Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2018

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2018 08:49

Re: Voor een kindje in 2018

Ja, heb ze gebruikt! Ik zit nu op dag 25 zag ik net, en ik ga ook ongeveer uit van een cyclus van 30 dagen :-).
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Mei 2018 08:51

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Caro! Hopelijk is het raak!
En bij jou ook Maan! Fijn dat je even wat afleiding had.
<<

Anoniem284

Bericht 15 Mei 2018 12:58

Re: Voor een kindje in 2018

Emma schreef:Gympie, was jij nou al gestopt met de pil?


Jep, een maand geleden!
<<

Anoniem235

Bericht 16 Mei 2018 11:17

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Gympie, nu echt begonnen.
En Maan en Caro, ik hoop ook voor goed nieuws voor jullie de komende week!
Emma, wat fijn dat je het even los hebt kunnen laten. Maar ik snap dat als je met testen bezig bent, dat dat wel een stuk lastiger is.

InweCulnamo: Wat ontzettend verdrietig nieuws. Nog een kleine kans op goed nieuws dus? Ik duim voor je. In ieder geval veel sterkte gewenst de komende tijd.

Ik zit nu net in de tweede helft van mijn cyclus. Dan heb ik altijd erg gevoelige borsten, dat zegt dus niks. Maar dat maakt nu wel weer dat ik er iets meer mee bezig ben dan de afgelopen twee weken.
<<

Geel

Bericht 16 Mei 2018 11:37

Re: Voor een kindje in 2018

Oe ik vind het toch best spannend voor je Caro! Maar ik snap ook dat je nog even niks denkt en er gewoon van uitgaat dat je ongesteld wordt.

Ik zit nu op dag 25, maar ik ovuleerde pas op dag 20, ivm die miskraam, dus als ik over vier dagen nog niet ongesteld ben (wat normaal zo is), zegt dat nog helemaal geen fluit.

Haley, misschien helpt het om voor jezelf een datum te bepalen waarop je mag testen van jezelf? Dan hoef je er niet teveel over na te denken, omdat je er dan toch nog niks mee kunt.
<<

Anoniem235

Bericht 16 Mei 2018 11:48

Re: Voor een kindje in 2018

Ja klopt Geel! 1 dag na m'n langste cyclus tot nu toe mag ik van mezelf. Dat is 1 juni. Dat is ook ruim 2 weken na mijn verwachte ovulatie.

Mooi dat jij je eisprong zo goed voelt. Lijkt me, los van dat een miskraam sowieso vreselijk is, toch een fijn gevoel dat je cyclus weer 'gewoon' op gang komt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 12:32

Re: Voor een kindje in 2018

Ik vind het ook best spannend merk ik aan mezelf. Ik begin opeens te denken aan dingen als 'hoe zou ik het vertellen', terwijl ik daar normaal niet aan mag denken van mezelf. Ik heb dadelijk wel een afspraak bij de huisarts, die wilde me zien naar aanleiding van mijn ingeleverde urine. Dat doen ze meer uit voorzorg en dan kan ik de rest even laten controleren of er toch niet ergens iets van een ontsteking zit. Omdat ik zo kortademig ben, kan het wellicht nog een longontsteking zijn. NIet dat ik dat denk, aangezien ik nergens anders last van heb maar daar kan je ook misselijk van worden.

@Geel; ja, dan zou ik ook uitgaan van een lange cyclus. Mijne duurde de vorige ronde, met een eisprong op dag 19, uiteindelijk 34 dagen.

@Haley: goed tijdstip lijkt me! Duurt wel nog lang, maar ik denk altijd maar dat het toch niet uitmaakt wanneer je die test doet. Ben je het wel, ben je het. En dan maakt een week ook niet uit.

Hoe is het met de rest?
<<

Anoniem284

Bericht 16 Mei 2018 12:45

Re: Voor een kindje in 2018

Ik ben ongesteld aan het worden. Zet zich langzaam door. Zit op dag 28 nu. Dus nette cyclus!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 12:47

Re: Voor een kindje in 2018

Nette cyclus maar ik baal wel voor je!
<<

Anoniem284

Bericht 16 Mei 2018 12:52

Re: Voor een kindje in 2018

Ah lief. Maar geeft niet joh. Ben blij dat dit duidelijk is, dan kan ik ook stoppen met in mijn hoofd halen dat het misschien wel raak was.

Vanavond aan de chocola ;).

Ik vind het voor jou heel spannend. Controleert de huisarts je urine ook op zwangerschap?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 12:55

Re: Voor een kindje in 2018

Ja dat is waar, je hoeft dan niet meer na te denken of het wel of niet kan dat je zwanger bent.

Niet als ik dat niet wil denk ik. Ik wacht het liever rustig af. Ik zit pas op dag 25, met vorige week maandag de ovulatie. Dus ook een vroege test zou nu nog niks zeggen.
<<

Geel

Bericht 16 Mei 2018 13:15

Re: Voor een kindje in 2018

Caro schreef:Heel fijn dat je lijf weer doet wat het moet doen Geel! Hoe merk jij je eisprong?
Ik was vergeten hierop te antwoorden, dus bij dezen: ik voel een soort menstruatiekrampen af en aan, echt onderin m'n buik begint het dan te zeuren.

Benieuwd wat je huisarts zegt!

Gympie, nette cyclus inderdaad, da's altijd fijn.
Laatst gewijzigd door Geel op 17 Mei 2018 08:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2018 13:41

Re: Voor een kindje in 2018

Heb het gelezen!

Weet je wat ik eigenlijk best wel haat van deze dagen? Dat je hoop dus ergens weer wordt gevoed door dingen, of ze nu wel of niet echt zijn, het voedt je hoop wel. Hoe normaal ik er ook mee probeer om te gaan. Dus dan dadelijk, als die menstruatie misschien komt, ben ik hoe dan ook weer verdrietig. Dat haat ik dus! :smile:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Mei 2018 14:07

Re: Voor een kindje in 2018

Oh Caro, dat laatste vind ik zo herkenbaar. Bij D duurde het vijftien maanden voordat ik zwanger raakte en hoe je ook je best doet, die teleurstelling en het verdriet zijn onvermijdelijk. Laat het er maarzijn, het is zo logisch en misschien wel iets dragelijker als je het mag toestaan van jezelf.

Ik duim heel hard voor jou en alle anderen hier :heart: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem284

Bericht 16 Mei 2018 15:01

Re: Voor een kindje in 2018

Ah ja, dat is heel rot Caro. Wel logisch dat het zo gaat, maar ook heel vervelend om dat steeds weer door te maken.
<<

InweCulnamo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 370

Geregistreerd: 08 Feb 2014 14:01

Bericht 16 Mei 2018 15:23

Re: Voor een kindje in 2018

Nette cyclus inderdaad idd Gympie.

Is er nog iets uitgekomen bij de huisarts Caro?

Ik ben nu voornamelijk erg moe, en gewoon lastig dat ik niet weet waar ik aan toe ben. Heb op dit moment alleen geen hoop op goed nieuws.
Voor mijn gevoel is mijn eisprong heel vroeg geweest (Ik denk hem altijd te voelen), dus dan zouden ze eerder denken dat ik al verder zou moeten zijn, en in dat geval is de hoop alleen maar kleiner dat er over 2 weken wel iets te zien is.
Gister en vandaag pijn in mijn onderrug, dus ben bang dat dit een voorteken is. Heb ook ineens weer gewoon normale trek, wat ik de afgelopen weken niet echt had.

15-11-2019
14-05-2023
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Mei 2018 07:41

Re: Voor een kindje in 2018

Wat enorm pijnlijk en zwaar voor je IC. Alsof zwanger worden an sich niet al voldoende is, krijg je dit er ook bij :-(.

De dokter had verder niks noemenswaardigs te melden. Ze heeft mijn longen beluisterd, niks aan de hand, temp was volgens haar ok (volgens mijn idee wat aan de hoge kant maar soit), er is nog gecontroleerd op ontstekingswaarden en die waren er niet dus niks aan het handje. Ze vroeg wel of ik zwanger kon zijn, al zou ze het wel vroeg vinden dat ik daar last van zou kunnen hebben toen ik mijn cyclus vertelde.

Ik lijk me vandaag beter te voelen, ben vanmorgen ook niet echt misselijk geweest en nu voel ik me eigenlijk wel ok. Niet echt helemaal het einde, meer erg moe maar voor de rest nergens last van. Heb nu ook eerder het idee dat er een menstruatie aan zit te komen. Zo gek hoe een lijf werkt: gisteren zat er meer dan ooit in mijn hoofd 'ik kan wel eens zwanger zijn', en vandaag echt totaal niet weer.

Voel me er overigens wel gewoon ok onder!
<<

Celine

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 17 Mei 2018 11:16

Bericht 17 Mei 2018 11:27

Re: Voor een kindje in 2018

Hoi dames, ik heb even een nieuw account aangemaakt om mee te kunnen kletsen hier. Ik ben niet zo'n hele bekende forummer, maar wilde toch liever anoniem blijven.
Mijn man en ik gaan ook proberen om een kindje te kunnen krijgen. Helaas heb ik wel PCOS, maar nog een redelijke korte cyclus van 35 à 40 dagen. Niet heel kort natuurlijk, maar beter dan 2 jaar terug, want toen was mijn cyclus 8 maanden..
We gaan het eerst op de natuurlijke manier proberen, de eerste maand is helaas niet gelukt, dus we zijn nu met de tweede maand bezig. Ik merk altijd wel duidelijk wanneer ik een eisprong heb/krijg, maar ik denk dat ik deze maand te laat was. Ik had 2 avonden te hard gesport om nog in bed ook aan de slag te kunnen :laughcry: Ik probeer er ook niet gelijk zo'n druk op te leggen van 'Ik ben vruchtbaar dus ik moet vanavond nog seks hebben' en er niet hele tijd aan te denken, maar dat is nog moeilijker dan gedacht :palm:

Caro; wat vervelend dat jij je zo ellendig voelde de laatste dagen, maar fijn dat je nu weer een beetje opknapt! Ook wel fijn dat de huisarts niks noemenswaardigs kon vinden.

IC; wat ellendig en zwaar voor je allemaal!

Gympie; nette cyclus, maar toch jammer dat je weer ongesteld bent geworden!

Geel; wat rot dat je een miskraam hebt gehad! Maar wel fijn dat je cyclus weer op gang komt.

Hayley en Maan; spannend voor jullie weer!
<<

Anoniem284

Bericht 17 Mei 2018 12:04

Re: Voor een kindje in 2018

Leuk, Celine! Welkom! Spannend ook ivm je PCOS.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 18 Mei 2018 05:11

Re: Voor een kindje in 2018

Spannend Céline, welkom :)
Gympie, fijn dat je een nette cyclus hebt!
Caro, zo herkenbaar, je zit toch altijd te hopen dat het zo is ja.
Inwe, knuffel voor jou :hug: hoe voel je je nu?

Hier zit ik op dag 18, maar nog geen positieve ovulatietest. Ik vind die van Clearblue wel echt heel fijn!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Mei 2018 09:07

Re: Voor een kindje in 2018

Hoe gaat het nu met je, IC? Die aflopende kwaaltjes zijn vervelend he? Kan je niet iets eerder terugkomen?
Die onzekerheid is zo naar.

Gympie, nette cyclus! Op naar de volgende ronde.

Haley, spannend ook bij jou, hopelijk is het raak.

Caro, ook de laatste dagen he? Hopelijk goed nieuws binnenkort.

Céline, welkom! Leuk dat je mee komt schrijven.

Emma, fijn dat je met de CB-testen beter uit de voeten kan. En dan nu nog een positief resultaat natuurlijk. Met een langere cyclus kan het best even duren.

Geel, hoe gaat het nu met jou?

Hier gaat het prima, nog een paar dagen wachten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mei 2018 14:01

Re: Voor een kindje in 2018

Ja Maan! We gaan gelijk op. Spannend! Hoe voel je je?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mei 2018 14:07

Re: Voor een kindje in 2018

Haley schreef:Ja klopt Geel! 1 dag na m'n langste cyclus tot nu toe mag ik van mezelf. Dat is 1 juni. Dat is ook ruim 2 weken na mijn verwachte ovulatie.

Mooi dat jij je eisprong zo goed voelt. Lijkt me, los van dat een miskraam sowieso vreselijk is, toch een fijn gevoel dat je cyclus weer 'gewoon' op gang komt.


1 juni is nog best ver weg. Hoe gaat het inmiddels?
<<

Anoniem235

Bericht 18 Mei 2018 14:34

Re: Voor een kindje in 2018

Dat duurt nog lang ja, maar nu vind ik dat wel prima. Tegen die tijd misschien niet meer :) maar ik ben nu wel relaxt, dus ik hou mezelf er nog maar aan. En wat jij zei, je bent het of je bent het niet. Dus dan maakt 1 of 2 dagen ook niet uit.
Vorige maand wist ik bijna zeker dat een vriendin van mij zwanger was en dat ze het zou gaan zeggen rond te tijd dat ik ongesteld moest worden. Denk dat dat ook niet hielp in hoe erg ik er mee bezig was. Ik droomde er al helemaal over dat zij het dan zou aankondigen en ik net ook een positieve test had. Zij heeft inderdaad die tijd haar zwangerschap aangekondigd. Dus daar hoef ik niet nu steeds aan te denken, of dat wel of niet zo is. En dat scheelt, al kan ik niet goed uitleggen waarom.

Celine; leuk dat jullie ook voor een kindje gaan!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 18 Mei 2018 14:44

Re: Voor een kindje in 2018

Hmm maar dat snap ik wel Haley! De keuze wordt dan voor je gemaakt en hoef je er even niet meer zelf aan te denken.

Ik had dat met een vriendin, we waren tegelijk begonnen en zij was wel zwanger. Had het ergens al door op ene bepaald moment en ik was daar even stuk van. Hoe lullig ik dat ook vond van mezelf en het haar ook heel erg gunde. Maar ik voelde ook 'nu hoeven we niet meer te vergelijken'. Overigens is dat helaas een miskraam geworden maar dat is weer een ander onderwerp.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers