17 Mei 2018 13:48 door Anoniem236
Hier betaald de gemeente geen no show uit aan onze instelling wanneer een client afzegt. Wij besteden in die gevallen dus onze tijd aan indirecte clientgebonden tijd (rapporteren, plannen doornemen) of aan andere werkzaamheden (voorbereiden vergaderingen, notulen uitwerken) wanneer een client dus op korte termijn afzegt, of gewoon niet thuis is of opendoet, zijn de kosten dus voor mijn werkgever. Echt niet dat we daar onze eigen uren voor gaan inleveren. Wel is het zo, dat wanneer dit aan het eind van de dag is, ik eerder naar huis ga. Dan neem ik die tijd wel op uiteraard. Ik heb dan de keuze, thuis of op kantoor mij nog nuttig maken of stoppen met de werkdag. Ik val onder de cao GGZ
Mag ik vragen wat voor een opleiding dat is als ambulant begeleider? Met welke doelgroep werk je dan? Mbo of hbo?
Bij ons zijn de ambulante begeleiders mensen met een hbo MWD SPH of HBo V diploma, zij hebben geen speciale opleiding als ambulant begeleider, nooit gehoord dat die er is.
Zoals Joey het zegt hoort het bij ons ook. Alle dossiers maak je bij de client thuis. Echter in de praktijk is da niet bij iedere client mogelijk en buiten de plannen en het dossier om, zijn er vaak nog wel zaken die ik erbij kan doen. Maar ik mag hier dus geen client tijd voor schrijven. Dit wordt dus niet door de gemeente betaald. De gemeente betaald alleen de face to face tijd plus een aantal minuten reistijd. Ook is die reistijd dus langer dan dat de gemeente betaald, ik ben soms wel een half uur aan het rijden, kosten zijn voor de instelling. Hoe het precies allemaal gaat weet ik verder ook niet.