Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mei 2018 07:10

Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Vandaag is het Luilak! Wordt dat nog ergens gevierd in NL?
Luilak of Looilak is een folkloristische viering op de zaterdag voor Pinksteren in vooral Noord-Holland door op straat in de vroege morgenuren veel lawaai te maken. Met Luilak worden oorspronkelijk langslapers en telaatkomers bespot. Deze worden daarom luidruchtig wakker gemaakt. Er wordt vrij algemeen van uitgegaan dat het een viering is met een Friese oorsprong. Bron: Wikipedia

En morgen is het Pinksteren!
Pinksteren is een christelijke feestdag, waarmee de uitstorting van de Heilige Geest wordt herdacht. Het is de negenenveertigste dag ná Pasen, of volgens een andere definitie de vijftigste dag ván Pasen. Met deze uitstorting wordt ook het begin van de christelijke kerk gemarkeerd. Het kan als zodanig tevens als de eerste christelijke opwekking worden gezien. Bron: Wikipedia


Wat gaan jullie dit weekend doen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mei 2018 07:14

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan om de stratenmakers op te vangen. Nu ben ik een beetje aan het nietsnutten, ga zo L. wakker maken voor de fles. Dan ben ik de rest van de dag cateringmevrouw voor de stratenmakers en alle anderen die nog komen helpen. N. is aan het werk vandaag.

Vanmiddag komen Kees en haar man en dochter!
Vanavond ben ik alleen thuis want N. heeft een FIFA-avond met vrienden.

Morgenmiddag hebben we een BBQ bij vrienden.
Maandag is mijn allerlaatste dagje verlof, ik hoop dat N. vrij is en dat we wat leuks als gezinnetje kunnen gaan doen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 19 Mei 2018 07:21

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Luilakken doen ze hier met koningsdag dus dat hebben wij al gehad.

Vandaag en maandag ben ik vrij.
Vanmiddag gaan we onze kip naar vrienden brengen, die gaat daar wonen :smile:
We borrelen dan daar ook gezellig even.
Vanavond vieren mijn opa en oma samen hun verjaardag dus daar ga ik ook nog heen.

Morgen moet ik werken.

Maandag dus ook vrij, we hebben nog geen plannen.
10.04.17
<<

Anoniem331

Bericht 19 Mei 2018 08:00

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Jeetje Burn, je verlof alweer om? Gaat snel he.

Ik breng zo kinderen en honde weg. Rij door naar m'n vriend en dan gaan we naar callantsoog. Daar kamperen we het weekend ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Mei 2018 08:05

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

In Haarlem is een luilak bloemetjes markt 's avonds en 's nachts. Zijn we wel eens geweest, alleen dit jaar natuurlijk niet.

Vanavond (of eigenlijk vannacht) vliegen we weer naar huis dus vandaag bestaat uit inpakken, opruimen, misschien nog even zwemmen en daarna naar de luchthaven.

Morgen even uitslapen en daarna Ollie ophalen bij m'n moeder! Heel veel zin om hem weer te zien, zo benieuwd hoe hij reageert als ie ons weer ziet. We blijven er een nachtje slapen en m'n zus komt ook nog even.

Maandag gaan we weer met z'n drietjes naar huis.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 19 Mei 2018 08:15

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ga zo boodschappen doen.
Vanmiddag naar een kunstmarkt schilderijen ophalen die we via internet bij iemand hebben gekocht.

Morgenochtend naar de kerk, misschien gaat mijn moeder ook mee.
Verder wat in huis rommelen, opruimen, schoonmaken.

Maandag moet mijn man waarschijnlijk werken.
Ik heb nog geen plannen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem245

Bericht 19 Mei 2018 08:43

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik heb een fijn weekend. Vanochtend uit geslapen, nu even voor de tv voor THE WEDDING, straks uitstapje met mijn jeugdorkest, en vanavond weer voor de tv voor de opname van dezelfde wedding :)
Morgen moet ik werken, heb een repetitie voor een concert. Zoon moet trommelen en dat kan ik helaas niet zien, daarna thuis chillen en bij mijn ouders eten. Mijn vader gaat mee doen aan een concert met een van mijn orkestjes dus meteen wat dingen doorspreken.
Maandag moet ik ook werken, maar andere tijden en 250% dus beetje uitslapen, werken en dan komen mijn ouders eten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Mei 2018 08:57

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Popcorn schreef:Jeetje Burn, je verlof alweer om? Gaat snel he.

Yup. En dan heb ik er al 3 weken vakantie achteraan geplakt! :nopompom:
Zie dr als een berg tegenop!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 19 Mei 2018 09:29

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik heb een aantal leuke dingen op de planning staan!

Vanmiddag even wat baantjes trekken in het zwembad, zo lekker om dan het gewicht van mijn zwangere buik niet te voelen.
Vanavond gaan we met de vriendinnen bij eentje van ons thuis eten.

Morgen heb ik de hele dag communie van mijn petekindje. Dus eerst kerk, dan lunch en later op de dag een groter feestje met buffet.

Maandag is er hier in de stad een leuke activiteit (soort proeverij waarbij je bij de ondernemers kleine hapjes kunt proeven. Foodtruck maar dan anders) En daar wil ik eigenlijk wel een kijkje nemen. Even kijken nog of mijn vriend mee kan.
09-07-2018
11-07-2021
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 19 Mei 2018 09:35

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Dat is snel gegaan Burn! Ga je wel minder werken of hou je dezelfde uren?

Ik ben nu alleen thuis en doe een poging om iets aan mijn studie te doen. Straks nog even iets in het huishouden en dan lekker voor de tv om naar Harry en Meghan te kijken. Vanavond steken we denk de bbq aan al vraag ik me af of het wel warm genoeg is om in de tuin te zitten.
Morgen hebben we een verjaardag, het is daar altijd heel gezellig dus ik heb er zin in. Veder nog even langs schoonouders.
Maandag werkt mijn vriend, ik ga verder met mijn studie en waarschijnlijk nog even langs mijn oma.

Fijn weekend allemaal!
<<

Anoniem248

Bericht 19 Mei 2018 09:37

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Dit jaar doe ik niks aan luilak. De winkels waren wel open maar ik werd niet echt warm van de aanbiedingen dit jaar.
Ik heb net wel al een groepslesje in de sportschool erop zitten, ga vanmiddag nog even boodschappen doen en verder heb ik dit weekend geen plannen. Beetje de standaard dingen in huis, en m’n theorie voor m’n rijbewijs leren.
<<

Anoniem248

Bericht 19 Mei 2018 09:39

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Wat is dat trouwens ontzettend snel gegaan Burn, je verlof alweer voorbij!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Mei 2018 11:05

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ken Luilak niet, maar het wordt hier wel gevierd. Ik zag wat rommel op straat liggen, wc-papier enzo, dat schijnt erbij te horen (?). Met Pinksteren heb ik ook helemaal niks.

Vandaag kijk ik the royal wedding en verder doe ik weinig. Morgen ga ik cupcakes bakken met m'n stiefdochter en dat was het wel zo'n beetje. Rustig aan!
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2018 11:21

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Man is nu bezig de trap renoveren . Ik zit nu voor de royal wedding

Morgen geen plannen , misschien langs mijn ouders mijn vader heeft een nieuwe mobiel die nog geïnstalleerd moet worden wat hij zelf niet kan

Maandag denk dat man nog verder gaat met de trap, en hij moet buiten stroom aanleggen
Afbeelding
<<

Anoniem246

Bericht 19 Mei 2018 11:43

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik belde mijn moeder vanochtend om te melden dat Aldi Birckenstocks voor 39.95 euro heeft. Wij waren net onderweg van een dorp 20km verderop naar huis. Man heeft 60 kinderboeken gekocht voor het vrijwilligerswerk waar hij deel van uitmaakt en dat moesten we vanochtend even halen. Maar goed, moeders vertelde dus dat ze nog in pyjama zat, omdat ze overal op Facebook las dat het luilakdag is. En ze dus aan het luilakken was. :laughcry: Nu pas snap ik wat ze bedoelde. :P Is dat niet met een hoop herrie in het westen van Nederland?

Vandaag hebben we boodschapjes gedaan voor de hapjes van vanavond. Nu zit ik aan een kopje koffie en wacht tot man thuiskomt. Wat we daarna gaan doen, weet ik nog niet? Mijn man wil dat we gaan tanken. Prima, maar dan gaan we dus even de grens met Duitsland over. Heb wel zin om nog even te shoppen. :cheers: Morgen is er braderie in een naastgelegen dorp en maandag is gewoon een extra vrije dag. Mogelijk dat we nog even verlaat moederdag gaan vieren met stiefmoeder en moeder.
<<

Anoniem231

Bericht 19 Mei 2018 12:29

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ga maandag naar de boerderijdagen van campina. En verder helemaal niets gepland. Net zoals anders dus.

Luilak ken ik niet, hoor het nu voor het eerst.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Mei 2018 13:39

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Luilak ken ik niet. Wordt hier volgens mij ook niet gevierd, en waar ik vandaan kom ook niet.
Ik had gisteren al vrij, dus een lekker lang weekend. Toen naar de verloskundige geweest voor controle, even wat spullen voor de baby gekocht en 's avonds kwamen de ouders van mijn man op bezoek.
Vanmorgen boodschappen gedaan, nu zit ik even lekker op de bank. Vanavond ga ik tapas eten met vriendinnen.
Morgen overdag geen bijzondere plannen. 's Avonds gaan we een muziekquiz doen met vrienden.
Maandag eigenlijk nog helemaal geen plannen.
<<

Anoniem317

Bericht 19 Mei 2018 14:03

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ken Luilak niet. Vandaag zijn we in ons huis bezig met verven. Vanavond gaat mijn vriend met een vriend de stad in. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien even langs een vriendin. Morgen en overmorgen gaan we ook verven en nog wat andere klusjes doen. Maandag gaan we ook nog even naar de markt in het dorp waar ik geboren ben.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Mei 2018 14:13

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ken luilak ook niet.

Nu ben ik gezellig bij Burn en dit weekend hebben we de havenfeesten in het dorp. Super gezellig altijd maar ik denk dat ik er dit jaar niet veel zal zijn. Heb behoefte aan rust en gezellig bij E zijn.
30-04-2017
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2018 20:26

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik dacht dat luilak met Hemelvaart was. Maar ken het verder niet.

Ik ben dit weekend aan het werk.
2014 2016
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 19 Mei 2018 23:36

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ken het ook niet!

Hier een 'gewoon' werkweekend helaas. Jammer dat ik dus niet veel van het mooie weer mee krijg. Maarrrr nog 5 dagen werken en dan heerlijk vakantie!
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 20 Mei 2018 09:32

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Wij rommelen wat in en om het huis deze twee dagen. Morgen gaan we naar een boerderij in het kader van de open boerderij dagen van Campina. Ben benieuwd!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 20 Mei 2018 09:34

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Dit weekend valt in mijn vakantie. Gister kwam mijn vriend thuis van bijna twee weken weg met zijn vrienden. We zijn wezen lunchen, borrelen en uiteten. Hij heeft nog last van een jetlag dus we doen het rustig aan dit weekend. We gaan straks nog naar een foodfestival en morgen misschien met de auto op pad. Gewoon lekker relaxt.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 20 Mei 2018 10:11

Re: Luilak & Pinksterweekend! Wat ga jij doen?

Ik ga een paar uurtjes werken aan de royal wedding eind van de middag. Moest morgen eigenlijk ook, maar die deadline is gelukkig verschoven naar donderdag.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers