Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Anoniem243

Bericht 02 Apr 2018 20:26

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

L is vandaag 1 maand! Morgen naar het CB, ben zo benieuwd hoe ze gegroeid is! Ze voelt in ieder geval wel wat zwaarder aan al, haha. L was de eerste weken een heel rustig meisje maar is de laatste week erg huilerig als ze niet tegen iemand aangeplakt zit dus dat wordt de draagzakken en -doeken opzoeken :wink: Wel lastig want de eerste weken kon ik haar rustig in de box liggen en viel ze in slaap maar ze is nu ook wat langer wakker natuurlijk en vind de box dan blijkbaar niet meer the place to be. Vooral op momenten dat ik met J bezig ben/moet of wil eten wil mevrouw op de arm. Maar ach, als dat het ergste is. De nachten gaan goed. Wel nachtvoedingen natuurlijk maar verder slaapt ze prima en ik ook redelijk.

Borstvoeding loopt ook aardig, alleen nog totaal onregelmatig. J kwam vanaf z'n geboorte de eerste weken gewoon netjes elke 3 uur en van regeldagen of clusteren heb ik nooit wat gemerkt. Dat is nu wel anders en dat vind ik lastig. Sowieso vind ik het voeden niet per sé heel fijn om te doen dus ik ga door tot 6 weken en vanaf dan bekijken we het per dag. De nachtvoeding gaan we dan waarschijnlijk sowieso met afgekolfde melk of kunstvoeding geven zodat man en ik elkaar kunnen afwisselen en weer wat meer slaap kunnen gaan pakken.

Verder zijn we nog steeds bezig een ritme te vinden met het gezin en te wennen aan het verdelen van de aandacht. J had het in het begin ook wel moeilijk met de verandering maar dat gaat steeds beter, zo fijn! En hij is heel lief voor L en een trotse broer.

Lichamelijk gaat het ook best ok met mij. Helaas nog steeds aan het vloeien, maar dat heeft bij J ook echt wel die 6 weken die ervoor staan geduurd dus daar had ik al rekening mee gehouden. Het is zóóóó fijn om gewoon zelf weer mobiel te zijn en te kunnen tillen en mijn eigen veters strikken enzo, haha. Het zwanger zijn mis ik echt nog niet! Mijn oude broekmaat wel :wink: Waar ik bij J na een week mijn eigen kleren weer aankon vrees ik dat ik nu een nieuwe garderobe mag gaan aanschaffen. Wat ik overigens helemaal niet erg vind want ik kon wel wat extra's gebruiken aan kilo's (en zo'n uitgebreide garderobe had ik toch niet, dus dat scheelt).

Ik ga de melkbar weer opengooien en dan naar bed! Zal later nog even reageren op jullie updates!
<<

Anoniem252

Bericht 04 Apr 2018 12:44

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wauw L alweer een maand, gaat ook snel zeg!

m is alweer vier maanden volgende week. Nog steeds heel tevreden en lief. Over 1,5 week weer vaccinaties en wegen. Ik ben benieuwd!

Zora jij werkt toch voor E? Ik kom bij jullie een training volgen in juli in DB :D.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Apr 2018 13:10

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hee wat leuk AM! Ik werk niet voor E maar voor een ziekenhuis in het noorden dat onlangs live gegaan is met E. Welke training ga je volgen? Gaaf hoor, hele belevenis vond ik zo'n training daar :D

Ik heb ook lang gevloeid Sookie! En jammer de bammer voelde ik vorige week volgens mij mijn eisprong alweer dus ik zal volgende wk wel ongesteld worden. Boehoe, niks lekker lang niet ongesteld door bv. Vorige keer ook niet, jammer! Het genieten van dingen die je weer kan na zwangerschap duurt bij mij idd ook voort haha. Veter strikken miste ik niet zo Sookie haha, maar wel met m'n knieen tot aan mn neus opgetrokken liggen in bed, of gewoon een hele dag of nacht niet hoeven plassen... hoera!

Hier ook nog totaal geen ritme hoor. Ik ben er ook niet naar op zoek. Weet niet meer hoe we dat met T hebben gedaan, maar daar deden we de voedingen iig wel een stuk gestructureerder. Altijd 1 boob, verschonen, en dan de andere kant, en altijd met 3u tussen de voedingen overdag. Nu zou ik niet eens weten wanneer de laatste voeding was haha, en geef ik ook altijd nog maar 1 boob. Over dat laatste twijfel ik wel, zo heeft 'ie vast vaker honger. Maar hij spuugt zoveel dat ik er ook niet nog meer in wil stoppen. Dus wat dat betreft blijft het wel een enorme puzzel, maar sta ik daar wat relaxter in. Het hoeft nog niet zo, ik ga me daar wel druk over maken over een paar weken. Alhoewel, wat meer ritme in de nachten zou wel fijn zijn haha. Wat zijn die horror zeg!!

Hoe ging het bij het CB Sookie? Dat eerste wat je omschrijft vind ik ook wel moeilijk, en ik merk dat ik daardoor echt snel een stressgevoel krijg: T en M die beiden aandacht willen terwijl M dan ook begint te huilen. En dan zelf nog geen ontbijt (of KOFFIE) hebben gehad. Op dagen met hen beide is dat echt lastig he... echt continu zo'n opgefokt gevoel in je buik :S Gelukkig helpt de draagdoek hier ook wel redelijk maar wel alleen als M wil slapen. Wakker is 'ie daar niet zo geduldig in. Bij jullie wel?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 13:16

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hee is E dat programma? Daar heeft m'n zus een leuke bijnaam voor bedacht toen dat vorig jaar uitgerold werd mij, zet er een C voor. (en als dat het niet is, klinkt dit nu heel raar haha).
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Apr 2018 13:18

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha als er een C voor komt te staan wordt het er niet beter op haha.
Laatst gewijzigd door Zora op 04 Apr 2018 13:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 13:19

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja dat dus. *** Zo noemt ze het :laughcry: (haal 't ook weer weg hoor). M'n zwager is er juist fan van. Ons hele kerstdiner ging hierover (leuk, zo'n zaikenhoes familie)
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Apr 2018 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Apr 2018 13:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Aaaaah ook nog een r ervoor haha wat grappig :D Volgens mij kun je niet anders dan er positief over zijn, als je objectief kijkt. Maar voor velen is het wel wennen, en er zijn vast functies die (mn wat oudere/meer ervaren zorgprofessionals) die het systeem niet heeft, wat het in hun ogen dan dus slechter maakt...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 04 Apr 2018 13:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oh ja sorry die r ook natuurlijk.
Zo, genoeg off topic, maar ik vond het grappig om te lezen.
Let's discover the world together.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 09 Apr 2018 19:18

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ooh wat gaat het hard he Sookie!
Fijn te horen dat het allemaal goed gaat behalve dat aanhankelijke dan maar wel fijn dat ze snachts goed slaapt!
Hoeveel was ze nu anagekomen en gegroeit?

Zora hoe vaak komt M. nog in de nacht? En bij een 2e ben je dus veel relaxter haha goed te weten! ;-p
Wanneer moest je weer beginnen met werken?

Hier net E. ook alles goed! Ze lacht heel veel zodra ik de telefoon pak brede glimlachen elke keer. En ze is druk met bewegen en ontdekken.
Voeding gaat ook steeds beter en zelf was ik nog elke keer aan t puzzelen om beetje ritme te krijgen. Maarrr met beetje hulp en ritme van E. gaat t nu best goed en de nacht slaapt ze door nu jeeh!!
Morgen is ze 12 weken alweer en vrijdag gaat ze paar uurtjes wennen op t kdv. Ben benieuwd hoe t gaat ennn.. hoe ik t vind ;-)
Oh en ze heeft kinderfyiso voor haar voorkeurshouding maar dat gaat nu na 2 keer ook ak heel goed! Ze komt pas weer over 3 weken en dan zal t al aardig goed zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Apr 2018 20:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Aahw wennen schijnt vooral voor de ouders te zijn he haha zie je er tegenop? Wat knap dat ze doorslaapt zeg! Zo fijn! Wat moeten jullie zelf doen wat betreft die voorkeurshouding?

Hier totaal nog geen ritme haha. Snachts wil hij 1 of 2x drinken. We hadden een paar nachten slechts 1x drinken om 4u, dus dat was fijn! Maar helaas was het afgelopen nacht alweer anders. Toch ook die krampjes hoor... wie weet is dat binnenkort wel minder.

Ik hoef pas 18 juni weer te werken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 10 Apr 2018 08:55

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Jeetje AM, vier maanden alweer! Fijn dat het nog steeds zo goed gaat. Hopelijk niet teveel last van de prikjes straks, ging dat vorige keer ook goed?

Meh, wat balen als je alweer ongesteld gaat worden Zora! Heel flauw inderdaad, ondanks de borstvoeding toch alweer dat gedoe. Vervelend van de horrornachten. Wel herkenbaar, haha. In ieder geval vandaag. L heeft de neiging om na de vroege avondvoeding een heel stuk door te slapen, dus we maken haar nu regelmatig wel wakker voor een late voeding ergens tussen 22:00 en 00:00 in de hoop dat ze dat lange stuk daarna doet. Maar dat gebeurt dus niet, vaak wordt ze dan juist nog vaker wakker. Jammerrrrr. Dus misschien toch maar gewoon haar eigen ritme nog even volgen, kan ik in ieder geval vroeg op de avond al wat uurtjes pakken.

Fijn dat je er zo relaxt in staat! Dat scheelt dan toch weer bij een tweede hè, dat merk ik ook wel met veel dingen. Ik heb zelf dan weer wel enorm behoefte aan iets van een ritme, maar dat lijkt er nog niet erg in te zitten. L. is de laatste dagen ook super onrustig overdag tussen de voedingen door. Slaapt slecht en wil het liefst alleen maar aan mij of man vastgeplakt zitten. Normaal niet erg, maar met een peuter erbij verrekte lastig. De Marsupi die ik geleend heb vind ik niet fijn, en L tot zover ook niet. Dus deze week proberen of het lukt met de rekbare doek van ByKay.

Bij CB was alles goed! Ze was prima gegroeid, mooi lijntje qua gewicht en lengte. Over de +1 lijn maar daar kijken we niet gek van op, haha. Alle 'onderzoekjes' waren verder goed en ze was lekker rustig, terwijl J. vrolijk aan het spelen was daar, dus dat viel weer alles mee.

Die krampjes zijn echt rot he Zora. Hier ook veel last van, weet niet wat ik meemaak, bij J nooit gehad!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Apr 2018 09:42

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja Sookie met de oudste hebben we dat wakker maken ook heel lang gedaan maar dat heeft helemaal geen zin hoor! Vaak slapen ze dan nog slechter inderdaad, dan als je ze gewoon lekker door laat slapen. Superrare logica he...

Wat vind je niet fijn aan de Marsupi? Erg herkenbaar hoor. Ik hups ook wat heen en weer met M op mijn arm omdat hij niet wil liggen. En gewoon stilstaan in mijn armen ook niet. En dat icm T die een boekje wil lezen/puzzel wil maken/boterham wil... poeh! Dat ritme is idd wel een uitdaging. Bij T had ik dat nu ook nog niet maar omdat we al een ouder kind hebben lijkt het toch wel handig. Plus, ik vraag me steeds af hoe ik dat bij T dan deed toen haha. In die zin word ik er dus toch wel onzekerder van.

Doen jullie iets aan de krampjes? Sneu he... Wij hebben bij T wel al die spulletjes geprobeerd. Sab simplex hielp toen het beste maar misschien was het ook wel een placebo voor ons haha :) Momenteel geven we niets, en helpen we 'm af en toe met de thermometer... dat is voor hem heel fijn geloof ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 10 Apr 2018 14:11

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Jaa denk dat het wel goed zal gaan hoor op t kdv maar het is het 1e "loslaten" zeg maar en overdragen aan een "ander" maar komt vast goed! ;-)
Wij moeten haar zelf nu anders oppakken en letten op speelgoed on de box aan de niet voorkeurskant leggen en buik laten oefenen met de nek. Maar ze doet het al heel goed en is gelukkig niet té hardnekkig maar wel op tijd.

En dat doorslapen is ook nog niet helemaal vast hoor maar lange uren slapen kán ze wel.
En die krampen tja hier zijn ze ook nog niet helemaal weg hoor. Heeel stuk minder maar nu soms ook af en toe nog en heb nog steeds speciale voeding.
Jullie geven borstvoeding nog toch Zora en Sookie?

En Sookie hier ook eentje die lange avond slapen maakt!
Lastig te doorbreken maar langzaamaan gaat ze het verplaatsen maar maak haar nu ook toch maar wakker voor de laatste voeding anders blijf ik in de nacht zitten.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3477

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Mei 2018 06:39

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

We staan gewoon op bladzijde 3 jongens!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3477

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Mei 2018 06:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hier alles helemaal goed met kleine G. Nja klein, flinke beer is het! Hij rolt beide kanten op, is de hele dag aan het schaterlachen, eet soms wat hapjes groente en wil de hele dag rechtop zitten en alles zien. Is uit de wagenbak gegroeid en zit (nja ligt) dus als een koning in het zit gedeelte... :)

Ik druk op werk, maar vind het echt wel pittig om het te combineren nu, haasten met wegbrengen en haasten met ophalen, ik heb geen vaste werktijden dus het is nooit relaxed... dat breekt wel een beetje op. Gelukkig slaapt meneer klokje rondje, dus ik kan wel normaal slapen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 04 Mei 2018 08:51

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oh wat zijn we ver weggezakt. Goed opgelet Pippa :smile:
En er is alweer een nieuw wintertopic. Wat gaat het hard :omg:

Hier gaat alles ook goed. L groeit als kool. Hij is vandaag 4 maanden oud dus we mogen beginnen met groentehapjes. Leuk leuk. HIj ligt nog in de wagenbak maar die is echt compleet gevuld dus ik denk dat hij snel overgaat naar het zitgedeelte. Hij is heel tevreden, lacht veel en slaap heel goed. Zowel 's nachts als overdag. Heerlijk! Rollen doet hij nog niet. Hij ligt lekker op z'n gemak in de box of op het kleed en speelt wat met de babygym of Sophie de Giraf, maar vooral met z'n eigen knuistjes. De hele dag zitten die in z'n mond! Het is echt zo'n heerlijk kind, echt genieten!

Met L en D samen gaat het ook heel goed. D vindt z'n kleine broertje heel lief en grappig en ze reageren heel leuk op elkaar. Het ging een tijdje wat moeizamer maar nu gaat het allemaal weer heel ontspannen en fijn.

Met mij gaat het ook steeds beter. Slik nu bijna 2 maanden AD en ik begin me weer mezelf te voelen. Ik doe steeds vaker weer leuke dingen en krijg overal weer zin in. Ik werk nu nog halve dagen maar dat zal over een tijdje wel opgebouwd worden naar hele dagen. Ik moet nog wel een beetje op mezelf letten, want als ik over m'n grens ga dan val ik ook echt even terug, maar dat is gelukkig weinig aan de orde.

Zora hoe gaat het met jullie??
<<

Anoniem243

Bericht 09 Mei 2018 07:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat fijn dat het zo goed gaat bij jullie! En heerlijk, van die goede slapers! Dat moet L. nog een beetje leren, al mogen we eigenlijk niet klagen.

Lijkt me heel pittig om dat te combineren Pippa, zeker als je geen vaste uren hebt inderdaad.

Goed te lezen dat het met jou ook weer beter gaat Olijfje! En dat je (weer) kunt genieten!

Dat laatste is voor mij momenteel lastig. Ik ben bang dat ik in hetzelfde schuitje zit / kom te zitten (of eigenlijk hoop ik dat want dan is er tenminste een oorzaak en ben ik niet gewoon een hele slechte moeder). Vanmiddag een afspraak bij de ha want ik moet er wel iets mee nu. Lichamelijk gaat het goed, al breekt het slaapgebrek wel op natuurlijk. Maandag weer begonnen met sporten, was zo fijn! Ben nooit sportief geweest maar nu vind ik het echt heerlijk om even puur fysiek bezig te zijn (en even een uurtje zonder kids van huis te zijn, haha).

L. groeit netjes op haar lijntje en kan heerlijk vrolijk lachen. Ze begint nu ook met proberen te grijpen, zo leuk hoe enthousiast ze dan onder de speelboog ligt. Ze krijgt nu bijna volledig flesvoeding, bv is gestopt maar ben de vriezer ook nog leeg aan het maken. Wel weer even zoeken met de hoeveelheden enzo. Verder is ze soms erg onrustig, vooral savonds. Ik doe m'n best om een beetje schema van Stephanie Lamper aan te houden zodat we niet met een oververmoeide baby zitten maar dat lukt nog niet altijd. En er gebruiken nu een puckababy slaapzakje.

J. vind het soms nog lastig. L. huilt best regelmatig en daar kan hij slecht tegen (vind hij zielig maar kan daar dan moeilijk mee omgaan) en de aandacht delen valt ook niet altijd mee. Maar over het algemeen doet hij het super, ben zo trots op hem!

Ben ook benieuwd naar de rest! Hoe is het bij jullie Zora? En Burn? En iedereen? Is de app nog zo druk? ;)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Mei 2018 20:46

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hee ohh leuk weer een update! Ik heb even dezer dagen geen tijd maar kom volgende wk weer even terug hoor! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 11 Mei 2018 06:00

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hoi!
Ben ik ook weer eens!

Hoe was het bij de huisarts Sookie?
Wilde je zelf stoppen met bv of stopte L. ermee?
Begreep van mijn CB dat de onrust 's avonds vaak normaal is. Heeft mijn L. met vlagen ook last van.
Hoeveel slaapt ze nu dan zo ongeveer?

Hier gaat alles goed! L. is vooral 's nachts een goede slaper. Soms moet ik haar om 8.30u wakker maken, soms is ze ook al veel eerder wakker (zoals nu). Overdag zijn het veelal slaapjes van max. 45 minuten. Het huilen is gelukkig een stuk minder geworden! Ze lacht, kletst en was laatst al 2x per ongeluk omgerollen van buik naar rug. Ze groeit goed en krijgt al lekkere spekkies. Woensdag weer naar het CB, benieuwd wat ze dan weegt.

Mijn verlof zit er bijna op. Komende week is mijn laatste week, weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Lichamelijk en geestelijk ben ik er nog niet helemaal weer, dus maar even zien hoe het met werken gaat. Ik wil het iig gewoon proberen.

De app is met vlagen nog wel heel druk, haha!

Ben benieuwd naar jouw update Zora!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 11 Mei 2018 10:07

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hoooooi!

Ja de app is nog steeds gezellig druk, hoewel de bijna allemaal al aan het werk zijn! Maar zo handig voor alle vragen die we hebben.

Met M gaat het goed, alweer 5 maanden wauw!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mei 2018 13:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

5 maanden AM, wauw! Wat vliegt de tijd he. Merken alle nieuwe mama's idd al op dat echt alle cliche's waar zijn? :)

Ahh Burn laatste week alweer... Heb je nog iets wat je deze week echt graag wil doen? Kun je werken echt wel weer aan als je er nog niet helemaal bent? Fijn dat ze zo goed slaapt iig zeg, dat scheelt echt de helft!

Och en jij Sookie er ook nog niet helemaal geestelijk :( Wat lijkt me dat moeilijk :( Heb je enig idee hoe dat komt, of wat het erger maakt? Ben benieuwd wat de HA zei...

Olijfje, dat klinkt als een fantastische update joh! Wat goed dat L het zo goed doet, en dat het met jou ook echt beter gaat. Fijn! Helpt het mooie weer ook wat mee? Wat hebben we een mazzel met de tijd van ons verlof he! Ik ben er zo blij mee. De eerste weken dat M er was was het toen zo gruwelijk koud maar prachtig weer. En de laatste weken is het zoveel lekker weer. Fantastisch. Als ik terugkijk, schijnt echt alleen maar de zon :)

Pippa, heftig is die logistiek met halen en brengen he! Ik vind het nu met 2 kids ook echt heel lastig. Vriend is soms een paar dagen voor werk in het buitenland. Poeh nou, dat vind ik echt een uitdaging. Vooral omdat M rond etenstijd nog wel een beetje onrustig is, tot 21u ofzo. Dan drinkt ie veel en wil ie vooral bij mij zijn. Maar als T dan ook in bad moet, dan zit M daar dan dus vaak huilend bij. Gezellig joh :laughcry: vraagt je werk nog steeds zoveel van je Pippa? Kan me herinneren dat ze nooit echt rekening met je hielden en dat je altijd meer uren moest maken etc.

Hier gaat het goed! Ben zo blij dat ik zoveel overuren had en dat ik dus nu nog een hele maand verlof heb! M is nu net 3 maanden en hij doet het zo goed. Vanochtend weer bij CB geweest. 7.2 kilo nu en 62 cm. Hij heeft ook weer prikjes gehad. Vorige keer heeft hij daar veel pijn van gehad, veel gehuild in de uren erna. Hoe doen jullie kindjes dat? Ik zie er wel een beetje tegenop want vriend is in het buitenland en ik moet T straks nog ophalen lopend en vanavond het alleen doen....

Anyway, M is verder echt zo'n fijn kind! Erg vrolijk, volgt het liefst T overal waar hij gaat. Liggen is dus ook not done, we hebben nu een wipstoel geleend en die werkt echt heel goed. Zo fantastisch om die oogjes T te zien volgen. M slaapt ook sinds een paar weken gewoon zo goed als door. Hij wordt op zijn vroegst dan wakker om 4m 5 of 6u ofzo en slaapt daarna gewoon weer rustig door. Hij huilt ook niet, maar ik hoor 'm sabbelen op z'n knuistjes, schuif hem naar me toe, bv, en schuif hem weer terug. Echt zo fijn!

Hij heeft wel die hele onrustige uurtjes 's avonds. Jullie kindjes ook? Hij wil dan ook niet eens door vriend getroost worden. Dan is het echt gillen! Dus meestal loop ik een beetje te klooien 's avonds met ijsberen heen en weer, even bv, even slapen, toch nog wat meer bv etc. Ach, als ie dan de nacht slaapt vind ik het prima!

Nog een paar weekjes en dan gaan we op vakantie naar KReta! Zo'n zin in!! Maar ook heeeeeel spannend de vlucht. Kan 's nachts nu al liggen piekeren over hoe dat moet hehe
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 16 Mei 2018 19:56

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hoooi!

Hier alweer vandaag een 4 maanden oude baby!
Vrolijke lachend meisje is t en kan ook echt gillen/schreeuwen als ze t ergens niet mee eens is of honger heeft.
En onrustig is ze vaak tussen 17.00 en 18.00 maar ga dan wandelen of leg de voor de tv haha lijd ook wat af!
Slapen doet ze savonds heel goed en de nacht komt ze soms nog tegen 5en maar dan geef ik paar keer speentje en even aaien en dan slaapt ze wel weer tot 7.
Ze had van de week zelfs 2 keer dat ze pas na 8u wakker werd!! Ik was gewoon gaan checken of ze nog ademde!!
Verder ben ik nu aan mn 3e week werken begonnen en E. al paar keer op kdv geweest.
Gaat gelukkig wel goed maar pfoe wat had ik er moeite mee de 1e dagen en nu gaat het wel beter maar vind t nog steeds wel lastig. Maar het werken is ook wel weer fijn!

Ooh wat heeerlijk Zora op vakantie!! Jaloersss
Ik heb 2 weken in juni en 3 weken in sept maar wij hebben nog geen plannen gemaakt.
Vriend zit nu nog zonder werk maar hoort hopelijk gauw wat van sollicitaties!


Oh en E. heeft na de prikjes ook wel last van huilen uren erna..
Ze krijgt eind van deze maand er weer 2 en die was die 1e keer echt heel erg kwa huilen pff geschreeuwd heeft ze toen anderhalf uur.

Hoe gaat het bij jullie Sookie? Voel je je al wat beter?
En met J en L?
<<

Anoniem252

Bericht 01 Jun 2018 06:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora ben je vandaag ook in G bij het congres?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Jun 2018 06:59

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Atelier Madame schreef:Zora ben je vandaag ook in G bij het congres?


Nee! Wel over zitten dubben of ik niet toch zou gaan want het is altijd wel HEEL tof, maar nee, toch nog maar even van mijn verlof genieten :) Ga jij wel denk ik? Veel plezier!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 01 Jun 2018 07:05

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora schreef:
Atelier Madame schreef:Zora ben je vandaag ook in G bij het congres?


Nee! Wel over zitten dubben of ik niet toch zou gaan want het is altijd wel HEEL tof, maar nee, toch nog maar even van mijn verlof genieten :) Ga jij wel denk ik? Veel plezier!!


Ja ik zit nu in de trein richting G!
Ik denk inderdaad dat het wel tof wordt, ben nu SU en ga straks ook nog een cursus tot bouwer doen dus lijkt me leuk!
Geniet nog even van je verlof!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Pippa