Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's etc.

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Mei 2018 18:59

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Ze hadden me best mogen vertellen dat de naweeen na een tweede bevalling meestal veel erger zijn dan na de eerste. Mennn, wat een pijn had ik na mijn laatste bevalling, ik vond het zeer zeker wel op ontsluitingsweeen lijken qua pijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 26 Mei 2018 20:17

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat als je eindelijk lekker met je baby op je buik ligt je nog een bevalling moet doen. Mamma man, het ergste van de bevalling vond ik die placenta eruit werken. Incl duwen, trekken en persen. Ik was er klaar mee maar dat ding kwam maar niet. Uiteindelijk na 5 kwartier wilde ik echt nog maar 1x proberen en dan moesten ze maar opereren.
Ik was m'n man al instructies aan het geven om z'n shirt uit te doen en bij E te blijven maar toen kwam hij dan eindelijk.
30-04-2017
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mei 2018 23:15

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Ik heb bij zowel de eerste als de tweede geen naweeën gehad, ondanks bij de tweede een super snelle bevalling. Dus dat kan ook.

En een baby kán al vrij gauw doorslapen. De eerste van ons sliep na iets van 8 dagen door en de tweede na een week of 5. Dus dat kan ook.

Even een positieve tegenhanger hoor ;)

Oh ja, na een ruggeprik heb je vaak geen persweeën. Dat is rot. Maar je overleeft het wel.
Bij de tweede had ik geen pijnstilling en dus wél persweeën en ja, die zijn erg fijn en handig, maar zonder kun je het heus ook hoor!

Een ruggeprik brengt wat nadelen met zich mee, besefte ik me na die eerste bevalling. Geen persweeën dus, maar ook koorts is een bijwerking. Hoofdpijn, uitslag. Fijn. Voor mij reden om het bij een tweede niet meer te willen.

Ze zetten overigens de prik uit zodra je op 10 cm zit, dus dan komt je gevoel terug. Dat is iets dat ik niet wist. Dom eigenlijk. Want zonder gevoel kun je niet gericht persen.

Oh ja, bij mij werkte de ruggeprik niet goed. Ik voelde bijna alles nog, maar het scherpste ging er af. Ik dacht echt: als die prik er in zit, ben ik compleet verlamd (verdoofd) aan de onderkant en voel ik NIKS meer. Nope.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Mei 2018 00:09

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat je ook alleen maar rug weeen kan hebben; vast wel eens gelezen ooit, maar nooit bij stil gestaan verder.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 27 Mei 2018 06:50

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Hoe kunnen ze een ruggenprik uitzetten? Blijft de naald erin zitten met een slangetje eraan of zo? Ik denk bij een ruggenprik aan een prik met een substantie erin, die spuiten ze in je rug, spuit eruit klaar. Maar hoe kan je hem dan uitzetten? En hoe snel krijg je je gevoel weer terug?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mei 2018 07:12

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Een ruggenprik is een super dun draadje in je rug waar de vloeistof doorheen kan. Dus je zit steeds aan de pijnstillende vloeistof. De toevoer kunnen ze uitzetten of ophogen. En als je daarna verdoofd moet worden doen ze een verdovende vloeistof er in.
De ruggenprik werkte bij mij gewoon uit halverwege de weeën, maar hij werkte wel extreem goed. Ik was echt verlamd in m'n benen.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2018 07:51

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Misschien hadden ze de ruggeprik uitgezet bij me maar zat er nog voldoende in ofzo. Iig voelde ik helemaal niks van de bevalling en knip en pomp en duwen op m’n buik voor de placenta. Ik moest geopereerd want de placenta kwam er niet uit.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 27 Mei 2018 08:46

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat een bevalling ook wel precies zo kan gaan als je zelf wilt. Mijn laatste bevalling was er een uit het boekje en bevallen is dus niet altijd een horrorverhaal. Mij heeft puffen (meer zuchten) juist wel heel erg geholpen waardoor ik eigenlijk amper pijn heb ervaren.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 27 Mei 2018 08:49

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat lijkt me echt zo naar Carrie, na al het werk, alle pijn en ellende kan je niet eens even bijkomen met je nieuwe baby maar in plaats daarvan nog meer gedoe aan je lijf.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 27 Mei 2018 09:11

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Pippa schreef:Dat je ook alleen maar rug weeen kan hebben; vast wel eens gelezen ooit, maar nooit bij stil gestaan verder.

Dat had ik met beenweeen.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Mei 2018 09:14

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Suus schreef:Ze hadden me best mogen vertellen dat de naweeen na een tweede bevalling meestal veel erger zijn dan na de eerste. Mennn, wat een pijn had ik na mijn laatste bevalling, ik vond het zeer zeker wel op ontsluitingsweeen lijken qua pijn.


Dit inderdaad!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem239

Bericht 27 Mei 2018 09:35

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat een bevalling niet altijd uren en uren pijn betekend. Ook zonder pijnstilling.

Rond 11 uur had ik lichte krampen die echt geen pijn deden. Rond 14 uur kwam er regelmaat in en rond 16 uur had ik al 5 cm ontsluiting. Met totaal geen pijn eigenlijk.
Om 17:30 begonnen de rugweeen die wel pijnlijk werden. Uiteindelijk om 19:30 bevallen. Voor een eerste bevalling "maar" 2 uur echt pijn.

Ook had ik een totaal ruptuur. Wist niet dat je ook zo ver kon uitscheuren... maar het is allemaal goedgekomen!

Bij de tweede rond 5 uur krampen en om half 8 in het ziekenhuis. Om 9 uur weer rugweeen en half 10 was hij er.

Ik had van te voren echt gedacht uren en uren pijn te hebben. Maar viel dus goed mee!
<<

Anoniem243

Bericht 27 Mei 2018 13:09

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Pleun schreef:Dat men denkt dat een bevalling met pijnstilling volledig vanzelf gaat en dat het geen pijn/werk meer kost. Met name mijn schoonfamilie en buur blijven noemen dat ze het heeeeleemaal zelf hebben gedaan. Alsof na die ruggenprik mijn zoon zo eruit viel. Heus niet iedereen maar irritant genoeg dat er uberhaupt mensen zijn.


Nou inde. Pas na mijn tweede bevalling beseft ik dat bevallingen mét ruggenprik veel zwaarder kunnen zijn dan zonder. Ik dacht altijd; ik heb voor de makkelijke weg gekozen met een ruggenprik. Maar die bevalling heb ik zoveel meer voor mijn kiezen gekregen en zoveel harder moeten werken dan bij de tweede zonder pijnstilling.

Verder wist ik eigenlijk alles wel. Ik ben nogal van het lezen, uitzoeken, voorbereiden, haha. Maar er middenin zitten... da's een ander verhaal. Hoe weeën voelen of de liefde voor je kind of hoe slaapgebrek je kan kapot maken daarover had ik me allemaal wel ingelezen en zo goed mogelijk een voorstelling van gemaakt maar het ervaren is natuurlijk een tweede.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2018 17:03

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

SoGood schreef:Dat lijkt me echt zo naar Carrie, na al het werk, alle pijn en ellende kan je niet eens even bijkomen met je nieuwe baby maar in plaats daarvan nog meer gedoe aan je lijf.

Ja eigenlijk wel, maar had het helemaal niet echt door, was toch wel wat in de war. Toen ik opgehaald werd om geopereerd te worden en we op de gang reden vroeg ze ‘en, wat heb je gekregen?’ Waarop ik zei ‘een rugggenprik!’ :albino:
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 27 Mei 2018 23:28

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Keshi schreef:Dat een bevalling niet altijd uren en uren pijn betekend. Ook zonder pijnstilling.


Dat ook inderdaad. Ik werd ingeleid maar rond 17.45 begon ik het een beetje te voelen, 19.00 hield ik het niet meer en zag ik enorm tegen de komende uren op, bleek 9 cm en na 7 minuten persen kwam zoon al :) als ik dat wist had ik het beter volgehouden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem321

Bericht 28 Mei 2018 08:42

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat het krijgen van een kind niet alleen fysiek zwaar is, maar in mijn geval ook mentaal heel heftig kan zijn.
Ik moest mezelf opnieuw uitvinden. Het eerste jaar heb ik in een soort bubbel (of op een roze wolk eigenlijk) geleefd, toen donderde ik daar keihard vanaf en ben ik in een depressie terechtgekomen. Gelukkig ben ik daar met professionele hulp goed uit gekomen en nu vind ik het moeder zijn weer helemaal leuk.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Mei 2018 13:07

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Dat het zo kan zijn dat je gewoon geen/amper melk produceert. Ik was nogal pro borstvoeding want ja iedereen kan borstvoeding geven stond overal en ik had het helemaal gepland en voorbereid en toen kwam er niks... Ja met veel moeite 2 ml. per dag ofzo maar verder gewoon niks. Geen lactatiekundige die daar wat aan kon veranderen. Ook geen geen stuwing gehad ofzo, gewoon niks.
2010 2012
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 28 Mei 2018 13:57

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Heel herkenbaar Lexi! Gewoon 1 druppel na 20 minuten kolven. Dat het lastig op gang kon komen was ik me van bewust maar dit viel inderdaad wel even tegen.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2018 22:04

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Ik heb er ook eigenlijk nooit bewust bij stil gestaan dat je nu stille seks moet gaan hebben tot de kids uit huis (of uit logeren) zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2018 22:06

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Slaapt ze nog op jullie kamer Cotton? Op zich kunnen kindjes er prima door heen slapen hoor (op andere kamer iig). Maar ochtendseks... That is a thing of the past! Voor ons dan haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jun 2018 22:11

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Nee dat niet, maar ergens ben je toch onbewust bang dat ze wakker wordt en daarna komt er een leeftijd dat ze ineens aan je bed staan en daarna komt er een leeftijd dat ze nog weten wat je aan het doen bent ook.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jun 2018 22:25

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Haha Cotton, dat is lang m'n angst geweest afgelopen maanden. Maar... Op een gegeven moment ken je je kind goed genoeg om te weten wat kan ;)
Ik loop altijd eerst bij de kinderen langs voor ik ga slapen, en aan hun manier van slapen bedenk ik of het kan of niet. Soms als ze niet fit zijn dan waag ik me er niet aan. Dat betrapt worden lijkt me zo akelig voor beide partijen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2018 22:30

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Goed je momenten kiezen Cotton. Maar inderdaad, het is wel gek met iemand anders in huis erbij. Moet zeggen dat vakantie zonder kind idd wel echt helpt. :angel:

Daarop voortbordurend, ik had echt niet verwacht dat meer dan een jaar na de bevalling seks nog altijd 'anders' voelt. Niet pijnlijk meer, maar prettig is anders. Dat wist ik niet van te voren, ook niet hoe dat dan zou zijn. Ik baal er wel van.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jun 2018 22:39

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Hè Marin wat rot! Ik herken dat niet. Is alles netjes genezen? Als je er veel last van hebt zou je het eens kunnen navragen bij je huisarts, het lijkt me niet dat het onprettig moet zijn. Niet echt de bedoeling van seks lijkt me :wink:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2018 22:42

Re: Wat heb jij nooit geweten over zwangerschappen/baby's et

Toevallig ben ik net bij de huisarts geweest voor een scheurtje down under (is idd niet helemaal normaal nu nog). Ik vond de huisarts fijn mee denken erover en als het niet beter wordt kan ik terug gaan naar haar. Verder durf ik er niet zoveel meer over te zeggen hier maar ik word er soms wel een beetje sip van dat het zo anders is, echt fysiek bedoel ik dan dus, niet de frequentie oid, die vind ik dan wel weer prima bij ons. Dat laatste had ik eerder verwacht qua verandering dan dit. Maar goed, time will heal, hopelijk.
(niet quoten graag)
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers