Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fit(ter) worden!

<<

Anoniem273

Bericht 21 Mei 2018 11:20

Re: Fit(ter) worden!

Goed bezig, Joey! Misschien is die app wat voor mij na m’n Shred challenge.

Ik ben ook nog braaf bezig. Bijna elke dag wel een workout, eerst afwisselen met hardlopen maar ik ben daarmee gestopt. M’n schenen trekken het gewoon echt niet, helaas. Heb net wel een uur gewandeld met de hond, ook lekker!

Doe nu elke dag 30 Day Shred sinds afgelopen week. Ben vandaag bij dag 6, ik moet nog haha. Ga zo eerst boodschappen doen en daarna ga ik shredden. Ik merk vooral verschil dat ik de workout zelf beter vol kan houden zonder echt het gevoel te hebben dat ik pauze wil nemen tussendoor. Ik wil vandaag proberen met zwaardere gewichtjes te trainen.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Mei 2018 20:58

Re: Fit(ter) worden!

Balen van je hardlopen Aziraphale! Fijn dat de sokken wel goed hun werk doen.

Ik ren ondertussen nog 2 keer per week. Gaat lekker. Mijn billen worden wel echt voller en strakker, heb ik het idee!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Mei 2018 06:46

Re: Fit(ter) worden!

Ik ben wel een beetje jaloers dat sommigen zo snel resultaat zien. Ik train nu 3 weken intensief qua kracht en fiets minstens 2x per week en mijn broeken zijn alleen maar strakker gaan zitten. Dat terwijl ik niet meer drink (voorheen minstens 3/4 avonden per week) en gezonder eet. Zie ook echt totaal geen verschil en merk ook niet dat ik sterker word. Ik houd gewoon vol maar beetje demotiverend is het wel.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mei 2018 07:39

Re: Fit(ter) worden!

Feline schreef:Ik ben wel een beetje jaloers dat sommigen zo snel resultaat zien. Ik train nu 3 weken intensief qua kracht en fiets minstens 2x per week en mijn broeken zijn alleen maar strakker gaan zitten. Dat terwijl ik niet meer drink (voorheen minstens 3/4 avonden per week) en gezonder eet. Zie ook echt totaal geen verschil en merk ook niet dat ik sterker word. Ik houd gewoon vol maar beetje demotiverend is het wel.

Strakkere broeken kunnen denk ik ook ontstaan door groeiende bovenbeenspieren. Mijn vriend heeft dat ook heel snel.
Misschien heb ik er ergens overheen gelezen, maar hoe meet je of je resultaat ziet? Meet je ook centimeters?

Ik heb gisteren mijn meting gehad van na 16 weken. Het gaat bij mij niet heel snel, maar ik zie wel goed verschil en ik ben in mijn taille 11 centimeter smaller. Ik probeer niet te veel op kilo's te focussen, omdat het voor mij ook niet alles zegt. Ik ben ook veel meer gaan sporten. In 16 weken heb ik 1 training gemist, doordat ik echt helemaal op was, maar verder alles gedaan.

Ik heb/had wel even een eetdipje. Ik merk dat ik gemakkelijker weer gewoon dingen eet die op tafel worden gezet zoals chips ( :love: ) en bitterballen. Ook qua alcohol heb ik minder gepland en daardoor meer gedronken. Komend weekend ga ik een weekend weg, dus ik wil deze week weer even wat meer mijn best doen en meer nee zeggen tegen de vette hoogtepunten in de week. In het weekend ga ik dan wel lekker bewegen, maar ook genieten van alcoholische versnaperingen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Mei 2018 07:43

Re: Fit(ter) worden!

Feline schreef:Ik ben wel een beetje jaloers dat sommigen zo snel resultaat zien. Ik train nu 3 weken intensief qua kracht en fiets minstens 2x per week en mijn broeken zijn alleen maar strakker gaan zitten. Dat terwijl ik niet meer drink (voorheen minstens 3/4 avonden per week) en gezonder eet. Zie ook echt totaal geen verschil en merk ook niet dat ik sterker word. Ik houd gewoon vol maar beetje demotiverend is het wel.

Je ziet bij mij ook absoluut niks hoor na deze 2 weken:) maar door die dingen die ik doe, krijg ik spanning op m'n spieren, wat ik dus prettig vind voelen. Feitelijk zal er bij mij ook nog niks of weinig zijn veranderd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Mei 2018 07:53

Re: Fit(ter) worden!

Ik heb niets gemeten June. Ik wil t gewoon merken aan kleding en spiegel. Gewicht weet ik ook niet, maakt me eerlijk gezegd ook niets uit. En ik vind het lastig voor te stellen dat mijn spieren zouden groeien, dat is bij een man aannemelijker. Heb maandag weer een afspraak met m’n trainer dus dan vraag ik het wel.

Wat een goed resultaat bij jou zeg! Knap! Klinkt alsof het goed vol te houden is met af en toe een snack :)

Ja Joey, voelt ook wel goed hoor maar korte broek wordt ‘m nog steeds niet bij mij haha
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mei 2018 07:56

Re: Fit(ter) worden!

Je zou kunnen overwegen om wel je taille en heupen te meten bijvoorbeeld, omdat je dan sneller resultaat merkt dan aan een broek. Maar daar moet je natuurlijk maar net zin in hebben! Het kan wel motiverend werken als je iets van verschil al ziet.

Ik snap dat het logischer klinkt bij een man, maar kan denk ik ook bij een vrouw als je ineens intens je bovenbenen gaat trainen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mei 2018 07:57

Re: Fit(ter) worden!

Oeh en wat ik trouwens een overwinning vond, was dat mijn stiefbroer en mijn vriend allebei heel veel moeite hadden om van me te winnen met handje drukken (oké, ze wonnen wel, maar toch!) :cheering:. Die hebben nu allebei een trauma en willen meer gaan sporten :laughcry:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mei 2018 07:58

Re: Fit(ter) worden!

Aziraphale schreef:Goed bezig, Joey! Misschien is die app wat voor mij na m’n Shred challenge.

Ik ben ook nog braaf bezig. Bijna elke dag wel een workout, eerst afwisselen met hardlopen maar ik ben daarmee gestopt. M’n schenen trekken het gewoon echt niet, helaas. Heb net wel een uur gewandeld met de hond, ook lekker!

Doe nu elke dag 30 Day Shred sinds afgelopen week. Ben vandaag bij dag 6, ik moet nog haha. Ga zo eerst boodschappen doen en daarna ga ik shredden. Ik merk vooral verschil dat ik de workout zelf beter vol kan houden zonder echt het gevoel te hebben dat ik pauze wil nemen tussendoor. Ik wil vandaag proberen met zwaardere gewichtjes te trainen.

30 day shred blijft ook leuk vind ik. Jammer dat het hardlopen nog niet helemaal lukt. Misschien dat het wel beter gaat als je spieren wat beter getraind zijn door het shredden? Of heeft dat bij die blessure totaal geen zin?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Mei 2018 08:24

Re: Fit(ter) worden!

Wat is die Shred Azi? Ik heb altijd bij 30 day challenges dat het een dag of 10 goed gaat. Maar daarna wordt het dan zo snel zwaarder dat mijn spieren het niet elke dag aankunnen en ik er weer mee kap. Zou t vet knap vinden als je dat volhoudt!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mei 2018 09:11

Re: Fit(ter) worden!

Aziraphale schreef:Goed bezig, Joey! Misschien is die app wat voor mij na m’n Shred challenge.

Ik ben ook nog braaf bezig. Bijna elke dag wel een workout, eerst afwisselen met hardlopen maar ik ben daarmee gestopt. M’n schenen trekken het gewoon echt niet, helaas. Heb net wel een uur gewandeld met de hond, ook lekker!

Doe nu elke dag 30 Day Shred sinds afgelopen week. Ben vandaag bij dag 6, ik moet nog haha. Ga zo eerst boodschappen doen en daarna ga ik shredden. Ik merk vooral verschil dat ik de workout zelf beter vol kan houden zonder echt het gevoel te hebben dat ik pauze wil nemen tussendoor. Ik wil vandaag proberen met zwaardere gewichtjes te trainen.


Die schenen zijn stom he? Ik heb toen wel echt het advies gekregen dat je echt echt niet moet doorgaan als je last hebt. Je mag pas weer opbouwen als je helemaal pijn vrij bent, maar het blijft bij mij een zwakke plek :-(.
<<

Anoniem273

Bericht 23 Mei 2018 13:49

Re: Fit(ter) worden!

Joey schreef:Wat is die Shred Azi? Ik heb altijd bij 30 day challenges dat het een dag of 10 goed gaat. Maar daarna wordt het dan zo snel zwaarder dat mijn spieren het niet elke dag aankunnen en ik er weer mee kap. Zou t vet knap vinden als je dat volhoudt!


Het is een workout van Jillian Michaels, d.m.v. filmpjes dus ik zet de iPad aan, matje en gewichtjes erbij en dan doe je de oefeningen mee van het filmpje. Voor mij werkt zoiets beter dan bijv een schema waarbij ik zelf allerlei reps moet doen en tellen etc.
Het is een ‘challenge’ in de zin dat het zo is opgebouwd dat je 10 dagen level 1 doet, daarna ga je door naar de volgende workout (level 2) voor 10 dagen en je eindigt met level 3, ook 10 dagen. Ik heb ‘m twee keer eerder volledig gedaan en vond de opbouw qua pittigheid prima. Ik va ervan uit dat ik ‘m af maak, maar ik sla soms wel eens een dagje over hoor. Probeer het wel nagenoeg elke dag te doen.

June, ik vind het nog steeds een hele fijne workout, ben Jillian nog niet eens zat na al die keren Shredden :smile:

Caro, mij is hetzelfde verteld inderdaad. Ik stop voor nu maar gewoon met hardlopen en wie weet in de toekomst weer. Ik ben er geloof ik niet ontzettend rouwig om :wink: Zo goed ben ik er niet in, haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Mei 2018 14:55

Re: Fit(ter) worden!

Klinkt goed Azi, die shred. Voor mij werkt zoiets ook beter dan zelf tellen etc. Is bij de Nike app ook, gewoon volgens opvolgende filmpjes die op tijd gaan niet op aantal reps.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Mei 2018 17:39

Re: Fit(ter) worden!

Ik heb die app van Nike ook gedownload. Ziet er leuk uit!

Ik ga zo een uurtje naar Zumba en daarna nog naar Bodybalance. Alvast een beetje ter compensatie van komend weekend :smile:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem273

Bericht 23 Mei 2018 18:21

Re: Fit(ter) worden!

Goed bezig June!! Lekker gevoel hè, ik merk dat ik nu ook eindelijk gemotiveerder ben omdat het zo lekker gaat.
Ik mag van mezelf niet eerder op de bank neer ploffen dan ná het shredden. Scheelt wel dat we twee avonden achter elkaar vroeg konden avondeten.

Ik heb net dag 8 van level 1 Shred gedaan en mag nu van mezelf het laatste deel van Twilight kijken als beloning. Ontbijtje voor morgen (overnight oats met havermout/boekweit en aardbeien) staat al klaar in de koelkast.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Mei 2018 18:36

Re: Fit(ter) worden!

Die Disq ziet er interessant uit zeg Caro!

Ik heb de Nike app alvast gedownload na al jullie reacties hier! Ik moet echt binnenkort weer gaan bewegen, en heb ook nog een aantal lessen van mijn fit na bevalling dinges te goed maar ik weet gewoon ECHT niet wanneer ik een beetje regelmatig buiten de deur kan gaan sporten, zeker met borstvoeding nog. ‘s avonds is het zo hectisch, man altijd laat thuis, ben blij als ik überhaupt per dag een uurtje alleen heb, zonder kids. Vooralsnog ben ik nou ook weer niet zo gemotiveerd dat ik dat enige uurtje aan sporten wil besteden.

Dat shredden lijkt me ook wel wat. Wie weet krijg ik vriend wel zo ver mee te doen. Die heeft echt een enorme dad bod gekregen :face:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 23 Mei 2018 21:38

Re: Fit(ter) worden!

Lastig, Zora! Hopelijk lukt het samen om weer een beetje in beweging te komen.

Leuk om jezelf zo te belonen, Azi!

Ik was mijn Fitbit vergeten. Hij zat nog in de oplader. Daar was ik toch wat boos over. Doe je een keer een dubbele groepsles en dan zie je het niet eens terug haha. Grrrr
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 23 Mei 2018 21:45

Re: Fit(ter) worden!

Haha ohhh dat snap ik zo goed June! Ook weleens m’n Fitbit vergeten toen ik nog fanatiek stappen aan he tellen was en ik toen die dag echt zooo veel zou lopen. Is gewoon alsof je het voor niks doet, dat lopen :P
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem273

Bericht 24 Mei 2018 19:32

Re: Fit(ter) worden!

Zien jullie ook effect op je gewone dagelijkse dingen, dat je nu meer energie hebt?
Ik merk het vooral dat wanneer ik uit mijn werk kwam voordat ik sportte (en voordat ik weer bewuster at) dat ik na mijn werk eigenlijk amper nog fut had om te koken, laat staan voor nog andere dingen.
Inmiddels na 3 weken workouts en gezondere/bewuste keuzes maken qua voeding merk ik al veel verschil gelukkig! Ook veel minder hoofdpijn.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2018 06:20

Re: Fit(ter) worden!

Ik heb ergens op het forum afgelopen jaar geschreven dat ik weer wilde gaan sporten, maar dat is er gewoon niet van gekomen. Ik heb nu de Nike app geinstalleerd en wil toch af en toe echt wat gaan doen. Om fitter te worden, en om strakker te worden. Afvallen hoef ik niet, maar wil wel weer wat gaan doen. Want ik voelde me net zoals Aziraphale zegt beter toen ik nog wel sportte. Ook meer tevreden met mijzelf, ik had meer voldoening. En dat wil ik weer terug.
Dus ik ga ookm proberen hier te schrijven!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Mei 2018 06:47

Re: Fit(ter) worden!

Dat heb ik dus niet Azi, vind het zo maf!

Ik ben van zo’n 10 glazen alcohol per week naar niets gegaan en zelfs daarin merk ik totaal niets. Ik hoopte dat ik beter zou gaan lopen maar ik moest gister 1,2km terug lopen van een café en had zoveel pijn. Dus tot nu toe verslechterd alles alleen maar, maar ik ben koppig en wil ‘t 3 maanden volhouden.

Wel fijn dat het bij jou zo goed gaat!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Mei 2018 08:38

Re: Fit(ter) worden!

Ik zou je lijf ook even wat rust gunnen Feline. Rust is net zo'n grote factor in je gezondheid als sporten is. Iedere dag teveel heeft ook geen zin (trust me, twee jaar geleden wérd dat me bijna teveel).

Ik zit inmiddels op de 3x30 minuten met de Disq. De trainingen gaan ook flink omhoog qua intensiteit, mijn vriend doet soms mee en hij doet normaal 1x per week een flinke bootcamp. Hij doet met mij mee zonder dus de Disq zelf en hij zweette zich rot en had flinke spierpijn. Dat vind ik dan ergens wel een goede bevestiging dat die trainingen gewoon goed zijn.

Verder weet ik gewoon van mezelf dat ik megatraag afval, dus ik kan wel kijken naar June en hoe goed zij gaat maar het heeft geen zin dat te projecteren op mezelf.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Mei 2018 08:48

Re: Fit(ter) worden!

Ja, je hebt gelijk Caro. Dat ga ik proberen! Ik sla ook snel door in dingen en voel me slecht als ik een dag niet beweeg.

Wat fijn dat het zo goed werkt bij jou! Ik ken het niet maar het klinkt interessant!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 08:55

Re: Fit(ter) worden!

PBP heeft dan ook de twee ‘regels’:
- Alleen vergelijken met jezelf
- Doe wat werkt voor jou

Ik heb een vriendin die veel beter gaat dan ik en als ik die resultaten op de website/Insta zie, dan bereik ik ook niks. Het afvaltopic hier gaat ook veel sneller dan ik, maar dat was ook niet mijn doel. Ik wil fit worden :D! Alleen vergelijken met jezelf moet ik dan ook actief zeggen tegen mezelf, maar dat werkt best. En anderen adviseren is altijd fijn, want dan hoef ik het lekker zelf niet te doen.

Leuk dat E. ook helemaal uitgeput was, Caro! Mooie bevestiging. Als ik in de sportschool een circuittraining doe van dertig minuten ben ik ook he-le-maal stuk. In dertig minuten kun je veel spierpijn opbouwen, haha.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 25 Mei 2018 08:57

Re: Fit(ter) worden!

Feline schreef:Ja, je hebt gelijk Caro. Dat ga ik proberen! Ik sla ook snel door in dingen en voel me slecht als ik een dag niet beweeg.

Wat fijn dat het zo goed werkt bij jou! Ik ken het niet maar het klinkt interessant!

Caro is heel wijs en heeft altijd gelijk. Ik vind het ook lastig, maar slaap en rust (herstel) zijn inderdaad heel belangrijk. Ik merk ook dat ik lekkerder kan trainen en minder snackbehoefte heb als ik meer slaap.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers