Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maden

<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 17 Mei 2018 20:25

Re: Maden

Wij doen wat takjes Hedera in de groene bak, werkt echt heel goed tegen maden!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 17 Mei 2018 23:51

Re: Maden

Zora schreef:
Marsy31 schreef:Cotton, ik ben al heel lang weg uit Nederland dus heb echt geen idee. Vind dat eigenlijk helemaal niet normaal dat je daarvoor moet betalen.. Wat is de gedachte erachter dan? Dat mensen minder afval hebben? Want DAT vind ik wel goede reden..


Afvalstoffenheffing was er ook echt wel toen jij hier nog woonde hoor.


Oh hoor.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Mei 2018 07:17

Re: Maden

Wij betalen een bedrag vooruit voor afval. Heb je meer lediging dan moet je bij betalen, heb je er minder dan krijg je terug. Kliko is €5,40 vlgs mij en als je ondergrondse hebt per zak €1,80 (want er passen 3 zakken in een kliko)

Ik zou idd kleine zakjes in een grote zak doen en dan de deksel een beetje open. Zal vast werken.
30-04-2017
<<

Anoniem246

Bericht 18 Mei 2018 07:20

Re: Maden

Maple schreef:Dan ben ik toch benieuwd waar al die maden vandaan komen als je geen vliegen hebt. Misschien is de prullenbak goed schoonmaken en uitschrobben en daarna alles in zakjes in de prullenbak gooien gewoon voldoende?


We hebben hem sinds oktober en elke keer als we de zak weggooien, boen ik de bak helemaal uit. Ik neem hem zelfs mee onder de douche. Leek me wel zo effectief. Ik schoon, vuilnisbak schoon. :laughcry: Maar goed, zo maak ik de badkamer ook schoon. Ik schoon, badkamer schoon. :laughcry:

Ik ga het nog één keer proberen met pedaalemmerzakjes voor de etensresten. Maar als dat niet werkt, verdwijnt dat ding naar de berging. Of bij het grofvuil. Ik ben nooit vies geweest van maden, heb er zelfs in het verleden mee gevist, maar ik wil ze niet over mijn vloer hebben. Want als ze daar zichtbaar kruipen, waar kruipen ze dan niet zichtbaar voor het oog? Brrrr!

Herera zal ik ook in mijn achterhoofd houden. Misschien is dat ook een goede voor ons. Maar bovenal wil ik gewoon een kliko ergens ver achter in de tuin waar ik betaal per lediging van de hele kliko en niet langer per zak. Lijkt me echt een verademing! Vast ook veel maden, maar die zie ik dan niet. :P
<<

Anoniem245

Bericht 18 Mei 2018 07:34

Re: Maden

Ieeuw de afvalbak meenemen onder de douche??

Hier betalen we per lediging van de containers. Ik denk als ik dit zo allemaal lees dat dat de goedkoopste optie is. Door het scheiden van plastic, groen en restafval is de restafval container nagenoeg nooit helemaal vol. En plastic mogen we gratis aan de straat zetten dus dat scheelt behoorlijk.
<<

Anoniem246

Bericht 18 Mei 2018 07:38

Re: Maden

Daar moet je niet te stijf bij nadenken. Doel is om hem schoon te krijgen en dat lukt het beste op deze manier.

Wij gooien ongeveer twee zakken per maand weg? Ik denk dat we daar nog niet eens aankomen. Dus zouden we een kliko hebben, en deze legen ze twee keer per maand, dan denk ik per saldo het goedkoopst uit te zijn. Dan maakt het ook niet uit of ik er een pedaalemmerzakje of goed gevulde vuilniszak ingooi. Nu wacht je gewoon tot de zak echt vol is en dat zorgt dus voor beestjes. Maar halverwege legen is weer zonde van het geld. Mijn man vindt dat niet, die wil die beesten uit huis hebben. Maar ik ben meer van het geld. :laughcry:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Mei 2018 07:46

Re: Maden

Zoals ik dus al zei zal de prijs verhoudingsgewijs hetzelfde blijven. Nu betaal je per zak een bedrag, de lediging van kliko is 3x dat bedrag want er passen 3 zakken in.
30-04-2017
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2018 09:46

Re: Maden

Kees schreef:Zoals ik dus al zei zal de prijs verhoudingsgewijs hetzelfde blijven. Nu betaal je per zak een bedrag, de lediging van kliko is 3x dat bedrag want er passen 3 zakken in.

Tenzij je een 240 liter kliko hebt ;)

Die kost ons €250 per jaar, voor 26x legen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2018 09:48

Re: Maden

Maar je wacht dus 2 weken met de zak verschonen? Kan je niet gewoon 2x per week die zak verschonen, goed dichtknopen en in de berging zetten? En dan na 4x er die zakjes in een vuilniszak stoppen en die ene zak weggooien?

Ik heb trouwens nooit maden. Ook niet in de grote kliko.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Mei 2018 09:53

Re: Maden

Gooi je rauw vlees weg? Want ik kan me echt niet voorstellen waar anders die maden vandaan komen..
Overigens vind ik schoonmaken onder de douche heel slim. Doe ik ook. Nou ja, niet de prullenbak maar wel de kinderwagen en de high chair - perfect schoon.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem246

Bericht 18 Mei 2018 10:55

Re: Maden

Ik denk dat het de laatste keer een combinatie van een man die drie weken in het ziekenhuis heeft gelegen, zelf weinig afval weggooien, een Franse worst die al maden buiten de vuilniszak had (Nee, en nu niet massaal allemaal geen Franse worst meer kopen. :razz: Schijnt voor te kunnen komen) en vleeswaren wat ik moest weggooien, omdat het over de datum was geraakt. Vuilniszak was pas een kwart gevuld en het waren een paar joekels. En ik denk ook dat het zeker met de temperatuur hier in huis heeft te maken. Zoals nu is het buiten koud, ik ben net naar de Action gelopen met winterjas aan, maar binnen is het nog steeds 24 graden. Soep wat ik een avond van te voren maak, ouderwetse groentesoep, en op het aanrecht laat staan, heeft morgen schuim in de pan. Dus het moet de koelkast in en niet denken dat het wel goedkomt. Want dat komt het gewoon niet met deze constante hoge temperaturen.

Ik ga de pedaalemmerzakjes eens proberen. Zakken in de berging hebben buren eens gedaan. Die konden de berging leeghalen, omdat ze omkwamen in de maden. Ben er wel van overtuigd dat ze het veel te lang hebben laten staan, maar de vorming van maden is hier groot. Misschien wel omdat we zo van (droge) worst houden. (grapje natuurlijk)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Mei 2018 10:59

Re: Maden

Nou die worst met maden zou me alleen al 1,80 waard zijn om los weg te gooien. Zeker met die warme temperaturen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Mei 2018 11:47

Re: Maden

Ik denk dat dat allemaal wel wat meevalt met die temperaturen hoor, meer met de tijden dat je het laat staan. Het is hier 3/4 van het jaar boven de 30 graden en ik heb er ook geen last van ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mei 2018 12:12

Re: Maden

Maar als je levende maden (die in die worst) in de prullenbak gooit dan lijkt het me logisch dat ze er in je prullenbak een feestje van gaan maken. Ik zou de prullenbak zsm ontsmetten met chloor en er voor zorgen dat een zak niet langer dan twee dagen blijft zitten. Dat is redelijk normaal qua hoe lang een prullenbak ‘fris’ blijft, hoge temperaturen of niet.
#teammaple🍁
<<

ChiQ

Bericht 18 Mei 2018 12:49

Re: Maden

Urban Naked schreef:Maar als je levende maden (die in die worst) in de prullenbak gooit dan lijkt het me logisch dat ze er in je prullenbak een feestje van gaan maken. Ik zou de prullenbak zsm ontsmetten met chloor en er voor zorgen dat een zak niet langer dan twee dagen blijft zitten. Dat is redelijk normaal qua hoe lang een prullenbak ‘fris’ blijft, hoge temperaturen of niet.



Eens.
<<

Anoniem246

Bericht 19 Mei 2018 08:48

Re: Maden

Je hebt gelijk hoor, UN. Het is ook onze eigen schuld. Ik heb er niet zo bij stilgestaan. Was ook te druk om daaraan te denken. Inmiddels hebben we, denken wij, de oplossing gevonden. Mijn man heeft de zithoek op het balkon enige tijd geleden anders neergezet en daardoor is er een 'grote' ruimte ontstaan tussen afscheiding met buren (buurman in dit geval) en zithoek. We gaan nu daar onze vuilnisbak neerzetten. Dit deel van het balkon vangt weinig tot geen zon en hopen daarmee het probleem op te lossen. Zo niet, dan kijken we weer verder.

Nu achteraf bedenk ik me dat dit wel joekels van maden waren. En bedenk me nu pas dat dit mijn/onze eigen schuld was. Wij hebben er een worst ingelegd dat al aangevreten was door iets. Dom, dom, dom. Maar al doende leert men. Zeggen ze toch? :laughcry:
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers