vermoeiend

<<

Guattari

Major Yipyapper

Bericht 30 Mei 2018 09:40

Beetje vermoeiend

Een kennis van mij neemt al heel lang niet meer zomaar contact op voor alleen bijkletsen. Binnen drie appjes/paar minuten wordt er een hulpvraag bij me neergelegd. Vaak wil ze weten of ik iemand ken (als ik het zelf niet ben), die haar met van alles en nog wat kan helpen. Het begint een beetje voorspelbaar en vermoeiend te worden.

Uit ervaring weet ik dat ze erg beledigd kan zijn over reacties van anderen, dus ik twijfel wat wijsheid is: netjes nee blijven zeggen op verzoeken, of toch een keer ter sprake brengen dat ik het jammer vind dat ze me al geruime tijd niet meer zomaar benadert? Ik vraag me af of de laatste optie meerwaarde heeft. Ze weet zelf ook dat ze vaak iets van me wil, omdat ze afsluit dat ze hoopt dat ze me niet teveel lastigvalt. Ik heb nog de hoop dat als ik structureel nee blijf zeggen vanaf nu, dat het kwartje vanzelf valt en dan voelt ze zich iig niet meteen beledigd. Wat zouden jullie doen als je het liefst non-discussie vermijdt?
<<

Anoniem231

Bericht 30 Mei 2018 09:46

Re: Beetje vermoeiend

Eerlijk? Ik zou ook gewoon nee blijven zeggen.

Wel vermoeiend zo. Jammer!
<<

Guattari

Major Yipyapper

Bericht 30 Mei 2018 09:52

Re: Beetje vermoeiend

Ze is echt een lief mens, maar kennelijk is dit erin geslopen nadat ik haar een keer advies heb gegeven. Jij zou dus ook nee blijven zeggen. Thanks!

Terug naar Persoonlijk