Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eiceldonatie #2

<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 19 Mei 2018 20:59

Re: Eiceldonatie #2

Sookie, NL loopt wat vruchtbaarheidsbehandelingen behoorlijk achter op de landen om ons heen. De regelgeving rondom deze behandelingen is in NL heel anders. Heel erg jammer, want dit zorgt ervoor dat er behoorlijk wat stellen zijn die uitbehandeld zijn in NL en door zullen moeten in het buitenland. Veel meiden wijken dan uit naar België, Duitsland of Spanje.

Pollepel, een 'normale' ivf/icsi poging kost ongeveer €5000/€6000-, laat staan hoeveel het zal kosten in Bisq haar geval met donor, etc.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem243

Bericht 19 Mei 2018 21:10

Re: Eiceldonatie #2

Ja dat blijkt inderdaad. Waarom zou dat zo zijn? Is dat een ethische kwestie of een geldkwestie ofzo? Dat bepaalde behandelingen hier niet gedaan worden weet ik, maar zelfs zo'n onderzoek niet terwijl dat enorm belangrijke informatie geeft juist voor het wel of niet doen van bepaalde behandelingen/aanpak...
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 20 Mei 2018 09:36

Re: Eiceldonatie #2

Jeetje wat een wending krijgt het nog. Bizar dat onderzoeken zo verschillen, Je gaat er vanuit dat als het zo vaak onderzocht is en het goed is dat dat ook zo is. Wel fijn dat er dan nu misschien een oorzaak is voor de vele miskramen.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 20 Mei 2018 22:02

Re: Eiceldonatie #2

Sookie schreef:Waarom zou dat zo zijn? Is dat een ethische kwestie of een geldkwestie ofzo?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee...
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Mei 2018 07:40

Re: Eiceldonatie #2

Dank jullie wel voor alle reacties, blijft fijn dat jullie zo meeleven.
@Kira, er zijn wel onderzoeken gedaan in Nederland. Gelukkig laten ze je ook hier niet hulpeloos staan. Maar een aantal onderzoeken worden hier, zoals Fientje al aangeeft, niet gedaan. We gaan zeker aangeven dat dit, redelijk goedkope onderzoek, waar je ethisch in onze ogen geen bezwaar tegen verwacht, in Nederland ook gedaan zou moeten worden. En we willen natuurlijk weten waarom dit tot nu toe niet zo is.

@Fientje, de embryo's mogen helaas in Duitsland en in Nederland niet getest worden omdat ze al 5 dagen oud zijn. In België volgens mij wel, maar dat voorstel hebben we al eens gekregen en in onze herinneringen was dat niet te betalen. Dat gaan we nog even verder uitzoeken.
Had inderdaad al eens van dat soort groepen gehoord en zelfs al eens lid van geweest geloof ik. Mocht ik er ter zijner tijd niet uit komen dan bericht ik je.

@Elro, we zitten er inderdaad aan te denken sowieso de zorgverzekering te bellen. Mijn man werkt nu bij een andere zorgverzekeraar en daar had hij de tip gekregen het verhaal voor te leggen, in sommige gevallen schijnt een verzekering dan uitzonderingen te kunnen maken.

@Ella, dat was inderdaad ook de grote schrik bij ons. Aan mijn man kon het niet meer liggen want dat was al vaker onderzocht. Alle pijlen waren op mij gericht. Ik wil niet weten hoeveel stellen in Nederland denken dat het zaad in ieder geval goed is en zoekende zijn naar of al opgegeven hebben en nooit zullen weten waar het nou door komt dat ze ongewenst kinderloos zijn.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 21 Mei 2018 08:16

Re: Eiceldonatie #2

Jeetje, wat een verhaal weer. Maar fijn dat er wat uitgekomen is.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Patsy

Bericht 21 Mei 2018 08:20

Re: Eiceldonatie #2

Wat bizar dit! Ik hoop dat dit nieuwe kansen biedt voor jullie.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 21 Mei 2018 10:29

Re: Eiceldonatie #2

Bisq schreef:@Fientje, de embryo's mogen helaas in Duitsland en in Nederland niet getest worden omdat ze al 5 dagen oud zijn. In België volgens mij wel, maar dat voorstel hebben we al eens gekregen en in onze herinneringen was dat niet te betalen. Dat gaan we nog even verder uitzoeken.
Had inderdaad al eens van dat soort groepen gehoord en zelfs al eens lid van geweest geloof ik. Mocht ik er ter zijner tijd niet uit komen dan bericht ik je.


Oh ja, dat zal je net zien. Op zich wel het overwegen waard in België. Want wie weet zit er wel een goed embryo bij.

Ik denk dat het inderdaad ook het overwegen waard is om de zorgverzekering te informeren. Wie weet wat ze kunnen doen voor jullie.
Of croudfunding?

Let me know als ik je toe moet voegen aan zo'n FB groep.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Mei 2018 11:26

Re: Eiceldonatie #2

Jeetje Bisq! Ik schrik ook van je verhaal. Wist dit ook niet. Mijn gynaecoloog vond het niet eens nodig het sperma van mijn man te onderzoeken, ik word toch zwanger. Kan dus wel degelijk uitmaken!
⁠♡♡♡
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 22 Mei 2018 21:42

Re: Eiceldonatie #2

Wat een bizarre wending voor jullie. Ik wil je heel veel succes wensen met de stappen die naar aanleiding hiervan weer gezet moeten worden!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 23 Mei 2018 05:59

Re: Eiceldonatie #2

Oh wauw, dat is een onverwachte uitslag! Heel veel succes met de vervolgstappen nu. Ik hoop heel erg dat de zorgverzekering een uitzondering wil maken voor jullie.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Mei 2018 07:07

Re: Eiceldonatie #2

Goh zeg :nopompom: . Het lijkt me ergens heel fijn dat er iets concreets is gevonden maar wat moet dit frustrerend zijn. Maf dat de protocollen per land zo verschillen. Ik hoop ook dat de verzekering coulant is voor jullie!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Aug 2018 10:45

Re: Eiceldonatie #2

Hoe is het nu met je Bisq?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 14 Aug 2018 10:59

Re: Eiceldonatie #2

Daar ben ik ook benieuwd naar Bisq.
2012 & 2016
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 17 Aug 2018 12:51

Re: Eiceldonatie #2

Bisq, ik had je Posts van mei nog niet gezien, wat een uitslag zeg. Bizar dat dat in NL er niet uitgekomen is.

Heb je in dat geval nog altijd eicellen van Roodkapje nodig? (Ik heb niet kunnen vinden waardoor het niet lukt met je eigen eicellen, wel dat jullie het met een eigen embryo geprobeerd hebben)

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Sep 2018 16:28

Re: Eiceldonatie #2

Het is op dit moment allemaal nog erg onduidelijk hoe nu verder. Mijn man heeft zich een derde keer laten onderzoeken en wonder boven wonder was het zaad toen wel ok. Gelukkig hadden we afgesproken, dat mocht dit gebeuren, zijn zaad direct ingevroren zou worden. Daardoor hebben we van hem nu in ieder geval goed zaad in de 'vriezer' liggen.
In NL ondersteunen ze het onderzoek niet dat ze in Duitsland hebben gedaan, wat inhoudt dat we eerst onze 6 cryo's moeten opmaken voor we een eventuele nieuwe poging mogen doen. Met veel moeite heeft onze arts voor elkaar gekregen dat we er 2 tegelijk teruggeplaatst krijgen. Dit zodat we niet nog jaren moeten wachten voor we verder kunnen met een nieuwe lichting cryo's. Vorige week hebben we een terugplaatsing gehad (wel van 1 omdat de 2e niet goed uit de ontdooiingsprocedure is gekomen). En nu op de een of andere gekke manier afwachten. Je wilt eigenlijk geen positieve test, omdat we te bang zijn dat het weer mis gaat. Wat je wel mag aannemen met de uitslagen uit Duitsland. Tegelijkertijd zit er ergens nog een heel klein beetje hoop dat het toch goed komt.
Wat hierna komt weten we nog niet, gelukkig hebben we nog even de tijd om dat op de rijtje te zetten.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Sep 2018 16:30

Re: Eiceldonatie #2

Viva schreef:Bisq, ik had je Posts van mei nog niet gezien, wat een uitslag zeg. Bizar dat dat in NL er niet uitgekomen is.

Heb je in dat geval nog altijd eicellen van Roodkapje nodig? (Ik heb niet kunnen vinden waardoor het niet lukt met je eigen eicellen, wel dat jullie het met een eigen embryo geprobeerd hebben)

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.


Ja, we hebben nog de eicellen van Roodkapje nodig als we hierna verder gaan. Ik heb zelf geen eicellen meer, mijn eierstokken zijn verwijderd.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Sep 2018 16:36

Re: Eiceldonatie #2

Hoe gaat het met jullie?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 27 Sep 2018 15:21

Re: Eiceldonatie #2

Wat een onzekere tijden voor jullie. Hoeveel cryo's hebben jullie nu nog Bisq?
2012 & 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 27 Sep 2018 18:37

Re: Eiceldonatie #2

We hebben nu nog 4 cryo's Snoes, dat betekent nog 2 terugplaatsingen.

De vorige terugplaatsing hadden we een negatieve test, dus nu bezig met me voorbereidingen voor de volgende terugplaatsing.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Brooke

Bericht 29 Sep 2018 15:20

Re: Eiceldonatie #2

Wat spannend weer. Heb echt respect voor jullie, hoe jullie met de situatie omgaan keer op keer. Petje af!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 29 Sep 2018 16:15

Re: Eiceldonatie #2

Spannend Bisq, sterkte weer!
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 07 Okt 2018 08:40

Re: Eiceldonatie #2

Ik ben hier maanden niet '' geweest' had gehoopt om eindelijk eens een goed berichtje te lezen. Ik ga nog voor jullie verder duimen Bisq, ik gun het jullie zo
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 09 Okt 2018 17:09

Re: Eiceldonatie #2

Ella schreef:Ik ben hier maanden niet '' geweest' had gehoopt om eindelijk eens een goed berichtje te lezen. Ik ga nog voor jullie verder duimen Bisq, ik gun het jullie zo


Wat lief, dat hadden wij ook gehoopt, maar helaas. Maar dat is eigenlijk al 6 jaar zo :laughcry:
Zijn nu aanbeland op het punt dat nog maar 1 stel van onze vriendengroep ook kinderloos is (omdat ze dat nog niet willen). Terwijl er 10 jaar geleden al geroepen werd dat wij vast het eerste stel met kinderen zouden worden. Voelt zo machteloos, oneerlijk en verdrietig en ik ben echt stikjaloers.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Okt 2018 19:33

Re: Eiceldonatie #2

Bisq, wat verdrietig en frustrerend ook! :hug: hopelijk mag jullie wens alsnog uitkomen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers