Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Anoniem235

Bericht 18 Mei 2018 15:02

Re: Voor een kindje in 2018

Bij die vriendin heeft het meer dan een jaar geduurd en ze werd er ook steeds meer onzeker en verdrietiger over, wat goed te begrijpen is natuurlijk. Dus ik gun het haar des te meer.
Ik vond het de afgelopen jaren soms al moeilijk te horen dat anderen zwanger waren, voordat ik er zelf überhaupt mee bezig kon zijn. Omdat ik al lang graag wilde. Maar het lijkt me voor jou (en veel anderen) die al zolang de wens hebben en bij wie het nog niet lukt, helemaal moeilijk en zwaar. En ik denk dat veel vrouwen zich daar ook echt wel in kunnen inleven, dus dat je dat helemaal niet zo lullig van jezelf hoeft te vinden. Logische gevoelens.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 18 Mei 2018 16:32

Re: Voor een kindje in 2018

Welkom Celine!. Stom misschien dat ik het niet weet, maar wat is PCOS?

Spannend Maan en Haley!, Ook voor jou Caro, hopelijk binnenkort goed nieuws!


Hier gaat het wel redelijk. Afgelopen dagen gewerkt, en die afleiding is wel fijn. Alleen die vermoeidheid is erg vervelend!
Verder merk ik dat mijn vriend het ook wel moeilijk heeft, daar waar hij normaal heel nuchter is zie ik nu dat het hem ook veel doet, en dat vind ik ook moeilijk om te zien.
Denk ook niet dat eerder terugkomen veel zin heeft, want denk dat ze dan ook niet veel kunnen zeggen nog.
Vanavond gaan we samen uit eten, ook wel even fijn wat anders :love:

15-11-2019
14-05-2023
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Mei 2018 19:28

Re: Voor een kindje in 2018

Zo spannend voor jullie Caro en Maan, ik duim heel hard voor iedereen hier!
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Mei 2018 20:25

Re: Voor een kindje in 2018

1 juni duurt nog echt wel even, Haley. Ik vind het wel knap dat je zoveel geduld hebt.
Ik herken trouwens wel dat verhaal van je vriendin (en dus ook van jou, Caro). Een vriendin en ik gingen er tegelijkertijd voor, maar zij raakt iets minder makkelijk zwanger dan ik. Uiteindelijk ben ik drie keer zwanger geweest, maar ging het steeds mis en inmiddels is zij al zo’n 15 weken zwanger. Heel leuk voor haar, maar het voelde toch ook wel confronterend.

Caro, zeker spannend. Ik voel me prima, en jij? Laatste dagen nog weer wat verder opgeknapt?

IC, hopelijk hebben jullie een fijne avond. Die vermoeidheid kan nog best even blijven. Doe rustig aan.

Bedankt Uffe!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Mei 2018 11:31

Re: Voor een kindje in 2018

Heel herkenbaar Caro. Wij gingen ervoor toen mijn beste vriendin net was bevallen en ik denk dat zij nu al bijna voor een tweede gaan en wij staan nog met lege handen.
IC, hoe gaat het? Een beetje kunnen genieten van je etentje?
Knap dat je zoveel geduld op kan brengen!
Maan, hoe gaat het met jou? Ik weet dat het even kan duren voordat ik een positieve ovulatietest heb maar toch vind ik het irritant. Zit nu op dag 21 en nog geen positieve test. De streepjes zijn ook heel licht al weet ik niet of dat iets zegt.

Hoe gaat het met de rest van de dames? Hebben jullie een leuk weekend?
<<

Anoniem235

Bericht 22 Mei 2018 20:48

Re: Voor een kindje in 2018

Ah Emma da's niet leuk. Inmiddels wel een streep of nog niet?

En hoe is het met de rest?

Ik heb vandaag even een mindere dag en ik merk dat ik er dan weer meer aan denk. Maar het is nog hanteerbaar :)
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Mei 2018 05:33

Re: Voor een kindje in 2018

Nee nog niet, dag 23 dus het zal weer een lange cyclus worden.
Je gevoel is herkenbaar hoor, ik ben soms ook bang dat het nooit gaat lukken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Mei 2018 07:39

Re: Voor een kindje in 2018

Wat irritant dat die ovulatie zo lang op zich laat wachten zeg!

Hier ben ik een en al twijfel. Ik wilde er niks over posten maar merk nu toch wel dat het me weer wat beangstigd. Eigenlijk was ik er dus oprecht van overtuigd dat ik zwanger was. Waarom weet niet exact, maar het was een gevoel. Versterkt door het misselijk zijn, enorm moe zijn, warrig uit mijn woorden komen (heb ik normaal alleen vlak voor een ongesteldheid) en nog meer lekkere vage klachten. Maar er was gewoon een gevoel. Ik werd er blij van, mijn hoofd ging naar de leuke dingen zoals namen, inrichting en dat soort dingen mocht ik van mezelf eerst gewoon niet voelen. Tel daarbij die rare klachten op en eigenlijk rondom de innesteling typerende klachten en alles leek er wel op.

Vanaf vorige week donderdag begonnen mijn borsten op te zwellen en ook een andere pijn dan normaal. Normaal een beursig gevoel, nu echt pijnlijke steken. En zeker als ik ze vastpakte. Zo ben ik nog gisteravond gaan slapen. GIsteren zou overigens volgens mijn eigen telling mijn officiele NOD zijn.

Maar vannacht heb ik slecht geslapen, heel slecht. Ook gedroomd over een negatieve test en alle emoties die daarbij kwamen kijken en alles waarvan ik gisteren dacht 'het zit goed' denk ik nu 'het is weer niet goed'. Ik ben vandaag wat verslagen, ondanks dat ik niks officieels weet natuurlijk. MIin borsten zijn minder gevoelig, wel nog pijnlijk als ik erin knijp maar niet meer als ik beweeg (of spring zoals zondag bij het sporten). Ik hield gisteren sowieso veel vocht vast, wellicht door het weer, en vandaag is dat overall minder dus wie weet heeft dat ook z'n effect.

Kortom: het is nog steeds gissen behalve dat mijn gevoel dus echt zegt 'nee'. En ik word er weer zo naar van. Pfff.

Oh: ik kan natuurlijk een test doen. Maar iedere keer ben ik na een negatieve test meer van de wap en van streek dan als ik wacht op een ongesteldheid. Dus vandaar dat ik daar nu niet voor ga maar nog even afwacht.
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 09 Dec 2013 12:27

Bericht 23 Mei 2018 07:47

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Caro, wat kan je jezelf gek maken hè.
Ik heb het overigens de laatste paar keer precies zo gedaan als jij nu, pas getest als ik het zelf eigenlijk al 'zeker' wist. Gewoon als bevestiging.

Ongesteld worden is iets natuurlijks maar zo'n test doen is zo spannend en geeft dan zo'n teleurstelling als hij negatief is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Mei 2018 09:36

Re: Voor een kindje in 2018

Ja, omdat het niet duidelijk is. Je moet afwachten en ieder signaal kan niks zijn. Of juist wel en daar word ik persoonlijk best wel onzeker en gestoord van.

Ik moet dus maar weer braaf afwachten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2018 10:54

Re: Voor een kindje in 2018

Wat slopend Caro. Ik duim heel hard voor je. Voel je je vandaag nog steeds zwanger?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Mei 2018 11:07

Re: Voor een kindje in 2018

Vervelend Caro. Al moet ik zeggen dat echt dacht niet zwanger te zijn, ik had menstruatiekrampen en mijn echte kwaaltjes kwamen pas na week 6. Dus een test geeft meer bewijs dan gevoel denk ik, al zal dat bij iedereen anders zijn. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Na hoeveel dagen overtijd zou je wel willen testen?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Mei 2018 12:08

Re: Voor een kindje in 2018

Lot schreef:Vervelend Caro. Al moet ik zeggen dat echt dacht niet zwanger te zijn, ik had menstruatiekrampen en mijn echte kwaaltjes kwamen pas na week 6. Dus een test geeft meer bewijs dan gevoel denk ik, al zal dat bij iedereen anders zijn. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Na hoeveel dagen overtijd zou je wel willen testen?


Dat is een goede vraag: ik denk als ik over mijn langste cyclus heen zit? Dat is 34 dagen, ik zit nu op dag 32.

@Lady: heel eerlijk, nee, niet meer eigenlijk. Maar ik weet ook dat ik niet gek was en de dingen die ik voelde er niet zomaar waren.
<<

Anoniem252

Bericht 23 Mei 2018 12:18

Re: Voor een kindje in 2018

Ik duim mee voor je Caro!
<<

Anoniem281

Bericht 23 Mei 2018 12:19

Re: Voor een kindje in 2018

Oh Caro, dat hele babymakin' is ook een grote mindfuck! Ik ben gaan testen, omdat ik een onderbuikgevoel had, maar dat was niks lichamelijks. Geen pijnlijke borsten, geen kwaaltjes, niks. De kwaaltjes kwamen bij mij ook pas met 6 weken.

't Enige dat me opviel vlak voor ik die positieve test had; ik had nagenoeg geen afscheiding. Terwijl ik dat normaal gesproken wel had, vlak voor m'n menstruatie. Op het onderbuikgevoel was dat de enige fysieke aanwijzing.. Ik weet nog dat ik na de positieve test ging juichen en gedoe en dat ik een uur later op de bank zat en tegen m'n vent zei 'Oké. En nu? Ik voel me totaal niet zwanger..'

Ik duim heel hard voor je/jullie!!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 23 Mei 2018 12:32

Re: Voor een kindje in 2018

Wat moet je lang wachten, Emma. Irritant hè, zo’n lange cyclus. Ik hoop dat je binnenkort toch echt een positieve ovulatietest hebt. Het zou ook nog kunnen dat je een hele korte LH-piek hebt, dan helpt het misschien om ‘s middags te testen in plaats van ‘s morgens. De piek komt meestal in de loop van de dag. Als je uitgaan van je vorige cyclusduur, en daar 14 dagen vanaf trekt, zit je daar nu al overheen of moet die dag nog komen?

Caro, wat vervelend dat je je zo voelt. Ik zou niet al te veel letten op al die signalen van wel of niet. Zowel een menstruatie als zwangerschap kunnen dezelfde klachten geven. Je kunt er zo weinig mee. Die dromen herken ik wel trouwens. Ik heb dat ook wel eens gehad en dan was ik overdag zo verdrietig. Misschien helpt het als je met jezelf een datum afspreekt waarop je test? Al zou ik gewoon testen trouwens, natuurlijk ben je verdrietig als de test negatief is, maar als je positief test ben je nu al blij, terwijl je anders misschien nog een week spanning ervaart.
<<

Celine

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 17 Mei 2018 11:16

Bericht 23 Mei 2018 12:35

Re: Voor een kindje in 2018

Ow Caro, wat een slopende tijd zo zeg! Ik snap dat je nog niet te vroeg wilt testen wegens negatieve gevoelens. Hoe voel je je vandaag? Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent!

Emma, wat vervelend dat je nog geen positieve ovulatietest in je handen hebt! Dat word dan inderdaad weer een lange cyclus waarschijnlijk. Heb je dat vaker?

IC, hebben jullie genoten van jullie etentje? PCOS is een hormonale aandoening waarbij je maar heel weinig een eisprong heb. Door een teveel aan het mannelijk hormoon in mijn lichaam, is mijn lichaam niet goed in het laten groeien van follikels. Destijds zag je op de echo dat op mijn eierstokken veel ingedroogde follikels zitten. Ik heb dus lange cyclussen en niet altijd een eisprong.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Mei 2018 12:36

Re: Voor een kindje in 2018

Jullie zijn lief.

Er zijn van die cyclussen waarvan je gewoon weet dat er niks aan de hand is. En nu leek ik intuïtief iets aan te voelen, ik merkte dingen aan mijn lijf en naja.

Het heeft ook echt geen zin dit allemaal. Het blijft allemaal zo gissen in het luchtledige. Het enige dat uitkomst biedt is óf ene menstruatie óf een test.
<<

Geel

Bericht 23 Mei 2018 20:05

Re: Voor een kindje in 2018

Hee Caro, wat snap ik je goed. Dit stomme niemandsland en je kunt er weinig aan veranderen. En eerlijk gezegd dacht ik ook op basis van je klachten dat het heel goed een zwangerschap zou kunnen zijn. Ik hoop dat je, voor jezelf, nog twee dagen kunt wachten, maar het zou ook echt prima zijn om te testen hoor. Ik denk dat ik dat al had gedaan, dan ben je er maar van af, zeg maar.

Ik weet het zelf ook allemaal niet. Er gebeurt van alles in m'n lijf, maar echt prima klachten die gewoon een menstruatie inluiden. Alleen: WANNEER? M'n ovulatie was rond dag 20/21, dus ik tel er maar gewoon veertien dagen bij op en dan zou ik a.s vrijdag/zaterdag ongesteld moeten worden. Dus hier ook afwachten geblazen.

Celine, wat lijkt me dat een nare aandoening. Is er iets wat gedaan kan worden om het dan toch goed te laten ontwikkelen?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Mei 2018 20:16

Re: Voor een kindje in 2018

Wat spannend Caro!

Geel ook spannend, hoe voel je je? Heb je de miskraam een plekje kunnen geven?

Maan hoe is het bij jullie? Heb je al bloeduitslagen?
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 23 Mei 2018 20:28

Re: Voor een kindje in 2018

Succes met wachten, Geel, altijd toch weer spannend die laatste dagen he?

Céline, wat vervelend van de PCOS, het is wel goed te behandelen toch?

Uffe, ik heb nog geen bloeduitslagen. Tenminste, niet allemaal en niet helemaal duidelijk. Ik heb vorige week gebeld, maar niet alles was binnen. Bepaalde onderzoeken kosten meer tijd. De reguliere onderzoeken waren wel bekend, en goed, volgens de assistente, maar ze kon me niet vertellen welke dat precies zijn (ik denk schildklier en vitamine B12). Ik kan vrijdag weer bellen.

Ik heb inmiddels positief getest. Ik geloof dat ik de innesteling heb gevoeld, en twee dagen later begon de eerste (lichte) misselijkheid. Inmiddels weet ik precies wanneer het raak is. 4 dagen voor tijd al een test gedaan, niet eens met ochtendurine en al een duidelijke streep. 1 dag voor tijd knalpositief. Ik vind het weer reuzespannend en merk dat ik daar niet zo goed raad mee weet. Het is wel hoopgevend dat bij de miskramen de eerste test (na mijn NOD) echt een tuurstreep was en de testen ook niet snel opliepen, dat is nu anders). Maar man, wat vind ik het spannend. Ik durf niet blij te zijn.
<<

Geel

Bericht 23 Mei 2018 20:30

Re: Voor een kindje in 2018

O Maan, gefeliciteerd joh! Ongelofelijk. Dit klinkt wel heel goed inderdaad, zo'n knaltest, dan is je hele systeem duidelijk aan de slag met hormonen om alles goed te laten groeien. Kan me goed voorstellen dat je met vrees en beven een beetje blij bent, maar meer ook niet. Laat het maar even lekker bezinken. Maar voor nu goed nieuws, zeg, fijn!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Mei 2018 20:33

Re: Voor een kindje in 2018

Een voorzichtige felicitatie Maan!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Mei 2018 20:35

Re: Voor een kindje in 2018

Oh Maan wat spannend! Ik herken je gevoel maar al te goed! Mijn test was nu ook echt knal knal en inmiddels 2 goede echo's! Ik ga voor je duimen!
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 23 Mei 2018 20:41

Re: Voor een kindje in 2018

Dank jullie wel, ik hoop dat ik jou achterna ga Uffe.
Ik durf de verloskundige niet eens te bellen, zo spannend.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers