Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic #2

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 27 Mrt 2018 20:41

Re: Draagdoekentopic #2

Urban Naked schreef:Ik las alleen de laatste pagina hier en vroeg me oprecht af: waarom een kind met maat 104 dragen? Mijn zoontje van bijna 2 heeft maat 92 en ik zie geen reden om zo’n groot, lopend kind te dragen. So tell me why :)


Onze oudste; omdat ze soms moe wordt van langer stuk lopen, omdat het gezellig is, omdat het soms handig is? Bij een dagje dierentuin neem ik liever geen buggy mee voor onze 3.5-jarige, maar de hele dag lopen is voor haar best intensief, af en toe eens een stukje kunnen dragen zou dan fijn zijn. Binnenkort gaan we op vakantie en vliegen 's avonds laat terug, als ik de keuze dan kan maken tussen haar op mijn rug dragen óf een vermoeide hysterische peuter mee sjouwen over het vliegveld dan klinkt dragen me een stuk fijner. Ook als we op vakantie gewoon eens lekker een stuk willen wandelen, rondstruinen door een stadje etc, is dragen soms gewoon even heel fijn en praktisch. En eigenlijk gelden die redenen net zo goed bij jongste.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 27 Mrt 2018 20:45

Re: Draagdoekentopic #2

Ah ja dan is het wat begrijpelijker. Ik ga zelf nooit een hele dag weg met m’n jongste, dus die loopt niet een hele dag. M’n oudste liep al vrij vlot alle stukken mee, ik paste de afstanden ook wel op hem aan, maar ik wilde zn conditie er mee trainen :) Het zal vast ook wel gezellig zijn ja!
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Mrt 2018 21:09

Re: Draagdoekentopic #2

En wij gebruikten het voor T soms om hem zijn dutje in te laten doen als we ergens waren waar dat niet makkelijk kon. Een dag ergens buiten bijv.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Apr 2018 13:40

Re: Draagdoekentopic #2

Wij hebben er een drager bij, een storchenwiege! Gekregen van collegas van vriend, vet tof. Weet alle termen niet zo goed maar het is zo’n drager waarbij je de schouderbanden wel nog afknoopt. Hij zit echt fantastisch! En is mooi vind ik :) ik blijf voorkeur geven aan doek, maar deze benadert het doekgevoel, net als de Emei, echt goed!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Apr 2018 14:04

Re: Draagdoekentopic #2

Een mei tai?

Ik heb er ook eentje, gekocht voor het printje, maar achteraf gezien een superhandig ding.

J is een echte wriemelaar, eerst gebruikte ik hem omdat ze haar benen steeds strekte en ik haar niet in de M-houding kon houden. Dat is nu weer een beetje over, maar soms gebruikte ik hem nog als ik goed aan wilde spannen. Inmiddels is hij grote rugdraagfavoriet. Zelfs met een consulente erbij lukte de hipscoot niet, zo hard gooit ze zichzelf alle kanten op. Ik ben echt jaloers op vriendinnen, bij wie de baby rustig afwacht tot ze goed zitten. Die van mij wil ONTDEKKEN EN ALLES VASTPAKKEN NU. Anyway, in de mei tai zit ze al in een soort zitje, dus dat gaat wel makkelijker.
Als ik ergens heenga en ik kan maar één drager meenemen, dan is dat 9 van de 10 keer de mei tai, omdat ik daar alles mee kan.
<<

Anoniem260

Bericht 16 Apr 2018 14:38

Re: Draagdoekentopic #2

Half buckle :yes:
Wij hebben er ook eentje. M’n man gebruikte ‘m altijd en ik voor de momenten dat snel in-en-uit handig was. Tot een maand of 10 gebruikt, toen was hij niet meer comfortabel en zijn we een tula gaan gebruiken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Apr 2018 22:27

Re: Draagdoekentopic #2

Drager met alleen banden is meestal een mei tai of allerlei varianten op die naam.
Deels knopen deels kliksysteem (buckles) half buckle
Alleen maar klikken full buckle
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Apr 2018 09:12

Re: Draagdoekentopic #2

Ah een half buckle dus :D Vooral mijn vriend zal 'm gaan gebruiken inderdaad, superleuk! Hij knoopt ook wel, maar pakt de doek toch niet zo snel omdat 'ie het vaak te lang vindt duren...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Apr 2018 11:21

Re: Draagdoekentopic #2

Hee Lilou, had he je keuze al gemaakt? Morgenochtend is er draagcafe in Denderz :) kun je van alles proberen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Mei 2018 21:45

Re: Draagdoekentopic #2

Ik ben ook weer bezig met dragen, we hebben nog een boba en een manduca ssc maar ik wil eigenlijk vooral met doeken gaan dragen, vind ik toch net iets fijner denk ik. Ik heb de doeken terug die ik mijn zusje had uitgeleend maar ik ben nog niet helemaal tevreden over wat ik heb. Ik heb wel een elastische draagdoek die fijn was voor een newborn, maar ik vind geweven fijner. Alleen de natibaby maat 7 die ik heb vond ik toen Lu. 6 maanden was nog niet prettig. Ik heb later nog een girasol diamond Rainbow gekocht, die is dunner maar ook zachter alleen met maat 6 net iets te kort om op mijn buik af te knopen bij knopen die anders op de rug eindigen en dat vind ik vervelend. Bovendien wilde ik wel eens een echt mooie goede kwaliteit doek.
Dus ik ben op zoek gegaan naar een fijne newborn geweven doek en het is deze geworden:

Afbeelding

En nee, we weten het geslacht nog niet, maar we vonden deze gewoon beiden heel mooi. Het is een doek van Oscha met 59% organisch gekamd katoen en 41% superwashwool (kan in de machine).
Ik kan echt niet wachten om weer te gaan dragen.

Trouwens ook heel grappig, ik werd vanmorgen wakker van mijn man die de kamer binnenkwam met twee giechelende kinderen, de oudste had hij in een ruck op zijn rug geknoopt. Hij heeft bij haar nooit met doek gedragen, alleen met SSC, maar hij wil de baby wel graag met doek gaan dragen. Hij had een boekje gevonden met knopen en hij was gaan oefenen. Zo grappig, hij knoopt alles wat hij ziet met gemak. Ik heb hem uitgedaagd om de double hammock te gaan knopen, ben benieuwd of hij dat ook zo makkelijk kan.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Mei 2018 22:05

Re: Draagdoekentopic #2

Mooie doek pompoen :love:
M:21072011
J :08012014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Mei 2018 23:00

Re: Draagdoekentopic #2

Oeh mooi pompoen! Ik zat toevallig vanavond nog op de site van oscha te kijken ze hebben zoveel moois. Als je man de ruck goed voor elkaar krijgt dan lukt de dh heb denk ik ook wel denk ik. Super tof zo :)
2015 💙
<<

Anoniem260

Bericht 11 Mei 2018 09:04

Re: Draagdoekentopic #2

Mooi pompoen!
Ik heb een doek met katoen/wol (“preloved”) en die is zó lekker zacht! Kan ook niet wachten om die te gebruiken :heart:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Mei 2018 14:11

Re: Draagdoekentopic #2

Ik ben echt heel benieuwd!

Ondertussen ben ik mijn andere doeken door de kinderen aan het laten “zachtmaken”, ze vinden het heerlijk in de hangmat onder tafel, heb er nu twee opgehangen, dan kunnen ze samen.
Mijn man snapt trouwens echt niet waarom ik zo veel draagdoeken nodig heb, haha, is natuurlijk ook eigenlijk niet echt nodig. Maar die doek met wol lijkt me wel echt een goede aanvulling.
Ik heb ook een tweedehands ringsling overgenomen, is een wrap conversion van een Oscha doek, geen idee waarom dat minder waard is, maar hij was heel betaalbaar.
Dan heb ik straks dus 4 doeken, 1 rekbare doek, 1 ringsling, 2 dragers (boba en manduca) en een peuterdrager, oeps! De dragers zijn overigens beiden uitgeleend, maar ik vind het wel prima, mijn zusje heeft de manduca en ik heb gezegd dat ik hem de eerste tijd toch niet ga gebruiken maar anders krijg ik ‘m gelijk terug, mijn zwager en schoonzusje hebben de boba, samen met nog een hoop andere spullen dus die kunnen we ook terug krijgen als we dat willen, maar we hebben geen haast.
<<

Anoniem260

Bericht 11 Mei 2018 18:44

Re: Draagdoekentopic #2

Mijn laatste aankoop reageerde m’n man “oh dit is echt wel weer wat anders dan wat je al hebt. Mooie aanvulling op je collectie” :smile:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Mei 2018 20:47

Re: Draagdoekentopic #2

Haha Jerry, zou er nog hoop zijn?
Ik denk niet dat mijn man erg eh...kieskeurig is, waarschijnlijk pakt hij gewoon de bovenste doek van de stapel of zo. Dus dan zal hij ook niet snel vinden dat iets een goeie uitbreiding van de collectie is. Maar hij vond het prima dat ik zo’n dure doek kocht van deels mijn verjaardagsgeld/deels van de gezamenlijke rekening en hij heeft ook mee uitgezocht, al was hij dat na een paar minuten ook wel weer zat, hij vond deze gewoon het mooiste.
Hij komt trouwens als het goed is maandag of dinsdag al binnen, jammer dat ik nog geen baby heb om er in te stoppen, een pop is toch niet het echte werk. :laughcry:
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 14 Mei 2018 16:36

Re: Draagdoekentopic #2

Omdat 72 pagina's teruglezen me iets te ver gaat gooi ik de vraag er even in; welke draagdoek of draagzak is aan te raden voor een pasgeboren ukje?

De eisen waar het aan moet voldoen is dat het luchtig is voor zowel de baby als ons (aangezien ik elk moment kan bevallen en we dus veel in de zomer zullen dragen) en het moet niet al te ingewikkeld zijn met knopen enzo. Het liefst een kliksysteem, maar ik zie door de bomen het bos niet erg meer en lees overal wat anders.
Dus als jullie de tip hebben, ik ben benieuwd :cheering:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Mei 2018 17:05

Re: Draagdoekentopic #2

Bondolino Popline? Zomerstof en dus niet te warm, baby kan er vanaf 3kg in, buikband is met klittenband, de schouderbanden maak je met 1 knoop vast, voordeel daar aan is dat hij niet op je lijf afgesteld is en jij en je man hem dus beide zo kunnen pakken.

Ik heb ook een rekbare doek, mijn jongste woog nog geen 3kg bij de geboorte en dus deed ik hem in de doek maar dat vind ik wel een stuk warmer dan de Bondolino.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 14 Mei 2018 20:46

Re: Draagdoekentopic #2

JaneDoe schreef:Omdat 72 pagina's teruglezen me iets te ver gaat gooi ik de vraag er even in; welke draagdoek of draagzak is aan te raden voor een pasgeboren ukje?

De eisen waar het aan moet voldoen is dat het luchtig is voor zowel de baby als ons (aangezien ik elk moment kan bevallen en we dus veel in de zomer zullen dragen) en het moet niet al te ingewikkeld zijn met knopen enzo. Het liefst een kliksysteem, maar ik zie door de bomen het bos niet erg meer en lees overal wat anders.
Dus als jullie de tip hebben, ik ben benieuwd :cheering:

Ik heb mijn jongste vanaf de geboorte gedragen in de Storchenwiege babycarrier. Echt supertevreden over! Het is een kliksysteem in combinatie met knopen, echt heel fijn en gemakkelijk. Ik heb trouwens een draagconsulente laten komen bij mij thuis voor mijn bevalling. Dit kun je ook een paar weken na de geboorte doen. Kun je uitgebreid vanalles uitproberen wat voor jou het fijnst is. Ik wilde eerst ook alleen een kliksysteem, maar vond dit toch veel minder handig (je moet veel afstellen steeds) dan een drager die je gedeeltelijk moet knopen.
2011 2012 2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 14 Mei 2018 20:54

Re: Draagdoekentopic #2

Ik zou ook voor de consulente gaan. Zo wilde ik graag een Tula, iedereen lyrisch over, bleek hij bij mij voor geen meter te zitten. Fijn dat ik dat consult had, anders had ik een Tula gekocht, boos in een hoekje gegooid en nooit meer gedragen. Zonde geweest, nu geniet ik er zo van.

Ik heb een klikdrager (2 klikken), maar achteraf gezien was het wel erg veel geld voor zo'n korte periode. Ik heb er 3 maanden veel mee gedragen, toen werd toch de doek weer favoriet.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mei 2018 21:09

Re: Draagdoekentopic #2

Wij waren ook absoluut geen fan van een tula!

Wel van Emeibaby en Storchenwiege. In die laatste heb ik M nu regelmatig. Ik blijf het liefste een doek pakken maar die Storchenwiege is wel heel snel en makkelijk en zit zo fijn!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 14 Mei 2018 21:58

Re: Draagdoekentopic #2

Vind de tips van Nan en Indigo wel slim; een draagconsulent.
Maar mocht je dat nou niet handig vinden, dan kan ik je de Tula Free to Grow echt aanraden. M zat hier in vanaf dat hij 4 weken was en kan er nu (ruim 8 maanden) nog steeds met gemak in.
Als we dichtbij elkaar wonen mag je die van mij wel een keer proberen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem281

Bericht 15 Mei 2018 05:59

Re: Draagdoekentopic #2

Weten jullie een betrouwbaar adres waar je dragers kunt huren voor anderhalve week ongeveer?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 15 Mei 2018 06:01

Re: Draagdoekentopic #2

Bazinga schreef:Weten jullie een betrouwbaar adres waar je dragers kunt huren voor anderhalve week ongeveer?


H'lem heeft een doekenbieb...
Hier heb ik ook verschillende dragers geleend toen we wilden kijken welke we aan wilde schaffen.
<<

Anoniem260

Bericht 15 Mei 2018 06:02

Re: Draagdoekentopic #2

Ik heb goede ervaringen met draaghoek.nl
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers