Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #8

<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 15:35

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Winegum schreef:Ik snap dat het balen is, maar in dit geval zou ik het zo laten als jullie niet kunnen verhuizen naar een kamer met wel een koelkast.
Goede les voor de volgende keer, iets beter opletten of er ook een koelkast of minibar bij zit.


Heeft niet echt iets met opletten te maken, want ging ervan uit dat elke kamer het wel zou hebben zeker gezien de warmte daar. Idd volgende keer ga ik er extra op letten, maar denk dat het volgend jaar gewoon weer all in caribbean wordt dus dan hoef ik er niet op te letten.

Overigens willen we een voorraadje drinken kopen en zetten dat wat we willen koel of gewoon vullen totdat die vol zit. Als we nog wat over hebben kan dat ongekoeld staan en is dat ter aanvulling. Dat scheelt weer gesleep van steeds naar de supermarkt gaan ;).
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 15:37

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:
Kira schreef:Cbl, radler zegt dat ze het prettig zou vinden als er een minibar/koelkast zou zijn maar niet dat ze hemel en aarde zou bewegen/liegen om haar zin te krijgen.


Nou, ik zie Radler er wel voor aan hoor. (Stom grapje! Stom grapje! Alert! Stom Grapje!)

Ik ben ook echt gesteld op koel drinken. Maar op vakantie maakt het me gek genoeg geen flaus aus. En dan geniet ik ook 100x meer van de gekoelde cola light die ik haal bij de buurtsuper. Voor ons voelt Duitsland ook altijd als vakantie, omdat ik gewoon een droge strot heb als we op plaats van bestemming zijn. En hun cola light is lekkerder. Nog geen 20 km :palm:


Nou ben ik wel benieuwd wat het verschil is tussen cola light daar en hier. Is toch gewoon hetzelfde recept/formule. Overigens vind ik c.l niet te zuipen, is gewoon suikerwater. C.c zero daarin tegen heeft wel smaak en ik wil niet anders meer.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 15:43

Re: Wat wil je even kwijt? #8

caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:
Kira schreef:Cbl, radler zegt dat ze het prettig zou vinden als er een minibar/koelkast zou zijn maar niet dat ze hemel en aarde zou bewegen/liegen om haar zin te krijgen.


Nou, ik zie Radler er wel voor aan hoor. (Stom grapje! Stom grapje! Alert! Stom Grapje!)

Ik ben ook echt gesteld op koel drinken. Maar op vakantie maakt het me gek genoeg geen flaus aus. En dan geniet ik ook 100x meer van de gekoelde cola light die ik haal bij de buurtsuper. Voor ons voelt Duitsland ook altijd als vakantie, omdat ik gewoon een droge strot heb als we op plaats van bestemming zijn. En hun cola light is lekkerder. Nog geen 20 km :palm:


Nou ben ik wel benieuwd wat het verschil is tussen cola light daar en hier. Is toch gewoon hetzelfde recept/formule. Overigens vind ik c.l niet te zuipen, is gewoon suikerwater. C.c zero daarin tegen heeft wel smaak en ik wil niet anders meer.


CC Zero is het vroegere light. Ik weet niet wat het verschil maakt, ik dacht dat ik gek was, maar een vriend vindt de Duitse gewone cola ook lekkerder. En het verschil? Ruim een euro. :P
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Mei 2018 15:46

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee toch Fedora? I vind zero anders smaken en niet lekker, en light vind ik wel lekker. Of houd ik mezelf dan voor de gek.

Ik vind de Duitse cola ook lekker. Voor het eerst dat ik naast coca cola een andere cola ook te drinken vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2018 15:47

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Zero is volgens mij idd een andere receptuur. En het kan inderdaad per land verschillen.
Let's discover the world together.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 15:48

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Zero is zeker niet het vroegere light aangezien dat ook niet kan, want light bestaat nog. Was dat niet zo, dan had dat gekund. Toch is het totaal niet met elkaar te vergelijken, de bestanddelen zijn anders en daarom smaakt het logischerwijs ook anders anders vond ik light ook lekker.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 15:48

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik weet niet hoe oud je bent, Joey, maar ik drink al 20 jaar light en het receptuur is op mijn 18e veranderd (heel lang geleden dus :P ) en dat is nu de zero. Ik weet nog dat ik liters weg dronk toen ik in Spanje was op mijn 19e, omdat zij het oude recept nog hadden. Maar ja, alles veranderd. En ben nu meer van van de light dan van de Zero.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2018 15:48

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee hoor, light en zero bestaan beiden nog, staan zelfs naast elkaar in de supermarkt en smaakt niet hetzelfde.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 15:50

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Carrie schreef:Nee hoor, light en zero bestaan beiden nog, staan zelfs naast elkaar in de supermarkt en smaakt niet hetzelfde.


Ze bestaan ook nog beiden. Light is op mijn 18e levensjaar van recept veranderd. Tien jaar later kwam de zero, als het niet later was. Dat is gewoon de ouderwetse light.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 15:52

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:
Carrie schreef:Nee hoor, light en zero bestaan beiden nog, staan zelfs naast elkaar in de supermarkt en smaakt niet hetzelfde.


Ze bestaan ook nog beiden. Light is op mijn 18e levensjaar van recept veranderd. Tien jaar later kwam de zero, als het niet later was. Dat is gewoon de ouderwetse light.


Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.
Zero is bedacht omdat men de smaak van cc wilde, maar dan zonde suiker. Light is een lichtere alternatief voor cc en een calorievrije drank.

Zero bevat ipv suiker de zoetstoffen acesulfaan, pottasium en aspartaam.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 24 Mei 2018 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 15:55

Re: Wat wil je even kwijt? #8

caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:
Carrie schreef:Nee hoor, light en zero bestaan beiden nog, staan zelfs naast elkaar in de supermarkt en smaakt niet hetzelfde.


Ze bestaan ook nog beiden. Light is op mijn 18e levensjaar van recept veranderd. Tien jaar later kwam de zero, als het niet later was. Dat is gewoon de ouderwetse light.


Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.

Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.
<<

Anoniem244

Bericht 24 Mei 2018 15:56

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:
Kira schreef:Cbl, radler zegt dat ze het prettig zou vinden als er een minibar/koelkast zou zijn maar niet dat ze hemel en aarde zou bewegen/liegen om haar zin te krijgen.


Nou, ik zie Radler er wel voor aan hoor. (Stom grapje! Stom grapje! Alert! Stom Grapje!)

Ik ben ook echt gesteld op koel drinken. Maar op vakantie maakt het me gek genoeg geen flaus aus. En dan geniet ik ook 100x meer van de gekoelde cola light die ik haal bij de buurtsuper. Voor ons voelt Duitsland ook altijd als vakantie, omdat ik gewoon een droge strot heb als we op plaats van bestemming zijn. En hun cola light is lekkerder. Nog geen 20 km :palm:


Haha tut :-p
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 15:59

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nu we het toch over cola hebben. Kan iemand mij vertellen of Pepsi Max altijd Maximum taste, Zero sugar was?

Ik was namelijk tijdens mijn zwangerschap in zo'n vreetschuur en toen bestelde ik cola light (zwangerschap diabetes) en kreeg ik Pepsi Max. Even het etiket bestuderen bleek idd te zeggen dat er geen suiker in zat, maar ik dacht altijd dat Pepsi Max gewoon Pepsi met een iets ander smaakje (en dus gewoon veel suiker) was.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Mei 2018 16:01

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Volgens mij is Max idd (altijd al) de light versie ervan. Ik ken het geloof ik niet anders dan dat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 24 Mei 2018 16:02

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Nee, ook Pepsi Max bevat geen suiker. Daar slikte ik in mijn middelbare school tijd mijn Prozac mee in op mijn 15e. Maar mierenzoet is die troep wel. Maar geen suiker.
<<

Anoniem244

Bericht 24 Mei 2018 16:02

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Pepsi max is idd zonder suikers
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 16:04

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ja en dat was dus altijd zo? Ik dronk het als puber altijd als traktatie, maar had dus best wat losser kunnen zijn voor mezelf haha :P
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 16:04

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:
caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:
Ze bestaan ook nog beiden. Light is op mijn 18e levensjaar van recept veranderd. Tien jaar later kwam de zero, als het niet later was. Dat is gewoon de ouderwetse light.


Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.

Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.


Dus? Zegt toch niet dat jij dan alles weet!
Light heeft een compleet eigen recept zero is gemaakt om zoveel mogelijk de smaak van originele cc na te maken.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 24 Mei 2018 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mei 2018 16:05

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Ik vind Cola Zero lekkerder dan Cola Light. Bij light varianten (niet alleen van Cola) kan ik het aspartaan er duidelijk in proeven. Dat vind ik bij Zero anders. Ik meende dat Zero nieuw in het leven is geroepen, een aantal jaren geleden.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Mei 2018 16:51

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Radler schreef:Ik moet zeggen dat ik ook wel waarde hecht aan gekoeld drinken hoor.
Voor ik ga slapen, als ik s nachts wakker word en s ochtends wil ik toch graag wel drinken wat iets gekoeld is.
Toen in Thailand soms echt lauw / warm water gehad en dat is gewoon niet lekker (vind ik)
En natuurlijk kan je overal gekoeld drinken kopen, heel goedkoop ook maar er zijn ook momenten dat je niet in de buurt van een winkel bent en dan is het wel fijn om iets bij de hand te hebben.
Als ik geen koelkastje / mini bar zou hebben dan zou ik dat geen groot probleem vinden, maar vind het wel serieus prettig als dat er wel bij zit


Dit vind ik toch van een andere orde en als ik echt heel erg veel waarde aan iets hecht, laten we zeggen WiFi, zal ik nooit een accommodatie boeken waarvan ik niet heb gecheckt of er WiFi is. Hiermee bedoel ik dus te zeggen dat als je je eigen prioriteiten hebt, en dat kan wat mij betreft prima, dat je je er zelf dan ook van verzekert dat die belangrijke voorziening er is. Ik zou dan iig geen aannames doen, als er gevoelsmatig nogal wat van afhangt.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Mei 2018 17:01

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Sjonge, sjonge, sjonge zeg heb ik al die moeite om andere hotels te mailen en de huidige voor niks gedaan. Mijn man was er zo stellig in dat hij koud water wel fijn vind.Net had ik het erover en nu zei hij totaal wat anders. Het kan hem niet zoveel schelen omdat je volgens een collega van hem die er ook geweest is (op Bali dan he niet dit hotel) toch steeds flesjes koopt. Hij zei dat we dus gewoon daar kunnen blijven en voor de dagen dat we geen koelkast hebben gewoon steeds flesjes halen. Hij had het over airco, maar dat houd het niet koel vind ik.
We verblijven in het huidige hotel en hij wil dan wel eerst 4 nachten met en daarna dus naar de kamer zonder voor 3 nachten. Die 4 nachten met kost overigens omgerekend maar € 5,00 per nacht meer. Hadden we dat maar toen geboekt,maar ja toen dacht ik niet aan het hebben van wel of geen koelkast. We wilde gewoon de voordeligste kamer en dat was deze.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 24 Mei 2018 18:05

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Je laat bad/wastafel/douchebak vollopen met koud water. Legt daar je flesjes in en tadaa gekoeld water/drinken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem231

Bericht 24 Mei 2018 18:39

Re: Wat wil je even kwijt? #8

JustMeDaan schreef:Je laat bad/wastafel/douchebak vollopen met koud water. Legt daar je flesjes in en tadaa gekoeld water/drinken.

Dit wilde ik ook als tip geven, deed ik ook altijd.

Cbl nog een tip. Maak een checklist en vul dat ieder jaar aan. Dan controleer je ieder jaar of een hotel aan jouw checklist voldoet.
Dus daarop kluis, koelkast en alles wat je nog meer belangrijk vindt. Dan vergeet je niets meer.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 24 Mei 2018 19:14

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Exogenesis schreef:Ik vind Cola Zero lekkerder dan Cola Light. Bij light varianten (niet alleen van Cola) kan ik het aspartaan er duidelijk in proeven. Dat vind ik bij Zero anders. Ik meende dat Zero nieuw in het leven is geroepen, een aantal jaren geleden.


Ja precies dit, scheelt me typen :good:
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 24 Mei 2018 19:34

Re: Wat wil je even kwijt? #8

Fedora schreef:
caribbeanlover schreef:
Fedora schreef:
Ze bestaan ook nog beiden. Light is op mijn 18e levensjaar van recept veranderd. Tien jaar later kwam de zero, als het niet later was. Dat is gewoon de ouderwetse light.


Nogmaals zoals anderen ook zeiden is dat dus niet zo! Als dat zo was, dan had alleen het blikje er anders uit gezien ofzo niet de smaak. Z en L zijn absoluut niet te vergelijken.

Joh, mijn opa werkte (hij is dood) voor CC, dus hij weet toch wel welk receptuur opnieuw gebruikt is? Ook zon nutteloze discussie. Ik ken mijn cola.


Zero bestaat pas sinds 2007.. toch een beetje ongeloofwaardig verhaal ;-)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira