Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 14:17

Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

En dan bedoel ik een paar nachten of langer? Dus dat je soms of regelmatig alleen bent.
Hoe vind je dit?

Nou ja ik ben nooit alleen met 3 kids maar soms wel dat mijn man een paar weken op oefening is , of op een uitzending.
We zijn het gewend en soms een nacht(en) alles alleen doen draai ik mijn hand niet voor om. En als de kids dan opbed liggen kruip ik hele avonden achter de naaimachine of lig vroeg in bed series te kijken. :smile:
Een oefening is misschien 1 x per 4 maanden dus dat valt mee. En als hij les moet geven of naar een anders kazerne moet of een oefening in NL heeft slaapt hij wel eens op de kazerne. Als we dan de kids naar bed hebben gedaan gaat hij weg.
Verder is een uitzending wel pittig en lang maar goed er zijn ergere dingen denk ik dan maar.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Mei 2018 14:40

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Ik ben sinds februari door de week alleen omdat mijn vriend en opdracht in het buitenland heeft. Maar we hebben geen kinderen, dus dat is niet echt vergelijkbaar denk ik :)
Ik vind het eigenlijk heel lekker om veel alleen te zijn. En hij/we hebben er ook bewust voor gekozen dat hij nu in het buitenland werkt. Hij wil dat graag eens meemaken en dan vinden we het nu, nog zonder kinderen, een geschikt moment.
Voor hem is het wel redelijk zwaar, omdat hij constant aan het reizen is. In de weekenden hebben we ook vaak wat met familie of vrienden en daar reizen we dan ook weer 1.5/2u voor. Ik heb er alleen last van dat hij in de weekenden daardoor niet altijd even gezellig is, maar dat vind ik ook vooral vervelend voor hem. Gelukkig gaan we in oktober weer bij familie en vrienden in de buurt wonen, dus dan wordt dat al iets beter. Alleen werkt hij dan misschien ook niet meer in het buitenland, want het is niet zeker hoe lang dat gaat duren.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2018 14:47

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn man is een paar keer per jaar op zakenreis naar het buitenland, vaak voor een week. Nooit echt langer. Dan vind ik het heeeeeerlijk. Dan ga ik altijd allerlei dingen eten die hij niet lust en één keer mag ik dan van mezelf pizza of Thais ofzo bestellen. Maar na drie a vier dagen ben ik 't meestal wel weer zat.

Ik kan me voorstellen dat het voor echt langere periode best zwaar is. Anderzijds zit je waarschijnlijk wel meer in een flow in je eentje dan. Ik vind het wel knap hoor Travel en dat met drie kinderen. Groot gelijk dat je dan 's avonds wat meer tijd voor jezelf planned.
Let's discover the world together.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 14:48

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Joey schreef:Ik ben sinds februari door de week alleen omdat mijn vriend en opdracht in het buitenland heeft. Maar we hebben geen kinderen, dus dat is niet echt vergelijkbaar denk ik :)
Ik vind het eigenlijk heel lekker om veel alleen te zijn. En hij/we hebben er ook bewust voor gekozen dat hij nu in het buitenland werkt. Hij wil dat graag eens meemaken en dan vinden we het nu, nog zonder kinderen, een geschikt moment.
Voor hem is het wel redelijk zwaar, omdat hij constant aan het reizen is. In de weekenden hebben we ook vaak wat met familie of vrienden en daar reizen we dan ook weer 1.5/2u voor. Ik heb er alleen last van dat hij in de weekenden daardoor niet altijd even gezellig is, maar dat vind ik ook vooral vervelend voor hem. Gelukkig gaan we in oktober weer bij familie en vrienden in de buurt wonen, dus dan wordt dat al iets beter. Alleen werkt hij dan misschien ook niet meer in het buitenland, want het is niet zeker hoe lang dat gaat duren.


Ohja voordat wij kinderen hadden was hij doordeweeks ook op de kazerne. Daarna zijn we verhuisd naar dichterbij de kazerne en groenere omgeving. Ik vond het ook niet erg toen, was toch druk met vriendinnen en sporten en een avond alleen is best lekker inderdaad.

Onze familie en vrienden wonen ook verder. Daardoor zijn de weekenden vaak wel druk met iedereen langsgaan en moeten we soms echt een "vrij" weekend inplannen dat we niet weg hoeven en niemand langskomt.
Fijn dat jullie straks dichterbij vrienden/familie weer gaan wonen. Is die woonplaats ook bekend voor jou?

Goed dat hij nu in het buitenland werkt zeker als het niet zeker is voor hoelang dat nog is.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 24 Mei 2018 14:49

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Met kinderen lijkt het me best wel zwaar soms. Knap dat je er zo mee om gaat, Travel!

Mijn ex was zeer regelmatig in het buitenland voor zijn werk en anders voor zijn hobby. Dat vond ik niet altijd leuk, maar ik was het wel gewend en ben sowieso wel erg zelfstandig/op mezelf gericht.
Dat merk ik vooral nu ik een nieuwe relatie heb. We zijn heel erg veel bij elkaar/slapen samen, en dat vind ik heerlijk. Maar met mijn ex kon ik er ook altijd wel van genieten dat hij een paar dagen in het buitenland was achter elkaar. Dat zit er nu niet echt in, tenzij we afspreken niet samen te gaan slapen omdat ik even tijd voor mezelf nodig heb.
Dus soms mis ik het wel haha.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 14:50

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Marin schreef:Mijn man is een paar keer per jaar op zakenreis naar het buitenland, vaak voor een week. Nooit echt langer. Dan vind ik het heeeeeerlijk. Dan ga ik altijd allerlei dingen eten die hij niet lust en één keer mag ik dan van mezelf pizza of Thais ofzo bestellen. Maar na drie a vier dagen ben ik 't meestal wel weer zat.

Ik kan me voorstellen dat het voor echt langere periode best zwaar is. Anderzijds zit je waarschijnlijk wel meer in een flow in je eentje dan. Ik vind het wel knap hoor Travel en dat met drie kinderen. Groot gelijk dat je dan 's avonds wat meer tijd voor jezelf planned.


Jaaaaaaaaaa wij eten dan ook altijd dingen die hij niet wil eten (te ongezond) dus heerlijk chicken tonight en een keer patat hahaha. :smile:

Ja straks gaat hij bijna 5 maanden weg :omg: ......Ik sta er nu nog sterk in en zie vlak voordat hij weggaat wel alle beren op de weg. Alleen afentoe als ik er wel aan denk.....denk ik: pfffff die weekenden duren lang met alleen en dan 3 kids :palm: .
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 14:55

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn vriend werkt heel veel en is vaak in de avond en op zaterdag weg, maar dat zijn geen nachten.

Ik heb respect voor je hoor, zolang achter elkaar met kinderen alleen. Ben echt wel blij als m'n vriend dan thuis komt en ik even een huilende baby kan 'afgeven'.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 14:57

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Winegum, ja voor iedereen is het anders en het is zeker niet altijd leuk. Maar je wordt ook wel uber zelfstandig, met of zonder kids. Alleen naar een feestje of verjaardag hoppa so be it.
grappig dat je het soms dan toch mist.

Ik probeer altijd alles positief te zien. Er zijn ergere dingen of mama's/papa's die alleenstaand zijn is het altijd zo.
Maar soms als ik het toch toelaat er even over na te denken....of mijn dochter zegt: papa haat straks lang weg maar hij zit in mijn hart , breek ik wel eventjes.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 24 Mei 2018 14:59

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Zoveel maanden is ook wel erg lang ja. Zeker ook voor je (kleine) kinderen. Zij moeten papa ook zo lang missen.
Ik hoop dat het je allemaal goed gaat bevallen!
Heb je een goed netwerk ook? Dat zal denk ik ook wel erg fijn zijn.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 15:00

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Cotton schreef:Mijn vriend werkt heel veel en is vaak in de avond en op zaterdag weg, maar dat zijn geen nachten.

Ik heb respect voor je hoor, zolang achter elkaar met kinderen alleen. Ben echt wel blij als m'n vriend dan thuis komt en ik even een huilende baby kan 'afgeven'.



Respect....heb ik voor de alleenstaande ouders die het altijd hebben. Ik kan nog soort van aftellen.
En je kids even afgeven als hij thuiskomt is inderdaad zoooooo fijn!

Nou zou mijn moeder (woont ook bijna 1,5 uurvan ons vandaan) hier in de buurt op een camping komen staan het hele seizoen. Alleen is ze zwaar depressief geraakt en zit ze er voorlopig nog niet. Ik hoop zo dat er over 2 maanden verbetering is en ze er de weekenden wel zit. Zou afentoe even fijn zijn.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2018 15:02

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Werk jij eigenlijk nog steeds Travel? En nog steeds in de branche van je naam? Knap hoor, zo alles bolwerken.
Let's discover the world together.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 15:03

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Weet iemand waar Raaf gebleven is? ik las ergens in ee noude post dat haar man ook militair is.

Netwerk ja hor. Alhoewel ik heel graag prober alles zelf te doen ontkom ik vast niet aan een keer hulp vragen. De straat staat voor mijn klaar, clubje moeders van school, gastouder die de kids thuis komt brengen dan, en mijn ouders(wonen wel verder maar als ik bel zijn ze er direct). En we hebben een schoonmaakster dan, en mijn buurmeisje komt 1 x per week in de avond oppassen dat ik even kan hardlopen, naar de koopavond kan of bakkie doen bij mijn vriendin.
Dus komt wel goed.....alleen het hulp vragen ben ik nog niet zo goed in en kom graag sterk over :-)
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 15:04

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Marin schreef:Werk jij eigenlijk nog steeds Travel? En nog steeds in de branche van je naam? Knap hoor, zo alles bolwerken.


jaaa heerlijk werken ! Mijn thee warm op kunnen drinken, alleen naar de wc gaan en lunchen zonder dat er vanalles vanmijn bord wordt gepikt hahaha. Ik werk 3 dagen per week bij een hotelketen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Mei 2018 15:11

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Haha fijn dat het je zo goed bevalt!
Overigens komt Raaf hier volgens mij al lange tijd niet meer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Mei 2018 15:12

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn man is een keer of 6 per jaar een week op cursus. Dan verblijft hij in een hotel. Ik vind het wat drukker dan normaal, maar ik slaap er niet veel minder om. Ik houd wel van wat dagen en avonden rust :)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 24 Mei 2018 15:29

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn vriend is het afgelopen jaar voor zijn nieuwe baan een aantal keer doordeweeks in het buitenland geweest. Ook was hij laatst met vrienden bijna twee weken op vakantie. Ik vind het niet erg wanneer hij weg is, even het huis voor mezelf, heerlijk! Ben altijd wel heel blij wanneer hij weer terug is.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 24 Mei 2018 15:44

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Jammer van Raaf.

ja als hij dan terugkomt of bijna thuis is....oehhhhh vlinders in mijn buik, en tel ik de uren af.
Straks als hij na 5 maanden weg is sta ik keihard te janken hor.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Mei 2018 15:45

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Travel, dat van jou is echt wel van een andere orde met dat vaak weg zijn. Ik vind het knap dat je er zo lekker positief in staat. Al is het waarschijnlijk iets waarvan je wist waar je aan begon (dat je een vriend hebt die veel weg is), het is in de praktijk nog maar de vraag hoe je dat werkelijk trekt. Jij klinkt in ieder geval sterk en relaxt.

Wij verhuizen naar de woonplaats waar mijn vriend vandaan komt. Ik ken de plaats niet heel goed, maar ik vind de omgeving mooi en mijn schoonfamilie die er woont leuk. En ik hoefde zelf niet terug naar het dorp waar ik vandaan kom. Waar we nu heen gaan is daar alweer een stuk dichterbij, dus prima.

Als mijn vriend echt carrière wil maken in wat hij nu doet, is er de kans dat hij in de toekomst ook vaak in het buitenland zit. Met kinderen lijkt dat mij helemaal niet zo leuk, omdat het mij dan ook erg beperkt in mijn leven en misschien ook consequenties heeft voor mijn carrière. Niet dat ik per se niet zou willen dat hij in het buitenland werkt, maar daar zouden we het dan goed over moeten hebben. Maar voor hetzelfde werkt hij over 3 maanden al niet meer in het buitenland, dus daar is allemaal nog niks over te zeggen (of over druk te maken).
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 15:48

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Travel schreef:
Cotton schreef:Mijn vriend werkt heel veel en is vaak in de avond en op zaterdag weg, maar dat zijn geen nachten.

Ik heb respect voor je hoor, zolang achter elkaar met kinderen alleen. Ben echt wel blij als m'n vriend dan thuis komt en ik even een huilende baby kan 'afgeven'.



Respect....heb ik voor de alleenstaande ouders die het altijd hebben. Ik kan nog soort van aftellen.
En je kids even afgeven als hij thuiskomt is inderdaad zoooooo fijn!

Natuurlijk, maar hiervoor heb ik dat net zo goed, laten we het een ander soort respect noemen. Je kiest er toch samen voor om zo door het leven te gaan en dat is niet altijd makkelijk en dan vind ik echt wel knap.
Ik heb een vriendin die het al vreselijk vindt hoe vaak mijn vriend weg is en hoe ik het dan alleen red. Zij zegt ook dat ze dat echt niet zou willen/kunnen.
Het is misschien maar net wat je gewend bent, want ik denk dan ook; Ach ben het wel gewend. Maar het is ook wel weer waar dat het niet altijd makkelijk is.
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 24 Mei 2018 15:56

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Ook hier een partner die militair is. Hij is sowieso iedere maand wel een keer in het buitenland. Het verschilt dan van een dag tot vier weken. Ook is hij eind vorig jaar voor drie maanden op uitzending geweest. Omdat hij met regelmaat weg is heb je in de periode dat je “alleenstaand” bent ook wel zo je draai gevonden. Het minst leuke vind ik altijd het avondeten. Vaak eet ik dan pasta’s waarvan ik weet dan onze zoon het goed eet. Nu ik weer zwanger ben vind ik het soms wel vermoeiend om het hele dag en avond programma alleen te doen.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Mei 2018 16:02

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Okidoki schreef:Ook hier een partner die militair is. Hij is sowieso iedere maand wel een keer in het buitenland. Het verschilt dan van een dag tot vier weken. Ook is hij eind vorig jaar voor drie maanden op uitzending geweest. Omdat hij met regelmaat weg is heb je in de periode dat je “alleenstaand” bent ook wel zo je draai gevonden. Het minst leuke vind ik altijd het avondeten. Vaak eet ik dan pasta’s waarvan ik weet dan onze zoon het goed eet. Nu ik weer zwanger ben vind ik het soms wel vermoeiend om het hele dag en avond programma alleen te doen.


Oh dat van dat eten is herkenbaar! Ik vind het prima om alleen te zijn met de kinderen. Maar avondeten met de kinderen vind ik niet heel geweldig. Sowieso omdat ik dan de meest (voor mij) zielloze dingen maak (wel gezond en kindvriendelijk). En ook omdat ik alleen maar bezig ben met eetproces van de kinderen. Zelf neem ik heel snel een aantal happen van het toch al saaie eten. Daarom kook ik vaak voor mijn ouders of zussen (en partners) en dan krijgen de kinderen een simpele versie en heb ik leuk tafelgezelschap. Ik eet ook van met hen mee.

Ik vind het alleen series kijken wel heerlijk. En ben heel blij dat ik geen compromissen hoef te sluiten. Maar ik ben alleenstaand. Dus dat is wel anders. Ik mis niemand.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mei 2018 16:44

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Lang geleden was er toch eens zo’n topic van mensen waarvan de partner lang op uitzending ging? Studiebol schreef daar ook altijd geloof ik.

Mijn vriend moet af en toe een nacht tot een week weg voor zijn werk. Ik vind het nu met een jonge baby en een eigenwijze kleuter zwaar. Echt respect dat jij daar je hand niet voor omdraait Travel! Ik heb meer me-time nodig dan ik an tevoren dacht. Ik kan dan heel veel geduld hebben maar als ze dan niet beide ‘s avonds op een gegeven moment stoppen en gaan slapen, dan kan ik echt beetje in oaniek raken en mezelf heul zielig vinden

Wel vind ik het meestal relaxter als ie langer weg is dan korter. Dan steek ik meer moeite in even andere routines doen etc.

Voor mijn werk moet ik misschien binnenkort zelf 1 of 2 weken naar Amerika. Alleen al om te kijken hoe mijn vriend dat overleeft lijkt het me fantastisch :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Mei 2018 21:03

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Ja ik! Maar dat wist je mischien nog wel. Er is hier lang geleden een topic over geweest.

Mijn vriend is vaak weg werkt eigenlijk altijd in het buitenland en de tijd dat hij weg is verschilt en is van te voren niet altijd duidelijk hoe lang hij weg is. Hij is max 6 weken achter elkaar weg. Maar het is dan niet zo dat hij dan weer bepaalde tijd thuis is. Kan ook best zijn dat hij dan na 2 dagen weer weg moet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem258

Bericht 24 Mei 2018 21:55

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Hier ook een man die veel weg is. Sowieso altijd erg vroeg op 4-5 uur) en laat thuis, als de kinderen eigenlijk al in bed liggen. En de laatste maanden is hij elke week 3 nachten weg.
We hebben 4 kinderen en ik kan het best goed handelen allemaal, maar soms baal ik er ineens erg van. Zeker ivm mijn eigen onregelmatige werk. Daarom er voor gekozen om per november 5 maanden ouderschapsverlof op te nemen. Even pas op de plaats en even echt tijd voor het gezin. Kijk er enorm naar uit.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 25 Mei 2018 07:42

Re: Heeft iemand een man/partner die vaak weg is?

Mijn vriend/verloofde die is weliswaar de stiefvader van de tweeling, maar doet alles wat hun papa niet doet. Hij is voor zijn werk (cameraman) regelmatig 2 weken omgeveer weg voor producties in het buitenland. En vaak horen we dat dan ook nog heel kortdag. Maar ik geef er altijd wel Mn draai aai. Lekker onregelmatig ritme en gekke djngen eten. Als hij terugkomt is er weer meer structuur :).
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers