Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnebrand

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 25 Mei 2018 10:03

Zonnebrand

Welke zonnebrand gebruik je en welke factor gebruik je? Smeer je of gebruik je liever een spray?

Ik heb dit jaar besloten om maar weer eens zonnebrand te gebruiken en ik zie het even niet meer door alle opties.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 10:10

Re: Zonnebrand

Gebruikte je voorgaande jaren niks dan?

Ik gebruik van alles, crème of spray, maar net wat ik in de buurt heb. Momenteel vaak een crème factor 30 van biodermal.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 10:27

Re: Zonnebrand

Ik ben altijd op zoek naar de perfecte zonnebrand, maar ik vraag me af of die bestaat. Momenteel gebruik ik voor mijn lichaam crème van biodermal factor 30. Die bevalt op zich goed. Voor mijn gezicht heb ik factor 50, maar die bevalt niet want daar gaan mijn ogen van tranen. Dat heb ik bijna bij elke. Nu heb ik voor mijn gezicht ook zonnebrand van Eucerin gebruikt, die tevens tegen pigmentvlekken is en een gebruinde teint heeft. Op zich is dit de eerst waarvan mijn ogen niet tranen, maar door de teint heb ik het gevoel mijn gezicht te plamuren. Al doe ik het 1 keer op, 's avonds haal ik het er als bruin af. Dus nu ga ik weer op zoek naar een andere. Wel van Eucerin want hun producten bevallen me wel goed. Ik koop dat in Duitsland, waar het een stuk goedkoper is. Ik smeer me om de 2 uur in als ik in de zon ben en op het heetst van de dag soms vaker. Mijn omgeving vindt het nogal obsessief, maar ik vind het vooral verstandig :) Ik verbrand snel en daar heb ik een hekel aan. Daardoor ben ik wel altijd op zoek naar een zonnebrand die zo min mogelijk vet aanvoelt.
Voorheen gebruikte ik nivea maar die vind ik wel heel vet. Maar voor zonbescherming beviel die prima.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Mei 2018 10:44

Re: Zonnebrand

Al jaren gebruiken wij P20, factor 30.

Voor m’n gezicht gebruik ik sinds een paar weken een tubetje van de Etos. Deze zonnebrandcreme is matterend, dus geen glimmend gezicht meer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 25 Mei 2018 10:53

Re: Zonnebrand

Met mijn huidtype A, altijd de factor 50+ en dan het liefst van Nivea (andere merken zijn echt een stuk minder fijn vind ik).
Smeerbaar of spray maakt eigenlijk niets uit want je moet het evengoed verdelen met je hand.

Ik smeer zelfs in de zomer als het bewolkt is en ik veel buiten ben. De zon heb ik niets mee... Liefst een bewolkte dag in de lente dan de zomer die er nu aan gaat komen. Sowieso heb ik altijd een hoofddeksel op als langer dan een kwartier buiten kom.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 10:58

Re: Zonnebrand

Vorig jaar op vakantie hebben we zelfs met factor 100 gesmeerd trouwens :D nou ja, uitsmeren is dan vrij onmogelijk. Maar we zaten op de evenaar en veel op en in het water. De locals gebruikten dat zelfs daar.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 25 Mei 2018 12:00

Re: Zonnebrand

Lovea, is een minerale zonnebrand die niet een enorme witte waas achterlaat. Is er helaas alleen in spray, dus spuit ik in m'n handpalm en smeer het dan uit. Gebruik meestal 15 of 30, alleen aan het strand 50.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 25 Mei 2018 12:04

Re: Zonnebrand

Ik gebruik een spray (crème of olie) van etos eigen merk, factor 30, voor mijn lichaam.
Voor mijn gezicht gebruik ik de gezichtscreme zonnebrand van rituals, ook factor 30.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem248

Bericht 25 Mei 2018 12:07

Re: Zonnebrand

Ik heb nu de spray van rituals, factor 20. Eigenlijk smeer ik altijd factor 30 maar ik had m’n zinnen gezet op doe van de rituals en factor 30 was op. Voor m’n gezicht heb ik de gezichtszonnebrand factor 50, ook van rituals.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 25 Mei 2018 12:32

Re: Zonnebrand

Ik gebruik niks eigenlijk, maar ik verbrand ook niet zo snel. Alleen als ik echt een dag ga zonnen op zonvakantie. Dan meestal factor 20 of 30 en meestal van Nivea. Maar verder ben ik niet echt van het bakken in de volle zon en in de schaduw heb ik eigenlijk geen zonnebrand nodig.

Gebruiken jullie zonnebrand ook op dagen dat je niet gaat bakken in de zon?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 12:36

Re: Zonnebrand

Mijn gezicht altijd ook wel in de winter, mede ter voorkoming van rimpels. Met warmer weer vaak ook wel armen en benen. Toen ik net even naar de winkel liep niet. Maar als ik straks wandelen en het terras op ga, dan smeer ik alles weer in.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 12:38

Re: Zonnebrand

Islandgirl schreef:Ik gebruik niks eigenlijk, maar ik verbrand ook niet zo snel. Alleen als ik echt een dag ga zonnen op zonvakantie. Dan meestal factor 20 of 30 en meestal van Nivea. Maar verder ben ik niet echt van het bakken in de volle zon en in de schaduw heb ik eigenlijk geen zonnebrand nodig.

Gebruiken jullie zonnebrand ook op dagen dat je niet gaat bakken in de zon?

Yes. Ik smeer zo'n beetje van april tot oktober elke dag mijn gezicht + armen en eventueel benen in. De zon doet heel veel mooie dingen, maar het is ook zo slecht voor je en je huid. Ook als je niet rood wordt door verbranding kan je huid beschadigen. Daarnaast krijg je er ook gewoon rimpels van :smile:. Ik ben niet altijd de beste in bodylotion, gezicht schoonmaken en flossen, maar zonnebrandcrème smeer ik heel trouw. Ik heb het in de lente/zomer in principe ook altijd bij me. In de winter gebruik ik make-up met factor 20.

Ik gebruik (kom ik weer met mijn promopraatje) Biodermal zonnefluïde (meestal factor 30, soms 50) voor mijn gezicht en de gewone (liefst spray) in factor 30 of 50 voor de rest. Sinds ik Biodermal gebruik, heb ik ook geen last meer van uitslag door de zon.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 12:40

Re: Zonnebrand

Islandgirl schreef:Gebruiken jullie zonnebrand ook op dagen dat je niet gaat bakken in de zon?
Ja, gewoon iedere dag. Ik ga trouwens nooit bakken in de zon. Ik ben voorzichtig met mijn huid, ik zorg dat hij niet te bruin wordt en ik smeer me goed in.
#teammaple🍁
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 12:43

Re: Zonnebrand

Bakken doe ik trouwens ook nooit. Voor mij staat de zon ook altijd op een te hoge temperatuur, dus ik verbrand als ik een hele dag zou willen zonnen alsnog. Hoeveel ik ook smeer. Gelukkig houden mijn vriend en ik daar ook allebei niet van, dus niks aan de hand verder.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 25 Mei 2018 12:54

Re: Zonnebrand

We hebben zonnebrand factor 30 van Trekpleister huismerk. M'n vriend smeert het in z'n nek en op z'n armen als hij in het land aan het werk is. Ik smeer eigenlijk nooit, maar ik kom ook maar weinig buiten eigenlijk.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 25 Mei 2018 12:57

Re: Zonnebrand

Ik heb er echt nooit over nagedacht dat mensen ook smeren op een 'gewone' dag. Ik dacht echt dat mensen dat alleen deden als ze een dag naar het strand gingen ofzo. :palm:
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 25 Mei 2018 13:01

Re: Zonnebrand

Ik gebruik vanaf de lente een zonnebrandcrème speciaal voor het gezicht van Lancaster met factor 30. Dat smeer ik dan in plaats van dagcrème. In de herst en winter gebruik ik gewoon een dagcrème met spf. Lichaam gebruiken we hier als gezin zo’n enorme fles van Jetske Ultee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Mei 2018 13:01

Re: Zonnebrand

Maar islandgirl, lees/zie/hoor je dan nooit over de schadelijke werking van een zon? Oprechte interesse hoor, ik vraag me af hoe je daar omheen kunt aangezien je er mee doodgegooid wordt, die info.
#teammaple🍁
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 13:03

Re: Zonnebrand

June, krijg jij geen traanogen van biodermal?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 13:06

Re: Zonnebrand

Joey schreef:June, krijg jij geen traanogen van biodermal?

Nope. Wel als ik het in mijn ogen smeer, maar dat bedoel je denk ik niet :laughcry:. Je hebt er twee voor het gezicht van Biodermal. Een fluïde en een crème. Daar zou je misschien nog in kunnen wisselen als je graag Biodermal wilt gebruiken.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 13:12

Re: Zonnebrand

Ik vind hem wel prettig smeren en mooi matterend. Heb de fluide. Maar ik heb dat probleem tot nu dus bij elke zonnebrand, behalve nu Eucerin. Dus ga eerst daarin op zoek naar één die bevalt. Anders inderdaad de crème van biodermal eens proberen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Mei 2018 13:14

Re: Zonnebrand

Urban Naked schreef:Maar islandgirl, lees/zie/hoor je dan nooit over de schadelijke werking van een zon? Oprechte interesse hoor, ik vraag me af hoe je daar omheen kunt aangezien je er mee doodgegooid wordt, die info.


Ik moet eerlijke zeggen dat ik mij op normale dagen ook niet insmeer. Ik gebruik een dagcrème met SPF filter en verder zit ik toch de hele dag binnen op mn werk. Als ik op een zonnige dag ga fietsen smeer ik mij wel in, maar als de zon niet echt schijnt dan denk ik er gewoon niet aan.
<<

Anoniem301

Bericht 25 Mei 2018 13:18

Re: Zonnebrand

Urban Naked schreef:Maar islandgirl, lees/zie/hoor je dan nooit over de schadelijke werking van een zon? Oprechte interesse hoor, ik vraag me af hoe je daar omheen kunt aangezien je er mee doodgegooid wordt, die info.


Ik ben Islandgirl niet maar ik smeer me op normale dagen ook niet in. Ik denk dat een beetje vitamine D als ik bijvoorbeeld tijdens mijn werk buiten ga lunchen in de zon ook wel goed is. En Bo smeer ik soms ook de 1e 10 minuten niet in als ze in de tuin speelt (wel altijd als de zon op zijn heetst is).

Smeer jij je op dagen zoals dit en je gaat een boodschap doen ofzo je armen bijvoorbeeld? Of wanneer je moet werken?
Gebruik jij de crème van Jetske over je dagcrème? Zit erover te denken die wel aan te schaffen.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 25 Mei 2018 14:04

Re: Zonnebrand

Wat Carrie zegt inderdaad. Ik vind Vitamine D ook erg belangrijk en dat wordt wel tegengehouden door de zonnebrand. En ik ben van mening dat als je je huid altijd maar insmeert, er een soort van gewenning optreedt en je huid het zelf op een gegeven moment niet meer weet te regelen, niks meer gewend is, waardoor je steeds sneller verbrandt.

Maar ik ben zelf ook geen uren buiten in de zon en vaak ook niet op het heetst van de dag. Of ik zit dan de schaduw. En die info mbt schadelijk zijn hoor/lees ik echt wel haha. Maar ik denk als je er gewoon een beetje verstandig mee omgaat, je een heel eind komt en je niet steeds hoeft in te smeren (mits je dus geen stranddag oid hebt) en je ook minder kans hebt op een vitamine D te kort.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 25 Mei 2018 14:32

Re: Zonnebrand

Islandgirl, ik zeg niet dat je je zoveel en altijd moet insmeren als ik, maar ik wil toch even op je stukje ingaan.
Ik vind vitamine D opnemen ook belangrijk. Dat gaat prima samen met (veel) insmeren. Voor vitamine D hoef je 'maar' een kwartier ofzo onbeschermd in de zon te zitten, als het niet al korter is. Dat is geen reden om je verder niet goed in te smeren. Ik verbrand snel, dus ik snap wel dat als je niet verbrand je de noodzaak minder voelt. Maar ook in de schaduw zitten, is geen reden om je niet in te smeren. Daar komen de uv-stralen ook. En er verstandig mee omgaan, dat doe je volgens mij alleen als je je insmeert met zonnebrand.
Over die gewenning van je huid snap ik je niet helemaal. Mijn eigen ervaring is dat ik nu minder snel verbrand dan vroeger, ook als ik mij eens minder goed insmeer. Ik ben en blijf licht, maar wordt toch al sneller 'bruin' dan vroeger en dus iets minder snel verbrand. Juist de afgelopen paar jaren ben ik me steeds beter gaan insmeren. Wat je zegt gaat voor mij in ieder geval niet op. Dat is ook maar incidenteel bewijs en ik weet dus niet hoe dit bij anderen zit. Ik verbrand dus minder snel naarmate ik ouder word.
Maar verbranden is natuurlijk niet het enige waarvoor je je beschermd. Wat ik vaak tegenkom is dat er met het oog op huidkanker helemaal geen veilige tijd is dat je onbeschermd buiten kunt zitten.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers