Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij al stamceldonor?

<<

Anoniem244

Bericht 22 Mei 2018 12:14

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik wilde mij toen aanmelden maar toen mocht het niet ivm BMI hoger dan 30.
Dus toen mijn bmi niet meer boven de 30 was wilde ik mij aanmelden maar helaas mocht dat niet ivm hart en vaatziekten
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 22 Mei 2018 13:02

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik heb me een paar jaar geleden al willen aanmelden, maar ik mag helaas niet.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Mei 2018 19:27

Re: Ben jij al stamceldonor?

Suus schreef:Ik ben al jaren bloeddonor, maar ik heb er nooit over nagedacht om stamceldonor te worden. Ik ga me bij deze aanmelden.

Nou, helaas mislukt. Ik ben afgekeurd vanwege mijn te hoge bloeddruk (die met een minimale dosis medicatie meer dan prima onder controle is). Ik vind ze wel streng hoor! Gelukkig mag ik met deze medicatie wel gewoon bloed geven.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem231

Bericht 22 Mei 2018 19:38

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik mag het helaas ook niet. Heb mij al een keer eerder willen aanmelden maar toen mocht het ook al niet. Heb wel gezien hoe goed het is dat er donoren zijn!
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 09:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 22 Mei 2018 19:38

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik heb ook even gekeken. Ik mag helaas ook niet.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 22 Mei 2018 20:00

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik kan geen donor zijn omdat ik trombose heb gehad, helaas.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Mei 2018 20:03

Re: Ben jij al stamceldonor?

Jeetje ik schrik er een beetje van hoeveel mensen hiervoor “afgekeurd” worden. Wat streng!

♥♥
<<

Anoniem272

Bericht 22 Mei 2018 20:22

Re: Ben jij al stamceldonor?

Jammer Suus! Maar bloed doneren is ook super. Bij Matchis is het maar de vraag of je ooit echt wordt opgeroepen natuurlijk.

Ik durf geen bloed te doneren omdat ik regelmatig ijzertekort heb en omdat ik een keer flauw ben gevallen bij een bloedafname.
<<

Anoniem298

Bericht 22 Mei 2018 20:24

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik ben al jaren stamceldonor.
<<

ChiQ

Bericht 22 Mei 2018 20:31

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik ben drager van thallasemie, volgens mij mag ik niet. Ik ga even mailen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 22 Mei 2018 20:33

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik mag niet, ook geen bloed geven.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 23 Mei 2018 12:18

Re: Ben jij al stamceldonor?

ChiQ schreef:Ik ben drager van thallasemie, volgens mij mag ik niet. Ik ga even mailen.

Hier hetzelfde dus ben bang dat ik niet mee mag doen. Ben wel benieuwd wat ze zeggen. Bloed geven mag ik ook niet vanwege mijn Hb en daarnaast heb ik vorig jaar een bloedtransfusie gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Mei 2018 13:01

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik vind ze ook wel extreem streng. Vraag me af waarom ze afgekeurde mensen niet alsnog registreren, dan kunnen mensen die een stamceldonor nodig hebben zélf de keuze maken of ze gebruik willen maken van de stamcellen van een afgekeurde donor. Nu lijkt het net alsof er niemand beschikbaar is als donor, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Mei 2018 13:20

Re: Ben jij al stamceldonor?

Scandic schreef:Ik vind ze ook wel extreem streng. Vraag me af waarom ze afgekeurde mensen niet alsnog registreren, dan kunnen mensen die een stamceldonor nodig hebben zélf de keuze maken of ze gebruik willen maken van de stamcellen van een afgekeurde donor. Nu lijkt het net alsof er niemand beschikbaar is als donor, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.


Ik denk dat het bij de meeste dingen meer uit bescherming van de donor is dan voor de ontvanger...
<<

Anoniem255

Bericht 23 Mei 2018 17:10

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik ben afgekeurd, helaas.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 24 Mei 2018 10:57

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik ben al jaren stamceldonor. Had erover gelezen bij het bloed doneren. Kleine moeite, maar zo belangrijk.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 25 Mei 2018 12:46

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik mag niet in verband met mijn dagelijkse medicatie voor astma.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Mei 2018 16:24

Re: Ben jij al stamceldonor?

Tom schreef:Ik heb me zojuist aangemeld.


En gisteren een mail gehad dat ik niet geschikt ben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Mei 2018 16:25

Re: Ben jij al stamceldonor?

Isabel_ schreef:Ik mag niet in verband met mijn dagelijkse medicatie voor astma.



Bij mij stond vanwege mijn medische achtergrond maar als ik jou zo lees vermoed ik dat dat bij mij ook de reden is geweest.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2018 17:06

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik kwam overal doorheen, mag ik vragen waar jullie dan zoal op afgekeurd worden?
Ik ben geen donor overigens. heb me er te weinig in verdiept nog.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 26 Mei 2018 07:10

Re: Ben jij al stamceldonor?

Ik mag helaas niet. Ik mag ook geen bloed geven.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 26 Mei 2018 07:30

Re: Ben jij al stamceldonor?

Kira schreef:Ik kwam overal doorheen, mag ik vragen waar jullie dan zoal op afgekeurd worden?
Ik ben geen donor overigens. heb me er te weinig in verdiept nog.


Er staan al zeker vijf redenen genoemd waarop mensen worden afgekeurd: bmi, bloeddruk, astma, schildklier, trombose... ;)
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Mei 2018 07:36

Re: Ben jij al stamceldonor?

Whatever schreef:
Scandic schreef:Ik vind ze ook wel extreem streng. Vraag me af waarom ze afgekeurde mensen niet alsnog registreren, dan kunnen mensen die een stamceldonor nodig hebben zélf de keuze maken of ze gebruik willen maken van de stamcellen van een afgekeurde donor. Nu lijkt het net alsof er niemand beschikbaar is als donor, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.


Ik denk dat het bij de meeste dingen meer uit bescherming van de donor is dan voor de ontvanger...


Dit is het ja. Mensen met bv een te hoog bmi kunnen meer bijwerkingen krijgen na de donatie. En tijdens de donatie moeten zij meer medicijnen toegediend krijgen en dit kan meer risco's met zich mee brengen. Als iemand te licht is, kan deze ook niet genoeg stamcellen doneren. Vandaar dat ze een bmi grens hebben aangegeven.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 26 Mei 2018 08:57

Re: Ben jij al stamceldonor?

Zodra ik geen borstvoeding meer geef, wil ik me opgeven. Ook voor bloeddonatie.
L2014 & H2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 26 Mei 2018 17:35

Re: Ben jij al stamceldonor?

Japie schreef:
Whatever schreef:
Scandic schreef:Ik vind ze ook wel extreem streng. Vraag me af waarom ze afgekeurde mensen niet alsnog registreren, dan kunnen mensen die een stamceldonor nodig hebben zélf de keuze maken of ze gebruik willen maken van de stamcellen van een afgekeurde donor. Nu lijkt het net alsof er niemand beschikbaar is als donor, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.


Ik denk dat het bij de meeste dingen meer uit bescherming van de donor is dan voor de ontvanger...


Dit is het ja. Mensen met bv een te hoog bmi kunnen meer bijwerkingen krijgen na de donatie. En tijdens de donatie moeten zij meer medicijnen toegediend krijgen en dit kan meer risco's met zich mee brengen. Als iemand te licht is, kan deze ook niet genoeg stamcellen doneren. Vandaar dat ze een bmi grens hebben aangegeven.


Ik vind ze ook best streng eigenlijk. Ik heb maar een iets te hoge bloeddruk waar ik wel medicatie tegen gebruik in een lage dosering. Maar hier wordt verder niet over doorgevraagd. Verhoogde bloeddruk? Dan mag je geen stamcelonderzoek zijn. Terwijl ik verder prima gezond ben en het graag voor een ander zou over hebben.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers