Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Algemeen

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2018 15:39

Re: Stomme vragen topic

Je betaalt idd voor de nachten, niet de dagen. De laatste nacht is de nacht van 7 op 8 mei, en dan mag je gebruik magen tot 11 of 12 uur van die ochtend.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Mei 2018 16:00

Re: Stomme vragen topic

Cotton schreef:Je betaalt toch voor nachten en niet voor dagen?


Ja en nee, want overdag maken ook gebruiken van de faciliteiten.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2018 16:07

Re: Stomme vragen topic

Uh ja, als je het zo letterlijk neemt. Je betaalt de nachten, maar je mag er uiteraard ook overdag gebruik van maken. Zou ook wat zijn als je ze 6 uur in de ochtend uit bed schoppen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mei 2018 16:08

Re: Stomme vragen topic

Je betaalt altijd voor de nachten dat je ergens verblijft.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem266

Bericht 15 Mei 2018 08:13

Re: Stomme vragen topic

Wij gaan in de zomervakantie twee weken naar oostenrijk en komen dan op zaterdag terug na een lange autoreis.

Het is een beetje te veel en te druk denk ik om dan meteen op maandag weer een midweek naar de veluwe te gaan toch ?
En daarna weer op maandag te moeten werken.

twijfel twijfel
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 08:14

Re: Stomme vragen topic

Heb je kinderen Reep? Dan zou ik het niet doen, maar als je jij alleen bent met of zonder partner dan zou ik het wel doen denk ik.
<<

Anoniem266

Bericht 15 Mei 2018 08:19

Re: Stomme vragen topic

Een kindje van 4 :-)
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 08:28

Re: Stomme vragen topic

Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Juist omdat je die week er na ook alweer aan het werk moet, zou ik er voor kiezen om thuis te acclimatiseren en alles weer een beetje normaal te laten worden. Maar jij kent je kind natuurlijk het beste :)
<<

Anoniem301

Bericht 28 Mei 2018 09:37

Re: Stomme vragen topic

Carrie schreef:Hallo!

Mijn man en ik hebben een favoriet restaurant waarvan ik de naam niet ga noemen want dat vind ik niet nodig (CBL als je dit leest graag niet de naam noemen, vind ik niet leuk voor ze :) )

Voor we Bo hadden aten we daar bijna elke maand wel een keer. Het is heerlijk eten, een mooi restaurant, prettige bediening, echt een leuk avondje uit eten. Maar vaak, ik denk 5 van de 10 keer moesten we echt lang wachten voor we ons eten kregen en zaten we echt met enorme trek aan tafel en was je pas rond 23.00 of later klaar. Niks mis met lekker lang en ontspannen tafelen maar dan moet ik wel ook regelmatig wat te eten krijgen. Nou goed paar weken geleden gingen wij er weer eten met vrienden, op ons voorstel want het was zo leuk, lekker enz. Maar dus weer lang op ons eten zitten wachten en de mensen waar we mee waren vonden het ook echt niet leuk meer.

Later kregen wij zo’n standaardmailtje met wat we ervan vonden, dus heb voor het eerst een negatieve feedback gegeven, heel netjes en opbouwend, niet op de site zelf maar per mail aan het restaurant. En daarop hebben ze super leuk en attent gereageerd, omdat wij er al vrij lang komen en ze ons een positieve ervaring willen geven bieden ze mijn man en ik een nieuw diner op hun kosten aan! Echt leuk en voel me ook wel bezwaard maar goed. Ja leuk, gaan we doen! Nu vraag ik mij af: is dat inc. drinken of ex? Of zouden ze kijken naar wat te drinken: als we bacardi cola’s zouden bestellen en dure flessen wijn dat we die zelf betalen, maar als we ieder een paar biertjes en wijntje drinken dat zij dat dan voor hun rekening nemen? Wat denken jullie? Niet heel belangrijk hoor, we nemen sowieso genoeg geld mee voor een goede fooi maar mijn man denkt zonder en ik denk inc drankjes. Benieuwd naar jullie visie.


Zo, even een update! Vrijdag zijn mijn man en ik geweest.


We werden hartelijk ontvangen en ons werd gevraagd of we wilden beginnen met een glaasje bubbels. Mijn man wilde liever een speciaalbiertje dus hij kreeg dat en ik roséchampagne en ook kregen we een lekkere amuse. De kok/eigenaar kwam ook nog even langs en grapte “ik hoop dat jullie vanvond wel de tijd hebben?” Nouja moest je bij zijn, was grappig.
Ze vroegen of we zeven gangen wilden maar wij zeiden nee doe maar wat we altijd doen hoor, vier. Waarop ze antwoordden we gaan niet voor minder dan vijf. Nou ok goed! Het eten was heerlijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op het einde gaven wij de kok/eigenaar een hand en bedankten voor de mooie avond en het topgebaar en hij antwoordde dat ze dit ook niet bij iedereen doen maar omdat uit de mail echt bleek dat het opbouwend bedoeld was en we zo vaak kwamen dat ze ons graag weer een positieve ervaring wilden geven.

Tussendoor nog wijntje en biertjes besteld, en nog afgesloten met koffie.
En natuurlijk had ik gelijk en mijn man niet :smile: en was de drank ook voor hun rekening. We hebben ook geen fooi gegeven want dat voelde niet goed op dat moment. Bijna een belediging, alsof je voor de hele avond een tientje of twintig euro betaalt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Mei 2018 09:42

Re: Stomme vragen topic

Leuk Carrie, erg netjes opgelost zo!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem252

Bericht 28 Mei 2018 09:55

Re: Stomme vragen topic

Carrie wat netjes opgelost, ik vind het ook een geweldig leuk restaurant!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Mei 2018 10:51

Re: Stomme vragen topic

Wat fijn dat het zo goed opgelost is. Erg goed dat ze dit zo hebben gedaan. Jullie weer een positieve blik op het restaurant. Ziet er ook heerlijk uit zeg. En ik vind 't ook echt goed dat je het hebt gezegd op zo'n opbouwende manier. Daar hebben ze dan ook echt wat aan.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Mei 2018 10:56

Re: Stomme vragen topic

Carrie, wat leuk zeg en zeer attent. Ik zit te wachten op de AH actie en ik las dat die er weer kwam, maar dan zou je onderhand nu al moeten kunnen sparen. Als het weer er is hoop ik dat ze weer mee doen.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mei 2018 09:41

Re: Stomme vragen topic

Ja super opgelost he? Bedankt voor het meedenken all!
<<

Anoniem231

Bericht 29 Mei 2018 09:46

Re: Stomme vragen topic

Kan er iemand mij uitleggen hoe een prepaid creditcard werkt?
Moet ik dan precies op dat bedrag eindigen of kan ik het overige terug laten storten?
Ik wil een naaipatroon kopen en moet met paypall of creditcard en ik heb beide niet. Dus ik was aan het kijken naar een prepaid kaart. Maar hoe dan?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2018 10:03

Re: Stomme vragen topic

Paypal kan je heel gemakkelijk aanmaken, maar daar gaat wel een paar dagen overheen voordat het actief is.

Prepaid CC's heb ik geen verstand van.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Mei 2018 10:04

Re: Stomme vragen topic

Ja die paar dagen was het probleem.
Maar het is opgelost, een vriendin heeft het betaald voor mij en betaal ik haar terug.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2018 10:07

Re: Stomme vragen topic

Zo deed ik het ook altijd met CC. M'n collega heeft er 1 en dan betaalde ik hem gewoon meteen.
Ik had een tijdje een CC maar nu ook niet meer.
<<

ChiQ

Bericht 29 Mei 2018 10:42

Re: Stomme vragen topic

Ziet er goed uit Carrie. Wij hebben ook wel eens zoiets gehad, toen wel €50,- fooi achter gelaten.
<<

Anoniem301

Bericht 29 Mei 2018 12:11

Re: Stomme vragen topic

ChiQ schreef:Ziet er goed uit Carrie. Wij hebben ook wel eens zoiets gehad, toen wel €50,- fooi achter gelaten.

Zo, netjes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jun 2018 21:19

Re: Stomme vragen topic

Heeft de Sligro ook van die normale boodschappenwagentjes met zo'n uitklap kinderzitje?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2018 21:26

Re: Stomme vragen topic

Weet iemand hoelang het verwerken van een retour bij Schuurman Schoenen duurt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jun 2018 08:35

Re: Stomme vragen topic

Marin schreef:Heeft de Sligro ook van die normale boodschappenwagentjes met zo'n uitklap kinderzitje?


FYI, nee dus. Maar ze zijn wel zo groot dat er een maxicosi in past naast de boodschappen.
Let's discover the world together.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 07 Jun 2018 13:17

Re: Stomme vragen topic

Weet iemand of er op Utrecht Centraal ook een lift is naar de bovenste verdieping? Waar de bagagekluizen zijn?
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jun 2018 11:37

Re: Stomme vragen topic

Verde schreef:Weet iemand of er op Utrecht Centraal ook een lift is naar de bovenste verdieping? Waar de bagagekluizen zijn?


Pfff geen idee. Ik weet wel dat er een lift is, want zodra ik de bus uitstap kan men kiezen voor de lift, trap of roltrap om boven te komen.
Wat bedoel je met bagagekluizen? Gewoon kluisjes neem ik aan? Die heb ik nog nooit gezien.
Waar kom je exact aan? Dan kan ik je misschien (beter) helpen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Valkyrie