Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 16 Mei 2018 07:54

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Leuk al die baby shopping! Ik heb weinig nodig, ik had veel bewaard, wel wat Jongenskleding weggegeven, maar ik krijg een heleboel kleding van een vriendin. En ga vast nog wel wat kopen, nieuw eerste pakje sowieso! En misschien verwen ik mezelf met een nieuwe doek, hoewel ik die eigenlijk echt niet nodig heb. :smile:

Spannend jullie nieuwe huis meneer de uil, wij zijn vorige keer verhuisd met 37 weken zwangerschap, ik ben wel blij dat dat niet nog eens hoeft. Maar het komt ongetwijfeld goed, het is bij ons ook goed gekomen!

Fijn dat het sporten nog goed gaat pompoen, en belangrijk ivm je herhalingskans pre eclampsie. Hopelijk lukt het je om het nog even vol te houden!

Mijn uitgerekende datum is trouwens 9/11, om de tabel aan te vullen. Het is ons derde kind.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 16 Mei 2018 17:30

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik kom me hier ook weer eens melden! Ik ben volgens mij als laatste uitgerekend, volgens de termijnecho is de uitgerekende datum 12-11. Wij weten nog niet wat het wordt maar we hebben volgende week de geslachtsbepaling. Mijn gevoel zegt een jongen dus dan wordt het druk met de jongetjes hier!

@pompoen: wat heftig zeg die pre eclampsie, super goed en fijn dat je nog kan sporten! Hopelijk hou je dat nog een hele tijd vol. Ik ben helaas nog steeds best wel misselijk, hoop niet dat dit de hele zwangerschap blijft. Fijn dat jullie zo’n mooie echo hebben gehad en dat jullie er een jongetje bij krijgen!

@ meneer de uil: wat fijn een goede 20 weken echo! Jij bent echt al een stuk verder dan ik. Lijkt me voor jou ook lastig om alles bij te houden in je hoofd. Bespreek je dit ook met je verloskundige? Heerlijk dat je de baby al zo goed voelt bewegen! En gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis!!

@ lot: leuk een zoon! Gefeliciteerd!

@ limoen: jij ook al een zoon! Gefeliciteerd! Leuk om al die spulletjes te kopen he? Wij hebben al veel gekeken maar nog niks gekocht, wil eerst weten wat het geslacht van de baby is. Hoe vinden jouw kinderen het dat ze een broertje krijgen? Ze zijn al wat ouder zie ik, lijkt me echt leuk! Krijgen ze het heel bewust mee lijkt me.

@ mouette: fijn dat jullie ook een goede echo hebben gehad! En ook al een zoon haha, gefeliciteerd!
Afbeelding
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:52

Bericht 16 Mei 2018 17:37

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik heb trouwens vandaag echt iets stoms gedaan. Heb verse mayonaise op, niet bedacht dat daar natuurlijk rauwe eieren in zitten.. dat zal geen kwaad kunnen toch?
Afbeelding
<<

Limoen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 27 Jan 2016 19:55

Bericht 16 Mei 2018 18:25

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@Liz, mijn kinderen vinden het erg leuk dat er nog een broertje bij komt. Al had mijn dochter liever een zusje gehad. En inderdaad heel leuk dat ze alles bewust mee krijgen. Ze vragen ook elke dag hoe groot hij is en praten tegen mijn buik :love:

Ik kan mij voorstellen dat je eerst het geslacht wil weten, dan lekker los gaan met kopen.
Ik heb van mijn verloskundige geleerd dat rauwe ei geen kwaad kan voor de baby, je kan er alleen zelf ziek van worden. Maar die kans heb je ook als je niet zwanger bent..
2012 & 2013

Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 16 Mei 2018 18:34

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik ben rauwe eieren niet zo moeilijk. Je zou daar zelf ziek van kúnnen worden en daar zou de baby eventueel last van kúnnen hebben. Dat vind ik zoveel kansen op elkaar dat die paar keer dat ik rauwe eieren eet, me daar niet zo druk over maak.

Ik heb mijn angsten zeker besproken met de verloskundige. Staat ook genoteerd dus ze houden er rekening mee. Heel fijn!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mei 2018 21:24

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat een toeval al die jongens!

Wij gaan verhuizen ongeveer 8 weken na de bevalling. Leuk MdU een nieuw huis!

Hoe streng zijn jullie met het eten van smeerworst? Ik had laatst ook perongeluk rauw melkse kaas op.

Goed bezig met soorten pompoen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Mei 2018 21:28

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@Mouette, hoe oud zijn jouw andere twee?

@Limoen, jou kinderen zijn ongeveer even oud als de mijne toch? (Lu. is 5, Lo. is 6)
Ik vind het ook zo leuk om te zien hoe ze er mee bezig zijn. Mijn dochter is wel teleurgesteld dat het geen meisje is, maar is verder toch wel heel lief. Steeds tegen mijn buik praten, buik aaien, buik knuffelen. Ook heeft ze erg veel plannen met de baby, zal nog tegenvallen als het straks geen pop blijkt en ook nog geen kindje waar je gelijk vanalles mee kunt doen haha.
Mijn zoontje is wat knuffeliger naar mij toe en knuffelt af en toe ook ineens juist mijn buik. Hij stelt vooral heel veel vragen over babies en verteld heel wijsneuzerig aan allemaal mensen dingen over babies alsof hij alles weet...alleen heeft hij ze dan zelf verzonnen :palm: .

@Meneer de Uil, ik weet niet of mijn vergiethoofd het gewoon niet meer weet of dat je het hier nog niet verteld hebt, wat leverde je zo veel stress op bij je dochter? Was het de pre-eclampsie of ook andere dingen? Waar ben je het meest bang voor? Wel fijn dat ze er rekening mee houden!
Ik vind het zelf nog heel onwerkelijk en merk dat ik nog steeds wel echt heel hard hoop dat het allemaal wel mee zal vallen met de pre-eclampsie, ik zou zo graag eens hoogzwanger zijn, natuurlijk bevallen (niet ingeleid worden dus) en dan mijn kind snel mee naar huis mogen nemen, thuis een kraamtijd hebben en borstvoeding geven. Maar ja, ik heb er weinig over te zeggen, we gaan het zien.

@rauw ei, ik eet het maar gewoon voor de zekerheid niet maar als ik het een keer wel binnen krijg dan maak ik me er niet zo druk over.

@all, ik kreeg gisteren een brief dat ik volgende week al terecht kan in het ziekenhuis voor een intake bij de ‘pop-poli’ (heet anders in het ziekenhuis maar ik vergeet de naam steeds en maak er dan zwakkere zwangere poli van en dat klinkt zo negatief), ik ben bezig mijn therapie af te ronden en heb volgende week mijn eindevaluatie en laatste gesprek daar dus het heeft een mooie overlap. Het is voor mij meer voor de zekerheid omdat ik medicatie slik en toch gevoelig ben voor depressies en ook omdat de zwangerschap toch best wat herinneringen oproept. Helemaal nu ik 17 weken ben, vorige keer werd met 17 weken mijn man opgenomen in het ziekenhuis. Met 18 weken had ik een blindedarmontsteking en werd ik ook opgenomen. Vanaf dat moment was het eigenlijk een aaneenschakeling van ellende. Daarom hoop ik ook des te meer op een normale zwangerschap.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 17 Mei 2018 14:51

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik wil me ook melden! Was al even aan het meelezen, maar het voelt wel zo fair om dan ook gezellig mee te kletsen ;) Ben nu precies 20 weken zwanger (volgens mij is dat exact gelijk met Meneer de Uil, 4 oktober) en we weten al eventjes dat het een meisje wordt. Volgens mij het eerste meisje in dit topic! We hebben al een zoontje van 5,5, die er inmiddels vrede mee heeft dat het een zusje wordt. Vorige zwangerschap enorm misselijk geweest en deze keer weer, maar gelukkig is het nu, net als vorige keer, halverwege de zwangerschap zo goed als weg. Deze week ook de 20 weken echo gehad en alles zag er prima uit, dus tijd om te gaan genieten!
Life is too short to have boring hair.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Mei 2018 20:12

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Jeej, verse aanwas! Welkom zomerblond, ben je helemaal nieuw op het forum of kom je al langer hier?
Leuk, mijn zoontje is ook 5 en mijn dochtertje 6, leuke leeftijd vind ik om nog een broertje of zusje te krijgen, ze krijgen het zo goed mee al. Gelukkig heeft je zoontje er vrede mee dat het een meisje is!
Hier nog 3,5 week tot de 20 weken echo, maar heb er wel redelijk vertrouwen in, heb al 7 echo’s gehad en hoewel er niet specifiek naar dingen gekeken is is het overallbeeld tot nu toe in ieder geval goed.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 18 Mei 2018 09:20

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Pompoen: nee, helemaal nieuw. Was al wel een aantal keer hier geweest omdat ik wat aan het opzoeken was ivm zwangerschap. Wel fijn toch elke keer doe bevestiging dat er echt iets in je groeit en ontwikkeld. Ik voel haar nu sinds ongeveer 17 weken en dat wordt steeds sterker. Mijn vriend heeft het ook al gevoeld. Wel een fijn gevoel af en toe dat leven in je buik, al weet ik dat ik het tegen het einde vast wel weer zat ben ivm beurse ribben etc...
Life is too short to have boring hair.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mei 2018 09:44

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ik wil ook de baby voelen :). Als ik mijn hand op mijn onderbuik leg voel ik alleen mijn eigen hartslag. Ik denk soms wel iets te voelen maar dat is dan mijn maag of ik verbeeld het me gewoon omdat ik graag iets wil voelen. Nog even geduld denk ik!

Hebben jullie trouwens gebruik gemaakt van een stoel op de babykamer om te voeden of troosten? En welke hadden jullie dan?

Welkom Zomerblond!
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 18 Mei 2018 11:36

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Thnx Lot! Ik voel de baby alleen nog maar heel erg laag in m’n buik. Bij de rand van je ondergoed zeg maar. Dus helemaal nog niet op de bolling van je buik waar je het zou verwachten. Op de echo zagen we ook dat ze nog heel erg laag in m’n bekken ligt opgekruld, dus dat klopt wel met het gevoel. Ik vind dat je wel redelijk goed kan voelen of het je darmen zijn of beweging van binnen af is, dat is veel zachter en plaatselijk dan lucht in je darmen. Maar dat zal vast per persoon verschillen.

Wij hebben bij de eerste nooit een stoel gebruikt om te voeden (bij borstvoeding in ons geval). Overdag eigenlijk altijd in de woonkamer op de bank met een (voedings)kussen en ‘s nachts in bed met een kussen of verstelbaar hoofdeinde.
Life is too short to have boring hair.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mei 2018 21:25

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@Zomerblond, leuk dat je je aangemeld hebt dan!

‘S nachts voedde en troostte ik bij mij in bed/in de kamer, Lu. sliep naast mij in de co-sleeper. Deze baby komt ook weer naast ons in de co-sleeper, ik verwacht dus niet dat we ‘s nachts in de kamer moeten zitten. Maar ik denk wel dat we een stoel neerzetten. Ik had eerst een schommelstoel, maar eigenlijk was die niet zo heel fijn, te hard, ik wil liever een leunstoeltje of zo, ook voor het voorlezen en zo. En misschien is het ook wel fijn om daar te voeden als het druk is beneden met de kinderen.

Ik voel de baby ook pas net, met 17+4 of zo. Lu. voelde ik pas met 23 weken, mijn placenta lag toen voor. Ik voel ‘t eigenlijk alleen als ik er heel rustig voor ga liggen of rustig zit en dan voel ik vooral helemaal onderin gerommel, een soort stootjes en plopjes. De verloskundige zei dat als ik iets voelde twee vingers onder mijn navel dat het dan waarschijnlijk de baby is. Ik voel dit nog wel een stukje lager en meer vanbinnen dan aan de voorkant gek genoeg. Mijn man kan ook echt nog niets voelen. Mijn baarmoeder ligt naar achteren gekantelt en begint pas net een beetje omhoog te komen dus ik denk dat dat ook wel klopt.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:07

Bericht 23 Mei 2018 19:57

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Zomerblond, welkom en gefeliciteerd!

Lot, ik heb een stoel staan op dochters kamer maar die werd eigenlijk pas later gebruikt, toen ze allang geen kleine baby meer was voor voorlezen en als ze angstig was om alleen te gaan slapen. In de kleine baby fase inderdaad een co sleeper en voeden sowieso meestal liggend op mijn zij.

Pompoen, mijn kinderen zijn 4 en 2,5. Als de baby komt 4,5 en bijna 3. Iets jonger dus dan jouw kinderen. Ik hoop dat je intake bij de POP poli goed is gegaan!

Lot, wat spannend ook een verhuizing rondom de geboorte.

Liv, Rauw ei (nou ja, dooier niet helemaal door gegaard) eet ik ook. Rauwmelkse kaas niet ivm Listeria. Harde rauwmelkse mag wel trouwens (Hollandse boerenkaas, parmezaan etc).

Limoen, leuk dat je kinderen zo betrokken zijn! Hier komt dochter ook regelmatig mijn buik aaien. Lief is dat!

Zo, hopelijk niemand vergeten! Zo wel: sorry! Hier gaat alles goed, misselijkheid is nu zo goed als weg dus dat is heerlijk. De 20 weken echo laat nog eventjes op zich wachten, ik voel de baby nog niet dagelijks dus soms zou ik haast vergeten dat ik zwanger ben, tot ik langs een spiegel loop, dan kan je er toch echt niet meer omheen.
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Mei 2018 20:15

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Hoera, ik voel de baby sinds vorige week! En nu voel ik hem ook echt een paar keer per dag, vooral als ik op mijn rug ga liggen. Mijn vriend voelt het ook al.

We hebben een echo gehad en baby was alleen maar aan het bewegen dus het was voor de echoscopiste best lastig om alles goed te checken, ik mag nog een keer terug komen want een paar dingen liet hij echt niet zien.

Verder nog last van mijn bil (pirifirmis spier), nu vooral pijn bij opstaan/opstarten, als ik ff doorloop gaat het weer weg. Fysio zei dat dat echt klachten van bandenpijn zijn. Ik had hoop dat die spier nog een keer echt zou gaan ontspannen door massage en oefeningen maar fysio gaf vandaag aan dat dit (op en af pijn maar wel minder stekend dan eerst) misschien wel het hoogst haalbare gaat zijn, dat is wel jammer. Ik heb ook weer een aangepast sportschema dus weet weer wat ik kan doen in de sportschool, dat vind ik wel fijn!

Fijn dat het goed gaat Mouette, jij voelt de baby al snel dan?

Hoe gaat het met de rest?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 29 Mei 2018 21:08

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat fijn dat je de baby voelt Lot. Zo'n fijne bevestiging is dat hè?! Al kan het ook best heel vervelend gaan worden. Bij S deed het me op een gegeven moment echt zeer. En denk dat het nu niet veel beter gaat zijn. Er zit zo weinig tussen baby en de buitenwereld!
Op sommige momenten zie en voel ik niet heel veel bewegen, maar dan zie je mijn hele navel alle kanten op gaan. Zo grappig! Probeer het al een aantal keer te filmen, maar dat lukt helaas nog niet.

S is steeds zo lief voor mij en de baby (behalve als ze op mijn buik/baby wil zitten en niet snapt dat dat zeer doet). Iedere keer komen knuffelen, zowel mij als al te baby. En ze vraagt steeds hoe het met mij gaat. Echt super schattig. Benieuwd hoe ze het gaat vinden als de baby er straks is en ook niet meer weggaat....

Verder gaat het hier niet top. Echt steeds meer last van mijn bekken (en rug). Bekend een beetje op een punt dat ik niet zo goed weet wat ik ermee moet. Heb inmiddels oefeningen van mijn eigen fysio en is de yoga. Denk dat ik deze week maar een echte bekkenfysio bel, als het daarna nog niet verbeterd, moet ik aan bedenken hoe nu verder.

Jullie allemaal al veel aankopen gedaan en dingen geregeld? Wij hoeven niet veel te kopen, binnenkort de oude kleren van S eens goed uitzoeken en kijken wat we dan nog nodig hebben. Kamer gaan we alleen maar opruimen en S haar ledikant in zetten. Een 'goede' babykamer maken we wel in het nieuwe huis (nu al zin in!!).
Geboortekaartje gaat er waarschijnlijk vrijwel hetzelfde uitzien als bij S. We zijn nog steeds heel blij met de stijl van dat kaartje dus daar doen we wat leuke aanpassingen aan in meisjes en jongens versie en dan is die ook snel klaar denk ik.
Voor mijn gevoel hoeven we dus niet mega veel te doen voor de baby. Gelukkig hebben we dan een huis gekocht en moet er ook nog een verkocht worden :wink: kan ik me daar druk om maken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Mei 2018 21:40

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja heel fijne bevestiging! De andere keren vind ik de echo ook heel spannend omdat dat voor mij de enige bevestiging van leven was. Nu zat ik in de wachtkamer en voelde ik de baby al, dus was ik niet zo verrast dat hij ok was op de echo :). Kan me voorstellen dat het niet altijd fijn is vooral in een later stadium.

Vervelend zeg, waar heb je precies pijn? Heel de dag? En laat je er dingen om? Bij mij hebben de oefeningen al wel echt geholpen, het is echt al sterker geworden en ik ben me er veel meer bewust van. Maar ik had al een knobbeltje op mijn gewrichten waarschijnlijk door ooit een val dus dat gaat niet meer helemaal weg denkt ze.

Ik heb twee pakje gekocht, voor de rest al wat spulletjes gekregen, kleertjes, 2e hands boxkleed en wat knuffeltjes en boeken. De rest moeten we dus allemaal nog gaan aanschaffen, ik heb het al wel helemaal uitgedacht en opgeschreven qua meubels en accessoires voor het kamertje.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mei 2018 08:08

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Fijn Lot! Ik voel de baby ook sinds een week of twee, niet de hele dag door, maar wel als ik even rustig zit of lig dat ik geschop voel. Mijn man heeft het ook gevoeld en de kinderen beweren dat ze het ook gevoeld hebben maar ik twijfel daar een beetje over. Ik heb toch echt wel een laagje spek er tussen zitten haha, maar heb het zelf ook al eens aan de buitenkant gevoeld.
En dus ook nog lekker aan het sporten? Ik doe dus zwangerfit en dat vind ik wel heel lekker. Ik loop ook nog steeds hard, zondag samen met mijn buurvrouw gelopen, zaterdag ga ik weer met de trainer. Moet maar even zien hoe dat gaat want ik begin het wel meer te voelen. Ik denk dat het verstandiger is om te stoppen maar ik wil niet want het is zo lekker en tijdens het lopen heb ik eigenlijk nergens last van.

@MdU wat vervelend dat je zo’n last van je bekken hebt. Waar heb je dan precies last van? Ik heb ook steeds meer last van mijn bekken, ik loop al bij een bekkenfysiotherapeut, dat vind ik wel een aanrader met bekkenklachten. Bij Lu. heeft een bekkenband me ook goed geholpen, die mocht ik niet te lang om maar kon ik dan om doen als ik wat belastendere dingen ging doen. Ik heb vooral last van mijn si-gewricht en bil aan de linkerkant, rechts doet soms ook mee maar dat zijn eigenlijk altijd spieren. Ik ben wel blij dat mijn verzekering 27 behandelingen vergoed, heb er weliswaar al een aantal van opgebruikt maar het komt nu goed van pas.
Succes met alle huisperikelen, ik ben toch wel blij dat wij dat gehad hebben hoor.

@Mouette, wat fijn dat je de baby al voelt, hier wisselt het ook nog.

Ik ben vorige week extra naar de gyn geweest, ik had steeds meer last met plassen, moest dan heel nodig maar dan kwamen er maar een paar druppels en het deed gewoon pijn aan mijn blaas. Had echt het gevoel dat ik op knappen stond. De kweek wees niets uit (het was de derde kweek en die hebben ze op alles laten testen, niks) dus het was geen blaasontsteking. Met de echo even gekeken, het blijkt dat mijn kindje strak tegen de blaas aan ligt met nauwelijks buffer, placenta ligt heel ergens anders. Daardoor voel ik elk stootje en elk beweginkje in mijn blaas en dat voelt alsof ik dan moet plassen. Mijn blaas was gewoon helemaal leeg en dat was een half uur nadat ik naar de wc was geweest.
Moet zeggen dat het wel hielp dat ik wist dat er verder niks aan de hand was, ik merkte dat ik daardoor beter kon ontspannen met plassen waardoor het ook minder pijnlijk en gespannen werd. Het is nog steeds heel gevoelig en aan het einde van de dag soms ronduit pijnlijk maar wel dragelijker dan vorige week gelukkig.

Ik heb dinsdag de 20-weken echo, spannend! En ook wel leuk, maar vind het vooral spannend om te weten hoe groot hij nou eigenlijk is en of hij het goed heeft in de buik. Mijn bloeddrukken zijn wel heel mooi laag, ik zit meestal rond de 105/65 dus dat vind ik wel prettig.

We hebben inmiddels ook van kamer gewisseld, wij slapen nu voor, de baby komt in onze oude slaapkamer achter. Daar hangt al een wolkenbehang en gordijnen en de muren zijn verder wit. Nu kunnen we onze babyspullen gaan uitzoeken en spulletjes kopen voor de inrichting. Mijn man heeft ook al enthousiast de co-sleeper in elkaar gezet, die staat nu lekker in de weg in onze slaapkamer :palm: . Ach ja, het kan maar gebeurd zijn.

Intake bij de pop-poli is goed gegaan. Ik ga nu elke week naar een ondersteunende gespreksgroep, ik vond het wel heftig, heb het gevoel dat het allemaal wel meevalt bij mij. Maar ik doe liever iets te veel dan dat ik er over een paar maanden achter kom dat ik wel wat meer ondersteuning had moeten vragen. Ik mag ook ten alle tijden stoppen en altijd afbellen, dus verder prima.
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 30 Mei 2018 11:42

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

@lot: Die pijnlijke bil heb ik ook, heel zeurderig en met af en toe steken. Had het vorige zwangerschap ook, maar wel later dan nu. Nu begon ik het al te voelen (als ik lang zit op m'n werk bijvoorbeeld) met een week of 15... Is hetgene wat jij noemt hetzelfde als zwangerschapsischias? Dat is het bij mij iig. Niks aan te doen, eventueel oefeningen om de spier van je rug naar je benen wat te ontspannen, met de wetenschap dat het in principe weg is na de bevalling.

@Lot en Mouette: fijn dat jullie de baby ook voelen, geeft toch extra bevestiging!

@Pompoen: Dat plassen heb ik hier soms ook. Alsof je mega nodig moet, maar dan komt er bijna niks. Of ik ben net geweest en kan in de 10 minuten erna nog wel 2x. De verloskundige kon bij de vorige echo ook zien dat m'n blaas nog niet volledig leeg was, ondanks dat ik echt net was geweest. Zo voelt het soms ook, alsof je niet alles eruit kan plassen. Heel irritant, maar de baby ligt ook erg laag en dicht op m'n blaas... Hopelijk wordt dit nog beter!

@MdU: We hebben nog niet zoveel gekocht, want we hebben eigenlijk alles nog. Zag wel dat veel dingen na 6 jaar in de opslag toch wat verkleurd of vergaan zijn, dus die dingen gaan wel weg. De Bugaboo wordt helemaal opnieuw bekleed (met cognackleurig leder o.a.), dus die is dan als het goed is weer zo goed als nieuw. De stof die we hadden is namelijk na een aantal jaren intensief gebruik wel erg verkleurd door de zon/regen. Grote dingen kunnen we allemaal nog gebruiken (box, ledikant, maxi-cosi etc). Kleertjes hebben we ook nog super veel, maar ik merk wel dat veel dingen toch echt wel voor jongens zijn, dus er gaat nu alsnog een groot deel richting vriendinnen of het goede doel.

We gaan nog wel verbouwen in huis voordat de baby er is. Vlak voor de zomer komt er nog een dakkapel op de zolder en wordt er een indeling met kamers gemaakt en alles afgewerkt daar. Dan kan ons zoontje op zolder slapen en kan zijn huidige kamer voor de baby worden gebruikt. Wel zo makkelijk als zij iets dichter bij ons slaapt. We zullen dus rondom de zomervakantie nog erg druk zijn in huis, hopelijk zijn de grote dingen dan met ingang van m'n verlof (eind augustus) allemaal klaar en kan ik me richten op de kleine dingen. Ik denk dat we dan ook pas gaan kijken wat er echt nog nodig is nog voor de bevalling, anders ligt het toch maar in de weg tijdens de verbouwing en te verstoffen.
Life is too short to have boring hair.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Mei 2018 12:47

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Dat plassen heb ik ook sinds twee dagen, gisteren echo en ze kon het niet goed genoeg zien, moest ook even naar de w.c. om te plassen omdat ze zag dat er nog wat in mijn blaas zat. Ik was daarvoor ook echt net geweest en thuis ook al 1x. Gisteren ook het idee dat ik niet goed kan uitplassen, en heb al twee dagen een opgeblazen buik.

Zomerblond: het is volgens mij geen ichias dat is volgens mij de spier achter de piriformis maar ze staan wel weer in verbinding met elkaar. Vervelend he?

Pompoen: goed bezig, ja ik sport nog wel maar niet meer zo frequent als eerst, nu meestal 1x p.w soms 2x. Ik wilde graag bootcamp gaan doen (Mom in Balance) maar dat raadde de fysio me af gezien mijn klachten. Fysio vond hardlopen en springen niet de beste oefeningen voor zwangeren. Nu heb ik een schema in de sportschool, ter ondersteuning van mijn bekken en krachttraining van benen/schouders/armen. Squats, leg press, gewichtjes, push downs etc. Ik gebruik hierbij een gymbal en een bosu (zo’n halve bal). Ik vind het wel fijn om te bewegen, sta ook op de crosstrainer en loopband maar ga dan niet rennen maar gewoon lopen. Fysio zei dat je met hardlopen 4x je eigen lichaamsgewicht draagt qua zwaarte/klappen. Ik krijg meteen pijn, als het voor jou goed voelt moet je het gewoon doen natuurlijk.

Zomerblond: fijn dat je nog zoveel hebt qua spullen. Een verbouwing, dat is ook nog wel even pittig. Ach wij kunnen dat, en MdU ook. Lekker alles tegelijk :wink:.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Mei 2018 13:15

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Wat vervelend dat jullie dat met dat plassen ook hebben! Hier helpt het wel ook goed om oefeningen te doen om mijn bekkenbodem te ontspannen. Ik plas wel goed leeg overigens, maar mijn blaas is wel vrij klein zei de gyn.
Mijn bekkenfysio vind dat ik kan hardlopen zo lang mijn lichaam dat goed vindt, als ik het maar op mijn gemak doe. Ik neem ook hele kleine stapjes om zo de belasting van mijn gewrichten zo laag mogelijk te houden. Ze constateerde alleen wel dat mijn bekken nu gedraaid stond, dat was vorige week niet en dat zou wel door het hardlopen kunnen komen. Ik ga het nog even proberen en als ze volgende keer weer constateert dat mijn bekken gedraaid is dan moet ik wel echt gaan stoppen met hardlopen.

Ik krijg trouwens ineens allemaal opmerkingen over mijn buik en hij voelt ook een beetje gespannen of zo. Ben benieuwd fo het een babygroeispurtje is of wat anders.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jun 2018 12:58

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Mijn 20 weken echo was helemaal goed, groei alles gemiddeld of iets er boven en de rest ook goed. Wel heel eigenwijs weer, lag heel diep met z’n koppie begraven onderin mijn baarmoeder, bewoog lekker maar bleef wel op z’n plek. Daardoor kon ze de hersentjes moeilijk beoordelen, maar uiteindelijk is het wel gelukt.
Ik vond het leuk om allemaal te zien zo uitgebreid.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 05 Jun 2018 17:45

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Super fijn dat de echo goed was Pompoen. Wat geeft dat toch weer even een gerust gevoel hè?!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 05 Jun 2018 19:28

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Ja, is Inderdaad een fijn gerust gevoel. Ook dat de groei gewoon goed is vind ik heel fijn. En voor mijn gevoel mag ik me er nu echt op gaan verheugen en zo.

Zijn jullie trouwen al uit de naam/namen? Wij zijn er zo goed als uit, soms komt er even een andere naam voorbij die ook leuk is, maar het haalt het dan toch niet bij wat we in ons hoofd hebben. We hebben ook al koosnaam-je voor bij die naam die we regelmatig gebruiken. Oftewel, ik denk dat we er niet omheen kunnen en dat we er uit zijn haha, en toch moet ik nog een beetje wennen of zo :palm: .
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jun 2018 21:32

Re: Najaar 2018 mama's (september, oktober, november)

Fijn dat de echo goed was Pompoen, hier ook!
Leuk dat jullie de naam hebben, ik ben benieuwd! Wij hebben de naam nog niet als DE naam bevestigd (durf ik nog niet) maar ik denk toch wel dat ‘ie het uiteindelijk wordt. Er is gewoon niks mooiers/beters, dan is het goed toch?

Verder gaat het met mijn bekken een stuk beter, hebben nu een kinderwagen uitgezocht (nog niet besteld) en binnenkort gaan we meubeltjes shoppen. Krijg nu af en toe wel wat ‘stress’ als me te binnen schiet wat we allemaal nog moeten doen en ik ben slecht in keuzes maken dus het kost me veel energie. Babywinkels bezoeken voelt ook nog steeds wat onwennig. Dit weekend ook een druk weekend echter de rug en dat voel ik vandaag wel, beetje druk in mijn hoofd. Voel me ook iets minder veerkrachtig nu en word soms wat onzeker of het allemaal gaat lukken etc. Hoort er vast bij denk ik :). Ga weer even wat rust creëren, zal vast helpen. Verder moet ik ook wennen aan mijn veranderende lijf, ik droeg vaak shirtjes in mijn broek, dat was mijn smalste punt zeg maar, en nu dus niet meer. Al vind ik mijn buik/lijf wel mooi hoor, maar het is gewoon allemaal even wennen.

Oja: ik voel baby echt 5 tot 6x per dag, steeds als ik maar even zit. Jullie ook? Ik had eigenlijk verwacht/gehoord dat dit meestal alleen in de avond was als je echt rustig op de bank of in bed ligt. Daarom verbaasd het me een beetje.

Hoe is het met jou MdU?
En de andere dames?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi