Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Belastingaangifte 2017 en 2018

<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2018 12:30

Re: Belastingaangifte 2017

YEX schreef:Hier nog geen blauwe envelop gezien en dat terwijl we het meteen 1maart hebben ingevuld..

Het maakt niet uit hoor wanneer je het invult ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2018 12:31

Re: Belastingaangifte 2017

Hier had ik de dagtekening op 9 mei, en nog steeds niks op de rekening. Overigens kreeg ik wel op dezelfde dag de brief als mijn vriend (ook samen ingevuld).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mei 2018 12:32

Re: Belastingaangifte 2017

Vorig jaar had ik het geld begin mei al terug, dus daar hoopte ik nu ook op, maar ik heb nog niks gezien, ook geen brief!

Kreeg trouwens wel een mail van de Belastingdienst gisteravond, een aanmaning, dat er nog ruim 700 euro open staat van vorig jaar en of ik dat even via iDeal over wil maken. Yeah right.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2018 12:34

Re: Belastingaangifte 2017

Oei Bliss, zou er iemand in trappen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 14 Mei 2018 12:44

Re: Belastingaangifte 2017

Nou dat zou ik me best voor kunnen stellen, het ziet er best officieel uit. Je moet net weten dat de BD nooit dit soort mails zou versturen, maar ik denk dat er genoeg naïeve mensen zijn die hierin zouden trappen.
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2018 14:24

Re: Belastingaangifte 2017

Die mail hadden mijn ouders ook
Afbeelding
<<

Anoniem246

Bericht 14 Mei 2018 15:00

Re: Belastingaangifte 2017

Wat zijn er ook een hufters in de omloop! BD mailt alleen via Mijn Overheid en nooit uit eigen beweging. Het leukste van de BD vind ik dat er daadwerkelijk een mens belt als je iets fout hebt gedaan en zij geld van je willen. Twee jaar geleden kwam het door iets wat ik voor mijn man had gedaan. Ik had geen gegevens, maar om een boete te voorkomen heb ik maar wat in gevuld, voor hun om te controleren/corrigeren. Dat werd dus ook gedaan en er werd iets gevonden. De inspecteur belde om aan te geven wat er volgens hun fout was en ik kon dat telefonisch met hem corrigeren als het nodig was. Ook als ze iets als + hadden ingeschat, terwijl het een - inkomen was.

Mijn man heeft een brief met dd 12 mei. Vandaag hebben we nog niets. Ik verwacht einde van de week. Ik heb nieuwe kleren nodig. :angel:
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 14 Mei 2018 19:19

Re: Belastingaangifte 2017

Cotton schreef:
YEX schreef:Hier nog geen blauwe envelop gezien en dat terwijl we het meteen 1maart hebben ingevuld..

Het maakt niet uit hoor wanneer je het invult ;)



Raar. Normaal altijd bij vroeg invullen ook vroeg binnen, maar nu helemaal niks..jammer weer #ongeduldig haha :razz:
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Anoniem288

Bericht 14 Mei 2018 20:07

Re: Belastingaangifte 2017

*
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 07 Okt 2018 14:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem286

Bericht 15 Mei 2018 08:52

Re: Belastingaangifte 2017

Ik had een brief met dagtekening 7 mei en gisteren stond het geld erop
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 15 Mei 2018 10:30

Re: Belastingaangifte 2017

Hier staat het geld er een week na dagtekening ook op. Nu mijn deel nog? dagtekening 12 mei.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 17:25

Re: Belastingaangifte 2017

Mijn deel IB is verrekend, mijn man heeft ook d.d. 12 mei en nog niets. Ga ervan uit dat het er vrijdag opstaat. Zo niet, dan wachten we nog even.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 17:29

Re: Belastingaangifte 2017

Cotton schreef:
YEX schreef:Hier nog geen blauwe envelop gezien en dat terwijl we het meteen 1maart hebben ingevuld..

Het maakt niet uit hoor wanneer je het invult ;)


Tegenwoordig wel hoor. Je hebt tot 1 mei om het in te vullen en hoe later je het invult, hoe later je bericht krijgt. Normaliter kreeg je in juli bericht over je aangifte. Dat is nu versneld, door het eerder mogen invullen en het later mogen indienen. Het heeft er dus echt wel mee te maken wanneer je het indient. Mijn ouders moesten betalen, dus hebben het pas eind april ingediend. Zij zullen dan ook in juli/augustus de aanslag ontvangen.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2018 17:31

Re: Belastingaangifte 2017

Raphanus Sativus schreef:
Cotton schreef:
YEX schreef:Hier nog geen blauwe envelop gezien en dat terwijl we het meteen 1maart hebben ingevuld..

Het maakt niet uit hoor wanneer je het invult ;)


Tegenwoordig wel hoor. Je hebt tot 1 mei om het in te vullen en hoe later je het invult, hoe later je bericht krijgt. Normaliter kreeg je in juli bericht over je aangifte. Dat is nu versneld, door het eerder mogen invullen en het later mogen indienen. Het heeft er dus echt wel mee te maken wanneer je het indient. Mijn ouders moesten betalen, dus hebben het pas eind april ingediend. Zij zullen dan ook in juli/augustus de aanslag ontvangen.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Was het maar waar, dan deed iedereen meteen de eerste week van maart aangifte (in het geval van een positieve aanslag).
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 17:38

Re: Belastingaangifte 2017

Cotton schreef:
Raphanus Sativus schreef:
Cotton schreef:Het maakt niet uit hoor wanneer je het invult ;)


Tegenwoordig wel hoor. Je hebt tot 1 mei om het in te vullen en hoe later je het invult, hoe later je bericht krijgt. Normaliter kreeg je in juli bericht over je aangifte. Dat is nu versneld, door het eerder mogen invullen en het later mogen indienen. Het heeft er dus echt wel mee te maken wanneer je het indient. Mijn ouders moesten betalen, dus hebben het pas eind april ingediend. Zij zullen dan ook in juli/augustus de aanslag ontvangen.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Was het maar waar, dan deed iedereen meteen de eerste week van maart aangifte (in het geval van een positieve aanslag).


Nou ja, het is zo. Ik deed het vroeger ook op die manier. Nog erger? Ik stelde het vier maanden uit. Deed dan voor 1 september aangifte, zodat ik mijn spaarrekening weer netjes had aangevuld.

Het is echt niet zo dat als je het eind april indient, je het een week later al in de post krijgt. Ik heb bij de BD gewerkt, mijn schoonzusje ook jaren. Ik denk dat we wel weten wat we zeggen. Alfabetisch kan, maar het is niet zo dat wie het laatst indient het eerst krijgt. Absoluut niet.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2018 17:41

Re: Belastingaangifte 2017

Het is echter ook niet zo dat wie het eerst indient, het eerst krijgt. En alfabetisch gaat het ook niet. Ik doe ieder jaar de aangifte voor 4 mensen tegelijk op dezelfde datum en er zit 0 logica in wanneer de aanslag dan komt.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 17:46

Re: Belastingaangifte 2017

Cotton schreef:Het is echter ook niet zo dat wie het eerst indient, het eerst krijgt. En alfabetisch gaat het ook niet. Ik doe ieder jaar de aangifte voor 4 mensen tegelijk op dezelfde datum en er zit 0 logica in wanneer de aanslag dan komt.


Toen ik 20 jaar was dienden we het in voor 1 april en kregen we voor 1 augustus bericht. Nu heb ik beiden, die van mij en mijn man, ingediend op 1 maart. Ik was als eerste aan de beurt, mijn man als tweede. Zat een week tussen. Mijn stiefvader en moeder hebben het eind april ingediend en ik durf erop te wedden dat ze pas halverwege augustus bericht krijgen. Ik weet hoe de BD werkt, ik heb er gewerkt. Was super saai, maar ik ken hun werkwijze, want ik heb hem zelf gehanteerd. Tegenwoordig is het zo dat als je het voor 1 april hebt ingediend, je voor 1 juli bericht krijgt. Vroeger was het zo dat je het indiende voor 1 april en je halverwege juli bericht kreeg. Ik heb mijn definitieve al binnen, want ik heb een vinkje achter mijn naam. Lekker laten staan, wel zo fijn om te weten waar ik echt aan toe ben.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2018 18:33

Re: Belastingaangifte 2017

Ja het is inderdaad zo dat als je voor 1 april aangifte doet, dat je voor 1 juli bericht krijgt. Er zit alleen compleet geen logica in wanneer in maart je aangifte doet, wanneer je de aanslag voor 1 juli krijgt. Dat zeg je zelf al, jullie deden beide 1 maart aangifte en bij de aanslag zat er een week tussen.

YEX zegt dat ze meteen 1 maart heeft ingestuurd, maar dat zegt niets over wanneer (in die periode voor 1 juli) je bericht krijgt.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 18:46

Re: Belastingaangifte 2017

Cotton schreef:Ja het is inderdaad zo dat als je voor 1 april aangifte doet, dat je voor 1 juli bericht krijgt. Er zit alleen compleet geen logica in wanneer in maart je aangifte doet, wanneer je de aanslag voor 1 juli krijgt. Dat zeg je zelf al, jullie deden beide 1 maart aangifte en bij de aanslag zat er een week tussen.

YEX zegt dat ze meteen 1 maart heeft ingestuurd, maar dat zegt niets over wanneer (in die periode voor 1 juli) je bericht krijgt.



Hebben we elkaar even verkeerd begrepen. We krijgen allemaal voor 1 juli bericht als we voor 1 april aangifte hebben gedaan. Wanneer dat precies is, weet niemand.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2018 18:48

Re: Belastingaangifte 2017

Ja ik had met de quote van je ouders ook een beetje de verkeerde te pakken (want dat ging weer over april). Maar we bedoelen idd hetzelfde.

En als zelfs jij dat geheim niet weet ;).
Denk dat het het best bewaarde geheim van NL is. Hoe verwerkt de belastingdienst de aangiftes haha.
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 18:53

Re: Belastingaangifte 2017

Maar het mag nu wel komen. Ik wil een nieuwe spijkerbroek. :P

We wachten geduldig af, want het wordt voor 1 juni gestort. :cheering:
<<

Anoniem316

Bericht 15 Mei 2018 19:06

Re: Belastingaangifte 2017

JuLi toch? :nopompom:
<<

Anoniem246

Bericht 15 Mei 2018 19:18

Re: Belastingaangifte 2017

Dee schreef:JuLi toch? :nopompom:


In ons geval voor 1 juni.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 15 Mei 2018 19:21

Re: Belastingaangifte 2017

Fedora schreef:
Dee schreef:JuLi toch? :nopompom:


In ons geval voor 1 juni.

Waarom in jullie geval voor 1 juni?

Mijn man heeft het geld al twee weken, ik nog steeds niks :cry: we hebben ook nog eens samen aangifte gedaan.
2011 2012 2017
<<

Anoniem248

Bericht 15 Mei 2018 19:30

Re: Belastingaangifte 2017

Hier wordt m’n geduld ook op de proef gesteld, ook nog niets. dagteken8ng was 12 mei dus het zal binnenkort wel komen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers