Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 08:31

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Wij hebben hier in de buurt Sprookjeshof. Daar is ook een grote binnenspeeltuin bij. Laatst met L was dat ook al heel leuk (en toen waren we alleen maar binnen, want het regende). Het is voor jullie denk ik wel een eindje rijden.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 15 Mei 2018 09:13

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Vorig jaar in Irrland geweest, toen was de oudste ruim 2.5 en hij vond het echt fantastisch, het voorste deel, meteen bij binnenkomst is vooral heel geschikt voor die kleintjes. Het is ook een heel vriendelijk park qua prijzen en de mogelijkheden om te picknicken en barbecueën. Wel een tip, je kan er niet pinnen, dus contant geld mee nemen!

Vorige week waren we in het Dolfinarium, mijn man en ik vonden het echt een desillusie, het was druk, veel kleiner als we ons herinnerde, een uur in de rij voor iets te eten. Maar de kinderen vonden het fantastisch, de jongste doen we nog niet echt met dit soort dingen een plezier maar hij zat heel enthousiast te klappen tijdens de dolfijnenshow.

De Efteling zijn we geweest toen onze oudste net twee was, dat vond hij echt prachtig, fata morgana, droomvlucht, waterlelies, sprookjesbos, die rijdende auto's enz. We gaan van de zomer weer een dagje ( je kan de kortingsbonnen van de AH nog inleveren voor korting mocht je die nog hebben liggen).

Bij wat slechter weer is de dierentuin in Rhenen misschien ook nog een idee, daar hebben ze een hele leuke binnenspeeltuin ook.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2018 09:37

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Sprookjeswonderland inderdaad! Daar ben ik vroeger zo vaak geweest, echt leuk :heart: En volgens mij zijn die dansende apen er nog steeds haha.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 15 Mei 2018 11:40

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Wat een leuke tips. Ga ze vanavond eens allemaal rustig doorlezen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 15 Mei 2018 12:16

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

https://www.dierentuin-nordhorn.nl/

De dierentuin in Nordhorn (net over de Duitse grens) is ook vriendelijk qua prijs en hoor ik ook van dat het voor gezinnen met kinderen leuk is Jouw kinderen zijn nog gratis qua leeftijd maar bij mij uit de omgeving gaan er ook vaak wat grotere gezinnen naar toe ivm een dagkaart met al je eigen kinderen voor maar 33 euro.

Via de site van Geheim over de grens kwam ik ook deze site tegen: http://kinder-vakanties.nl/ Hier staan ook dagjes uit in in heet grensgebied. Toegangsprijzen in Duistland zijn vaak lager.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Mei 2018 14:44

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Dierentuin bij Kleve net over de grens. Spot goedkoop qua toegangsprijs. Ten minste 15 jaar geleden of zo.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 15 Mei 2018 19:17

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Of de Bergen van Wanrooij.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 15 Mei 2018 19:23

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Aquazoo in Leeuwarden
De orchideeën hoeve in Luttelgeest
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem231

Bericht 16 Mei 2018 04:04

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

De schatberg, volgens mij sevenum? Naast de snelweg.
<<

Anoniem248

Bericht 16 Mei 2018 05:45

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Fedora schreef:Ik zou Wildlands aanraden. Natuurlijk zijn ze erg jong, maar er is ook weinig echt te doen ( als in achtbanen e.d.). Ik denk dat kinderen het wel leuk vinden dat aapjes vrij rondlopen, op takken springen en vrij dichtbij komen. Of dat Stokstaartjes ook een hele eigen uitloopgebied hebben. Er is gewoon heel erg veel te zien en om in je op te nemen. Ik voelde me echt weer kind. Weliswaar een ouder kind, maar ik vond alles mooi. Juist doordat er zo weinig echte activiteiten waren.

Wildlands gaan ze in hun grote vakantie al bezoeken. Overigens vond ik Wildlands zelf echt een enorme tegenvaller en werd ik vooral verdrietig van hoe het park veranderd is ten opzichte van het oude park. Tegenwoordig staat de sensatie (nog meer) voorop en is het welzijn van de dieren nog meer naar achteren geschoven.

Hier in de buurt zit een ontzettend leuke geitenboerderij met een speeltuintje, winkeltje, terrasje, je kunt er ponyrijden enzo, kleine geitjes een flesje geven. Genoeg om je een groot deel van de dag te vermaken. Misschien zit zoiets ook bij jullie in de buurt?
En wat ik me afvroeg: Hebben jullie bij je abonnement op Dierenrijk geen kortingsbonnen gekregen voor andere attractie-/dierenparken? Ik weet van dierenpark Rhenen en Avifauna (trouwens ook leuk!) dat ze dat wel doen.
<<

Anoniem246

Bericht 16 Mei 2018 07:27

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Maple, ik denk niet dat ik op die manier naar het park heb gekeken. Het oude park vond ik verschrikkelijk, maar dat komt omdat mijn ouders een abonnement hadden en ze elke gelegenheid aangrepen om ons daar mee naartoe te nemen. Ik heb weinig herinnering aan het oude park, behalve dan dat ik het altijd als heel erg vervelend heb ervaren. Wildlands vond ik mooi ogen. Iedereen hun eigen leefgebied, lekker vrij. Nou ja, tot zover dan. Ik snap wel dat als je er echt naar kijkt in het belang van de dieren, dat je een andere mening hebt. Maar ik vond het niet zo slecht.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mei 2018 07:36

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Waaruit blijkt dat het dierenwelzijn nog meer naar achteren geschoven is Maple? Mijn indruk was juist dat ze nu veel ruimte hebben in een meer natuurlijke omgeving, in vergelijking met een klassieke dierentuin.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Mei 2018 07:56

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Gezien de plaats waar je vandaan komt (niet zo ver van mij) en als je niet al te ver wilt rijden nog 2 opties:
- Hemelrijk in Volkel
- Hullie Speelboederij in Uden (schijnt voor kleine kids echt leuk te zijn heb ik van horen zeggen, volwassenen hebben gratis entree daar en het ligt ook nog dichtbij een van de mooiste natuurgebieden van Brabant de Maashorst (heel dichtbij Bedaf wat een onderdeel daarvan is. Daar ligt onder andere een grote zandduin en kids vinden dat ook geweldig, ten minste dat vond ik vroeger wel)
<<

Anoniem248

Bericht 16 Mei 2018 18:13

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Zora schreef:Waaruit blijkt dat het dierenwelzijn nog meer naar achteren geschoven is Maple? Mijn indruk was juist dat ze nu veel ruimte hebben in een meer natuurlijke omgeving, in vergelijking met een klassieke dierentuin.

Uit gesprekken die wij met verzorgers hebben gehad. We hebben met één verzorger wel een uur staan praten en zijn kritiek was echt niet mild. Bij een aantal verblijven is van openingstijd tot sluitingstijd muziek te horen, dit schijnt geen prettig effect te hebben op de dieren. Klinkt ook wel aannemelijk. En dan nu het geraas en gedonder van die achtbaan erbij. Veel verblijven zijn kleiner, verblijven zijn op de bezoeker ingericht en minder op de dieren, als de bezoeker maar het optimale zicht heeft. Het is nu veel meer een attractiepark dan een dierenpark.

Daarbij vind ik het heel erg jammer dat het oude Emmen honderden diersoorten had en zoveel kennis had, en dat dat nu plaats gemaakt heeft voor enkele tientallen diersoorten in een amusementspark. Het schijnt ook dat niet alle dieren aan andere parken zijn verkocht, maar dat niet alles even diervriendelijk is gegaan, zeg maar.

Oh en er zijn alleen al in de eerste paar maanden behoorlijk wat dieren ontsnapt, dus de constructie van de verblijven klopt ook niet helemaal...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Mei 2018 21:04

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Jeetje wat een verhaal... pfff verdrietig hoor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 26 Mei 2018 16:29

Re: Aanrader dagje uit 2 kleine kindjes?

Champagne schreef:
Geel schreef:Het Plaswijckpark in Rotterdam.

Is dit voor een kindje van 1,5 jaar al leuk?


Ja denk ik wel, alles is onderverdeeld in leeftijd. Wij zijn laatst geweest, beide kinderen hebben genoten.
Neem wel zelf eten en drinken mee, de horeca was bar slecht :palm:

Wat ook leuk is is
Dinoland Zwolle
Burgers Zoo Arnhem
wunderland Kalkar, is net over de grens, met fris, patat en ijs bij de prijs in. Gericht op kleintjes en Nederlanders.
M:21072011
J :08012014
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers