Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


to do kreta

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mei 2018 18:41

to do kreta

Wij gaan in juni met 7 volwassenen en 1 kind van bijna 2 een week naar Kreta. Wat is een echte aanrader om daar te doen. En wat juist niet.

Hoeft niet perse ook kind vriendelijk te zijn want we gaan toch niet elke keer alles met zijn allen doen
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 13 Mei 2018 19:10

Re: to do kreta

Met een boot naar het lepra-eiland Spinalonga.

Of een wandeling door de Samaria-kloof.
<<

Anoniem244

Bericht 13 Mei 2018 19:13

Re: to do kreta

Waar op Kreta?

Ik vond spinalonga ook een aanrader, maar is voor mij alweer 17 en 18 jaar geleden (Malia en chersonisos)
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Mei 2018 19:43

Re: to do kreta

De stranden Elafonissi (een van de mooiste stranden van Europa) en Balos! En bij Balos het fort Gramvousa beklimmen.

En als je van wandelen houdt de Imbros kloof of als je erg enthousiast bent de Samaria kloof lopen.

Verder zijn wij altijd fan van een autootje huren en zelf het eiland rondcrossen. Op het Kournas meer kun je leuk waterfietsen en schildpadden spotten. Maar het ligt er idd wel aan in welke regio je zit. Wij zaten vlakbij Chania.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem273

Bericht 13 Mei 2018 19:49

Re: to do kreta

Ik vond Spinalonga ook heel mooi en ook Knossos vond ik heel tof. Maar dat is alweer 20 jaar geleden :)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Mei 2018 20:02

Re: to do kreta

Waar zit je op Kreta? Ik vond Spinalonga erg leuk en hebben ook een jeepsafari gedaan, dat vind ik ook altijd wel leuk om de omgeving te verkennen. Je kunt ook met de boot een dag naar Santorini vanaf de haven.
Wat ik niet zou doen is een boottocht op zo'n piratenboot. Vorig jaar op Kos (weer) gedaan, echt niet leuk op zo'n volgepropte boot zitten met 35 graden. Vaak heb je ook maar heel kort de tijd op een strandje, niet echt de moeite waard.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mei 2018 20:17

Re: to do kreta

Die kloof hadden we ook gezien maar is nogal zwaar wat we gelezen hebben. Dus die gaan we niet doen

De rest zal ik even bekijken
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Mei 2018 20:59

Re: to do kreta

Ah goed topic! Wij gaan ook in juni! Hebben al gezien dat de mooiste stranden op 3u rijden liggen :lol:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 14 Mei 2018 19:45

Re: to do kreta

sarah1985 schreef:Die kloof hadden we ook gezien maar is nogal zwaar wat we gelezen hebben. Dus die gaan we niet doen

De rest zal ik even bekijken



De Imbros kloof valt mee hoor, is 2,5 uur lopen en goed te doen. De Samaria is wel een behoorlijke wandeling ja. Wij hebben ook de Deliana kloof gelopen maar we vonden het niet echt een kloof. Was wel een mooie wandeltocht en we hebben gieren gezien.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mei 2018 16:08

Re: to do kreta

Die kloof he ik hoorde van schoonzus dat de entree is van 50 euro kan het zelf niet vinden. Klopt dat ? En dat het alleen op woensdags kan
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Mei 2018 21:53

Re: to do kreta

sarah1985 schreef:Die kloof he ik hoorde van schoonzus dat de entree is van 50 euro kan het zelf niet vinden. Klopt dat ? En dat het alleen op woensdags kan


Als je het met een georganiseerde excursie doet dan betaal je geld omdat je bijv. met een bus wordt opgehaald, en als je de Samaria uitkomt moet je een stukje met de boot naar een punt waar de bus je weer ophaalt. Bij ons kon je toen (via Sunweb) 2 dagen per week de Samaria doen. Geen idee of het 50 euro kostte, maar daar zit dan je vervoer dus bij.

De Imbros kun je zelf prima naartoe met bijv. een huurauto. En dan pak je aan het einde van de kloof een bus of een taxi terug naar je auto. Qua alleen entree zal je echt geen 50 euro betalen, lees op internet bedragen van 2,50 voor volwassenen en kinderen gratis.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers