Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

<<

Anoniem321

Bericht 13 Mei 2018 06:31

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Vers gezette koffie, ik vind het heerlijk ruiken, maar vind het niet lekker. Ik drink altijd thee.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Mei 2018 06:34

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Maximaal 4 per dag. Ik drink het meestal met opgeklopte melk.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 13 Mei 2018 06:41

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink op de meeste dagen 1 koffie per dag in de ochtend, soms met een zoetje, soms zonder zoetje, maar altijd met een beetje warme melk erdoor.
Als ik ergens of bij iemand wat ga drinken, neem ik er meestal nog wel eentje.
Ik bestel in een cafe ofzo vaak een latte of cappucino.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Mei 2018 07:14

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Thuis elke ochtend 1 of 2 kopjes.
Op dagen dat ik werk drink ik dan nog zo’n 3 a 4 kopjes.

Ik drink alleen zwarte koffie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem273

Bericht 13 Mei 2018 07:15

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink pas sinds een jaar ofzo koffie. Ik vind het nog steeds niet echt lekker, maar het helpt me wel wakker worden. Ik drink meestal 1-2 koppen per dag. Gewoon zwart.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Mei 2018 08:27

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Nu tijdens mijn zwangerschap 1 of 2 kopjes. Meestal zwart, soms cappuccino. Voor mijn zwangerschap dronk ik zeker op werkdagen wel 3 of 4 kopjes denk ik.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Mei 2018 11:39

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

1 kopje 's morgens - loop met R even naar cafe hier om te hoek, daar zijn ze gek op hem. En soms nog eentje later in de ochtend. Maar als ik teveel koffie drink ruikt mijn plas naar cafeine en dat vind ik vies ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Mei 2018 11:28

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink pas koffie sinds R er is maar vind het nu heerlijk.
Ik drink denk ik 3 tot 6 kopjes per dag, gewoon zwart.

Thuis hebben we een senseo en dat vind ik niet lekker, dus binnenkort gaan we voor een bonenmachine.
10.04.17
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Mei 2018 11:51

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink op werk meestal 2 koppen koffie per dag. 1 zwarte en 1 (soja/amandel/cashew/gewone) cappuccino. In het weekend drink ik meestal 1 cappuccino 's ochtends. Soms nog een tweede maar meestal niet, ik wil niet teveel koffie drinken maar het is zo lekker!

Voor alle mensen die het niet lusten, hou het lekker zo want echt gezond is het niet haha!
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Mei 2018 13:08

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ava schreef:
Gijs. schreef:Ik lust geen koffie, vind het echt heel jammer. Heb van alles geprobeerd maar alles wat maar een beetje naar koffie smaakt staat me tegen.


Ik heb dat dus met wijn haha. Dat staat altijd zo gezellig maar ik lust het gewoon echt niet. Alleen Hugo kan ik een paar slokjes aan maar echt super lekker vind ik het niet.

Mijn vriendin lustte ook geen koffie en die wilde het wel leren. Ze is toen met cappuccino met suiker begonnen en zo langzaam naar gewone koffie gegaan.


Ja, zo heb ik het ook geleerd. Nu ik zwanger ben, heb ik minder zin in koffie, maar voor mijn zwangerschap dronk ik 2 kopjes per dag. Meestal 's ochtends op mijn werk en 's avonds rond 20 uur. Soms ook nog 's middags een kopje. Wel nog met melk een suiker. En cappuccino vond/vind ik ook heerlijk!
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 14 Mei 2018 13:15

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink er denk 5 op een dag, met melk. Ik hou echt van koffie :love:
Wat ik tegenwoordig wel doe is altijd een glad water erbij. Heb ooit een artikel gelezen dat koffie juist het vocht opneemt in je lichaam. Dus om dat tegelijk aan te vullen een glas water erbij.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem247

Bericht 14 Mei 2018 16:54

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Zonnetje schreef:
Ava schreef:
Gijs. schreef:Ik lust geen koffie, vind het echt heel jammer. Heb van alles geprobeerd maar alles wat maar een beetje naar koffie smaakt staat me tegen.


Ik heb dat dus met wijn haha. Dat staat altijd zo gezellig maar ik lust het gewoon echt niet. Alleen Hugo kan ik een paar slokjes aan maar echt super lekker vind ik het niet.

Mijn vriendin lustte ook geen koffie en die wilde het wel leren. Ze is toen met cappuccino met suiker begonnen en zo langzaam naar gewone koffie gegaan.


Ja, zo heb ik het ook geleerd. Nu ik zwanger ben, heb ik minder zin in koffie, maar voor mijn zwangerschap dronk ik 2 kopjes per dag. Meestal 's ochtends op mijn werk en 's avonds rond 20 uur. Soms ook nog 's middags een kopje. Wel nog met melk een suiker. En cappuccino vond/vind ik ook heerlijk!


Dit ging ook over jou :smile:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Mei 2018 13:17

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ava schreef:
Zonnetje schreef:
Ava schreef:
Ik heb dat dus met wijn haha. Dat staat altijd zo gezellig maar ik lust het gewoon echt niet. Alleen Hugo kan ik een paar slokjes aan maar echt super lekker vind ik het niet.

Mijn vriendin lustte ook geen koffie en die wilde het wel leren. Ze is toen met cappuccino met suiker begonnen en zo langzaam naar gewone koffie gegaan.


Ja, zo heb ik het ook geleerd. Nu ik zwanger ben, heb ik minder zin in koffie, maar voor mijn zwangerschap dronk ik 2 kopjes per dag. Meestal 's ochtends op mijn werk en 's avonds rond 20 uur. Soms ook nog 's middags een kopje. Wel nog met melk een suiker. En cappuccino vond/vind ik ook heerlijk!


Dit ging ook over jou :smile:


Ooow, hahaha! Ik moest daar al even aan denken :smile:
<<

Geel

Bericht 15 Mei 2018 14:11

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Olifant schreef:Vers gezette koffie, ik vind het heerlijk ruiken, maar vind het niet lekker. Ik drink altijd thee.
Same. Ik vind het heerlijk ruiken, en ik krijg het ook wel weg, maar dan heel langzaam. Ik trek de smaak niet goed. Zelfde geldt voor wijn. Heerlijk, maar de kern van de smaak kan ik niet aan ofzo, heel jammer. :palm:
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 14:13

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Op het moment maar 1 kop per dag. Soms smacht ik er echt naar, maar soms kan ik ook prima zonder en vergeet het vaak. De koffie op mijn werk is niet te zuipen en 's avonds thuis vergeet ik het wel eens.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 16 Mei 2018 15:17

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik functioneer echt niet zonder koffie.
Ik drink thuis 's ochtends voor ik naar het werk ga 1 kopje koffie, meteen bij binnenkomst op mijn werk loop ik via de koffie automaat naar mijn werkplek. Gedurende de ochtend bezoek ik de kantine nog zo'n 4 à 5 keer voor een kop koffie. Soms drink ik 's middags ook nog een kopje als ik duf word of moe ben en heel soms 's avonds na het eten nog een cappuccino. Ik drink mijn koffie, op de cappuccino na, zwart.
Ik kom dus wel op zo'n 6 à 7 koppen per dag :palm:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 17 Mei 2018 10:38

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Gijs. schreef:Ik lust geen koffie, vind het echt heel jammer. Heb van alles geprobeerd maar alles wat maar een beetje naar koffie smaakt staat me tegen.


Hier hetzelfde.. Echt jammer vind ik het niet want ik lust het niet haha. Wat ik wel heel lekker vind was de senseo koffiepads cookie caramel, dat smaakte naar waterige chocolademelk met heel iets een koffiesmaak. Alleen waren de pads er maar heel even :( Verder vind ik een latte machiato caramel (van de starbucks) met suiker wel lekker. Maar inderdaad alles wat naar koffie smaakt laat ik ook staan..
Wat als het lukt
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mei 2018 10:42

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik lust ook echt geen koffie. Wel jammer, want het lijkt me wel gezellig om koffie te drinken en daarbij kan ik af en toe ook wel een shot cafeïne gebruiken! Maar goed, ik houd het dus maar bij thee. IJskoffie vind ik in de zomer trouwens wel oké, maar eigenlijk drink ik dat op de één of andere manier alleen op vakantie weleens, in NL denk ik er nooit aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Mei 2018 11:06

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik heb koffie leren drinken toen ik nog psychische hulp aan huis gaf aan clienten. Elke ochtend stond daar de koffie al klaar en bij sommige clienten moest ik eerst even aftasten welke problematiek er gaande was en er moest ook een vertrouwensrelatie ontstaan. Dus dan ga ik niet zaniken als er iemand klaarzit met koffie en koekjes. Na een half jaar had ik gewoon zin in koffie als ik opstond en naar het werk ging. Nu drink ik elke ochtend een kopje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Mei 2018 16:35

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink 's morgens een koffie met opgeklopte melk. Heel soms 's avonds nog 1, maar dat is uitzonderlijk.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mei 2018 16:45

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink graag koffiw maar niet dagelijks. Dat heb ik tijdens mijn coschappen wel gedaan en merkte dat ik best snel zo'n "ik heb echt mijn kopje koffie nodig"-ochtendpersoon werd en dat wilde ik niet. Dus nu drink ik het heel wisselvallig, ms dagrn niet en soms meerdere kopjes op een dag. Net hoe het uitkomt en of ik er zin in heb. Het liefst espresso of zwart maar een cappuccino gaat er soms ook wel in.

Ik heb het leren drinken toen ik 18/19 was ofzo. Via latte macciato en cappucino naar zwarte koffie. Nooit met suiker, dat heb ik altijd vies gevonden.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Mei 2018 16:47

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Pandora schreef:Ik functioneer echt niet zonder koffie.
Ik drink thuis 's ochtends voor ik naar het werk ga 1 kopje koffie, meteen bij binnenkomst op mijn werk loop ik via de koffie automaat naar mijn werkplek. Gedurende de ochtend bezoek ik de kantine nog zo'n 4 à 5 keer voor een kop koffie. Soms drink ik 's middags ook nog een kopje als ik duf word of moe ben en heel soms 's avonds na het eten nog een cappuccino. Ik drink mijn koffie, op de cappuccino na, zwart.
Ik kom dus wel op zo'n 6 à 7 koppen per dag :palm:

:haha:

Zó herkenbaar dit. En toen echt keihard mee gekapt toen ik in het weekend vaak hoofdpijn had. (Al dan niet van de koffie). Troep.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Mei 2018 22:16

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik drink gemiddeld 4-5 kopjes per dag. Mijn eerste koffie 's ochtends, als N. aan het ontbijten is, is een 'echte'. De rest van de dag decaf nu ik zwanger ben.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Mei 2018 15:18

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Ik vind het niet lekker. Drink graag thee.

Valt mij wel op dat er meer meiden/vrouwen zijn die geen koffie drinken dan jomgens/mannen.
2014 2016
<<

Anoniem247

Bericht 18 Mei 2018 15:39

Re: Nav, hoeveel koffie drink je per dag?

Parisienne schreef:Ik drink gemiddeld 4-5 kopjes per dag. Mijn eerste koffie 's ochtends, als N. aan het ontbijten is, is een 'echte'. De rest van de dag decaf nu ik zwanger ben.


Nou dat heb ik helemaal gemist! Wat leuk dat je zwanger bent Parisienne.
Wat zal N. in de wolken zijn dat er een broertje of zusje onderweg is. :) Gefeliciteerd!
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers