Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 25 Mei 2018 08:07

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

hier een man die vaak weg is voor zijn werk maar meestal maar een paar dagen.
Als hij thuis is werk hij in ploegen dus eet ik vaak alleen met kinderen. Ik vind het goed te doen maar merk wel dat als hij dan weer thuis is ik wel graag er in mn eentje er wat meer op uit wil, even sporten,alleen naar de winkel etc.

dat van het eten herken ik ook!
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 25 Mei 2018 09:45

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Okidoki schreef:Ook hier een partner die militair is. Hij is sowieso iedere maand wel een keer in het buitenland. Het verschilt dan van een dag tot vier weken. Ook is hij eind vorig jaar voor drie maanden op uitzending geweest. Omdat hij met regelmaat weg is heb je in de periode dat je “alleenstaand” bent ook wel zo je draai gevonden. Het minst leuke vind ik altijd het avondeten. Vaak eet ik dan pasta’s waarvan ik weet dan onze zoon het goed eet. Nu ik weer zwanger ben vind ik het soms wel vermoeiend om het hele dag en avond programma alleen te doen.


He wat leuk een mede thuisfronter! Op welke basis zit hij als ik vragen mag? mocht je het niet openbaar willen zeggen wil je me dan een pb sturen?
Klopt zelfstandigheid en je draai weten als hij weg is hebben we hier ook. En soms wel even lekker zoals eten wat hij niet lekker vindt, tot een avond niksen en mijn favo serie tig keer kijken. En dan die spanninng als hij weer thuiskomt, dan tel ik de uren af en ben dan een blij ei als ik hem weer zie hahaha.

Toen ik zwanger was van de 2e was hij 3 maanden met de Ebola boot mee . Was inderdaad pittig, en was ik zo blij als de oudste dan een middagslaapje deed en 19 uur op bed lag :smile:
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 25 Mei 2018 09:48

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Zora: me time is heel belangrijk en krijg je weer energie van. 1 x per week heb ik nu sinds kort een verzorgpaard en ookal sta ik stront te scheppen ik geniet ervan hahaha. We hebben nu ook een tuinman en schoonmaakster en dat maakt het voor mij ook zoveel makkelijk dat ik boven niks hoef te doen qua huishouden. En straks als hij weg is komt mijn buurmeisje 1 x per week vast oppassen dat ik even kan hardlopen of bakkie doen bij een vriendin.


Studiebol: hoooooi ! ja dat weet ik inderdaad nog wel ja. Ook veel weg jouw man.
ik vind de avondeet momenten ook zo killing. slecht eten, en dan moet ik ze opeens alle 3 voeren, en dan na het eten, die tijd tot ze naar bed moeten...gaat zo langzaam. daar moet ik echt nog wat op verzinnen. hopelijk kan mijn dochter fietsen tegen die tijd dan doen we nog een rondje bos ofzo.

En als ik alle 3 de kids in bad doen.....ben ik erna doorgezweten hahaha. Maar heerlijk als ze dan alle3 om 19 uur op bed liggen. Dan snel de vaat doen en klaar niks meer.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 25 Mei 2018 09:52

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Bolus26 schreef:hier een man die vaak weg is voor zijn werk maar meestal maar een paar dagen.
Als hij thuis is werk hij in ploegen dus eet ik vaak alleen met kinderen. Ik vind het goed te doen maar merk wel dat als hij dan weer thuis is ik wel graag er in mn eentje er wat meer op uit wil, even sporten,alleen naar de winkel etc.

dat van het eten herken ik ook!


Zeker herkenbaar. Als hij thuis is ga ik naar mijn verzorgpaard of naailes of even hardlopen en langs een vriendin. Ik wil er dan ook echt uit!
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Mei 2018 12:45

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Ik vind het avond eten ook lastig moment. Zeker op werkdagen, dan moet ik voor mijn gevoel zo haasten met eten koken, eten, kinderen douchen en in bed. Het eet moment zelf wisselt hier heel erg, het wordt wel iets gezelliger omdat ze nu ook kletsen over school en vriendinnetjes, dus ik heb toch een soort van een gesprek. Maar ze kunnen soms zo miepen over wat we eten en dan ben ik echt wel eens geïrriteerd maar goed.

Verder vind ik het hier gewoon lastig dingen plannen, ik weet zo slecht wanneer hij thuis is dat afspreken lastig is. Ik spreek heus wel af maar moet dan altijd oppas regelen waar ik me best wel eens bezwaard bij voel maar ja anders kom ik de deur helemaal niet uit. Maar gezamenlijk met vrienden afspreken is dan gewoon weer een stuk moeilijker, we weten pas heel kort van te voren of hij thuis als je dan wat wil afspreken hebben de meeste al afspraken staan wat natuurlijk logisch is.
En ik vind dat de baan van mijn vriend mij soms tegen houd in mijn ontwikkeling in de zin van eventueel ander werk zoeken ofzo Nu kan ik het goed combineren en heb ik het allemaal op orde op mijn werk. Een andere baan houd misschien andere werktijden in of werkdagen en dat is dan weer moeilijker te regelen.

Ik ben natuurlijk veel avonden alleen wat ook maakt dat ik altijd op tv kan kijken wat ik wil :-) Maar ook dat ik echt bij ben met de foto boeken van de kinderen en van vakanties, dat is toch een mooie bijkomstigheid van het feit dat ik in de avond niet vaak weg kan.
:heart: :heart: 2011
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 25 Mei 2018 13:11

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn vriend werkt vaak in avond/nachtdienst.
Sinds onze jongste geboren is en vier weken was even niet meer aangezien zij een huilbaby is en ik echt alle hulp kan gebruiken. Ik zat hele avonden met twee huilende kinderen op ons bed.
Maar zodra ik weer een beetje ingewerkt ben straks gaat hij die diensten weer draaien.

Is natuurlijk heel anders dan bij jou. Ook omdat hij de weekenden er dan gewoon is. Maar we lopen elkaar zelf wel steeds mis door de week.

Ik ken het wel het partner van een militair zijn
Mijn vriend heeft er voor gekozen om uit dienst te gaan toen ik zwanger was van de eerste. Ook omdat hij overgeplaatst zou worden naar de andere kant van het land en dan binnenslaper zou worden. Daarbij ook nog oefeningen en uitzendingen zag hij niet zitten.

Zelf heb ik nog 5 maanden als militair gewerkt. Maar ik ben er ook uitgestapt. Ik vond het te moeilijk om weer op oefening te moeten gaan etc. En dan m'n zoon achter te laten.
Respect voor degene die het wel kan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 25 Mei 2018 13:15

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Hier ook een man die veel weg is, hij werkt in Duitsland (en af en toe in de Benelux). Hij is eigenlijk standaard van maandag tm vrijdag weg. Soms werkt hij bij een klant dichterbij zodat hij ‘s avonds wel thuis kan komen maar dat komt niet zo vaak voor. En voorlopig helemaal niet meer want hij heeft een andere functie en daarvoor komt hij eerst nog maar bij 2 klanten, beide ver weg.
Tot aan zijn vakantie is hij nu sowieso alleen de weekenden thuis. Begin dit jaar is hij 6 weken in Oostenrijk geweest voor training. Gelukkig kon ik met de kinderen toen een lang weekend naar hem toe.

Avondeten met de kinderen vind ik niks aan. De oudste eet meestal wel redelijk maar de jongste weigert alles behalve pizza, patat, pannenkoeken en pasta. Als de oudste dan ook nog zit te kiepen vraag ik me echt af waarom ik de moeite nog neem om te koken.

Wat ik wel soms lastig vind is dat ik altijd de kinderen mee moet nemen bij wat ik ook ga doen, al is het maar boodschappen.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 25 Mei 2018 14:25

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Studiebol schreef:En ik vind dat de baan van mijn vriend mij soms tegen houd in mijn ontwikkeling in de zin van eventueel ander werk zoeken ofzo Nu kan ik het goed combineren en heb ik het allemaal op orde op mijn werk. Een andere baan houd misschien andere werktijden in of werkdagen en dat is dan weer moeilijker te regelen.


Dit gevoel herken ik heel goed. Ik heb het gevoel dat ik me altijd heel flexibel op moet stellen in verband met zijn werk. Nu loopt alles goed en kan ik redelijk flexibel zijn op mijn werk en dat zorgt ervoor dat ik niet snel de stap zet naar een nieuw baan ofzo.

Ook vind ik het lastig dat ik niet echt een vaste sportavond of teamsport uit kan voeren omdat ik van tevoren niet weet wanneer ik wel/niet kan komen. De enige oplossing is dan om oppas te regelen maar omdat ik al met regelmaat terug val op familie vind ik het lastig om hen hier dan ook nog voor te vragen.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 25 Mei 2018 14:30

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Travel schreef:
Okidoki schreef:Ook hier een partner die militair is. Hij is sowieso iedere maand wel een keer in het buitenland. Het verschilt dan van een dag tot vier weken. Ook is hij eind vorig jaar voor drie maanden op uitzending geweest. Omdat hij met regelmaat weg is heb je in de periode dat je “alleenstaand” bent ook wel zo je draai gevonden. Het minst leuke vind ik altijd het avondeten. Vaak eet ik dan pasta’s waarvan ik weet dan onze zoon het goed eet. Nu ik weer zwanger ben vind ik het soms wel vermoeiend om het hele dag en avond programma alleen te doen.


He wat leuk een mede thuisfronter! Op welke basis zit hij als ik vragen mag? mocht je het niet openbaar willen zeggen wil je me dan een pb sturen?
Klopt zelfstandigheid en je draai weten als hij weg is hebben we hier ook. En soms wel even lekker zoals eten wat hij niet lekker vindt, tot een avond niksen en mijn favo serie tig keer kijken. En dan die spanninng als hij weer thuiskomt, dan tel ik de uren af en ben dan een blij ei als ik hem weer zie hahaha.

Toen ik zwanger was van de 2e was hij 3 maanden met de Ebola boot mee . Was inderdaad pittig, en was ik zo blij als de oudste dan een middagslaapje deed en 19 uur op bed lag :smile:


Hij werkt in **** (weet niet of je het gelezen hebt maar haal het even weg ivm herkenbaarheid).

De avonden alleen vind ik niet zo erg inderdaad. Ondanks dat ik aan huis gebonden ben is dat even mijn me-time.
Dus boekje lezen, series kijken, en soms gewoon lekker op tijd naar bed.

Op mijn vrije dagen geniet ik ook van het middagslaapje van onze zoon. Soms betekend dat ook gewoon een middagslaapje voor mezelf! :smile:
Laatst gewijzigd door Okidoki op 26 Mei 2018 20:00, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Mei 2018 14:41

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Okidoki ja dat sporten herken ik ook! Nu zwem ik een ochtend in de week als de dames op school zitten met mijn moeder. Maar vriendinnen vragen ook wel eens of ik iets wil, maar ik kan niet elke week oppas gaan regelen terwijl ik best meer wil sporten. Vind dat echt grote nadelen van zijn baan.
:heart: :heart: 2011
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 29 Mei 2018 09:36

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Okidoki: ik heb het helaas niet gelezen. Ik stuur je een pb.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron