Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ergernissen waar je van baalt

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 21 Mei 2018 12:59

Ergernissen waar je van baalt

Ik baal ervan dat ik me erger aan mijn vriend zijn luiheid. Ik wil gewoon dat hij energieker is en minder lui. Hij heeft het druk op zijn werk en is daardoor vaak moe en chagie. Hij slaapt wel genoeg, maar zijn werk is ook mentaal vermoeiend nu. Hij eet ongezond en sport niet (meer). Hij is al redelijk lui van zichzelf, maar deze omstandigheden dragen er in mijn ogen echt niet aan bij. Hij is het wel met me eens hoor, dat hij gezonder moet eten en weer moet gaan sporten. Ik denk ook echt dat het zijn humeur ten goede gaat komen. Maar hij doet het niet. Hij is slank en gezond (en volwassen), dus ik moet me er niet zo mee bemoeien en hem gewoon laten. Maar ik erger me gewoon.

Hebben jullie ook ergernissen van je partner die je eigenlijk niet leuk vindt van jezelf?
<<

Anoniem316

Bericht 21 Mei 2018 13:17

Re: Ergernissen waar je van baalt

Dat hij soms dingen niet schijnt te zien of er gewoon niet aan denkt uit laksheid. Terwijl hij verder wel veel dingen doet in huis. Dus ik ben daarin misschien niet altijd terecht geïrriteerd.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 21 Mei 2018 13:24

Re: Ergernissen waar je van baalt

Mijn vriend doucht altijd heel lang en uitgebreid.
Vind ik zo’n water- en warmteverspilling.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem231

Bericht 21 Mei 2018 13:40

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik erger mij aan lege tubes zalf. Overal liggen die dingen (nou ja vooral badkamer en slaapkamer). Maar kleine moeite om die in de prullenbak te gooien (en leeg te maken).
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 21 Mei 2018 15:28

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik erger me aan dat mijn vriend alles kan eten zonder ook maar een kilo aan te komen.
En ik erger me eraan dat als ik niks in gang zet, zoals het opruimen na het eten, kleine klusjes of schoonmaken, dat er ook niks gebeurd. Hij helpt dus wel, maar alleen als ik het zeg of er mee begin.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem246

Bericht 21 Mei 2018 17:09

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik baal van het feit dat ik me soms erger aan mijn man als hij weer eens 'zeurt'. En dan 'zeurt' hij helemaal niet en zijn zijn pijnen echt, maar ik heb er soms even genoeg van. Ik weet dat zijn teennagels er zo maar afknappen, ik weet dat hij buikpijn heeft, dat hij druk op de borst heeft (spanning) etc. Ik weet het allemaal. En als hij dan 'zeurt' dat alles hem pijn doet of dat hij even een dutje moet doen, dan ben ik het soms echt wel even zat. Of dat we weer naar de huisarts moeten, weer naar de eerste hulp, weer een opname. Hij kan er helemaal niets aan doen. Maar soms.... :redface:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Mei 2018 18:23

Re: Ergernissen waar je van baalt

Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.
<<

Anoniem243

Bericht 21 Mei 2018 19:34

Re: Ergernissen waar je van baalt

Dee schreef:Dat hij soms dingen niet schijnt te zien of er gewoon niet aan denkt uit laksheid. Terwijl hij verder wel veel dingen doet in huis. Dus ik ben daarin misschien niet altijd terecht geïrriteerd.


Dit. Mijn man doet ontzettend veel en toch kan ik me opvreten over z'n slingerende laptopsnoeren, de manie waarop hij het aanrecht (niet goed) schoonmaakt of zijn neiging om 'te vergeten' spullen op de trap mee naar boven te nemen, kleding in de wasmand te gooien of spullen in de tuin op te ruimen. Terwijl hij als ik er iets van zeg het wel doet ook. Maar ik erger me dan dat ik dat altijd 'aan moet sturen'.
<<

ChiQ

Bericht 21 Mei 2018 20:29

Re: Ergernissen waar je van baalt

Soleil schreef:Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.


Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.
<<

Anoniem336

Bericht 21 Mei 2018 20:36

Re: Ergernissen waar je van baalt

ChiQ schreef:
Soleil schreef:Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.


Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.


Juist ja. Hier elke avond na het eten. Aanrecht vol vaat, kids die vermoeid zijn en naar bed moeten. "Moet even naar de wc, ben zo terug"'. :thumbdown:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Mei 2018 20:43

Re: Ergernissen waar je van baalt

Mijn man is zo ontzettend gestructureerd. Op maandag doet hij boodschappen, vandaag was hij drie uur later thuis dan normaal. Kinderen moe, ik honger.. Maar het is maandag dus hij moet eerst boodschappen doen. Want stel je voor dat dat morgen zou moeten..

Ik ben echt de laks en luiheid zelve dus aan mij heb je ook niks haha maar ik kan me er zo aan storen.
R. 2013
D. 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Mei 2018 20:47

Re: Ergernissen waar je van baalt

Spencer I feel you! Die van mij is ook zo. Ik zie dat mensen hier klagen over hun rommelige partner maar een hele nette overgestructureerde is soms ook best vermoeiend. Wij kunnen het huis niet als het niet eerst is opgeruimd bijvoorbeeld.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Mei 2018 22:06

Re: Ergernissen waar je van baalt

Nee zelfs voor een tripje supermarkt moet er worden gestofzuigd. Grrrr doe normaal.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 21 Mei 2018 22:17

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik wil liever niets vinden van hoe anderen hun leven organiseren en soms lukt me dat niet, en dan ben ik boos op mezelf. Vaak als mensen hun grenzen erg bewaken - dat kan ik zelf niet zo goed dus dat bewonder ik erg bij anderen maar tegelijkertijd maakt het me soms razend. Dus wanneer mensen iets niet doen omdat ze er geen tijd voor hebben, hun rust nodig hebben, dat soort dingen, dan kan ik daar soms helemaal niet tegen - waarschijnlijk omdat ik het zelf wél zou doen en dus vaak mezelf voorbij hol. Nou)a en dat vind ik dus een stomme ergernis van mezelf. Contraproductief ook.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 22 Mei 2018 08:52

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik heb op dit moment geen ergernissen. Ook weleens fijn! Ze zijn er soms echt wel met name tijdens periodes dat ik minder in mijn vel zit. Mijn vriend is luier en lakser dan ik, gelukkig niet op werkgebied. Maar dat stoort me op dit moment niet zo.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mei 2018 19:36

Re: Ergernissen waar je van baalt

ChiQ schreef:
Soleil schreef:Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.


Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.


Hier altijd voor het slapen gaan. En dan wil hij dat ik op hem wacht: gevolg dat ik een half uur lig te wachten op iemand die zit te poepen. En dan nog uitgebreid zich klaarmaakt voor bed. Duurt zo 45 minuten en als ik niet wacht ben ik niet gezellig volgens hem.

Verder doet hij momenteel extreem zijn best in huis dus ik mag niet klagen :smile:
<<

Anoniem231

Bericht 22 Mei 2018 19:40

Re: Ergernissen waar je van baalt

Elja schreef:
ChiQ schreef:
Soleil schreef:Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.


Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.


Juist ja. Hier elke avond na het eten. Aanrecht vol vaat, kids die vermoeid zijn en naar bed moeten. "Moet even naar de wc, ben zo terug"'. :thumbdown:


Dit helemaal! Hebben wij al verschillende keren 'ruzie' over gehad. Prima als hij moet maar doen dan even snel en ga verder als de kinderen op bed liggen.
Gelukkig gaat het steeds beter!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Mei 2018 20:25

Re: Ergernissen waar je van baalt

Wat apart dat dit zo herkenbaar is!
Caro, wat knap dat jij dan wakker blijft. Ik slaap meteen als ik in bed lig, dus tegen de tijd dat mijn vriend in bed zou stappen, ben ik al lang vertrokken.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Mei 2018 20:29

Re: Ergernissen waar je van baalt

Mijn man kan niet kiezen. Een ijsje halen, met deze warme dagen, is gewoon kut. Ik kan 'm alleen maar meenemen naar de minisnackbar of zo, waar ze zo'n kleine kaart hebben met een whopping 4 ijsjes of zo, want als we naar een schepijs-ijswinkel gaan, dan wordt-ie heel zenuwachtig. We nemen meestal 2 bolletjes en volgens mij denkt hij dat de wereldvrede van zijn keuze afhangt of zo.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 24 Mei 2018 09:23

Re: Ergernissen waar je van baalt

Heel veel dingen zijn herkenbaar.
Toiletgebruik, serieus altijd in spits-vervelend-uur van de kinderen. Twee kinderen die vechtend met elkaar aan mijn benen hangen terwijl ik probeer een maaltijd te bereiden. Meneer moet dan altijd "ff" naar de wc. En na het eten. Alhoewel dat nu minder is omdat ik na het eten te niks meer kan van de buikpijn.

Hij laat altijd het gelpotje open staan. Waar die ook is. En hij sleept doordeweeks zijn tandenborstel mee naar beneden om zijn tanden beneden te poetsen. Waarom? En dan ligt dus vervolgens de hele week zijn tandenborstel op het asnrecht

En dan zijn onvermogen keuzes te maken die hij projecteert op mij. Hij kan geen keuzes maken. Ik heb allang een keuze gemaakt, deze benoemd en dan alsnog blijft hij maar door ratelen over wat ik ook nog zou kunnen nemen. Nee man, ik heb je allang verteld wat ik wil. Dit wisselt niet weer binnen 3 seconde.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 24 Mei 2018 11:17

Re: Ergernissen waar je van baalt

Ik heb nu geen vriend, maar bij mijn laatste ergerde ik mij bijvoorbeeld aan
-dat hij voor de seks tóch nog even snel zn kleren opgevouwen op een stoel moest leggen
-'die' en 'dat' steeds verwisselen
-zijn was bij zijn moeder brengen terwijl hij 41 is

En meer, het is dan ook niet voor niets uit. :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 24 Mei 2018 11:50

Re: Ergernissen waar je van baalt

Bazinga schreef:Mijn man kan niet kiezen. Een ijsje halen, met deze warme dagen, is gewoon kut. Ik kan 'm alleen maar meenemen naar de minisnackbar of zo, waar ze zo'n kleine kaart hebben met een whopping 4 ijsjes of zo, want als we naar een schepijs-ijswinkel gaan, dan wordt-ie heel zenuwachtig. We nemen meestal 2 bolletjes en volgens mij denkt hij dat de wereldvrede van zijn keuze afhangt of zo.


Hahaha hier moest ik wel om lachen. Bij ons ben ik juist degene met keuze-issues, al is het niet zo erg als bij je man.

Die van mij interesseert het niks hoe het huis eruitziet en zal ook niet uit zichzelf iets gaan schoonmaken ofzo. Ik moet hem altijd opdrachten geven, anders ziet en doet hij het gewoon niet.

Als hij bijvoorbeeld op zijn telefoon aan het lezen is, hoef ik niks tegen 'm te zeggen, want dan is het alsof ik tegen een muur praat: géén reactie. Zo irritant! Ik zit soms hele monologen te houden op deze manier.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 11:51

Re: Ergernissen waar je van baalt

Hahahahaha. Lookie, die kleren opvouwen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Mei 2018 13:51

Re: Ergernissen waar je van baalt

Pollepel schreef:
Elja schreef:
ChiQ schreef:
Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.


Juist ja. Hier elke avond na het eten. Aanrecht vol vaat, kids die vermoeid zijn en naar bed moeten. "Moet even naar de wc, ben zo terug"'. :thumbdown:


Dit helemaal! Hebben wij al verschillende keren 'ruzie' over gehad. Prima als hij moet maar doen dan even snel en ga verder als de kinderen op bed liggen.
Gelukkig gaat het steeds beter!


Hahaha ‘en ga verder als de kinderen op bed liggen’ :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 24 Mei 2018 16:19

Re: Ergernissen waar je van baalt

Elja schreef:
ChiQ schreef:
Soleil schreef:Dat hij zo verschrikkelijk lang op de wc kan zitten. En dan altijd met de deur op slot, terwijl ik altijd twee man publiek heb.


Ja en altijd op het moment er iets moet gebeuren.


Juist ja. Hier elke avond na het eten. Aanrecht vol vaat, kids die vermoeid zijn en naar bed moeten. "Moet even naar de wc, ben zo terug"'. :thumbdown:


Dit inderdaad, altijd als er afgeruimd moet worden of als er schoongemaakt moet worden. Of vlak voor je weg moet. En hoe hou je het in godsnaam zo lang vol op de wc??? :face:

Verder erger ik me aan het feit dat hij van alles koopt (nodig voor klussen in de toekomst) en dat al dat spul dan weer in de woonkamer ligt waar ik die troep niet wil hebben. Dus ik ruim het altijd ergens op nadat ik het al een paar keer benoemd heb, en dan kan hij het vervolgens weer niet vinden. :palm:

En ik vind dat hij niks in het huishouden doet (doet ie ook niet). Maar dat relativeer ik omdat ik weet dat hij weer heel veel andere klusjes en dingen doet die ik niet doe zoals de tuin en gewone klusjes in huis, het zwaardere werk. En daarnaast ben ik ook veel meer thuis en werkt hij fulltime. Dus dat geeft niet, maar af en toe vind ik het heerlijk om me daar aan te ergeren.

En aan z'n irritante gesnurk. En het feit dat hij z'n hoofd op het kussen kan leggen en dat hij dan meteen slaapt. Terwijl ik er een halfuur over doe.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers