Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voedselvergiftiging/infectie

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Mei 2018 06:17

Voedselvergiftiging/infectie

Heeft er hier iemand ooit een voedselvergiftiging gehad?
Hoelang duurde de klachten?

Ik heb zaterdag Chinees gegeten en ben daar, vrijwel zeker, ziek van geworden. Sinds die tijd houd ik niks binnen. Af en toe wat drinken. Ik verga inmiddels van de dorst en mn buik doet zoveel pijn van het steeds naar het toilet gaan.
De huisarts zegt ORS gebruiken maar dat werkt niet echt geloof ik. Ik wil weer slapen en opknappen...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 24 Mei 2018 06:20

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Ja helaas wel, ik zelf van sushi. Ben er toen ook wel van vrijdagnacht tot woensdag/donderdag van aan overgeven geweest. Inderdaad kleine slokjes ORS zodat je iedergeval wat zouten etc binnen krijgt. Hopelijk gaat het snel beter!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 24 Mei 2018 06:30

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Een tijd geleden van softijs. Het duurde zo'n 48 uur. De tweede helft was ik echt doodmoe, buik ging beter toen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Mei 2018 07:31

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Varieert nogal, hangt er ook vanaf wat je oppikt, hoe erg en hoe je weerstand al was. Ik denk dat 2-5 dagen vrij gemiddeld is maar een week of zelfs langer is ook geen uitzondering. Zolang je geen hoge koorts, bloederige diarree of andere symptomen buiten het maagdarmstelsel krijgt is het echt even uitzitten. Idd drinken/ors.

Ik heb het een paar jaar terug op vakantie gehad en was al met al een week van de kaart (echt water ontlasting en idd helemaal kapot en op de wc gewoond zo ongeveer want die haalde ik regelmatig niet vanaf mijn bed) + nog een dag of twee weer opknappen toen ik weer iets binnen hield. Hel.

Wat een ellende, heel veel beterschap!
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2018 08:04

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Beterschap!

Ik heb het 1x gehad van Burger King (nooit weer gehad ook). Heeft toen 2 of 3 dagen geduurd. Bah het is zo naar.
<<

Anoniem248

Bericht 24 Mei 2018 08:09

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Ik heb het vroeger een aantal keer van de laPlace gehad, daar eet ik dus niet meer. Een broodje vind ik prima maar na die paar keer dat ik daar warm gegeten had, werd ik steeds ziek.
Je zou eventueel nog de witte extran/AA drink kunnen proberen, dat heeft hetzelfde effect als ORS maar misschien dat dat voor jou wel net wat meer. Beterschap!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Mei 2018 08:17

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Maple schreef:Ik heb het vroeger een aantal keer van de laPlace gehad, daar eet ik dus niet meer. Een broodje vind ik prima maar na die paar keer dat ik daar warm gegeten had, werd ik steeds ziek.
Je zou eventueel nog de witte extran/AA drink kunnen proberen, dat heeft hetzelfde effect als ORS maar misschien dat dat voor jou wel net wat meer. Beterschap!


Ik snap dat je de witte AA drank bedoelt ook, maar ik zeg het nog maar even voor de zekerheid omdat de gewone AA drank juist niet slim is. ;) Maar isotone sportdranken zijn idd een goeie tip. Daar moet je naar kijken dan en dat staat er altijd wel op, isotoon, iso...
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 24 Mei 2018 10:18

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Hoezo alleen de witte? Kan iemand dat uitleggen? Ik dacht altijd dat de oranje ook prima was :wtf:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem231

Bericht 24 Mei 2018 11:02

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Reva schreef:Hoezo alleen de witte? Kan iemand dat uitleggen? Ik dacht altijd dat de oranje ook prima was :wtf:

Ik ook!
<<

Anoniem231

Bericht 24 Mei 2018 11:03

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Beterschap! Hopelijk gaat het snel beter!
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 24 Mei 2018 11:09

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Oh dat is zo naar! Toen ik een jaar of 15 was heb ik ook een vergiftiging opgelopen van bedorven vlees en ben daar echt bijna een week echt ziek van geweest. De eerste nacht was het zo heftig dat mijn ouders zelfs met me naar de huisartsenpost zijn gegaan.
Beterschap en sterkte!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Anoniem282

Bericht 24 Mei 2018 11:26

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Oh, wat naar voor je! Je kunt je daar zo ontzettend belabberd door voelen. ORS helpt wel en slappe thee/kleine slokjes water vond ik ook fijn.

Ik heb het twee keer gehad en beide keren alleen overgeven, maar dan wel heel veel en heel heftig. Het duurde dan nog geen dag, maar na een paar keren is het al de hel omdat je maag leeg is. Daarom vond ik iets drinken erbij wel prettig, omdat het dan minder pijnlijk aanvoelt.

In beide gevallen heb ik er overigens wel ruim een week over gedaan om weer tot normale eetlust te komen en weer fit genoeg te zijn om iets te ondernemen. Heel veel sterkte!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Mei 2018 11:28

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Whatever schreef:
Maple schreef:Ik heb het vroeger een aantal keer van de laPlace gehad, daar eet ik dus niet meer. Een broodje vind ik prima maar na die paar keer dat ik daar warm gegeten had, werd ik steeds ziek.
Je zou eventueel nog de witte extran/AA drink kunnen proberen, dat heeft hetzelfde effect als ORS maar misschien dat dat voor jou wel net wat meer. Beterschap!


Ik snap dat je de witte AA drank bedoelt ook, maar ik zeg het nog maar even voor de zekerheid omdat de gewone AA drank juist niet slim is. ;) Maar isotone sportdranken zijn idd een goeie tip. Daar moet je naar kijken dan en dat staat er altijd wel op, isotoon, iso...

de groene mag ook. en er zijn 2 soorten witte, iso-lemon en sportdrank. geen idee of de sportdrank ook een isotonedrankje is.

Reva schreef:Hoezo alleen de witte? Kan iemand dat uitleggen? Ik dacht altijd dat de oranje ook prima was :wtf:

de oranje is "high energie" de witte en groene zijn isotone drank.

edit:
Afbeelding
Afbeelding
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Mei 2018 11:40

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Ja een keer. Van bedorven carpaccio. Samen met mijn moeder. Wij zijn denk ik wel een dag of 5 ermee zoet geweest. Kwam er langs boven en onder uit. Wij hebben alleen maar geslapen tussen het overgeven en naar de wc rennen door. Wat voelde we ons toen beroerd zeg. Vreselijk. Hap nog gebeld toen maar je kan dit alleen maar uitzitten. Jaren geen carpaccio meer gegeten. Beterschap!!
D. 💙14-01-2019💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Mei 2018 19:54

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Dankjulliewel voor jullie antwoorden. Het varieert dus heel erg. Stuur morgen mn man op pad voor sportdrank. Hopelijk snel over!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 25 Mei 2018 05:55

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Beterschap, Sam! Hopelijk knap je snel weer op.
Zelf heb ik ook een keer voedselvergiftiging gehad. Kwam door eten in het vliegtuig.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Mei 2018 09:04

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Dat duurt lang Sam! Beterschap! Ik drink als ik moet overgeven vaak cola gemengd met water. Niet echt een wondermiddel maar het is minder zoet dan puur cola en je krijgt er toch energie van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 09:08

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Leerzaam dat isotone sportdrank dan werkt. Nooit aan gedacht!

Veel sterkte, Sam! Hopelijk knap je snel op!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem298

Bericht 25 Mei 2018 20:39

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Oeh Sam, dat klinkt naar, zeg! Beterschap!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Mei 2018 06:42

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Hoe gaat het nu Sam?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Mei 2018 10:58

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Ik begin gelukkig wat op te knappen, lief dat je het vraagt.
Ben nog wel heel moe.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Mei 2018 12:42

Re: Voedselvergiftiging/infectie

Gelukkig! En dat kan ik mij voorstellen na zo’n week. Zal nog wel even duren vrees ik.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx, Venzje