Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

<<

Anoniem246

Bericht 07 Mei 2018 17:13

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf nooit mevrouw. Anderen noemen me weleens mevrouw. Ik ben nog niet zo ver hoor. Een meisje ben ik ook niet meer, maar mevrouw klinkt alsof ik mijn moeder aan het inhalen ben. Ik moet altijd glimlachen als een caissière 'je' tegen me zegt i.p.v. u en het maakt me helemaal niets uit dat het waarschijnlijk niets met mijn uiterlijk of leeftijd te maken heeft en ze gewoon ronduit niet netjes is, maar dat 'je' bevalt net zo goed als mij geen mevrouw noemen.
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 07 Mei 2018 17:23

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik denk nooit... Of als ik oud en bejaard ben.. Ik vind het zo vreemd woord. Tegen mij zeggen ze nog wel is mevrouw.. En dan het enige wat ik dan denk.. Halloo ik ben een heel stuk jonger noem me anders.. Maar aan de andere kant kan ik van uit hun wel begrijpen van wat zeg je dan. Meisje? Meid? Chickkiee? dan is mevrouw toch wel formeler. Ik voel me dan wel oud worden daardoor mevrouw klinkt zo oud.. Maar ik vind het zelf een lastige kwestie..
<<

Anoniem271

Bericht 07 Mei 2018 18:09

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf nooit mevrouw eigenlijk. Zelf word ik wel mevrouwt genoemd. In winkels, door kids op m'n werk.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Mei 2018 18:15

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Nooit denk ik. Zelfs mijn opa en oma van 80 heb ik dat nog nooit horen zeggen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Mei 2018 18:16

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Mijn leerlingen noemen mij 'mevrouw achternaam' in het begin vond ik het vreselijk, maar zo 'hoort' het nu eenmaal op school. Ik denk niet dat ik mezelf ooit mevrouw zal noemen.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem317

Bericht 07 Mei 2018 20:21

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf geen mevrouw. Geen idee wanneer ik dat ga doen. Ik merk wel dat anderen soms mevrouw tegen me zeggen. Van de week liep ik met ons hondje buiten en toen vroeg een meisje “mevrouw, wilt u wat kopen?” Ik moest ook echt even nadenken of ze het tegen mij had, omdat ik mezelf dus niet zo noem. Ze had het wel tegen mij.
<<

Anoniem298

Bericht 07 Mei 2018 21:35

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf ook geen mevrouw. Het klinkt ook zo vreemd als anderen me met 'mevrouw' aanspreken, ik voel me helemaal geen mevrouw. Pas op de sportschool zei zo'n jong ventje 'mevrouw' tegen me, ik zei dat ie maar gewoon 'Jet' moest zeggen. Kom nou, ik ben nog geen vijftig. Al weet ik niet of ik er dan wel al aan toe ben.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 08 Mei 2018 03:56

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf geen mevrouw en voel me ook niet zo. Ook leeftijdgenoten duid ik aan met meisje, wat dan wel weer onduidelijk kan zijn voor anderen. Zo had ik het laatst tegen een vriendin over mijn buurmeisje (van een jaar of 30), en zij ging uit van een klein kind haha. Logisch ook, maar het was gewoon niet in me opgekomen haar de buurvrouw te noemen. Dat doe ik bij mensen vanaf 40 denk ik (tot ik het zelf ben waarschijnlijk ;))
Smile, it's free!
<<

Anoniem243

Bericht 09 Mei 2018 19:26

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Als ik bejaard ben denk ik.

Ik word wel vaak mevrouw genoemd door anderen maar dat vind ik inmiddels niet meer heul raar. Tegen peuterzoon heb ik het ook over mevrouwen als ik het kassameisje/een buurvrouw/een voorbijganger van mijn leeftijd bedoel.
Maar mezelf zo (be)noemen, nee.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 10 Mei 2018 08:27

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf nooit mevrouw, en kan me op dit moment ook nog niet voorstellen dat dat snel zou gaan gebeuren.

Ik word wel eens met mevrouw aangesproken in winkels en dergelijke, maar niet zo vaak. Mensen schatten me toch vaak jonger. Mijn studenten spreken me wel altijd aan met mevrouw. Vind ik wel passend eigenlijk, al heb ik er ook geen problemen mee als ze gewoon mijn voornaam gebruiken. In de praktijk doen ze dat eigenlijk nooit, alleen soms in mailtjes.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Mei 2018 08:20

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik ben sinds een tijdje mevrouw voor anderen, dat vond ik in het begin vreselijk wennen en van mij hoeft het nog steeds niet, maar als je getrouwd bent en kinderen hebt dan lijkt het wel alsof je nog een beetje meer mevrouw wordt. Mezelf noem ik eigenlijk nooit mevrouw, denk niet dat ik dat ooit ga doen, mijn oma’s deden dat zelfs niet, mijn ene neemt de telefoon op met alleen haar achternaam en de ander nam de telefoon op met voor en achternaam. Dat doe ik ook trouwens, ik zeg gewoon: Met *voornaam* *achternaam*.
<<

Anoniem245

Bericht 19 Mei 2018 09:16

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Mezelf mevrouw noemen zie ik nog niet snel gebeuren. Anderen ook niet, laatst werd ik nog aangesproken met "meisje".
Aan de telefoon heb ik dus ook de rare gewoonte aan te geven waar ik woon. Ik heb dat overgenomen van mijn moeder. Maar ik doe het de laatste tijd net meer. Mijn oma zei altijd "Met mevrouw ........." Ik neem op met alleen mijn voornaam als het een bekend nummer is, en Voor,- en achternaam als het een onbekend nummer is.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 19 Mei 2018 09:29

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Mizz_S schreef:Ik noem mezelf nooit mevrouw, en kan me op dit moment ook nog niet voorstellen dat dat snel zou gaan gebeuren.

Ik word wel eens met mevrouw aangesproken in winkels en dergelijke, maar niet zo vaak. Mensen schatten me toch vaak jonger.
Mijn studenten spreken me wel altijd aan met mevrouw. Vind ik wel passend eigenlijk, al heb ik er ook geen problemen mee als ze gewoon mijn voornaam gebruiken. In de praktijk doen ze dat eigenlijk nooit, alleen soms in mailtjes.


Hier sluit ik me bij aan!
<<

Anoniem321

Bericht 28 Mei 2018 07:49

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf ook nooit mevrouw. Zakelijk vind ik het wel prettig om met mevrouw te worden aangesproken. Je en jij vind ik dan toch wat te informeel, behalve bij frequente contacten.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Mei 2018 07:53

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik merk wel dat ik nu wat meer aangesproken wordt met mevrouw. Vooral in de winkel. Ik noem mijzelf nooit mevrouw. Dat vind ik zo ouwelijk klinken en ook nog niet nodig.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Mei 2018 19:49

Re: Vanaf wanneer noem je jezelf mevrouw?

Ik noem mezelf geen mevrouw en zal dat ook nooit doen denk ik. Behalve in officiele brieven dan.
Anderen noemen mij wel eens 'mevrouw'.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers