Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 18 Mei 2018 06:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

Sorry, ik breek even in... wat mij destijds geholpen heeft bij het herstel van mijn totaalruptuur was ‘s middags en ‘s nachts zonder broekje te gaan liggen, zoveel mogelijk laten ‘luchten’. Voor eventueel bloedverlies lag ik op zo’n kraammatje. Het komt echt goed hoor Lady maar het heeft even tijd nodig.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Mei 2018 07:04

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik kom ook even inbreken: wat een dropppiieeeee zeg ♡♡♡♡♡♡♡♡♡.


Ok dat was het. ;)
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Mei 2018 07:44

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady, wat rottig van de knip en de hechtingen. Kan me voorstellen dat je roze wolk daardoor nu wordt overschaduwd. Maar jeetje, wat is J een liefje om te zien zeg! En wat fijn dat het ook gewoon een lieve baby is. Doet ie vast om z'n mama te ontlasten. Nu al een gentleman!
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Mei 2018 10:54

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hoe is de nacht gegaan, Lady? En hoe voel je je vandaag? J is echt cute en hij lijkt op jou, terwijl ik D meer op je man vind lijken.

Ik ben net terug van mijn zwangerschapsmassage en het was echt heerlijk! Heb vaak moeite met ontspannen, maar ik was nu helemaal relaxed. Ze heeft me van top tot teen gemasseerd, echt fijn.
Gisteren ook weer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Vanaf nu krijg ik elke week een afspraak, dus woensdag mag ik weer. Al hoop ik natuurlijk dat de baby zich dan al aandient. :angel:
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mei 2018 11:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik voel me een stuk beter vandaag. Hebben best een goede nacht gehad, voor newborn begrippen dan :). We voeden nu overdag op de klok, om de 3 tot 3.5 uur en dat bevalt goed. Tussendoor slaapt hij voornamelijk. Gisteravond om 22.00 de laatste voeding, toen kwam hij om 0.45 en om 3.40. Best keurig, maar na die laatste voeding heeft hij me totaal 2,5 uur bezig gehouden. Uiteindelijk van 6.15 tot 8.30 nog geslapen. Vanochtend had hij erge krampjes, vreselijk huilen en helemaal overstrekken. Nu ligt hij lekker te slapen.

Qua knip is het waarschijnlijk dat het los is geraakt doordat de zwelling verdwenen is. Het is dus in principe wel goed gehecht maar toen was er zoveel zwelling dat het niet strakker kon. Nu de zwelling weg is, ligt het eigenlijk gewoon open. De spray werkt eventjes maar niet lang. Toch zijn die korte pijnvrije momenten wel heel prettig. Ik lig inderdaad ‘s middags bloot zodat het kan luchten. Afgelopen nacht ook gedaan maar ik werd badend in het zweet wakker door dat matje waar ik op lag dus toen toch maar ondergoed aangetrokken. Vanavond maar met een handdoek eronder.

En ik moet nog even spammen met deze foto :love: :

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Mei 2018 11:20

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hij is prachtig lady!
#teammaple🍁
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Mei 2018 12:16

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oh Lady, wat is hij mooi! Wat fijn je je vandaag beter voelt, wat een pittige dagen heb je achter de rug! Fijn dat je overdag om de 3/3.5 uur kunt voeden. Moet je dan erg rekken of valt dat mee?
Van je knip is echt ontzettend rot, vervelend ook dat je er zo weinig aan kunt doen. Hopelijk wordt het snel beter.

Bliss, lekker dat de massage ontspannend was! En super dat het met de baby goed gaat. Reken er niet teveel op dat ze nu al komt, dan duren de weken nog zo lang :wink:

Jerry, wat vervelend! Echt de laatste loodjes voor je. Ik hoop dat je nog een rustig laatste weekje (of twee...) hebt. Bij mij wilden ze ook strippen met 40wk, daar zijn ze inderdaad makkelijker in bij een tweede.

Ben benieuwd hoe het met JaneDoe is, vandaag de uitgerekende datum!

Bij ons blijft het zoeken qua voeding. Eerder deze week leek het erop dat ik te veel voeding heb en dat H daardoor niet de goede en/of teveel melk binnen krijgt. Hij is vaak erg onrustig tussen voedingen, huilen, krampjes, veel slikken, soms zelf kokhalzen, een enkele keer spugen. Daarom heb ik met de verloskundige besloten dat er minimaal 2.5u tussen voedingen moet zitten en een borst per keer aanbieden. Eventueel dezelfde kant na boeren/verschonen nog een keer. Wanneer er grote druk op een borst staat, vooraf even met de hand afkolven, zodat H meer vette melk drinkt. Vandaag was het cb er en hij is in een week tijd niets gegroeid. Dus zij adviseert juist weer om wel na 2 uur aan te leggen als hij erom vraagt.
Nu twijfel ik nog meer om deze week al over te stappen op kunstvoeding. Ik zie het niet zitten om vaak te voeden zodra ik alleen ben met de jongens. Met borstvoeding heb ik minder bewegingsvrijheid dan met de fles en de voeding duurt vaak langer. Daar zie ik best tegenop met een ondeugende dreumes in huis die slechts vijf minuten geboeid is door de tv of een boekje. Sowieso vind ik het best spannend straks alleen met twee kleintjes, daar moet ik echt nog even wat handigheidjes voor krijgen.

De nachten gingen best goed, met een late voeding, een nachtvoeding en een ochtendvoeding. Afgelopen twee nachten wil hij echter na de nachtvoeding niet meer gaan slapen en eindigt het vaak dat hij uiteindelijk op mij in slaap valt en ik nog half zittend probeer wat te slapen met kussens om mijn armen te ondersteunen. Hopelijk heeft hij dat weer snel door.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 18 Mei 2018 13:18

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ohhhh Lady wat is ie mooi! :love:
Fijn om te lezen dat jullie een iets betere nacht gehad hebben! Nu maar hopen dat de irritatie van de knip snel minder wordt zodat je zelf een beetje lekkerder in je vel zit!

Hier vandaag de 40 weken bereikt, maar alles is nog vrij rustig. Gek hoe je maanden zo naar een datum toe leeft en dan.....niks haha. Vannacht wel 3 uur wakker gelegen met pijnlijke harde buiken om de 10 minuten, dus ik dacht "this is it!", maar uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen en werd ik vanmorgen wakker zonder pijntjes. Net het hele huis van boven tot beneden gezogen en gedweild, de badkamer en wc uitgesopt, als ze dan toch zeggen dat beweging de boel op gang kan brengen haha! Maar vooralsnog dus geen spannend nieuws dus :12:
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 18 Mei 2018 13:49

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat een knapperd, Lady!
Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Mei 2018 14:09

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda, integendeel. We moeten hem wakker maken want hij slaapt gerust ruim vier uren. Maar we hebben liever dat hij ‘s nachts langere blokjes maakt, vandaar dat we hem nu op de klok voeden. Wat een puzzel bij jullie ook. Omdat J elke dah aangekomen is, voel ik totaal geen onzekerheid over de borstvoeding. Ik geef nu telkens een borst per keer. Ik ben te onervaren om je allemaal tips fe geven maar ik snap je twijfel om over te stappen op kunstvoeding goed. Ik heb met mezelf afgesproken: het lukt of het lukt niet en ik ga er geen strijd van maken. Hopelijk kun jij snel een knoop doorhakken.

JD, wat een gekke dag dan he. Er rommelt in ieder geval Iets, spannend hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2018 14:35

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lastige beslissing Taeda! Het klinkt alsof je het eigenlijk al weet ;-) Ik ben helemaal niet pro bv of fv oid, maar ik wil je wel even laten weten dat bij onrust en slikken en spugen (refluxachtige klachten) grotere flessen niet altijd helpen en die voedingen hoeven ook niet korter te duren. Als een kindje goed drinkt, is een fles zo leeg, maar als het al moeilijk drinkt, kan het met een fles net zo behelpen zijn. Misschien kun je eens een voeding afkolven en kijken hoe hij reageert op een fles? O, en ik zou zelf meteen beginnen met een dr. Brown-fles, omdat die vaak goed werken bij reflux en darmkrampen, die tip wilde ik je ook nog geven. Succes met je beslissing!

Mooie foto Lady! Wat een klein poppie. En ooo, dat zweten idd! Ik was dat vergeten, maar nu jij het zegt, herinner ik het me weer levendig haha. Sterkte met de nachten hoor!
<<

Anoniem318

Bericht 18 Mei 2018 14:53

Re: Mei/juni 2018 mama's

Heb niks te zoeken hier, maar wat een knapperd Lady! Gefeliciteerd!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Mei 2018 19:13

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady,wat een mooie man is het! Ik vind hem wel echt op je lijken! Wat ontzettend rot dat ze een stukje zijn vergeten te hechten zeg. Hoop dat je je snel beter gaat voelen en lekker achter de kinderwagen kan stralen!

Taeda wat lastig! Als jij je beter voelt om over te stappen op fv moet je dat doen hoor! Kan me heel goed voorstellen dat het meer rust geeft, ook voor straks alleen met A. en H.

Spannend JD, ik hoop dat je niet te lang hoeft te wachten!
⁠♡♡♡
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 18 Mei 2018 20:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Spannend JD, nog maximaal 2 weken geduld op brengen.

Taeda, succes met je beslissing mbt borstvoeding. Ikzelf ben er helemaal niet in thuis hoe het zit met borstvoeding, hier staat de nutrilon al klaar. Dr Brown fles kan ik je ook aanraden.

Lady, hopelijk zet de stijgende lijn zich voort! Maar wat een knapperd is die zoon toch!

Hier is alles nog rustig, maar verwacht eigenlijk ook geen actie voor de 41ste week. Al hoop ik vurig van wel hoor.
Volgende week gaan de kijken of er al wat gaande is en heb ik weer 2 acupunctuur behandelingen staan. Dus heb nog hoop...
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mei 2018 00:53

Re: Mei/juni 2018 mama's

Spannend voor jullie! Ik droomde net dat ik nog een keer mocht/moest bevallen. Gelukkig werd ik toen wakker :). J ligt nu te drinken na een mooi blok slaap van drie uren. Ik merk dat ik zelf dan al eerder wakker ben en er toch een beetje op lig. Ik word ook steeds badend in het zweet wakker, zou dat al het vocht zijn wat ik vasthield?

Taeda, ik zie dat jij ook online bent. Gedeelde smart.. ;) Slaap lekker zometeen weer!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 19 Mei 2018 01:38

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha gedeelde smart;-) Die nachtvoedingen zijn wel bijzonder vind ik, iedereen slaapt behalve jij en je kind. Ik denk dat een zware natuurlijke bevalling heftiger is in herstel dan een keizersnede zonder complicaties. Deel jij die mening? (Je herstel klinkt erg pittig iig)
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Mei 2018 05:04

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef:Taeda, ik zie dat jij ook online bent. Gedeelde smart.. ;) Slaap lekker zometeen weer!

Haha, ja ik was ook rond die tijd wakker en nu weer. Hier al een iets betere nacht, hij heeft ook het vorige blok in de wieg geslapen. Dat kostte even wat moeite, maar het is gelukt.
Het zweten herken ik niet, maar ik hield ook bijna geen vocht vast, dus dat zou goed kunnen.

Sneeuwwitje, het begint wel spannend te worden voor je! Hopelijk komt je bevalling deze keer eerder op ga gang dan de vorige drie.

Bedankt voor de reacties Uffe en Geel. Hij drinkt goed uit een (dr. Brown) fles, dat hadden we al een keer geprobeerd. Gisteren heb ik een voeding gekolfd en kv gegeven, hij was daarna redelijk tevreden voor drie uurtjes. Nog wel wat last gehad, maar niet hoeven rekken. Dat kan toeval zijn, dus we proberen het vandaag weer. Het gaf mij in ieder geval rust, ik vind kroelen tijdens de fles geven fijner dan met bv. Daarbij ben ik meer bezig met houding en techniek.
Laatst gewijzigd door Taeda op 19 Mei 2018 08:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Mei 2018 06:18

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik breek even in
Die wat je gevoel zegt Taeda.
Hier ook een baby die elke twee uur kwam voor bv. Volle borsten en zelfs een borstontsteking gehad.
Ik gaf ook een borst per keer.
Daarbij heeft ze ook reflux en is ze erg onrustig sliep bijna niet.
Dus ik ben sinds twee weken over op kv. En dat was een van de beste beslissingen ooit. Zoveel meer rust nu.
Ik wilde niet kolven en dan fles geven ivm de dreumes die hier nog rond rent.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mei 2018 06:25

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady dat zweten is hormonen etc volgens mij! Ik hield iig geen vocht vast maar wel dat zweten joh, niet normaal. Plasjes tussen je dikke boobs 's ochtends :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Mei 2018 16:51

Re: Mei/juni 2018 mama's

Haha dat zweten tussen m'n boobs heb ik ook al een tijdje, afgelopen nachten wat minder vanwege het koelere weer, maar nu mag ik er weer aan geloven vrees ik!

JD, hoe gaat het? Alles nog rustig? Ben je het wachten al zat? Hoop dat hij zich snel aan gaat dienen nu!

Ik bedacht me ineens dat ik morgen precies op de termijn ben waarop mijn moeder van mij is bevallen! Haha zou toch mooi symbolisch zijn hè? :wink: Maar het ziet er niet naar uit dat er voorlopig ook maar iets staat te gebeuren, dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben. Ik word wel gék van het vele plassen! En vaak maar kleine beetjes. Maar wat ik nu ook vaak heb, is dat ik echt het gevoel heb dat ik moet plassen en dan ga ik en dan komt er niks uit. Soms helpt het om weer even op te staan, heen en weer te lopen en dan moet ik alsnog (weer een paar druppels). Ik houd mezelf wel bezig. :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 20 Mei 2018 17:57

Re: Mei/juni 2018 mama's

Lady schreef:Spannend voor jullie! Ik droomde net dat ik nog een keer mocht/moest bevallen. Gelukkig werd ik toen wakker :). J ligt nu te drinken na een mooi blok slaap van drie uren. Ik merk dat ik zelf dan al eerder wakker ben en er toch een beetje op lig. Ik word ook steeds badend in het zweet wakker, zou dat al het vocht zijn wat ik vasthield?

Taeda, ik zie dat jij ook online bent. Gedeelde smart.. ;) Slaap lekker zometeen weer!

dat zweten had ik ook. volgens de kraamhulp idd vocht. het is dan ook geen overbodige luxe dat het bed in de kraamweek wat vaker wordt verschoont. zolang je geen koorts hebt kan het geen kwaad.


hier gaat alles goed :) Ik lees wel mee maar heb meestal geen handen vrij om te reageren.
Overdag is L de laatste dagen wat onrustig, krampjes? Ik nestel me maar met voldoende eten/drinken voor de tv. Als hij goed slaapt kan ik wat huishouden doen. En ik probeer elke dag een stukje wandelen met de kinderwagen of draagzak. Dan slaapt hij meestal wel en heb ik mijn beweging weer gehad.
De nachten gaan gelukkig heel goed met maar 1 en soms 2 nachtvoedingen.
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Mei 2018 20:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, de komende nachten zal dat zweten nog wel wat erger worden ja.

Hier gaat het goed. Ik voel me lichamelijk elke dag wat beter, ook al heb ik nog best veel pijn. De verloskundige heeft gisteren de meeste hechtingen verwijderd en dat was, tegen mijn verwachting in, best een opluchting. Alleen is plassen nu wel een stuk pijnlijker dus daar kijk ik iedere keer tegenop. Vandaag heb ik een echt blokje gelopen met J door de wijk, echt zo fijn. Daarna helemaal beurs van onderen maar voor de rest voel ik me lichamelijk echt superfit. Dan merk ik dat ik lang ben blijven door sporten.

J doet het nog steeds super. Hij was vanochtend weer 100 gram gegroeid ten opzichte van gisteren en zit nu op dag acht al bijna 300 gram boven zijn geboortegewicht. Echt niet normaal! Toch past hij nog prima in maatje 50 en daar had ik nou juist bijna niks van gekocht. De afgelopen twee nachten kwam hij twee keer voor een voeding, heel prima dus. Als ik tussendoor drie tot drieënhalf uur kan slapen, trek ik dat prima. Tegen de ochtend is hij meestal wat onrustig dus dan valt hij uiteindelijk lekker in mijn armen in slaap.

Vandaag is hij wel erg onrustig. Hij is veel wakker geweest tussendoor en sliep onrustig, het liefst bij ons op de arm. Hij huilt ook veel meer dan normaal. Zou het een regeldagje zijn? Ik merk gelijk dat ik dan onzeker word en gestresster ben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Mei 2018 20:34

Re: Mei/juni 2018 mama's

Rond dag 9 is die volgens mij! Dus zou heel goed kunnen!

Houd vertrouwen in jezelf!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Geel

Bericht 20 Mei 2018 20:47

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ja, dag 9/10 is absoluut een regeldag. No worries!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 20 Mei 2018 20:56

Re: Mei/juni 2018 mama's

@Bliss, lief dat je t vraagt :) Hier gaat het mwa.... sinds een dag of drie heb ik enorme pijn in mijn rechterbeen, het straalt door naar mijn heup en bil. Ik piep niet snel, maar zak er gewoon doorheen en lig er s nachts wakker van, om gek van te worden. Hoop niet dat het een voorbode is voor beenweeën, want dat lijkt me geen pretje...
Verder de laatste dagen véél harde buiken, maar niet echt pijnlijk ofzo.
Vanmiddag mijn man eindelijk zover gekregen om weer eens tussen de lakens te duiken (wilde ie de laatste weken niet vanwege de buik :laughcry: ), aangezien dat de boel op zou kunnen wekken, dus wie weet haha!

Mijn gevoel zegt nog steeds dat er de komende dagen niks gaat gebeuren. Tot 41 weken kan ik het geduld nog wel opbrengen denk ik, daarna moet het gewoon klaar zijn, huppakee!

Ik reageer morgen even verder op iedereen :redface:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers