Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mijn verhaal + foto

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Mei 2018 09:06

Re: mijn verhaal + foto

Wat zie je er goed uit! Echt knap van je!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 17 Mei 2018 12:29

Re: mijn verhaal + foto

Prachtig Sarah, ik hoop oprecht dat de operatie je niet alleen deze mooie nieuwe look oplevert, maar uiteindelijk ook leidt tot het uitkomen van jullie grootste droom :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem250

Bericht 17 Mei 2018 12:34

Re: mijn verhaal + foto

Wat zie je er geweldig uit!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Mei 2018 15:28

Re: mijn verhaal + foto

Wauw Sarah! Knap van je!
2014 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mei 2018 19:11

Re: mijn verhaal + foto

dank jullie allemaal
Afbeelding
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 18 Mei 2018 20:10

Re: mijn verhaal + foto

Ja, heel mooi Sarah! Ik hoop dat jullie wens gauw in vervulling mag gaan. Nog maar een paar maandjes wachten toch??
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Mei 2018 08:20

Re: mijn verhaal + foto

Wauw Sarah wat een knappe prestatie en wat zie je er goed uit. Krijg je begeleiding voor wat betreft jullie kinderwens? Of mogen jullie zelf bepalen wanneer jullie denken dat het stabiel en veilig genoeg is om ervoor te gaan?
Insta: je_ei_kwijt
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2018 09:05

Re: mijn verhaal + foto

Als ik de controle heb gehad eind juli dan krijgen we of groen licht of niet. Denk dat we dan nog even wachten. Qua gewicht eis van de fertiliteit arts zit ik al 10 kilo onder dus dat moet geen probleem zijn, en heb nu ook een mooie cyclus. We gaan niet meteen naar de fertiliteit in aug we wachten daar eerst nog mee. Zien hoe alles gaat. En ik val ook nog steeds af, heb nog geen week stilgestaan met afvallen. Iedereen van het natraject groepje staat soms tijden stil.
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 19 Mei 2018 09:31

Re: mijn verhaal + foto

Je ziet er prachtig uit Sarah! Echt heel knap.
Ik hoop dat het snel raak is voor jullie, misschien kunnen we dan bij elkaar in een topic :heart:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mei 2018 18:01

Re: mijn verhaal + foto

dankje emma. Wie weet

Ik krijg volgende week donderdag op mijn verjaardag een ijzerinfuus bah zie er zo tegen op. Maar mijn ijzer was nog meer gezakt ondanks de maximale dosis. Mijn lichaam neemt op een 1 of andere manier het ijzer niet op. Hopelijk hebt het infuus. Schijnt wel nare bijwerkingen te zijn dat vind ik wel naar zo met mijn verjaardag maar ja het moet
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2018 19:18

Re: mijn verhaal + foto

Ik was benieuwd naar de foto. Ik weet dat je 50 kg (toch) bent afgevallen, maar dacht dat je het zelf had gedaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jun 2018 19:23

Re: mijn verhaal + foto

De manier waarop Sarah dit heeft gedaan vereist ook ijzersterke wilskracht, CBL. (en geen leuk woordgrapje bedoeld hier, zie haar ijzertekort hierboven).
Nu klinkt het net alsof jij bedoelt dat ze er niets aan heeft gedaan en dat is natuurlijk niet zo. Moet je eens kijken hoe lang ze hier mee bezig is. Ik heb er echt wel respect voor.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 08 Jun 2018 19:24

Re: mijn verhaal + foto

Ze heeft het toch ook zelf gedaan? Edit: ja dat wat Marin zegt dus!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2018 19:29

Re: mijn verhaal + foto

caribbeanlover schreef:Ik was benieuwd naar de foto. Ik weet dat je 50 kg (toch) bent afgevallen, maar dacht dat je het zelf had gedaan.

ik heb het toch ook zelf gedaan. Foto stond op de vorige pagina.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2018 19:31

Re: mijn verhaal + foto

Marin schreef:De manier waarop Sarah dit heeft gedaan vereist ook ijzersterke wilskracht, CBL. (en geen leuk woordgrapje bedoeld hier, zie haar ijzertekort hierboven).
Nu klinkt het net alsof jij bedoelt dat ze er niets aan heeft gedaan en dat is natuurlijk niet zo. Moet je eens kijken hoe lang ze hier mee bezig is. Ik heb er echt wel respect voor.


precies is niet even iets wat je zomaar doet. En zomaar krijgt. Bedankt voor deze reactie marin.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2018 19:44

Re: mijn verhaal + foto

sarah1985 schreef:
caribbeanlover schreef:Ik was benieuwd naar de foto. Ik weet dat je 50 kg (toch) bent afgevallen, maar dacht dat je het zelf had gedaan.

ik heb het toch ook zelf gedaan. Foto stond op de vorige pagina.


Ik dacht te lezen dat je ervoor geopereerd was, maar heel moedig dat het je dus zo gelukt is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2018 19:49

Re: mijn verhaal + foto

caribbeanlover schreef:
sarah1985 schreef:
caribbeanlover schreef:Ik was benieuwd naar de foto. Ik weet dat je 50 kg (toch) bent afgevallen, maar dacht dat je het zelf had gedaan.

ik heb het toch ook zelf gedaan. Foto stond op de vorige pagina.


Ik dacht te lezen dat je ervoor geopereerd was, maar heel moedig dat het je dus zo gelukt is.


Maar denk je dat je met een operatie niet alsnog zelf veel moet doen. Het is geen makkelijke keuze mijn hele leven zal ik aangepast moeten eten. Ik heb een buik vol littekens.
Ja ik ben er aan geopereerd maar dat is een hulpmiddel ik moet het echt zelf nog doen. Als ik me niet aan de leefregels hou val ik niet af.
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Jun 2018 19:52

Re: mijn verhaal + foto

Ik weet dat je dmv een operatie er ook aan moet denken. Met de operatie ben je toch ook wat kwijt geraakt? Zo ja, dat bedoelde ik dus met dat je het niet helemaal zelf hebt gedaan.
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 09 Jun 2018 00:21

Re: mijn verhaal + foto

Ik kom als “mede geopereerde” even antwoorden....

Wat een ontzettend dom antwoord CBL. Ga jij je eerst even verdiepen in een GBP of sleeve en kom dan nog eens terug. De keuze voor zo’n operatie op zich is al best heftig. Vervolgens moet je door een maanden lang traject van psygologen en diëtisten waarna een operatie volgt die door het overgewicht eigenlijk levens gevaarlijk is. Daarna begint alles pas echt. Je moet aan het vloeibare eten omdat je van binnen compleet overhoop gehaald bent en na een aantal weken mag je heel langzaam aan het “vaste voedsel” beginnen. Dit is eng en ging in mijn geval een aantal keren fout. Je mort helemaal opnieuw leren eten en ontdekken wat wel en niet kan of goed of slecht valt.

De operatie gebeurt in t gebied van je buik maar eten zit voor een groot deel tussen je oren en dat is jou net de plek waar je niet geopereerd bent....in het begin vraagt je hoofd constant om eten en dan vooral suikers, ik heb echt moeten afkicken met alles wat dAarbij komt kijken.

Hoop dat nu een beetje duidelijk is dat je van de operatie niet even vanzelf afvalt maar dat het een hulpmiddel is. Je moet het zien als fietsen met de wind in je rug. Als je niet blijft trappen val je....
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jun 2018 11:09

Re: mijn verhaal + foto

Ik kan toch ook niet alles weten net als jij!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Jun 2018 11:15

Re: mijn verhaal + foto

Dat klopt, daarom is het verstandig om niet meteen je oordeel klaar te hebben.
<<

Anoniem248

Bericht 09 Jun 2018 11:17

Re: mijn verhaal + foto

CBL, maar maak ik uit jouw laatste berichtje op dat jij vermoed dat ze tijdens de operatie ook wat gewicht verwijderd hebben? Want zo werkt dat niet. Verder denk ik niet dat je dit moet zien als een makkelijk traject, Sarah heeft het wel degelijk allemaal zelf moeten doen, en ik denk dat dit nog zwaarder is dan gewoon afvallen op zich. Want los van dat het allemaal heel risicovol is, zijn er gewoon heel veel dingen die zij nooit meer zal kunnen eten. En áls ze die eet, dat ze zich vervolgens heel naar/ziek door kan gaan voelen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Jun 2018 11:55

Re: mijn verhaal + foto

Het is makkelijker om slechte dingen te vermijden omdat ze minder goed vallen en in general om een stuk minder te eten. Dat is natuurlijk het hele idee van die operatie. Daar omheen echter is het nog steeds en ontzettend moeilijk proces en is dit echt geen makkelijke oplossing. Je kan ook alsnog er weer doorheen eten. Het mentale probleem van slechte gewoontes omruilen voor gezonde blijft even zwaar alleen is het je fysiek een stuk geholpen qua honger en mogelijke calorie intake. En dat is dan een permanente oplossing die je ook niet 123 wilt als het je misschien zelfstandig ook nog zou lukken.

Een helemaal zelf gedaan is subjectief. Is iemand die afvalt met sporten en dieet maar dat met heel veel coaching en begeleiding doet wel "zelf" verantwoordelijk? Of als je shakes gebruikt? Ik denk dat iedereen het zelf doet met hulp die voor diegene werkt en voor de een is weightwatchers genoeg hulp en de ander heeft iets meer hulp nodig of zelfs chirurgie. Bent nog steeds niet weg dat het hulp is en je het uiteindelijk zelf moet doen.

Er zijn wel programma's over op tlc etc CBL. Misschien vind je dat interessant?
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2018 12:56

Re: mijn verhaal + foto

Sluit me volledig aan bij Whatever en begrijp ook niet goed waarom er wordt gesteld dat op kracht afvallen misschien wel makkelijker is. We weten natuurlijk allemaal dat je veel minder snel geneigd bent ongezonde dingen tot je te nemen als je maag het domweg niet meer verdraagt en je er heel ziek van wordt. Ik vind het hulpmiddel van Sarah wel degelijk van een andere orde dan een persoon met veel overgewicht die op een andere manier zoveel gewicht kwijtraakt. Het lijf van laatstgenoemde gaat namelijk niet protesteren bij veel meer eten dan je nodig hebt en/of geeft minder snel het signaal dat het is verzadigd.

Neemt niet weg dat ik vind dat Sarah er niet goed uitziet, of dat ik denk dat dit 'zomaar' in haar schoot is geworpen. Maar om nou te doen alsof 50 kg kwijtraken middels een medische ingreep zwaarder kan zijn dan vanaf de basis je hele leefstijl en gedachten over eten om te gooien en dat ook de rest van je leven vol te blijven houden, is wat mij betreft appels met peren vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende trajecten, lijkt me.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Jun 2018 12:58

Re: mijn verhaal + foto

Maar met zo'n operatie moet je toch ook de basis, je hele leefstijl en gedachten over eten, veranderen om het op lange termijn te willen laten slagen?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers