Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Taarten topic

<<

Dora

Major Yipyapper

Bericht 05 Feb 2018 21:16

Re: Taarten topic

Eerst de zijkant(en) bekleden en dan pas bovenop

Ik heb het filmpje niet helemaal bekeken, maar hier zie je het; https://youtu.be/Wlzn1_RIdjk
(En hij is nog in het Nederlands ook, dat vind ik persoonlijk wel altijd erg fijn)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Feb 2018 22:15

dat zou ik juist niet doen, dan krijg je een rand tussen de zijkanten en de bovenkant.

Ik zou echt gewoon een veel te grote lap pakken en beetje bij beetje het strak maken en de vouwen er uit drukken, waar je extra ruimte voor heb door de grootte van de lap.
<<

Elro

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2018 16:05

Ik vind taarten maken leuk, maar ben wel een amateur ;)
Ik maak verschillende smaken taarten, heb niks met fondant (heb daar geen geduld voor).
Nu wil ik voor zoontje een soort hulktaart maken. Zat dan te denken aan gewoon een caketaart (biscuit), en dan groen.
Zou ik dan bijv een gewone taart kunnen maken, en dmv groene kleurstof de slagroom groen kunnen kleuren, waar ik de taart dan mee afsmeer en bedek?
Of heeft iemand anders (groene) opties?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 19 Mei 2018 09:14

Elro schreef:Ik vind taarten maken leuk, maar ben wel een amateur ;)
Ik maak verschillende smaken taarten, heb niks met fondant (heb daar geen geduld voor).
Nu wil ik voor zoontje een soort hulktaart maken. Zat dan te denken aan gewoon een caketaart (biscuit), en dan groen.
Zou ik dan bijv een gewone taart kunnen maken, en dmv groene kleurstof de slagroom groen kunnen kleuren, waar ik de taart dan mee afsmeer en bedek?
Of heeft iemand anders (groene) opties?

Ja hoor, dat kan, maar botercreme is denk ik een handigere optie. Dit hoeft ook niet perse in de koelkast en is wat harder en steviger.

Ik heb vandeweek een workshop koekjes decoreren gedaan, zijn wel geen taarten... maar wil ze toch even laten zien ;)
Afbeelding

Het was echt super leuk.. ga vandaag zelf thuis een poging doen :P
<<

Emma

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Mei 2018 12:31

Dat ziet er leuk uit Lejow! Dat zal je dochter ook wel fantastisch vinden om te doen :smile:
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 22 Mei 2018 13:25

elro: Ik zou het ook met botercrème afsmeren

Lejow: Mooi! Ik wil daar ook nog een workshop van gaan doen.

Ik heb de afgelopen weken weer 3 taarten gemaakt.
1 voor een een vriendin haar babyshower en 2 voor mijn neefjes die jarig waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over 2 weken mag ik een gender reveal taart maken voor een collega. Ook erg leuk!
Ons boefje 24-08-2010
Vorige

Terug naar Eten & drinken