Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 23 Mei 2018 17:28

Re: Lentemama's 2018

Ik bedacht me niet ineens dat ik destijds bij mijn eerste in de kraamweek geen last had van de hechtingen, maar twee weken erna ze ineens zeer deden, terwijl de hechtingen toen ook al opgelost waren.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 25 Mei 2018 15:39

Re: Lentemama's 2018

Godsie, bestaan er ook regeldagen bij moeders, ik heb al 2 dagen honger als een paard!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 25 Mei 2018 16:00

Re: Lentemama's 2018

Haha Flore, misschien wel als je bv geeft? Of je lichaam is het nu aan het inhalen van je zwangerschap? ;-)

Gisteren had ik de laatste controle en ben helemaal goed gekeurd. Down under moet ik nog even aankijken, als ik over een maand nog last heb, dan even naar de huisarts.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Mei 2018 16:55

Re: Lentemama's 2018

Bv kost heel veel energie. Dus dat moet je allemaal bij eten. Ik at tijdens m'n bv periode vaak 8 boterhammen op een dag. Normaal 3 of 4.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 25 Mei 2018 17:04

Re: Lentemama's 2018

Nou inderdaad, je kunt blijven eten lijkt het wel!

Islandgirl wat fijn dat je goed gekeurd bent. Hopelijk is een bezoekje aan ha niet nodig.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Geel

Bericht 25 Mei 2018 21:09

Re: Lentemama's 2018

IG, ik wil je even laten weten dat ik precies herken wat je zegt over je man en het huishouden. Ik kon dat ook echt haast niet meer en was heel erg aant opruimen, omdat ik rommel niet kon verdragen en geklets ook niet echt. Komt echt door slaapgebrek, de verandering in je hersenen die zich steeds meer afstelt op de prikkels/communicatie van je kind en doordat je hele hormoonhuishouding niet op orde is. Vergeef het jezelf en geef jezelf te tijd. Het wordt echt weer beter, maar het kan wel even duren. Vertel ook aan je man wat er met je gebeurt en dat je er zelf ook van baalt, hij wil je vast helpen!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 25 Mei 2018 22:15

Re: Lentemama's 2018

Dank je wel voor het delen Geel. "Fijn" dat je het herkent! Ik heb het er inderdaad 2 dagen geleden met mijn man over gehad. Voel me sindsdien wel iets meer opgelucht en ervaar wat minder schuldgevoel erover. Mijn man snapt het niet helemaal, maar geeft me wel de ruimte en was al lang blij dat ik eindelijk iets zei erover want hij had ook wel door dat ik niet lekker in mijn vel zat/zit.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2018 11:45

Re: Lentemama's 2018

Ik heb zo'n andere baby door de osteopaat, echt fantastisch. We kunnen haar gewoon wegleggen in de box zonder dat ze gaat huilen en ze vermaakt zichzelf rustig anderhalf uur met kijken naar haar beestjes (Nijntje mobiel). Ook kunnen we haar in de wipstoel of maxi cosi zetten zonder dat ze begint te schreeuwen en als het meezit valt ze zelfs nog in slaap ook. Moet ze wel huilen dan is ze veel makkelijker te troosten. Als ze nu echt goed huilt dan heeft ze honger en zijn we te laat met de fles (of krampjes). Ze huilt eigenlijk niet meer om niks.
Vanochtend zijn we weer geweest en het voelde allemaal al veel beter. Hopelijk is volgende keer de laatste keer want het is wel prijzig, jeminee.
Ze slaapt ook nog steeds door. Gisteren had ze de laatste fles om 20:00 en vanochtend om kwart voor 7 werd ze weer een beetje wakker. Het is heerlijk!
's avonds heeft ze nog wel een huiluurtje, maar geen 'huil 4 uren lang' meer.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 28 Mei 2018 11:53

Re: Lentemama's 2018

Oh wat ontzettend fijn Cotton! Zowel voor jullie als voor G. Kunnen jullie ook weer even op adem komen en lekker genieten met zijn 3-en.

En wow, dat is pas echt doorslapen hahaha. Ik ben jaloers!
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2018 12:11

Re: Lentemama's 2018

Ja het was eigenlijk niet de bedoeling, maar ze had 's ochtends haar eerste fles er bijna helemaal uitgespuugd, dus toen 30ml gegeven en daarna ging ze lekker weer slapen, maar had ze natuurlijk al snel weer honger. Dus toen 2 flesjes van 60 gehad. Maar al snel kwam ze toen weer dus het was een beetje in de war. We konden tussen 19:00 en 19:30 een fles doen en dan om 22:30 weer of gewoon proberen te rekken en kijken of ze het zou redden.
Nou ze had precies om 20:00 echt honger en daarna sliep ze dus heerlijk haha.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 28 Mei 2018 12:18

Re: Lentemama's 2018

Nou dat is mooi meegenomen dan hahaha.

Hier was het gisteren ook heel rommelig. 2x liet 20cc staan in de fles, (doet ze nooit) maar ze kwam toch wel steeds weer snel voor een nieuwe voeding. Uiteindelijk hebben we 1 extra fles gegeven en ook nog wat water want ze leek wel onverzadigbaar. Behalve dan dat ze dus niet alle flessen leeg dronk.

Oh en dat water vond ze maar vreemd, dat gezicht dat ze erbij trok hahaha. Ze verwachtte natuurlijk melk, maar ze heeft er uiteindelijk nog wel 30cc van op.

Hebben jullie het idee dat jullie baby's extra willen drinken met dit weer?
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 28 Mei 2018 12:39

Re: Lentemama's 2018

Hallo meiden,

Hier ben ik ook weer eens! Het is best pittig een baby erbij! Ik ben al blij als ik de was heb kunnen doen, de rest doe ik meestal in de avond als mijn man thuis is. Dan kan ik het ff snel doen ipv dat ik regelmatig een speen erin moet doen.
Fijn om te lezen dat het met jullie ook goed gaat. Met mij gaat het opzich ook goed, heb alleen erg veel last van de warmte en kan nog steeds moeilijk bukken omdat ik dan duizelig word. Maar verder kan ik erg genieten van mijn meiden! L is zo ontzettend gelukkig met haar kleine zusje! :love: Ze masseert haar buikje en beentjes als ze krampjes heeft en geeft de speen als ze die weer heeft uitgespuugd. S is trouwens ook helemaal gek op haar grote zus. Als we op school zijn dan moet ze een kus van L gehad hebben anders gaat ze heel hard huilen als ik wegloop met haar! :smile:
Ik ben benieuwd hoe dat over een jaar zal zijn als S kan lopen en aan L haar spullen gaat zitten! Hahaha

Met S gaat het ook best goed ze drinkt nu 6x100cc met gemak leeg en slaapt daarna weer heerlijk verder. Zijn alleen nog bezig met haar voorkeurshouding af te leren, maar dat gaat nog niet echt gemakkelijk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mei 2018 16:00

Re: Lentemama's 2018

Ig, ik heb het idee dat J ook meer drinkt door de warmte. Vaker in ieder geval. Met borstvoeding kun je gelukkig onbeperkt aanleggen dus dat doe ik dan ook maar.

Cotton, wat fijn dat het zoveel beter gaat met hulp van de osteopaat. Wij overwegen het inmiddels ook al.

Pinkel, fijn dat het zo goed gaat bij jullie!

Hier is de roze wolk alweer ten einde. Waar J de eerste week zo tevreden was, is hij nu heel onrustig en huilt veel. Hij heeft erg veel last krampjes na de voeding. We gebruiken infacol en cinababy maar het lijkt niet veel te helpen. Ik kijk er soms gewoon tegen op om hem weer te gaan voeden omdat ik weer dat het daarna weer drama is. Hij slaapt hierdoor overdag echt heel slecht. Gisteren is hij van 13.30 - 23.00 wakker geweest en heeft hij voornamelijk gehuild. Op onze arm of borst valt hij wel goed in slaap maar zodra je hem weglegt wordt hij wakker en is het brullen. Maar met nog twee kids is het onmogelijk om hem continu bij je te hebben. De draagdoek lijkt hij vooralsnog niet zo fijn te vinden en ik vind dat zelf ook te warm nu. Hij zit al onder de warmteuitslag.

De nachten gaan gelukkg wel oké. Hij komt een of twee keer voor een voeding en slaapt daar tussen over het algemeen goed, of in de cosleeper of bij mij of tussen onze hoofdkussens in.

Al met al vind ik het best pittig. Vanaf morgen moet mijn man weer werken en daar kijk ik dan ook best tegenop.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2018 16:04

Re: Lentemama's 2018

Lady probiotica was hier de enige oplossing voor de krampjes. Achteraf had ik dat veel eerder moeten doen, maarja wist ik veel? Door infacol kreeg ze heel veel slijm in haar mond, echt zielig.

Ik snap goed dat je er tegenop ziet dat je man weer aan het werk moet. Ik heb er ook best veel om gehuild omdat ik G amper stil kreeg en ze zoveel huilde. En als m'n vriend thuis kwam dan zei ik dat 'het wel goed gegaan was' ipv dat ik gewoon eerlijk was dat het ronduit kut ging. Inmiddels ben ik daar wel eerlijk in als we een rotdag hebben, want wat kan hij doen als hij denkt dat het allemaal op rolletjes loopt?
Nouja wees iig eerlijk, ook tegen jezelf. Als je de osteopaat overweegt moet je dat zeker doen. Bij D was het ook een succes toch?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mei 2018 16:13

Re: Lentemama's 2018

Ja, bij D was dat inderdaad een succes. Maar helpt een osteopaat ook bij krampjes? Welke probiotica had jij en waar kan ik dat krijgen? Hoe snel werkt dat?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2018 16:19

Re: Lentemama's 2018

Ja de osteopaat helpt ook bij darmkrampjes. Naast dat hij bij G aan de nek zit, behandeld hij ook haar darmpjes voor de kramp en ook de maag (omdat ze verborgen reflux klachten heeft). De osteopaat heeft ons nieuwe probiotica gegeven, maar ik had zelf deze op aanraden van Jip. Probactiol Mini
Afbeelding
Heb het besteld bij onlinedrogisterij . nog iets.

Ik merkte na 2-3 dagen echt verschil. Ze heeft nog maar 1x weer kramp gehad sinds we het gebruiken, maar toen was ze iig wel goed te troosten. Ze gebruikt het nu 4 weken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Mei 2018 17:08

Re: Lentemama's 2018

Ging jij naar de osteopaat in Joure?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mei 2018 17:15

Re: Lentemama's 2018

Ja!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mei 2018 07:56

Re: Lentemama's 2018

Ik kan die druppels van jou niet vinden Cotton. Als ik op Probactiol Mini zoek krijg ik alleen hits voor capsules.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2018 08:01

Re: Lentemama's 2018

Lady schreef:Ik kan die druppels van jou niet vinden Cotton. Als ik op Probactiol Mini zoek krijg ik alleen hits voor capsules.

https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... uppels.htm
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 29 Mei 2018 08:09

Re: Lentemama's 2018

Aah dames wat lijkt me dat rot, dat je baby krampjes heeft en onrustig is.

Ligt jullie baby onder een deken of in een slaapzakje? L trappelt best veel en als ik bij hem ga kijken ligt hij soms helemaal zonder deken. Heb nu een slaapzakje en dat gaat beter, hij slaapt er even goed om, maar had niet gedacht dat het nu al nodig zou zijn.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mei 2018 08:13

Re: Lentemama's 2018

Geen van beide. Het is zo warm op haar kamer dat ze in een korte mouwen romper onder een laken ligt. In de nacht koelt het ook niet af bijna.

Heb al wel een slaapzakje in huis voor als het iets koeler wordt want ze schopt de dekens af tegenwoordig.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 29 Mei 2018 08:29

Re: Lentemama's 2018

Cotton schreef:Geen van beide. Het is zo warm op haar kamer dat ze in een korte mouwen romper onder een laken ligt. In de nacht koelt het ook niet af bijna.

Heb al wel een slaapzakje in huis voor als het iets koeler wordt want ze schopt de dekens af tegenwoordig.


Wij hebben mazzel, de zon staat maar tot 12 uur aan de slaapkamerkant, dan verdwijnt hij achter de flat(13 verdiepingen hoog) dus hier is het goed te doen! Maar jij hebt dus ook zo'n trappelkont haha
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mei 2018 10:45

Re: Lentemama's 2018

J ligt in in zijn rompertje in de Puckababy met daarover een lakentje. Maar goed, hij is pas twee weken natuurlijk.

Thnx Cotton, ga het nu gelijk bestellen! Als dat niet gaat werken, ga ik de osteopaat contacten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 29 Mei 2018 11:15

Re: Lentemama's 2018

Ah wat vervelend Lady dat J zo'n last heeft! Hopelijk gaat Cotton's tip helpen. Onze J sliep in het begin ook vrijwel alleen op de borst, maar wij hebben natuurlijk niet nog een kind dus dat was makkelijker te accepteren.

Wat ik me afvraag, hoe komt het dat baby's overdag zo'n last kunnen hebben van krampjes en alleen maar huilen, maar dat dat 's nachts vaak wel beter gaat? Ik lees dat wel vaker namelijk. Is dat gewoon omdat je dan minder voedingsmomenten hebt?

@Flore: Hier slaapt J onder helemaal niets. Alleen een rompertje met korte mouwen. Maar het is dan ook 27 graden op haar kamer. Bovendien is ze ook nog eens te onrustig voor een lakentje, schopte dat sowieso al weg. Als het kouder wordt gaat ze in de slaapzak.

@Pinkel: leuk om weer een update te lezen van je!

@All:
Ze heeft doorgeslapen!!!! :banaan: Rond half 8 had ze de laatste fles. Uiteindelijk na wat gehuil is ze om 9 uur in slaap gevallen. We hebben getwijfeld om haar wakker te maken om 23.00 voor de laatste fles. Maar ik dacht, we proberen het gewoon uit, met Cotton's verhaal in mijn achterhoofd haha. Als ik er dan om 2 uur uit moet, dan is dat maar zo. Maar ze sliep gewoon door tot half 7! Ik schrok zelf wel even wakker om 5 uur en ben even gaan kijken of het wel goed met haar ging.

Ze heeft wel iets nieuws. Op d'r rug in slaap vallen gaat moeizaam. Op d'r buik vindt ze fijner, dus leggen we haar op d'r buik (ze heeft een sterke nek al gelukkig). Maar vervolgens loopt ze nog wel een beetje te protesteren en schuift zichzelf dan helemaal naar de bovenkant van haar bedje. Ze maakt daarbij vooral gebruik van 1 been, waardoor ze uiteindelijk letterlijk met haar hoofd in de hoek ligt aan de bovenkant van het bedje. We hebben er nu maar even een handdoek tegenaan gelegd zodat ze niet haar hoofd stoot aan het harde bed.

Maar als ze eenmaal aan de bovenkant is, dan valt ze in slaap. Dus ik ga haar nu maar gewoon alvast in de hoek leggen, want ze heeft al blaren aan de onderkant vn d'r voetjes van het afzetten. Alleen lijkt het dan net alsof ze straf heeft hahaha. Ze doet hetzelfde trouwens in de box. Beetje vreemd, maar misschien geeft een 'bovenkant' haar wat geborgenheid ofzo.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Filoria