Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tuinplannen 2018

<<

Anoniem306

Bericht 09 Apr 2018 05:59

Re: Tuinplannen 2018

Ziet er leuk uit Fred.
<<

Anoniem336

Bericht 09 Apr 2018 09:02

Re: Tuinplannen 2018

Vrolijke border Fred.


Radler: Zal straks proberen foto`s te maken, ben druk met de groene aanslagreiniger aan het schrobben vanochtend, dus het is nog 1 natte kliederboel.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Apr 2018 19:49

Re: Tuinplannen 2018

Elja, fotos! :smile:

Ze zijn hier begonnen en ik ben onder de indruk! Met 2 man 3,5 uur bezig geweest en de tuin is leeg! Beplanting hadden ze er in een halfuur uit, stenen hebben ze met een sloophamer en beitel gedaan. Blij met deze jongens, ze komen ergens volgende week terug om het vlak te maken en gras te leggen.

Afbeelding

Nu twijfel. Achterin, bij de laurier willen we een tuinhuisje plaatsen. Mij lijkt een afdak ernaast wel gezellig. Loungebank van pallets, kerstlampjes en dan kan ik lekker liggen chillen terwijl J door het gras rolt. Andere optie is om hem bij ons zonneterras te zetten. Nu twijfel; afdak in de zon of schaduw zetten. Onze tuin is op het noorden, we hebben er wel zon, maar zeker ook genoeg schaduwplekken, dus voor de schaduw hoeven we het niet te doen.
<<

Anoniem298

Bericht 10 Apr 2018 21:22

Re: Tuinplannen 2018

Wow, Radler! Prachtige tuin, zeg!

Fred, die border ziet er gezellig uit zo.

Nan, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Wij hebben geen grote plannen met de tuin, maar ik ben vandaag wel begonnen met het legen van de 'vijver'. Ik heb ook de trampoline verplaatst van de ene kant van de tuin naar de andere kant (trampo stond over de vijver heen, hij is nogal groot :eyes: ). Als de vijver leeg is graaf ik hem uit (wil ik morgen doen), brengen we de kikkers die nu nog in de vijver zitten naar de sloot en kan het gat dicht. Op die plek wil ik dan grote tegels leggen en er een gezellige zithoek van maken. Ik hoop nog een nieuwe schuur neer te kunnen zetten, maar dat zou ook heel goed pas volgend jaar kunnen worden.
<<

Anoniem294

Bericht 12 Apr 2018 12:19

Re: Tuinplannen 2018

Radler, hebben jullie de bank zelf gemaakt of zo gekocht met de kussens erbij? Ik krijg aankomende week het hout bezorgd en ga dan ook een steigerhouten bank maken.

Hoe hoog is die van jullie en vind je dat ook hoog genoeg om er een beetje normaal uit op te staan?



Wij hebben voor dit jaar niet zo heel veel tuinplannen omdat we verder nog veel moeten doen in en aan het huis dus we maken de tuin pas volgend voorjaar echt naar ons zin. Dan gaat de jongste ook naar school. Dan kan ze dit jaar nog lekker in de tuin fietsen.

We gaan wel het duivenhok weghalen. De overkapping aan de binnenzijde wit verven ipv houtskleur en er een steigerhouten bank onder maken. Op de plek van het duivenhok komt dan een leuke plek voor de konijnen en die verhuizen dan iig tot de herfst naar buiten.
<<

Anoniem244

Bericht 12 Apr 2018 12:36

Re: Tuinplannen 2018

Thnx allen, zijn er erg blij mee. Nog niet klaar maar steeds een stapje verder.

Fred, gezellig zo.

Nan, ik snap je twijfel... aan de ene kant is het heerlijk als je lekker in de zon kan zitten op dat plekje, aan de andere kant kan het heel heet worden (ivm weinig wind etc).
Wanneer bij ons de zon staat op de bank daar dan is het echt heel warm (afgelopen week was hwt al erg warms daar)
Klinkt wel heel gezellig

Klinkt goed jet.

Coco vriend heeft die zelf gemaakt nav een voorbeeld van een bank op internet met kussens
Die kussens hebben we los besteld en de maten van die bank heeft hij zelf uitgemeten etc.

Ik vind de bank echt lekker zitten en heel fijn zo.
Links is 2 meter lang en rechts 2,5 m lang.
De bank is ongeveer 45cm hoog (zitvlak) en 80 cm diep
Wat leuk, laat je foto’s zien tegen die tijd? Ben erg benieuwd
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 15 Apr 2018 17:58

Re: Tuinplannen 2018

Wij gaan ook met de tuin bezig. Waarschijnlijk komende maand al.
De oprit wordt helemaal opnieuw bestraat, achter het huis verdwijnt een stuk gras en daar komt een groot terras. En op den duur komt er nog een overkapping.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Linvi

Bericht 16 Apr 2018 08:32

Re: Tuinplannen 2018

Wij gaan eerdaags ook beginnen! De hele tuin wordt gestript, 15cm zwart zand wordt afgegraven en opgehoogd met wit zand. We krijgen 2 terrassen, 1 tegen het huis van 3.50vbij 7.50, hier komt onze tafel met standenstoelen te staan. Dan krijgen we een grasveld, van +/- 4.5 bij 7.50 en aan het einde van de tuin weer een terras van 4 bij 5.50. Alles wordt met een antraciete 50 bij 50 tegel bestraat.
Tussen de terrasen komt in het midden van het gras een pad. Op 1 kant van het gras komt een trampoline voor de kinderen.

Boven het terras aan de achterkant komt over de gehele breedte een overkapping.

Volgend jaar komt rondom een hele nieuwe schutting en verplaatsen we de poort naar de zijkant ipv achterin.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Apr 2018 08:47

Re: Tuinplannen 2018

Ik ben benieuwd naar foto's, Linvi en Burn!

Bij ons ligt er inmiddels gras:

Afbeelding

Boven voor, beneden na. We zijn er echt superblij mee, ook al mogen we er tijdens de vakantie nog niet op komen.

We hebben inmiddels wat satéprikkers in het gras geplaatst om een beetje af te meten hoe groot het tuinhuisje wordt. Kunnen we een beetje aan het idee wennen.

Het gaat zoiets worden:

Afbeelding

Onder de overkapping dan een lekkere hoekbank. Huisje komt in de achterste hoek van de tuin. Nu nog een beetje twijfels welk formaat het huisje gaat worden. Wil niet teveel gras kwijt, maar ook wel een leuk formaat zithoek. We zijn er wel uit dat het dakje in de schaduw komt, de zon lijkt ons toch wat warm worden.
<<

Anoniem244

Bericht 16 Apr 2018 16:05

Re: Tuinplannen 2018

Mooi Nan!
<<

Anoniem247

Bericht 17 Apr 2018 08:19

Re: Tuinplannen 2018

Hier onze voortuin :palm: Ik schaam me echt dood hoe het er nu bij staat maar over een maand is het echt compleet anders. Het is moeilijk voor te stellen maar het was in het begin een hele mooie voortuin. Het is aangelegd door een tuinarchitect toen der tijd.

**

Deze week of volgende week wordt de tuin helemaal leeggehaald en midden Mei komt er een hovenier. We krijgen dan aan de zijkanten een stenen (antracietkleurig) muurtje, onder het raam komen 5 grote tegels, er komt een gemetselde plantenbak in het midden met twee hortensia’s op stam + siergras erin en om de plantenbak komt grind.

Onze buren zijn een week later aan de beurt. Die willen een beetje hetzelfde maar dan zonder grind. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien :ja:
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 19 Apr 2018 16:56, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Apr 2018 10:54

Re: Tuinplannen 2018

Vet mooi Nan! Wat een ruimte zo met dat gras!

Haha Ava dat kan idd wel een opfrisser gebruiken. Dat retro naaldboompje ook :laughcry: nieuwe plan klinkt erg netjes :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem244

Bericht 19 Apr 2018 21:51

Re: Tuinplannen 2018

Klinkt goed Ava

Het terras aan de achterkant is ook zo goed als af...
Het middengedeelte gaat tuin / groen / plantjes / boompjes worden en dan een pad (flagstones) van boven naar beneden
Misschien nog stukje gras of een beekje / fonteintje... zijn we nog niet helemaal over uit
Die tegels in het midden zijn nog de oude tegels..

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Mei 2018 20:08

Re: Tuinplannen 2018

Onze tuin is inmiddels eindelijk helemaal zoals we voor ogen hadden, zo fijn!

Ik show hem even vanaf de verste hoek tot de achterdeur, dus van achter naar voren zegmaar, haha.

Schuur met poort naar de oprit. Die planten links zijn seringen die vroeger bij m’n opa op het land stonden, met daarachter een kersenboom:


De andere kant, D.’s speelhuisje en kleine glijbaan:


De overkapping. Zo trots op, m’n man heeft deze vorig jaar from scratch zelfgebouwd:


Het terras met ligbed en zandbakdingen voor D.:


En dan nog het laatste stukkie grasveld waar m’n droogmolen staat :smile: :
Laatst gewijzigd door Elliot op 01 Jun 2018 13:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Anoniem336

Bericht 07 Mei 2018 20:16

Re: Tuinplannen 2018

Leuk een update van dit topic. Heb jouw tuintopic gevolgd destijds, leuk om de huidige status te zien!

Ben heel benieuwd Ava, kan alleen maar beter worden he :) plannen klinken goed.

Niet de meest actuele foto`s, gezien alles een stuk groener is momenteel.
Terras achter in de tuin. Bomen zijn nu groen, en boom in hoek is helemaal geel. Zal woensdag een actuele foto proberen te maken.
Naast de boom op de voorgrond liggen donkere stenen (op foto nog met voegzand erop),/daar komen de u-blokken op. Achter die u-blokken een haag, althans, dat is het plan

Xxxxxxx
Naast dat terras staat een tuinhuis. Die hebben we antractiet geverfd afgelopen jaar. We moeten de zijkant nog dichtmaken, en een loungeset kopen. Maar daar kun je wel fijn zitten. Als je eronder zit zie je dit deel. Bij die pergola hebben we een druif. Er komen aan de kant vh huis nog twee boompjes op het gras. En de vlinderboom is nu weg, daar komt vd week een hogere boom. Is besteld, maar de beste bezorgman komt maar niet...
Onder het zonnescherm zit nog een loze ruimte, daar wil ik nog een bankje. En er staan wat hortensia`s in pot. Dan nog een stuk bestrating waar de kinderen de waterbaan zetten, speelkleden naarleggen, etc. Rechts zit de poort, achter dat houten berginghok (welke we nog moeten beitsen)

Xxxxxx

Aan de zijkant schutting en 2 klimoppanelen. Daarvoor wat groen en een moestuin, die inmiddels al iets meer beplant is :)
Boven het achterste stuk moestuin komt een pergola, eronder waarschijnlijk een picknicktafel voor de kids.

Xxxxxx
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 08 Mei 2018 20:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 07 Mei 2018 21:08

Re: Tuinplannen 2018

Nan, hoe bevalt de tuin? En al een tuinhuisje gevonden?

Elliot, wat hebben jullie trouwens als plant bij de pergola? Groeit het snel?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Mei 2018 05:54

Re: Tuinplannen 2018

Wauw Elja, wat een ruimte! Mooi zeg, ben benieuwd hoe het eruit ziet nu het wat groener is.

Bij de pergola groeit een blauwe regen. Vorig jaar hebben we die geplant, toen was het een sprietje van 10 cm hoog, en nu dus al dit. Ik hoop dat ‘ie volgend jaar tot de bovenkant komt en dat ie ook bloeit. Dit jaar helaas nog geen bloemen.

♥♥
<<

Anoniem336

Bericht 08 Mei 2018 18:12

Re: Tuinplannen 2018

Alles ziet er zo anders uit wanneer het groeit en bloeit

Xxxxx

En de pioenrozen moesten een andere plek in de tuin krijgen, had weinig hoop op het moment dat ik ze ging verplaatsen. Maar...er zitten knoppen in!


Toch de blauwe regen dus. Hopelijk volgend jaar de eerste bloemen eraan!
<<

Anoniem247

Bericht 21 Mei 2018 20:32

Re: Tuinplannen 2018

Onze voortuin is klaar!

**
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 27 Mei 2018 20:01, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 21 Mei 2018 20:38

Re: Tuinplannen 2018

Wat is het mooi geworden Ava!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem244

Bericht 21 Mei 2018 21:24

Re: Tuinplannen 2018

Heel mooi ava
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Mei 2018 21:24

Re: Tuinplannen 2018

Wat een verschil Ava. Mooi gedaan.

Overmorgen komen onze hekken eindelijk!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Mei 2018 07:49

Re: Tuinplannen 2018

Elliot, je weet het vast wel (en er is sowieso natuurlijk van alles wat niet goed voor kindjes is in je tuin) maar ik zeg het toch even: blauwe regen is giftig voor kindjes.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Mei 2018 11:13

Re: Tuinplannen 2018

De hekken zijn klaar. Ik vind ze heel mooi en nu kan onze zoon veilig in de tuin spelen! Zit ook een kinderslot op.Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 23 Mei 2018 11:24

Re: Tuinplannen 2018

Mooi zeg! Het lijkt mij trouwens erg eng om met een kind (zonder zwemdiploma's) aan het water te wonen. Maar dit is een mooie oplossing.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers