Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrij houden

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 15 Mei 2018 22:23

Vrij houden

Mijn vriend werkt de helft van de feestdagen vanwege zijn werk.
Daarnaast doet hij graag wat vrijwilligerswerk op vereniging of festival. Dit jaar oudeennieuw en koningsdag.

Nu was Pinksteren ons vrije weekend. Eigenlijk kijk ik er naar uit gewoon zien wat we doen....
Zijn wel leuke activiteiten in de buurt. Lekker met onze zoon op stap.
Nu wil hij dan ook vrijwilliger gaan zijn bij festival, Omdat ze hem gevraagd hebben en wij hebben nog geen plannen...
We hebben erover gehad samen te gaan naar dat festival, dan moest ik maar alleen komen met onze zoon (8mnd) dat vind ik niks aan.

Ik ben loop der jaren best wat losser geworden, maar moet ik dan alles goedvinden? Of zeur ik nu :-(
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mei 2018 05:31

Re: Vrij houden

Ik zou gewoon duidelijk zeggen dat je er erg op hebt verheugd en het heel leuk zou vinden om een dagje/weekend met zijn drieën te hebben.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Mei 2018 05:34

Re: Vrij houden

Ik zou dit inderdaad ook niet heel leuk vinden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Mei 2018 05:40

Re: Vrij houden

Nee, dat zou ik ook niet leuk vinden. Ik zou duidelijk naar hem uitspreken dat je je erop verheugd had om gezellig wat met zijn drieen te gaan doen voor een keertje.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 16 Mei 2018 07:24

Re: Vrij houden

Ik zou dit ook niet leuk vinden.
Gewoon duidelijke afspraken maken van met Pinksteren gaan we samen iets leuks doen. De rest van het jaar ben je al genoeg weg nu tijd voor je gezin.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Mei 2018 08:07

Re: Vrij houden

Eens met bovenstaande.
Ongeacht of jullie plannen hebben.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Mei 2018 08:12

Re: Vrij houden

Ik zou hem heel duidelijk maken dat je het niet eens bent met zijn optie. Je hebt duidelijke argumenten, bovendien een jong zoontje. Jullie hebben misschien niet zo zeer iets gepland, maar dat is toch juist fijn; met een kind van 8 maanden kan het ondanks enige plannen nog alle kanten opgaan. En dat je geen concrete plannen hebt, wil niet zeggen dat je niets wilt doen...
L2014 & H2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Mei 2018 08:26

Re: Vrij houden

Ik heb dan wel geen kids, maar ik vind het een beetje onverantwoordelijk. Als ik zelf kids zou hebben, dan weet ik dat ik minder tijd voor hobby's heb. Dat hoort er nu eenmaal bij als je kids hebt. Zeker als het kind nog zo jong is, zou ik dat als partner zijnde niet fijn vinden en ook wel eens een weekendje samen willen zijn.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 16 Mei 2018 08:40

Re: Vrij houden

Fiederilsje schreef:Ik zou hem heel duidelijk maken dat je het niet eens bent met zijn optie. Je hebt duidelijke argumenten, bovendien een jong zoontje. Jullie hebben misschien niet zo zeer iets gepland, maar dat is toch juist fijn; met een kind van 8 maanden kan het ondanks enige plannen nog alle kanten opgaan. En dat je geen concrete plannen hebt, wil niet zeggen dat je niets wilt doen...

Eens!
Ik zou het wel echt goed bespreekbaar met hem maken. Want ik zou dat ook niet leuk vinden. Het is juist heel erg belangrijk om ook tijd voor jullie als gezin te hebben.
En ook als dat betekent dat jullie een dag helemaal niks doen is dat fijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 08:47

Re: Vrij houden

Ik denk wel dat je moet oppassen om het niet zeurderig te brengen. Je man denkt waarschijnlijk heel simpel 'we hebben geen plannen, ik kan iets leuks gaan doen dus ga ik'.

Máár voor jou hangt er meer aan. Breng dat ter sprake en ga niet in verwijten vallen van 'je hebt noooooit tijd voor ons en blablabla', maar meld gewoon kort en krachtig waarom je je erop verheugd had, dat je als gezin een paar dagen voor jezelf wil hebben en nog wat van je andere argumenten.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mei 2018 09:04

Re: Vrij houden

Caro schreef:Ik denk wel dat je moet oppassen om het niet zeurderig te brengen. Je man denkt waarschijnlijk heel simpel 'we hebben geen plannen, ik kan iets leuks gaan doen dus ga ik'.

Máár voor jou hangt er meer aan. Breng dat ter sprake en ga niet in verwijten vallen van 'je hebt noooooit tijd voor ons en blablabla', maar meld gewoon kort en krachtig waarom je je erop verheugd had, dat je als gezin een paar dagen voor jezelf wil hebben en nog wat van je andere argumenten.


Waarom? In het verleden worstelden we hier ook weleens mee, en moest mijn man weleens wennen aan zijn nieuwe rol van vader zijn in het gezin en dat je niet meer alles zomaar kunt doen. Beiden werken we door de week, dus is het ook leuk en belangrijk als je in het weekend gewoon thuis bij je gezin bent. Ik vind niet dat ze moet opletten hoe ze het brengt, eigenlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 09:09

Re: Vrij houden

Nou, volgens mij bepaalt hoe je de boodschap brengt ook hoe het valt. Dus ik zou daarom gewoon uitleggen en niet vervallen in het 'zeurderige' waar de andere partij vaak niks mee kan. Dus iets concreet maken helpt mijn inziens wel om je punt duidelijk te maken, geen gedoe tot gevolg, iedereen happy.

Je komt volgens mij ook niet ver met abstracte dingen te melden die er op dat moment niet toe doen. Juist wat jij zegt doet er wel toe: tijd met het gezin, wennen aan nieuwe rollen, belangrijk om een gezin te vormen etc. Maar dat haalt meer uit om te zeggen dan 'je hebt geen tijd voor ons'. Dat bedoel ik. Dat is niet concreet.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mei 2018 09:16

Re: Vrij houden

Ah, ok bedoel je het zo. Ik snap wat je bedoelt maar ik vind dat ze het moet zeggen hoe ze het wil. Hij (en zij) hebben nou eenmaal voor een volgende stap gekozen, namelijk het 'nemen' van een kind, daar hoort ook een stukje ander leven bij. Ik vind niet dat ze dan moet opletten hoe ze het zegt, zij is zijn vrouw/partner, als het goed is begrijpt hij wel wat ze bedoelt en hoeft ze dat niet diplomatiek te zeggen of voorzichtig te brengen. Of duidelijke argumenten te geven. Zij wil gewoon graag dat hij bij zijn gezin is en tijd aan hen besteed, klaar. Dat zeg je ook niet precies hoor, dat zie ik wel maar toch.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 09:25

Re: Vrij houden

Ik begrijp ook wat jij zegt, maar dat komt ook omdat ik je wat ken en ik weet dat jij dat 'zeurderige' niet snel hebt. Jij bent sowieso al vrij direct en to the point. Niet iedereen heeft dat van nature, en dan kan het best zijn dat emoties de overhand krijgen en vaak werkt dat niet :-).
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mei 2018 09:35

Re: Vrij houden

Caro schreef:Ik begrijp ook wat jij zegt, maar dat komt ook omdat ik je wat ken en ik weet dat jij dat 'zeurderige' niet snel hebt. Jij bent sowieso al vrij direct en to the point. Niet iedereen heeft dat van nature, en dan kan het best zijn dat emoties de overhand krijgen en vaak werkt dat niet :-).

Oja! Ik vergeet steeds weer dat mensen dat van mij vinden :smile: Maar dat kan wel kloppen ja! Al denkt mijn man daar vast weleens anders over (dat ik dus wel kan zeuren, haha)
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 16 Mei 2018 12:12

Re: Vrij houden

Dank!
Hij gaat wel afzeggen...

Snap het ene kant ook wel hij vindt dat gewoon heel leuk En als ze zitten te springen om mensen.
Maar zo is er altijd wat...
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mei 2018 12:13

Re: Vrij houden

Fijn SB!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mei 2018 12:37

Re: Vrij houden

Fijn dat het is opgelost!

Ik weet van mijn vriend dat hij het fijn vindt als ik duidelijk ben in wat ik wil i.p.v. zelf over gaan twijfelen of je dan teveel zeurt. Zeker als je het positief brengt, dat je je erop verheugd, hij belangrijk is en je graag tijd als gezin door brengt. I.p.v. vind ik niet leuk, je bent altijd weg etc. Niet dat ik zeg dat jij dat zo doet, maar om de vergelijking te maken.

Is het niks voor jullie om al even wat weekendjes vooruit te kijken en wat dagen te blokken voor gezinstijd. Dan kan je man hier ook rekening mee houden en makkelijker nee zeggen als ze hem weer vragen om te helpen. Of je spreekt gewoon een dag(deel) af elke week dat je samen bent.
<<

Anoniem291

Bericht 16 Mei 2018 12:55

Re: Vrij houden

Gewoon zeggen. Mijn vriend heeft dit ook wel, hij gaat regelmatig weg ook op die extra vrije dagen dus toen hij weer een keer weg wilde gaan heb ik daarvan ook gezegd dat ik dat niet zo tof zou vinden aangezien hij die, die en die dag ook als weg zou gaan. Hij bedenkt dat zelf dan niet maar snapt wel wat ik bedoel en is toen niet gegaan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Mei 2018 13:49

Re: Vrij houden

Mijn man trekt ook vrijwel altijd zijn eigen plan. Ik vind dit heel irritant.
We hebben het er sinds de geboorte van T al heel vaak over gehad en gelukkig gaat het steeds beter.
Uit zichzelf iets met T ondernemen doet hij niet echt. Maar gezinsuitjes komen wel vaker voor.
2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Mei 2018 15:15

Re: Vrij houden

Lot schreef:Is het niks voor jullie om al even wat weekendjes vooruit te kijken en wat dagen te blokken voor gezinstijd. Dan kan je man hier ook rekening mee houden en makkelijker nee zeggen als ze hem weer vragen om te helpen. Of je spreekt gewoon een dag(deel) af elke week dat je samen bent.

Yes dat dacht ik ook al! En dan ook gewoon in de agenda zetten. Dan is het helder en kan er geen onduidelijkheid over bestaan.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Mei 2018 15:26

Re: Vrij houden

Ik zou het ook gewoon zeggen. En me er vooral niet schuldig om voelen. Hij is al heel vaak weg op feestdagen, als hij dan een keer niet is ingedeeld om te werken dan mag je heus wel verwachten dat hij een keer thuis is met jullie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Mei 2018 15:44

Re: Vrij houden

Wij blokken ook dagen waarop we niet met andere willen afspreken, maar gewoon tijd met ons vieren willen doorbrengen.
We zeggen dat ook gewoon als andere willen afspreken die datum.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 16 Mei 2018 16:03

Re: Vrij houden

Thnx goede tip!

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers