Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #8

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Mei 2018 20:10

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Volgens mij heb ik pas ergens gelezen dat cola zero een light versie is die qua smaak meer op de normale Coca cola moet lijken.
Laatst gewijzigd door Emma op 24 Mei 2018 20:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2018 20:10

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ze bedoelt dat het oorspronkelijke recept van Light ooit is veranderd, en dat recept geherintroduceerd is maar dan als zero.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Mei 2018 20:12

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Maar Zero is toch gewoon zonder suiker en zonder aspartaam, en dat is toch echt wel iets totaal nieuws omdat er voor die tijd altijd aspartaam in light frisdranken zat? Zo heb ik het altijd begrepen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Mei 2018 20:15

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Maple schreef:Maar Zero is toch gewoon zonder suiker en zonder aspartaam, en dat is toch echt wel iets totaal nieuws omdat er voor die tijd altijd aspartaam in light frisdranken zat? Zo heb ik het altijd begrepen.


Wat ik net las, is dat er ook in zero Aspertaam zit (Je hebt nu ook CC Stevia namelijk), het enige verschil is citroenzuur wat er in de Zero versie wel zit.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Mei 2018 20:17

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik lees idd op Wiki dat het vooral is zoals Enma zegt. Plus dat ze een meer mannelijke vorm op de markt wilden brengen omdat Light als vrouwelijk wordt gezien, door de lichtgrijze verpakking.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 20:18

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Pollepel schreef:
JustMeDaan schreef:Je laat bad/wastafel/douchebak vollopen met koud water. Legt daar je flesjes in en tadaa gekoeld water/drinken.

Dit wilde ik ook als tip geven, deed ik ook altijd.

Cbl nog een tip. Maak een checklist en vul dat ieder jaar aan. Dan controleer je ieder jaar of een hotel aan jouw checklist voldoet.
Dus daarop kluis, koelkast en alles wat je nog meer belangrijk vindt. Dan vergeet je niets meer.


Dat van die wastafel vol laten lopen had ik al bedacht, maar de kans is groot dat schoonmakers het leeg laten lopen omdat ze verplicht zijn om het schoon te maken.

Een lijst maken is niet nodig. Het zijn een aantal dingen waar een kamer aan moet voldoen en omdat ik ervan uitging dat er een koelkast was heb ik dat niet aangevinkt. Overigens was die optie bij Booking er niet, maar alleen kitchenette en een zo geheel is overbodig het gaat puur om een koelkast.
De dingen die wij wensen vinkte ik steeds aan dus als mochten we weer bij Booking boeken moet ik alleen in de omschrijving letten op koelkast of minibar.
Die kans is klein aangezien we altijd all in gaan dus dan hebben we die issue niet.
Toch bedankt voor je tips.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 20:19

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Sawadee schreef:
Fedora schreef:
caribbeanlover schreef:
Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.

Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.


Zero bestaat pas sinds 2007.. toch een beetje ongeloofwaardig verhaal ;-)


Hahaha die zit tjakka! Geloof er geen zak van dat haar opa er heeft gewerkt en dan nog dan weet hij iig niks van Zero af.
Overigens wat ik zei heb ik over genomen van sites omdat ik wilde weten hoe het zit.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Mei 2018 20:22

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Overigens kán het zo zijn dat Fedora ook gewoon gelijk heeft, ik quote wiki (wb het verschil in smaak tussen light en zero) : De frisdrankenproducent claimt dat het dezelfde smaak heeft als de gewone Coca-Cola, hoewel het evenveel lijkt te verschillen van de originele cola als de light-versie.[1] Coca-Cola claimt dat de twee dranken niet identiek zijn, maar dit is waarschijnlijk omdat er een heel licht verschil is in bewaarmiddelen en zuurteregelaren. Indien het inderdaad twee dezelfde dranken zijn heeft The Coca-Cola Company er wel succes mee gehad; de verkoop van light en zero is ruim gestegen.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 20:23

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Maple schreef:Maar Zero is toch gewoon zonder suiker en zonder aspartaam, en dat is toch echt wel iets totaal nieuws omdat er voor die tijd altijd aspartaam in light frisdranken zat? Zo heb ik het altijd begrepen.


In Zero zit wel aspartaam zie mijn reactie op de vorige pagina en dat heb ik van een site.
Hahaha wat een gelul over een frisdrank. Drink lekker wat je wilt wat er ook voor zo of geen zooi inzit. Ik blijf lekker Zero drinken. Op vakantie stond er voorheen 9 v/d 10x pepsi vind ik niet echt lekker, maar is te doen en dat schenken ze dan op het gehele resort. Een paar keer cc gehad en vorig jaar zelfs ccz dus ik was blij.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Mei 2018 21:27

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Sawadee schreef:
Fedora schreef:
caribbeanlover schreef:
Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.

Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.


Zero bestaat pas sinds 2007.. toch een beetje ongeloofwaardig verhaal ;-)


Lees ff goed, voordat je iemand op een leugen probeert te betrappen. :P
Op haar 18e werd cola light met een nieuw recept gemaakt. Dat oude recept is vervolgens van stal gehaald en als zero op de markt gebracht. Kan prima in 2007 toch?
De huidige light is dus niet gelijk aan zero, maar de oude light wel. Aldus Fedora. Ik vind cola vies, dus heb geen flauw idee.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 21:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Wat een discussie over light en zero. Ik weet toevallig dat ze het oude recept van light hebben omgedoopt tot zero. Inderdaad de mannelijke light-versie met mooie zwarte verpakking. Dat het in 2007 voor het eerst is uitgegeven, betekent niet dat het in 2001 voor het laatst onder de naam light verscheen.

Ik heb vroeger een cd-single gewonnen door cola proeven. Ik ken mijn cola. Met of zonder opa die in dienst was van CC. Was wel lekker handig, zo'n opa. Altijd CC met mooie kortingen.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 21:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Tenk joe, Luisa. Dat is inderdaad wat ik zei. Niet meer en niet minder.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 24 Mei 2018 21:32

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:Tenk joe, Luisa. Dat is inderdaad wat ik zei. Niet meer en niet minder.

Ik zie dat Marin het ook al zei, korter en bondiger.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 21:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Luisa schreef:
Fedora schreef:Tenk joe, Luisa. Dat is inderdaad wat ik zei. Niet meer en niet minder.

Ik zie dat Marin het ook al zei, korter en bondiger.


Ik lees het nu inderdaad. Jij reageerde terwijl ik probeerde te posten, dus dat van jou viel meer op. :)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 24 Mei 2018 21:57

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Door dit topic besef ik me dat ik zelfs thuis 9 van de 10 keer frisdrank niet in de koelkast heb staan :laughcry: in een hotel zou het me dus al helemaal mijn reet roesten.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 24 Mei 2018 22:15

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik heb keihard een deur tegen m'n voet gehad en nu doet mijn teen echt heel erg zeer. Ben stiekem bang dat er echt iets gebroken is of in ieder geval zwaar gekneusd. Blegh!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Mei 2018 22:17

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Reva, ik heb daarom een grote bak herinvriesbare ijsblokjes in de vriezer liggen. Mocht ik een keer frisdank koud willen drinken. Verder ben ik vaak te lui om de fles, die naast de bank staat tussendoor in de keuken of koelkast te zetten.

Ik heb net mijn keuken voor de helft schoon gemaakt en daarna de badkamer super goed schoon gemaakt, ik sta er dan altijd versteld van hoe erg een mens daarvan kan gaan zweten. Volgende week ga ik de andere keuken kastjes schoonmaken van binnen en dan is de keuken weer schoon voor de komende maanden.

Mamsie, ga duimen voor je dat het meevalt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Mei 2018 22:46

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Hey Reva! Lang niet gezien! Hoe gaat het?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 24 Mei 2018 23:16

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Burn schreef:Hey Reva! Lang niet gezien! Hoe gaat het?


Ben hier bijna elke dag wel hoor haha, maar gaat goed! Vind nog steeds leuk om iedereen te volgen. Bij jou? Beetje bijgekomen van de heftige bevalling?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Mei 2018 00:46

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Luisa schreef:
Sawadee schreef:
Fedora schreef:Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.


Zero bestaat pas sinds 2007.. toch een beetje ongeloofwaardig verhaal ;-)


Lees ff goed, voordat je iemand op een leugen probeert te betrappen. :P
Op haar 18e werd cola light met een nieuw recept gemaakt. Dat oude recept is vervolgens van stal gehaald en als zero op de markt gebracht. Kan prima in 2007 toch?
De huidige light is dus niet gelijk aan zero, maar de oude light wel. Aldus Fedora. Ik vind cola vies, dus heb geen flauw idee.


Ik lees goed, ik doelde op het verhaal van haar opa, die zou weten dat voor zero een oud recept gebruikt werd. Kan me niet (gezien Fedora haar leeftijd) voorstellen dat hij in 2007 nog in dienst was, laat staan maar iets zou weten over die recepten die zo geheim worden gehouden.
Maar goed, ik zeg niet dat ze liegt, vind het verhaal van haar opa alleen ongeloofwaardig.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mei 2018 09:12

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Silly-One schreef:Reva, ik heb daarom een grote bak herinvriesbare ijsblokjes in de vriezer liggen. Mocht ik een keer frisdank koud willen drinken. Verder ben ik vaak te lui om de fles, die naast de bank staat tussendoor in de keuken of koelkast te zetten.

Ik heb net mijn keuken voor de helft schoon gemaakt en daarna de badkamer super goed schoon gemaakt, ik sta er dan altijd versteld van hoe erg een mens daarvan kan gaan zweten. Volgende week ga ik de andere keuken kastjes schoonmaken van binnen en dan is de keuken weer schoon voor de komende maanden.

Mamsie, ga duimen voor je dat het meevalt.


Wat zijn herinvriesbare ijsblokjes? Van die met zo'n plastic laagje?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Mei 2018 11:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik moest net een boek terugbrengen en daar zag ik tussen de nieuwe boeken het boek van Susan staan :). Heel leuk ook om mijn eigen (forum)naam in het dankwoord tegen te komen!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Mei 2018 14:53

Re: Wat wil je even kwijt? #8

caribbeanlover schreef:.


Wat zijn herinvriesbare ijsblokjes? Van die met zo'n plastic laagje?[/quote]

Ja, ik zit om mijn telefoon vandaar even een linkje https://www.google.nl/search?q=ijsblokj ... 7252661785

Ideaal, geen extra water in je drinken maar het wordt wel goed genoemd.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Mei 2018 15:28

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Silly-One schreef:
caribbeanlover schreef:.


Wat zijn herinvriesbare ijsblokjes? Van die met zo'n plastic laagje?


Ja, ik zit om mijn telefoon vandaar even een linkje https://www.google.nl/search?q=ijsblokj ... 7252661785

Ideaal, geen extra water in je drinken maar het wordt wel goed genoemd.[/quote]

Die hebben wij ook. Zo'n beker met zo'n staaf voor ijs in het midden is ook handig, dan smelt het niet in je drinken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Mei 2018 17:40

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nou tot nu toe valt de trip erg mee! Wel al 14 km gefietst vandaag maar dat is het soort actief doen wat ik wel kan waarderen. Nog geen enge kite activiteiten ofzo gedaan. Wel een heerlijke lunch bij een meertje met broodjes en brownies en ergens gerookte makreel eten. En met z'n allen achter elkaar aan het eiland over fietsen. Een soort schoolreisje voor volwassenen.
Als het zo blijft, overleef ik 't zeker wel!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron