Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mei 2018 16:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha Jerry, dat zou een theorie kunnen zijn ja! Wat ik op internet heb gelezen is dat het het schaambot is dat terug op z'n plek zakt als het ware, en iemand anders kwam er weer mee dat er al een opening zou zitten waar lucht tussen komt en dat geluid veroorzaakt. Het blijft een mysterie, maar beetje herkenning is wel fijn inderdaad! Mijn eigen gewrichten knakken trouwens ook vaak, maar dit gebeurt altijd als ik stil lig of zit.

Lady, geen idee wat het vocht betreft. Het zouden sowieso wel een paar druppels vruchtwater kunnen zijn, maar misschien ook net zo goed urine of afscheiding of wat dan ook. In elk geval had ik vannacht wel zoiets van: bring it on, ik ben er klaar voor! Dat is wel fijn om te weten. Dat het nog vier weken kan duren is dan weer wat minder fijn haha, daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken. Volgens mij was jij het juist wel goed zat toch, elke dag dat hij langer bleef zitten na 40 weken? Nou ja, afwachten is in dit geval niet mijn sterkste kant, dus ik weet dat het gewoon rotweken worden nu. Maar goed, het einde is in elk geval redelijk in zicht en even positief gedacht: van de onzekere vijf weken is er nu in elk geval alweer één voorbij. :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mei 2018 17:03

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja hoor, nu gaan we dit krijgen: iemand van m'n zwangerschapscursus was twee dagen na mij uitgerekend en is gisteren bevallen! Van de acht die al zijn bevallen was dit trouwens de vierde bij wie het uiteindelijk toch een (spoed)keizersnede werd, vind ik veel!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mei 2018 17:05

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss schreef:Ja hoor, nu gaan we dit krijgen: iemand van m'n zwangerschapscursus was twee dagen na mij uitgerekend en is gisteren bevallen! Van de acht die al zijn bevallen was dit trouwens de vierde bij wie het uiteindelijk toch een (spoed)keizersnede werd, vind ik veel!

Statistieken zeggen ook weer helemaal niks. In de FB groep waar ik zit met 17 dames zijn er 14 met gebroken vliezen aan de bevalling begonnen. Terwijl dit schijnbaar maar bij 10% van de vrouwen zo begint.
<<

Anoniem260

Bericht 23 Mei 2018 17:21

Re: Mei/juni 2018 mama's

‘Zomaar’ een paar druppels vruchtwater verliezen kan niet zomaar. Dat zou betekenen dat je vliezen niet meer intact zijn.

En mensen die je inhalen: vriendin van me is gister bevallen, met 37 wkn. Blij voor haar hoor dat alles goed is. En toch dacht ik ook “ik was eerst”
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2018 17:58

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss schreef:Ja hoor, nu gaan we dit krijgen: iemand van m'n zwangerschapscursus was twee dagen na mij uitgerekend en is gisteren bevallen! Van de acht die al zijn bevallen was dit trouwens de vierde bij wie het uiteindelijk toch een (spoed)keizersnede werd, vind ik veel!

Mij zijn er zes voorgegaan, inclusief Taeda :). Ik zou vooral blij zijn dat je meisje nog lekker bij je zit, want hoe verder richting of na de uitgerekende datum, hoe rijper en meer klaar de baby is om buiten de baarmoeder te gaan groeien.

Twee collega's van mij bevielen in de week voor mij, de een met 38 en de ander 39 weken. Beide kindjes in de 2900 gram en gewoon kwetsbaarder. Ze waren steeds in de weer met kolven, bijvoeden, op temperatuur houden. Dat hebben wij allemaal niet gehad. J is zelfs niet eens geel geweest.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Mei 2018 18:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Inderdaad, baby's die wat later zijn, hebben vaak een makkelijkere start. Dus dat is een troostende gedachte :wink:
Wat gek die knakjes. Ik heb het nooit gehad. Alle theorieën klinken ergens wel logisch.

Lady, wat fijn dat J een betere dag heeft! Die krampjes zijn zo rot. Je kan weinig helpen op zo'n moment en dat is soms behoorlijk frusterend. Hoe voel je je, herstel je de afgelopen dagen goed? Zo'n lekker nachtje slaap helpt vast!

Jerry, gek dat vandaag de datum is! Laat die baby maar komen!

Gisterennacht heeft H zeven uur tussen twee voedingen laten zitten en had hij een relaxte dag. Afgelopen nacht waren helaas kortere stukjes (drie uur) en A was daartussen ook nog twee keer wakker. Vandaag overdag is hij ook veel wakker geweest en dan is hij vaak aan het woelen, zoeken, huilen. Soms slaapt hij tussen twee voedingen bijna niet, bij elkaar opgeteld doezelt hij misschien een half uurtje weg. Dit was vanochtend zo en ook nu is hij al wakker vanaf 16u (zelfs niet tijdens/na de voeding in slaap gevallen).
Inmiddels krijgt hij met name kunstvoeding uit de fles. Ik leg hem nog wel 4x per dag aan, dan drinkt hij ook nog flink, maar ik denk geen volledige voeding meer. Zo lang hij en ik deze momentjes nog prettig vinden, blijf ik dat doen, ook al drinkt hij daarna nog wat extra uit de fles. Hij wordt er in ieder geval vaak rustig van, helaas valt hij niet zo diep in slaap dat ik hem kan verleggen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Mei 2018 18:51

Re: Mei/juni 2018 mama's

Jerry schreef:‘Zomaar’ een paar druppels vruchtwater verliezen kan niet zomaar. Dat zou betekenen dat je vliezen niet meer intact zijn.

Eens! Als je nu niet meer vocht verliest, is er waarschijnlijk niets aan de hand. Mocht dat wel zo zijn, zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de verloskundige. Ik wil je absoluut niet bang praten, maar je mag maar 24-48 uren met gebroken vliezen rondlopen i.v.m. infectiegevaar.
2011 2012 2017
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 23 Mei 2018 19:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

@bliss: bedenk dat afscheiding aan het einde ook heel waterig kan zijn. Ik liep aan het einde standaard met inlegkruisjes rond omdat ik anders een paar keer per dag mijn (onder)broek kon wisselen haha
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mei 2018 19:03

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja vreselijk IG wat heb ik vaak gedacht dat ik gebroken vliezen had.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mei 2018 19:11

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja ik loop ook al tijden met inlegkruisjes rond en gisteren had ik 'm iets te ver naar voren geplakt, waardoor daarachter wat nattigheid in m'n onderbroek terecht was gekomen (haha tmi, sorry). Ik denk dat ik het daardoor heb verward met vruchtwater! Dus vooralsnog niks aan de hand.

@ Cotton: nee met deze gegevens kun je eigenlijk ook geen conclusies trekken wat betreft statistiek, maar ik vond het toch opvallend. Inderdaad ook wel frappant dat er bij jouw groep zo veel met gebroken vliezen zijn begonnen!
❤ 7 juni 2018
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 23 Mei 2018 19:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Gelukkig maar Bliss, dan zit het vast wel goed! Mocht je al twijfelen, mijn vk gaf als tip om op de rug van je hand te blazen. Als je dan vocht verliest is het een kans dat het vruchtwater is.
2011 2012 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mei 2018 19:17

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja die tip las ik vannacht ook toen ik nog even research deed naar gebroken vliezen. Dat is niet aan de hand, dus ik denk dat de boel nog intact is!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Mei 2018 19:21

Re: Mei/juni 2018 mama's

En goed hoesten he als je op de Wc zit. Wie weet haha.
Seks en hoesten :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 23 Mei 2018 19:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha ja, heb alleen bijzonder weinig zin in seks. :eyes: Dus ik zal het hoesten eerst wel proberen haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2018 20:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Zoektocht Taeda, dat merk ik tijdens die onrustige dagen ook weer. Hopelijk komt H gauw in een wat rustiger ritme. Die nachten doet hij wel top hoor!

Ik voel me met de dag sterker worden en vooruit gaan. Er zaten nog twee hechtingen dwars maar sinds vandaag voel ik die niet meer :cheering: . Ik heb vandaag maar een keer twee paracetamol in hoeven nemen, terwijl dat tot gisteren nog vier keer twee was. Vandaag zelfs voor het eerst weer naar de supermarkt geweest en vanavond een flink blik gelopen. Nu heb ik wel last hoor, maar de rest van de avond breng ik zittend en liggend door. Dus ik ben heel blij met deze vooruitgang!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 23 Mei 2018 20:13

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef:Geel, vandaag is hij acht dagen. Maar het is toch om en nabij de 9 dagen? Kan iets eerder, kan iets later? Anders zal het morgen en/of overmorgen misschien nog iets toenemen. Ik vind het trouwens echt zo super en lief hoe jij in zoveel verschillende topics de moeite neemt om uitgebreid te reageren op vragen en onzekerheden. Je reacties en suggesties vind ik echt heel waardevol. Ik vind jou momenteel echt de oermoeder van de mama’s hier :heart: .
Zie nu pas deze reactie. Naa, het is eigenlijk tien dagen, haha! Maar ja, ik weet ook niet hoe letter- (of in dit geval cijfer)knechterig je daarin moet zijn, vandaar. :smile:
Lief wat je zegt verder. Ik vind het echt heel fijn om te helpen met dit soort dingen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2018 20:16

Re: Mei/juni 2018 mama's

Geel schreef:
Lady schreef:Geel, vandaag is hij acht dagen. Maar het is toch om en nabij de 9 dagen? Kan iets eerder, kan iets later? Anders zal het morgen en/of overmorgen misschien nog iets toenemen. Ik vind het trouwens echt zo super en lief hoe jij in zoveel verschillende topics de moeite neemt om uitgebreid te reageren op vragen en onzekerheden. Je reacties en suggesties vind ik echt heel waardevol. Ik vind jou momenteel echt de oermoeder van de mama’s hier :heart: .
Zie nu pas deze reactie. Naa, het is eigenlijk tien dagen, haha! Maar ja, ik weet ook niet hoe letter- (of in dit geval cijfer)knechterig je daarin moet zijn, vandaar. :smile:
Lief wat je zegt verder. Ik vind het echt heel fijn om te helpen met dit soort dingen.

En volgens de kraamzorg bleek hij negen dagen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 23 Mei 2018 20:18

Re: Mei/juni 2018 mama's

ALLEMAAL MYTHES!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 23 Mei 2018 20:31

Re: Mei/juni 2018 mama's

Geel schreef: Lief wat je zegt verder. Ik vind het echt heel fijn om te helpen met dit soort dingen.

Slaapjes ben je ook goed in, toch? :angel:

Weet jij wat SL aan tips heeft voor newborns en slapen? Zoals ik hierboven al een keer noem, is H soms uren achter elkaar wakker. Heel af en toe dommelt hij weg, maar dan is het voor een kwartiertje en wordt hij van geluid/kleine bewegingen al wakker. Hij is meestal niet tevreden wakker, dus ik denk dat hij wel behoefte heeft aan slapen, maar niet de rust kan vinden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 23 Mei 2018 21:00

Re: Mei/juni 2018 mama's

Inbakeren geen optie Taeda? En leg je hem boven in zijn bedje of beneden?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 23 Mei 2018 21:12

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss schreef:Ja hoor, nu gaan we dit krijgen: iemand van m'n zwangerschapscursus was twee dagen na mij uitgerekend en is gisteren bevallen! Van de acht die al zijn bevallen was dit trouwens de vierde bij wie het uiteindelijk toch een (spoed)keizersnede werd, vind ik veel!



Ik zat met 4 andere dames in zo'n cursus en ik was de enige met een (spoed)keizersnede.
M:21072011
J :08012014
<<

Geel

Bericht 23 Mei 2018 22:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda schreef:Slaapjes ben je ook goed in, toch? :angel:

Weet jij wat SL aan tips heeft voor newborns en slapen? Zoals ik hierboven al een keer noem, is H soms uren achter elkaar wakker. Heel af en toe dommelt hij weg, maar dan is het voor een kwartiertje en wordt hij van geluid/kleine bewegingen al wakker. Hij is meestal niet tevreden wakker, dus ik denk dat hij wel behoefte heeft aan slapen, maar niet de rust kan vinden.
Haha, uiteraard! :angel:

Ja, je zit wel goed, denk ik. De ene baby is uiteraard wakkerder dan de andere, maar dan heb je het over een of twee uurtjes verschil per dag ofzo. Uren achter elkaar wakker zijn hoort niet bij een newborn inderdaad en kan op onrust duiden. Het kán wel zijn dat hij een wakkere baby is, maar dan heeft hij juist aanmoediging nodig om te gaan slapen. Geen nieuwe prikkels, maar juist slaap. Als hij geen wakker typje is, maar heel prikkelbaar en oververmoeid, helpt een ritme en inbakeren vaak wel. Qua ritme zit je bij een newborn op 16-20 uur slaap en wakkertijd van 45 minuten. Dus binnen 45 minuten na wakker worden op bed leggen, bij slaapsignalen eerder. Je kunt nu ook al regelmaat gaan aanhouden van wakker worden, evt. verschonen, voeding ná het slaapje, knuffelen/verschonen/'spelen en dan weer naar bed bij de eerste vermoeidheidssignalen.
Heeft hij maar erg kort geslapen, dan kun je hem al wel troosten en proberen weer in slaap te krijgen dmv speen/zingen/wiegen/aaien/whatever, maar probeer hem niet te vaak in slaap weg te leggen, zodat hij leert zelf weer in slaap te vallen. Anders heeft hij jou daar steeds bij nodig, zeg maar. En als het niet lukt om weer in slaap te vallen, haal je hem eruit en leg je 'm bij de eerste slaapsignalen (die waarschijnlijk eerder komen dan 45 min) weer op bed (of in de draagdoek of de kinderwagen of wat dan ook). Slapen doet slapen, dus je kunt het beter vaker dan minder vaak proberen.

Nou ja, ik kan nog duizend dingen schrijven, omdat ik (en jij waarschijnlijk ook nog niet) hem niet ken en niet weet wat voor baby hij is. Maar dit is het meest algemene wat ik ervan kon maken. :wink: Als hij nou echt reflux of kma of eczeem of wat dan ook ontwikkelt en dus echt ergens last van krijgt/heeft, valt er natuurlijk nog veel meer over te zeggen.

O, en staren, wegkijken of drukker worden zijn ook juist slaapsignalen.
<<

Anoniem252

Bericht 24 Mei 2018 08:15

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bliss schreef:Ja hoor, nu gaan we dit krijgen: iemand van m'n zwangerschapscursus was twee dagen na mij uitgerekend en is gisteren bevallen! Van de acht die al zijn bevallen was dit trouwens de vierde bij wie het uiteindelijk toch een (spoed)keizersnede werd, vind ik veel!


Oooh ik kan me nog zo goed herinneren dat dit bij mijn cursus ook zo was. Iedereen drong voor! En pippa beviel ook nog veeeel eerder. Ik vond het echt pittig die laatste weken. Was veel te ongeduldig en kon mij echt lastig overgeven aan de gedachte dat het nog best even kon duren. Veel succes die laatste weken!
Bij mijn groep waren er 2 met spoedks van de 12.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Mei 2018 13:51

Re: Mei/juni 2018 mama's

Geel, thanks voor de toelichting! Het zelf in slaap vallen lukt hem nog niet en ik vind hem met drie weken nog wel heel jong om dat zelf te doen. Ik probeer hem wel slapend weg te leggen, voor nu nog in het babynestje in de box of in de kinderwagenbak, binnenkort ook boven. Komende tijd zal ik wat meer letten op de 'cyclus', nu probeer ik vooral van voeding naar voeding te komen met zo min mogelijk huilen tussendoor. Er zijn al heel wat rondjes gemaakt door de kamer...

Sneeuwwitje, 's nachts bakeren we hem wel in, maar ik vind het op dit moment erg veel om dat ook overdag te doen. Als hij dan goed slaapt, ligt hij maar een paar uurtjes per dag 'vrij' . En met deze warme dagen vind ik het ook niet fijn voor hem, hij ligt nu vaak al te zweten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Geel

Bericht 25 Mei 2018 14:01

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, snap ik hoor, hij is nu nog zo piep. Het belangrijkste wat SL over deze leeftijd (sowieso tot zes maanden) zegt, is: lekker veel geborgenheid en voorspelbaarheid bieden. Dat zit bij jou wel goed ;-)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers