Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet lekker, wel af en toe eten?

<<

Anoniem246

Bericht 21 Mei 2018 17:57

Niet lekker, wel af en toe eten?

Twee keer per jaar eet ik een broodje hamburger speciaal. Tijdens Koningsnacht en op 1e pinksterdag. Verder van het jaar gruwel ik van hamburgers. Ik vind ze zo niet lekker. Maar die twee keer per jaar gaat het broodje hamburger speciaal erin alsof het, het lekkerste is wat ik ooit heb gegeten. Ik kan me ook geen koningsnacht of pinksterdag voorstellen zonder dat broodje hamburger speciaal en ik weet ook gewoon waar ik de lekkerste kan halen. Dat is altijd de man met grijs baardje. :angel:

Dus mijn vraag aan jullie: Wat vind je niet lekker, maar eet je wel zo nu en dan? En geniet je dan ook stiekem wel van?
<<

Anoniem313

Bericht 21 Mei 2018 18:44

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

He, maar lust je ze dan echt niet op andere dagen? En op die twee momenten vind je het superlekker?

Dat heb ik geloof ik niet, ik kan me er weinig bij voorstellen in ieder geval. Ik heb wel bv met eten van de Mac, dat vind ik echt niet lekker, maar als ik een kater heb gaat het er wel in.
<<

Anoniem246

Bericht 21 Mei 2018 18:53

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Caulfield schreef:He, maar lust je ze dan echt niet op andere dagen? En op die twee momenten vind je het superlekker?

Dat heb ik geloof ik niet, ik kan me er weinig bij voorstellen in ieder geval. Ik heb wel bv met eten van de Mac, dat vind ik echt niet lekker, maar als ik een kater heb gaat het er wel in.


Ja, stom hè?! Ik lust het echt alleen op die dagen. Dan vind ik het stiekem best nog wel lekker. Voor de rest van het jaar eet ik geen hamburgers. Maar ik moet bekennen dat ik Spekkedikken ook alleen maar lekker vind aan het eind van het jaar. In de zomer zijn ze niet te eten. :nerd:

Maar ja, je mac-verhaal gaat wel op. Al heb ik geen kater als ik een broodje hamburger speciaal eet. Als ik een kater zou hebben, dan heb ik liever een broodje kroket speciaal (blijkt ook een vreselijke combinatie te zijn, maar jammie tijdens een kater) of een bord Groentesoep.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 21 Mei 2018 19:22

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Kebab vind ik eigenlijk niet lekker, maar als ik gedronken heb dan moet ik het hebben. Met heel veel knoflooksaus.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem271

Bericht 21 Mei 2018 20:33

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ik eet eigenlijk nooit iets wat ik echt niet lekker vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Mei 2018 21:00

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ik eet bij sommige Aziatische gerechten wel koriander ook al vind ik het niet denderend. Maar het hoort er zo bij en dan kan ik de smaakcombinatie wel waarderen. Dus in die zin lust ik 't best, maar wel in bepaalde gerechten (maar ja op zich ook best logisch).

Verder herken ik het geloof ik niet echt. Ik heb genoeg eten wat ik 'ranzig lekker' noem maar dat is ook weer niet echt wat je bedoelt denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem246

Bericht 22 Mei 2018 07:05

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Het is ook niet zo dat ik het moet eten als ik gedronken heb. In het verleden was ik wel opeens fan van een patat speciaal met een borreltje op, terwijl ik officieel geen patat lust. Maar met dat broodje hamburger is het anders. Mijn ouders weten ook dat ik het alleen heet, omdat 'het hoort' en het dan ook best lekker vind. Ze weten ook dat ze me het rest van het jaar geen broodje hamburger moeten aanbieden. Ik ben gewoon vreemd. :palm:

Ranzig lekker ken ik ook. Daarvan is het euro gerecht uit de diepvries van Appie favoriet. Het ziet er niet uit, het is niet gezond, het ruikt zelfs chemisch, maar lekker joh! :angel:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Mei 2018 07:16

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Mijn vriends guilty pleasure is witte bonen in tomatensaus (uit zo'n pot weetjewel). Dat vond ik altijd erg vies. Nu hou ik er nog steeds niet van, maar eens in de zoveel tijd maak ik het voor hem, met aardappeltjes en vissticks of gehaktballetjes, whaha, en dan krijg ik het zelf op zich ook wel weg inmiddels :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem246

Bericht 22 Mei 2018 07:22

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Zou dat een mannending zijn, Zora? Mijn man is gek op witte bonen in tomatensaus. En ach, zo verschrikkelijk ranzig is het niet. Maar niet mijn lievelingskostje. Ik maak het, omdat ik van hem hou ofzo. :P Net als spruitjes, ook al zo verschrikkelijk ranzig. Ik eet ze zelf niet, maar ik maak ze zo nu en dan wel. 'Nog lekkerder dan de spruitjes van oma', nou daar doe ik het voor haha. :P Ik snap niet hoe hij het weg krijgt. Brrr.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Mei 2018 07:38

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Nee hoor, ik ben ook gek op witte bonen in tomatensaus en m'n man niet. Ik eet dat als hij weg is.
Let's discover the world together.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 22 Mei 2018 08:11

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ik heb het nu ik zwanger ben, telt dat ook? Normaal gesproken hou ik echt niet van frikandellen en knakworsten, maar nu vind ik ze zo lekker! Het is normaal gesproken niet dat ik echt niet van de smaak houd, maar ik ben er gewoon een beetje op tegen door het soort vlees wat het is. Maar nu moet ik het soms hebben!

Verder eet ik wel eens broccoli, terwijl ik daar niet zo van hou. Ik weet dat het heel gezond is, dus ik eet het toch af en toe voor het gezond.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 22 Mei 2018 10:01

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ise schreef:Ik eet eigenlijk nooit iets wat ik echt niet lekker vind.

Ik ook niet.

Toen mijn vriend en ik elkaar net kenden, wist hij nog niet dat ik geen pasta’s lust.
De eerste keer dat hij voor mij kookte had hij lasagne gemaakt. Heb er wel een klein beetje van gegeten, omdat ik het anders ook zo lullig vond.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mei 2018 10:12

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Volgens mij is dat gewoon omdat je die gebeurtenis dan associeert met het eten. En dan roept het een bepaald gevoel op.

Zo had ik dat vroeger met bepaalde etenswaren. Of dat we stokbrood met een gekookt eitje onderweg naar Frankrijk aten, dan zie ik ons zitten op een parkeerplaats, mijn moeder in de caravan die dat maakt en wij die het op een bankje opaten. Maar het eten haalt die herinnering naar boven.

Volgens mij zwakt dat wel af naarmate ik ouder word.
<<

Anoniem246

Bericht 22 Mei 2018 10:23

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Vind ik wel een goede gedachtegang, Caro. Ik was vijftien toen ik het voor het eerst at tijdens Koning(in)nacht en pinksterdag. En ik wil niet anders tijdens deze dagen. Wellicht omdat het positieve gevoelens oproept.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Mei 2018 11:25

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ik geloof eigenlijk niet dat je het dan echt niet lust, eerder dat je er de rest van het jaar gewoon geen zin in hebt. Ik lust bijvoorbeeld echt geen artisjok, dat vind ik dan met mijn verjaardag en kerst niet ineens wél lekker.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 22 Mei 2018 11:29

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Ik herken het wel een beetje. Ik at af en toe knakworstjes en elke keer dacht ik; waarom eet ik dit, ik vind het helemaal niet lekker.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mei 2018 14:32

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Lady schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat je het dan echt niet lust, eerder dat je er de rest van het jaar gewoon geen zin in hebt. Ik lust bijvoorbeeld echt geen artisjok, dat vind ik dan met mijn verjaardag en kerst niet ineens wél lekker.


Dit ook ja.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Mei 2018 14:39

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Caro schreef:
Lady schreef:Ik geloof eigenlijk niet dat je het dan echt niet lust, eerder dat je er de rest van het jaar gewoon geen zin in hebt. Ik lust bijvoorbeeld echt geen artisjok, dat vind ik dan met mijn verjaardag en kerst niet ineens wél lekker.


Dit ook ja.

Eens.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Mei 2018 15:11

Re: Niet lekker, wel af en toe eten?

Caro schreef:Volgens mij is dat gewoon omdat je die gebeurtenis dan associeert met het eten. En dan roept het een bepaald gevoel op.


Ik denk dat het dit is inderdaad. Ik heb dit met bepaalde voedingsmiddelen maar dan gekoppeld aan een negatieve gebeurtenis en die eet ik dus niet. Terwijl ik andere dingen die qua smaak heel gelijkend zijn wel eet.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers