Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnebrand

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 15:01

Re: Zonnebrand

Mijn gezicht smeer ik sowieso iedere ochtend in. Mijn lichaam niet direct smorgens en ook niet altijd, maar wel als het heter is dan 20gr. Als ik een gewone werkdag heb doe ik het niet, dan ben ik ook niet veel buiten. Maar als ik er met de jongens uit ga smeer ik wel altijd ja.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 25 Mei 2018 15:32

Re: Zonnebrand

Urban Naked schreef:Mijn gezicht smeer ik sowieso iedere ochtend in. Mijn lichaam niet direct smorgens en ook niet altijd, maar wel als het heter is dan 20gr. Als ik een gewone werkdag heb doe ik het niet, dan ben ik ook niet veel buiten. Maar als ik er met de jongens uit ga smeer ik wel altijd ja.

Oja nee ok bedankt voor je uitleg. He en smeer je met Jetkste of iets anders? Goed bezig zeg!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2018 16:14

Re: Zonnebrand

Ik smeer idd haast nooit zonnebrand. Ik ben niet vaak buiten, zeker niet als ik aan het werk ben en ik denk er gewoon niet aan. Vandaar dat het me weer eens een goed moment leek om daar verandering in aan te brengen.

Bedankt voor alle tips!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 16:18

Re: Zonnebrand

Biodermal Carrie.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 25 Mei 2018 17:02

Re: Zonnebrand

Ik smeer met Vision, op mijn benen en armen factor 20/30 (afhankelijk van de temperatuur en ook waar ik ben) en op mijn gezicht en tattoo factor 50. Op gewone werkdagen kom ik niet buiten dus dan smeer ik alleen mijn gezicht in. Als ik vrij ben en veel buiten loop met de hond, smeer ik alles in. In Griekenland smeer ik alles met factor 50.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2018 17:05

Re: Zonnebrand

Ik smeer alleen als ik een dag naar het strans/zwembad ga. Ik sta net als IG versteld van hoe veel mensen zich schijnbaar elke dag insmeren.
Ik smeer dan factor 50 in de ochtend en 30 gedurende de dag. Mijn zoon idem.
<<

Anoniem248

Bericht 25 Mei 2018 18:08

Re: Zonnebrand

Ik smeer mezelf niet dagelijks in maar als ik langer dan een halfuur de zon in ga, dan wel. Voor eventjes op en neer naar de supermarkt bijvoorbeeld niet. Verder zoek ik, als ik langer buiten ben, zoveel mogelijk de schaduw op omdat ik enorme warmte in de volle zon slecht trek, in de schaduw smeer ik me ook niet in. Als jk afwisselend zon/schaduw heb zoals bijv een dierentuin, dagje winkelen of iets in die richting, dan weer wel.
Voor de kinderen op m’n werk ben ik super voorzichtig, die smeer ik liever een keer te vaak ik dan te weinig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Mei 2018 18:18

Re: Zonnebrand

Ik smeer me ook niet vaak in eigenlijk, alleen als ik een hele (mid)dag in de zon ga zitten (maar dat is bijna nooit). Op m'n gezicht heb ik wel altijd spf die in m'n foundation zit. Op vakantie smeer ik wel elke dag alles in.
❤ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Mei 2018 18:18

Re: Zonnebrand

Gezicht altijd. Hals, nek en armen nu ook.
Maar voor mijn gezicht heb ik een hele fijne matterende zonnebrand in factor 30.
2016
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Mei 2018 07:52

Re: Zonnebrand

Ik gebruik factor 20 voor mijn gezicht en factor 50 voor mijn lichaam als ik een dagje naar het strand of het water ga. Ik schijn bijna door, dus moet echt goed blijven smeren ook, anders verbrand ik zo.
Als mn gezicht al wat bruin is, smeer ik factor 15 of 10 op. Ik gebruik rituals en nivea.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Mei 2018 08:45

Re: Zonnebrand

Altijd factor 30 of 50 voor m'n gezicht, dagelijks momenteel. Ik heb een hele fijne BB Cream van Lancaster gevonden en een gezichtsgel ook van Lancaster.

Op m'n lichaam meestal 30 of 20.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 26 Mei 2018 09:13

Re: Zonnebrand

Ik smeer mijn gezicht nu wel dagelijks in (alhoewel, als ik de hele dag binnen ben niet) ik wil niet ook nog de kans op een zwangerschapsmasker. Nu smeer ik daarom 50 en normaal 30. De rest van mijn lichaam doe ik de ene keer met 50 en de andere met 30. Net wat uitkomt eigenlijk.
Ik gebruik altijd Vision. S smeren we daar ook mee in, die altijd met 50.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem248

Bericht 26 Mei 2018 09:31

Re: Zonnebrand

Maar wat ik me nou eigenlijk al een paar jaar afvraag: alleen op de spf in foundations of dagcremes kun je toch ook niet vertrouwen? Ik bedoel, met iedere andere zonnebrand, ook langwerkende zonnebrand, moet je ook regelmatig opnieuw smeren. Hoe doen jullie dat dan, smeren jullie dan opnieuw dagcreme of opnieuw foundation, of vertrouw je er eigenlijk op dat die spf de hele dag wel werkt?
<<

Anoniem288

Bericht 26 Mei 2018 09:38

Re: Zonnebrand

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 18:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 26 Mei 2018 09:44

Re: Zonnebrand

Ik 'bak' niet, want 1: geen geduld en 2: zeer zeer slecht voor je huid.

Ik smeer me, zodra ik de felle zon in ga, altijd in met een factor 30. Op bewolkte dagen en als ik kort buiten ben, smeer ik niks.
Mijn huid is licht en vol met moedervlekken, maar ik verbrand niet gauw. Maar ondanks dat, gebeurt er van alles met je huid door de zon, (ik heb bijvoorbeeld ook al allerlei pigmentvlekjes door de zon, opgelopen toen ik jonger was) dus be aware!
<<

Anoniem273

Bericht 26 Mei 2018 11:28

Re: Zonnebrand

Ik bak ook nooit. Heb er geen geduld voor en ik vind het het risico voor m’n huid echt niet waard.
<<

Anoniem247

Bericht 26 Mei 2018 11:36

Re: Zonnebrand

Ik gebruik alleen zonnebrand als ik echt ga zonnen of weet dat ik minimaal ergens een half uur achtereen recht in de zon zit. Mijn gezicht smeer ik eigenlijk nooit in. Als ik ga zonnen zet ik een pet op want ivm mijn migraine moet ik dat gewoon niet doen. Ik loop in de zomer ook heel de dag door met een zonnebril. Ik gebruik eigenlijk altijd een spray en meestal factor 30.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Mei 2018 13:25

Re: Zonnebrand

Fred, wat een ellende hè, zo'n lichte en gevoelige huid. Ik hoef ietsje minder op te letten dan jij, maar het komt in de buurt.

Als mensen me factor 50 zien smeren, krijg ik wel eens opmerkingen van 'ooh dáárom heb je zulke witte benen, je smeert een veel te hoge factor joh!'
Maar als ik niet smeer of met een lagere factor smeer, verbrand ik gewoon. Dan wordt ik ook niet bruin of zo. Alleen maar rood en gevlekt.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Mei 2018 13:42

Re: Zonnebrand

Ik smeer me niet dagelijks in, er zit wel spf in mijn dagcreme en foundation dus heb wel altijd iets op. Nu ik zwanger ben smeer ik me wanneer de zon schijnt in de ochtend in met factor 50, ook mijn hals en armen. Op mijn werk kom ik veel buiten met mooie dagen dus dan is dat ook wel nodig. Vaak smeer ik dan op mijn werk nog een keer bij als ik denk dat dat nodig is. Nu op vakantie smeer ik alles in met factor 50 en lig ik gematigd in de zon en bescherm ten alle tijden mijn gezicht ivm zwangerschapsmasker. Als ik niet zwanger ben gebruik ik factor 30.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Mei 2018 16:11

Re: Zonnebrand

Maple schreef:Maar wat ik me nou eigenlijk al een paar jaar afvraag: alleen op de spf in foundations of dagcremes kun je toch ook niet vertrouwen? Ik bedoel, met iedere andere zonnebrand, ook langwerkende zonnebrand, moet je ook regelmatig opnieuw smeren. Hoe doen jullie dat dan, smeren jullie dan opnieuw dagcreme of opnieuw foundation, of vertrouw je er eigenlijk op dat die spf de hele dag wel werkt?

Dit vraag ik me ook al heel lang af ja!
<<

Anoniem317

Bericht 27 Mei 2018 17:59

Re: Zonnebrand

Ik gebruik momenteel een zonnebrand van Vichy. Als ik vrij ben, zoals vandaag en ik ben de hele dag buiten, smeer ik m’n gezicht, armen en benen in. Als ik moet werken, smeer ik alleen m’n gezicht in. Ik heb wel vaak een tube in m’n tas bij me, zodat ik kan smeren als ik dat wil.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jun 2018 11:33

Re: Zonnebrand

Carrie schreef:
Maple schreef:Maar wat ik me nou eigenlijk al een paar jaar afvraag: alleen op de spf in foundations of dagcremes kun je toch ook niet vertrouwen? Ik bedoel, met iedere andere zonnebrand, ook langwerkende zonnebrand, moet je ook regelmatig opnieuw smeren. Hoe doen jullie dat dan, smeren jullie dan opnieuw dagcreme of opnieuw foundation, of vertrouw je er eigenlijk op dat die spf de hele dag wel werkt?

Dit vraag ik me ook al heel lang af ja!


Heb het zelf een beetje uitgezocht:

“Een dagcreme met SPF heeft eigenlijk helemaal geen zin, want de factor die zo’n dagcrème belooft te geven haal je alleen als je dik smeert. Voor je gezicht moet je eigenlijk een theelepel zonnebrandcrème gebruiken. Niemand die dit met een dagcrème doet, want het moet snel intrekken en niet dat je het voelt zitten. Dagcrème smeer je gemiddeld een dotje ter grote van een erwt op. De belofte met SPF gaat dan eigenlijk niet op, het is dan meer een schijnbescherming en een marketingtrucje”.

Plus dat je het natuurlijk niet herhaalt als je al make-up op hebt.
<<

Anoniem248

Bericht 10 Jun 2018 11:39

Re: Zonnebrand

Leuk dat je dat opgezocht hebt! Dat vermoeden had ik inderdaad eigenlijk al.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jun 2018 11:57

Re: Zonnebrand

Carrie schreef:
Maple schreef:Maar wat ik me nou eigenlijk al een paar jaar afvraag: alleen op de spf in foundations of dagcremes kun je toch ook niet vertrouwen? Ik bedoel, met iedere andere zonnebrand, ook langwerkende zonnebrand, moet je ook regelmatig opnieuw smeren. Hoe doen jullie dat dan, smeren jullie dan opnieuw dagcreme of opnieuw foundation, of vertrouw je er eigenlijk op dat die spf de hele dag wel werkt?

Dit vraag ik me ook al heel lang af ja!


Dan komt nu het verlossende antwoord, althans, zoals dat voor mij geldt. Let op.

Op bewolkte dagen waarop ik grotendeels op kantoor zit smeer ik me niet opnieuw in. Op zonnige dagen wel, bijvoorbeeld als ik een ommetje ga maken of mijn lunch buiten opeet.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers